Kysymyksiä pokeille

Tämähän on siis ihan puhdasta legendaa että tuolla kamppailulajiharrastuksella olisi mitään merkitystä tuomioiden kannalta. Laissa ei ole mitään tuollaista mainintaa olemassa.

No sovitaan sitten näin. Jos nyt kuitenkin jupisen tähän perään, että jotain tuosta asiasta nyt satun tietämään ja olen asiasta sitä mieltä mitä mieltä alunperinkin olin.

Ei laissa tosiaan tällaista mainintaa ole. Eikä ole montaa muutakaan mainintaa. Mutta siellä tuomioistuimessa on sen kaltaisia ihmisiä päättämässä asioista, että kamppailulajiharjoittelu - tai jossakin muussa asiassa muu perehtyneisyys - vaikuttaa tahallisuuden arviointiin ja syyksiluettavuuteen.

Ei nauti ehkä koskemattomuuden suojasta, mutta jos joku hyppää sun selkään tappelussa, niin se oletusarvoisesti ei ole lapsi tai halaamaan tullut tyttöystävä, ja silloin on oman hengen uhalla parempi reagoida nopeasti. Tai sitten herätä sairaalasta.

Varmasti, enkä väitä etteikö asia noin olisi, subjektiivisesti katsoen. Mutta siitä voi napsahtaa tuomio, kuten nyt kävi. Edelleen alleviivaan sitä, että tuomio on tullut tuottamuksellisesta teosta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko turvapaikkakortti vai mikälie onkaan validi baariin päästöön?

Ei ole virallinen henkilöllisyystodistus, eli ei tarvitse ottaa sillä sisään. Jos välttämättä haluaa ottaa sillä sisään, niin kannattaa katsoa präntit tarkkaan. Muukalaispasissahan lukee usein ettei henkilön henkilöllisyyttä ole pystytty varmistamaan ja olen törmännyt myös turvapaikkahässäkkään missä syntymäajaksi oli merkattu "noin xx.xx.xxxx". Kyllähän noilla papereilla kannattaa se hylky antaa, monestakin eri syystä, kun siihen kerta mahdollisuus on.

Voimakeinojen käyttö on pystyttävä oikeudessa perustelemaan. Käytetyt keinot on oltava puolustettavia ja niiden on voitava osoittaa olleen tarpeellisia. Koskaan ei saa käyttää enemmän voimaa kuin on tarpeen. Tällöin kokonaisarvostelussa vaikuttavat myös sellaiset seikat kuin osapuolten koko, välineet ja jopa taito. Eli siis toisinsanoen mahdollisuudet toimia ko. tilanteessa. Kamppailulajitausta voi siis vaikuttaa tuomioon.

Ei ole virallinen henkilöllisyystodistus, eli ei tarvitse ottaa sillä sisään. Jos välttämättä haluaa ottaa sillä sisään, niin kannattaa katsoa präntit tarkkaan. Muukalaispasissahan lukee usein ettei henkilön henkilöllisyyttä ole pystytty varmistamaan ja olen törmännyt myös turvapaikkahässäkkään missä syntymäajaksi oli merkattu "noin xx.xx.xxxx". Kyllähän noilla papereilla kannattaa se hylky antaa, monestakin eri syystä, kun siihen kerta mahdollisuus on.

Olen tehnyt tapauskohtaisesti. Vähänkään huonoa asennetta papereiden pyynnön jälkeen, niin olen vaatinut passia :D

Mitäs Pakkiksen oviapinoille ja narikkakissoille kuuluu näin hiljenevän ravintolaelämän "pyörteissä"? Miten meni uusivuosi työhommien kannalta?

Uutenavuotena ja itseasiassa koko joulupyhinä oli aika rauhallinen meininki. Töitä kyllä piisasi, muttei mitään radikaalimpaa. Tämä tammikuu onkin sitten huonoa aikaa, vuoroja saa pyytämällä pyytää.

hä? Onks multa menny jotain ohi vai eiks tää oo voimankäytössä kielletty?

ei kuulostanu sarkasmilta

No jos voimankäytössä niin pistetään hätävarjelun piikkiin.
Meille kurssin vetänyt poliisi sanoi että mulla on toi ankankaulavaihe jäänyt väliin, ja salamannopeasti nappasi mua lutkusta kiinni.
Bjj-kursilla tulikin sitten aika paskat ohjeet kuristukseen "jos ootte ovella tai kisoissa niin kuristakaa luisella osalla forkkua".

Mitäs penaltia vai oottako ollenkaan, palstan kollegat on antanu jos ootta saanu viinalasin vaatteillenne?
Riippuu tietty vähän et onko tapahtuma silkka vahinko vai tahallinen :D Jos vahingos tulee niin sitten riippuu onko mies vai nainen. Jos nainen on kyseessä niin riippuu onko hyvännäkönen vai ruma. Siinä on todella montaa eri tekijää mitkä vaikuttaa lopputulokseen, mikä kännisen miehen kohdalla on yleensä poisto ravintolasta.

Riippuu tietty vähän et onko tapahtuma silkka vahinko vai tahallinen :D Jos vahingos tulee niin sitten riippuu onko mies vai nainen. Jos nainen on kyseessä niin riippuu onko hyvännäkönen vai ruma. Siinä on todella montaa eri tekijää mitkä vaikuttaa lopputulokseen, mikä kännisen miehen kohdalla on yleensä poisto ravintolasta.

No ajatellaan nyt, että miespuolinen kaataa tahallaan?
Tulipa vaan mieleen ku muutaman kerran saanu ihan tahallisesti ja aina aika kivuttomasti on saanu parikymppisen "pesularahaa" :).
No nyt tuli sit taas, mutta oli sen verran jääräpäinen asiakas, että loppujen lopuksi makoilutin vähän aikaa kimurassa pihalla.. ja sitte kotiin ja ehkä huilia taas muutama viikonloppu.

No ajatellaan nyt, että miespuolinen kaataa tahallaan?
Tulipa vaan mieleen ku muutaman kerran saanu ihan tahallisesti ja aina aika kivuttomasti on saanu parikymppisen "pesularahaa" :).
No nyt tuli sit taas, mutta oli sen verran jääräpäinen asiakas, että loppujen lopuksi makoilutin vähän aikaa kimurassa pihalla.. ja sitte kotiin ja ehkä huilia taas muutama viikonloppu.

Eipä kyllä ole ollut koskaan tarvetta kostaa kenellekään moista. Jos ei pesularahaa tipu, niin poliisilla uhkaileminen on toiminut joka kerta. Kyseessä kuitenkin vähintäänkin lievä vahingonteko, josta jokamiehen kiinniotto-oikeuden perusteella on oikeus ottaa kiinni. Se, kiinnostaako poliiseja moiset keikat - en usko, mutta kyllä jokainen tähän mennessä on parikymppisen antamisen valinnut putkayön sijaan.
Alkoiko jollain tavalla uhkeilemaan/kävikö käsiksi, jos pokaa piti sen takia makoiluttaa kimurassa pihalla?

BTW. onneks on mustat työvaatteet joten tahrat ei sinänsä näy pesun jälkeen, vaikkei sitä viinijälkeä kokonaan puhtaaksi saiskaan. Vaan pakkohan se on hyväksyä että ravintolaympäristössä roiskeita tulee.

Eikö siellä nyt ole vaihtopaitaa, jonka voi vetäistä päälle, jos jotain sattuu? Mikään muukaan ravintolatyö ei ole varsinaisesti mitään siistiä sisätyötä. Tommonen veivaaminen loppuisi kyllä aika vikkelään, jos ollaan sellaisessa paikassa, jossa itse pääsen vaikuttamaan toimintaan. Vanhempi asiakaskunta katsoo kohtuu pitkään, jos rupeat nyhtämään jotain "pesularahoja", enkä minä kyllä lähde mihinkään nuortenkaan lypsämiseen, vaikka meno olisikin sitä häsläämistä, mitä se nuorilla baarissa on.

Pidän ongelmallisena myös yleisesti harrastettua oksennusmaksun perimistä, jota ruvetaan perimään asiakkaalta niin, että siinä on järjestyksenvalvoja pitämässä samaan aikaan käsivarresta kiinni tjsp. Nämä on aina vähän katsantokannastakin kiinni, että kenen vika jonkun oksentaminen yleensä on, jos ennen oksentamista juotat jonkun hirveeseen länään, ja sitten käy noin. Pienimmän riesan tiehän tuossa on olla ottamatta sisään huonossa kunnossa olevia, ja passittaa pihalle haukkaamaan happea ne, kenen kunto alkaa näyttämään siltä, että kohta voi käydä jotain.

Kyllä näissä juomanläikyttäjien rankaisemisessa ja maksun perimisessä se vain näkyy osan joukon (työnteko)asenne. Ei siellä ovalla olla mitään töitä tekemässä vaan hakemassa sitä pientä vallantunnetta jolla pönkitetään omaa heikkoa itsetuntoa kun fiksummat kaverit tekee oikeasti arvostettua työtä. Toki poikkeuksiakin on mutta tämän threadin perusteella ne ovat kovin harvassa.

Se mikä itseä häiritsee on, että poliisitkin menevät näihin mukaan. Aivan kuin kännissä oleminen itsessään olisi jo joku rikos ja tekisi lainsuojattomaksi. Järkkärit pahoinpitelevät, ryöstävät ja kiristävät asiakkaita, valvotakameroiden nauhat katoavat, kännykät ryöstetään ja sitten rikotaan, eikä poliisi puutu tähän. Kerran oli poliisit sarjassa joku tilanne jossa Helsingin Onnelassa poliisipartio puuttui tuohon toimintaan, joskaan ei kuitenkaan riittävällä vakavuudella. Tuossa oli kuitenkin syytä epäillä järjetyksenvalvojia ryöstöstä, mutta ei tainnut se juttu edetä kun uhri saikin puhelimen takaisin. Poliisin pitäisi valvoa näitä järkkäreitä, mutta pääsääntöisesti ne tulevat ja vievät pokan putkaan ja homma jatkuu.

Järkkärit pahoinpitelevät, ryöstävät ja kiristävät asiakkaita, valvotakameroiden nauhat katoavat, kännykät ryöstetään ja sitten rikotaan, eikä poliisi puutu tähän.
Järjestyksenvalvojille kyllä löytää pahoinpitely tuomioita, kun jaksaa netistä kaivaa, mutta kaivappa noita tapauksia joissa järkkäri on ryöstänyt asiakkaan omaisuutta ja saanut siitä tuomion.. Tuo video nauhojenkin katoaminen on niin vanha myytti että hohhoijakkaa. Kaiva noita videonauhojen katoamisesta samalla joku esimerkki ja esimerkiksi ei kelpaan minkään narkkarin kertomus Voima-lehdessä.

Järjestyksenvalvojille kyllä löytää pahoinpitely tuomioita, kun jaksaa netistä kaivaa, mutta kaivappa noita tapauksia joissa järkkäri on ryöstänyt asiakkaan omaisuutta ja saanut siitä tuomion.. Tuo video nauhojenkin katoaminen on niin vanha myytti että hohhoijakkaa. Kaiva noita videonauhojen katoamisesta samalla joku esimerkki ja esimerkiksi ei kelpaan minkään narkkarin kertomus Voima-lehdessä.

Vähän vaikea siitä mitään todistetta on kaivaa kun niitä nauhoja ei ole kun ne on unohtunut laittaa videonauhuriin. Olen kuule lukenut ihan virallisista pöytäkirjoista näitä juttuja. Lähtökohtaisesti ryöstöstä on kysymys kun väkivaltaa käyttämällä oikeudettomasti "takavarikoidaan" (aka anastetaan) puhelin kun sillä on juuri kuvattu kun järkkäri pahoinpitelee asiakkaan. Vai etkö ole koskaan kuullut/todistanut itse tällaista. Jos et ole niin kaiva vaikka se poliisit sarjan jakso josta aikaisemmin mainitsin.

Vähän vaikea siitä mitään todistetta on kaivaa kun niitä nauhoja ei ole kun ne on unohtunut laittaa videonauhuriin. Olen kuule lukenut ihan virallisista pöytäkirjoista näitä juttuja. Lähtökohtaisesti ryöstöstä on kysymys kun väkivaltaa käyttämällä oikeudettomasti "takavarikoidaan" (aka anastetaan) puhelin kun sillä on juuri kuvattu kun järkkäri pahoinpitelee asiakkaan. Vai etkö ole koskaan kuullut/todistanut itse tällaista. Jos et ole niin kaiva vaikka se poliisit sarjan jakso josta aikaisemmin mainitsin.

Eli tuon videonauhojen katoamisen voi kuitata vain höpöhöpönä.

Tuttavapiiristä löytyy lukuisia järjestyksenvalvojia niin tapahtumista, kuin ravintoloiden ovilta. Niin vaikea kun sun onkin varmaan uskoa, niin kukaan heistä ei ole koskaan ottanut asiakkaan