Kysymyksiä pokeille

Onko kenkävinkkejä? Halvat mustat saisivat olla. Käytän suoria housuja ja kauluspaitaa. Ei viittis laittaa isoja summia kenkiin tällä palkalla:D
Mikä on halpa? Sievillä ja Jalaksella on työkenkämallistoissa hyvin siviilimallisen näköisiä matalia kenkiä joissa laatu ja kestävyys eri luokkaa kuin halvimmissa markettikengissä ja hintaero ei varmaan ihan valtava kuitenkaan loppupeleissä. Esim. tommoiset varmaan menisi kivasti suorien housujenkin kanssa:

http://www.tamrex.fi/shop/tuote/sievi-cable-tyokengat-573

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
en ostanut uusia kenkiä siinä menee vuoron palkka:D Mitä porukka täällä tienaa? Itellä nyt 15€ tunti ja välillä tulee sähköpostiin että firmat hakee porukkaa 10€ tuntipalkalla tapahtumiin. Kuka vittu tekee näitä hommia tuolla rahalla? Joku 20v joka hakee ensimmäistä keikkaa? Itse en tiedä kauan jaksaa, kuin joka sunnuntai on krapulainen olo ja vaikeaa rauhoittua rankan vuoron jälkeen ja saada unta.

Moro! Mitens ovella pyörijät, ootteko hommanneet jonkinlaisia viilto/luotiliivejä käyttöön? Tyyriitä ovat mutta kai tommoiset olisi hyvä ostaa joskus.

Eipä oo tullut hommattua, mutta nyt kun meen taas kesäksi oven lisäksi piirivartijaksi, niin pakko hommata. Pieni polte on ollut koko ajan perseessä, että jos kuitenkin tulee tilanne jossa niitä tarvis eikä olekaan kuin kauluspaita päällä niin kusessa ollaan. Verrattavissa tosiaan autossa turvavyön käyttöön, ilmankin pärjää niin kauan kun ei satu kolaria kohdalle, mutta sit kun osuu, niin olis voinut pelastaa hengen.

Lisäyksenä vielä, että ne pistosuojaliivit on aivan turha hankinta, vaan kantsii hankkia kunnon luotisuojaliivit (ainakin NIJ II-tason liivit), sillä se neula ei oo ainut uhka näissä hommissa. Kannattaa liivejä ostaessa huomioida myös, että myös kyljissä olis suojausta, halvimmissa liiveissä ei ole. Itseä on kahdesti uhattu pistoolilla, toisen kerran ovella ja toisella kerralla myymälävartijana ollessa.

Moro! Mitens ovella pyörijät, ootteko hommanneet jonkinlaisia viilto/luotiliivejä käyttöön? Tyyriitä ovat mutta kai tommoiset olisi hyvä ostaa joskus.
Entisellä työn antajalla oli kaks mestaa missä ne oli pakolliset. Sitä ennen en ollu käyttäny kertaakaan (5vuotta). Oli kyllä alaston olo sit ku ne ei ollu päällä.. plus että olihan sitä kääntöveitteä heiluttelevaa pirinistiä mukavampi ottaa vastaan ne liivit päällä ku ilman.. :D Joku tekninen paita alle, vitun kuumat. ainaki pullealle pojalle.

Itse en hanki, eikä mun firman kavereita niitä käytä. en tiedä paljon maksaa mutta en käytä kuukauden järkkäripalkkaa siihen, hikoilen muutenkin kuin sika. onhan se tietenkin hyvä jos tulee sellainen tilanne vastaan mutta otan riskin

Ja olen sitä mieltä että järkkärit pitäisi saada käyttää teleskooppia.. Kukaan ei kanna mukanaan mitään tavallista patukkaa ja pippurisuihkeella ei voi leikkiä ihan miten sattuu

Vartijathan täyttelee kaasusumutinluvat, mutta tietääkö täällä joku miten helposti tuollaisia myönnetään muille kuin vartijoille?

Mietin tässä, että pitäisikö tuollaista lupaa hakea. Omalla kohdallani on OC-sumutinkoulutus annettu varusmiespalveluksessa (löytyy todistus) ja on puhdas poliisirekisteri. Kerran on pahoinpidelty täysin tuntemattoman toimesta ja nyt tulee liikuskeltua taas Itä-Helsingissä, sitä voisi laittaa hakemukseen. Mutta onko mitään mahdollisuuksia mennä läpi? Mielestäni tuossa poliisin sivuilla painotetaan työtä perusteena aika paljon, mutta lain mukaan voidaan myöntää muillekin.

Vartijathan täyttelee kaasusumutinluvat, mutta tietääkö täällä joku miten helposti tuollaisia myönnetään muille kuin vartijoille?

Mietin tässä, että pitäisikö tuollaista lupaa hakea. Omalla kohdallani on OC-sumutinkoulutus annettu varusmiespalveluksessa (löytyy todistus) ja on puhdas poliisirekisteri. Kerran on pahoinpidelty täysin tuntemattoman toimesta ja nyt tulee liikuskeltua taas Itä-Helsingissä, sitä voisi laittaa hakemukseen. Mutta onko mitään mahdollisuuksia mennä läpi? Mielestäni tuossa poliisin sivuilla painotetaan työtä perusteena aika paljon, mutta lain mukaan voidaan myöntää muillekin.
Vastaan lyhyesti: Noilla perusteilla et saa kaasua.

Henkilökohtaisen koskemattomuuden suojaamiseksi myönnetään omien kokemusten mukaan varsin heikosti nykyään sumutinlupaa. Sinun pitäisi toteen näyttää että riskisi joutua hyökkäyksen kohteeksi on huomattavasti suurempi kuin muilla. Itä-Helsingissä liikkuminen ei riitä perusteeksi vaikka olisit kerran siellä pahoinpidelty. Töiden kautta tulleiden uhkailujen myötä ja työnantajan puoltamiselta on aiemmin luvan voinut saada.

Ketjussa on tarkoitus keskustella poken eli portsarinhommista mutta koska portsarikin on virallisesti järjestyksenvalvoja niin kysytään nyt järkkärinhommistakin eli onko joku törmännyt järkkärihommissa alle työehtosopimuksen palkkaa? Minä nimittäin sain tarjouksen kesäfestareille kolmeksi päiväksi järkkärinhommiin. Olin suorastaan järkyttynyt kun kävi ilmi että palkka on 9 Euroa tunnissa ja palkka pitää sisällään lisät ja lomakorvaukset! Firma on täällä päin maata olevista järkkärifirmoista yksi suurimmista ja palkkaa festareille kymmeniä työntekijöitä kesän tapahtumiin. Ilmoitin etten ole käytettävissä kyseisellä palkalla vaikka myöhemminkin saatan ko. firmasta kysellä pokehommia. Turvallisuusalan palkka on aivan perseestä muutenkin mutta kun löytyy firmoja jotka polkevat vielä matalaakin palkkaa on selvää ettei palkkataso helpolla nouse. Vartijan/järkkärinpalkoille nauraa Siwan kassaneitikin. Itse teen ovihommia satunnaisesti ja vaikkei siinäkään hommassa rikastumaan pääse jää siitä käteen kuitenkin reilusti enemmän kuin seisomalla jossain festareilla, pahimmassa tapauksessa vahtimassa jotain roskista ja vieläpä vesisateessa. On se järjestyksenvalvonta kovin kilpailtu ala että pitää jo palkkakin polkea laittomaksi. No voihan itselle lain mukaan kuuluvat rahat myöhemmin hakea oikeusteitse mutta oma vaivansa siitäkin on. Miten muut, onko kyseistä palkkaa tai vieläkin huonompaa tarjottu Pakkiksen porukalle?

Eiköhän noita tarjota niin kauan kuin on tekijöitä.

oku törmännyt järkkärihommissa alle työehtosopimuksen palkkaa? Minä nimittäin sain tarjouksen kesäfestareille kolmeksi päiväksi järkkärinhommiin. Olin suorastaan järkyttynyt kun kävi ilmi että palkka on 9 Euroa tunnissa ja palkka pitää sisällään lisät ja lomakorvaukset!
Miten muut, onko kyseistä palkkaa tai vieläkin huonompaa tarjottu Pakkiksen porukalle?
Käsittääkseni nämä oviapinan hommat on sellaisia jotka eivät kuulu minkään yleissitovan piiriin suoraan (korjatkaa jos olen väärässä?).
Palkka riippuu varmaan aika paljon alueesta ja siitä millaiset toimijat sieltä löytyy, mutta ainakin oman kotikaupungin kohdalla oli suurin osa pokeista yöt tönöttämässä sillä 10e/tunti kaikkineen palkkiolla. Toki johtui myös siitä että alalle oli aina nuoria pällejä kovalla innolla tunkemassa ja he itse haastattelussa tuota 10 euroa tarjosivat. Niin moni työkaveri on ovella itselleni marmattanut että vittu kun paska palkka, mutta kun olen kysynyt mitä hän haastattelussa pyysy niin juuri sitä mitä maksetaan.

Toki työ on välillä paikasta riippuen haastavaa ja ajat ovat mitä ovat, mutta eipä se muillakaan aloilla palkka ole työn haastavuudesta/vittumaisuudesta kiinni vaan siitä millä rahalla sinne halukkaita on. Poken hommat valitettavasti ovat sellaisia että nuoret sällit sinne kovasti hinkuvat vaikka ilmaiseksi ihan vain omaa egoa pönkittämään.

Onko kellään käytynä tuota jvkouluttajakoulutusta.
Mietin, josko sitä opiskeluiden ja ovihommien ohella alkaisi noita koulutuksia tekemään. Koulutuksen hintahan on varsin suolainen, mutta uskoisi että niinkuin jv-kortissa, niin tuossakin hommassa koulutus maksaisi itsensä piakkoin takaisin.

Mihin firmaan/firmoihin pk-seudulla kannattaisi laittaa hakemusta sisään, kun kiinnostaisi tehdä jv-hommia opiskeluiden ohella keikkaluonteisesti erilaisissa tapahtumissa, konserteissa, lätkämatseissa yms.?

Tulipa muuten mieleen, kun tänään oli uutinen siitä kuinka ovitoiminta on suosittua järjestäytyneen rikollisuuden piirissä, niin onko PK-seudulla moniakin baareja (ja mitä) missä portsarina on jengiläinen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom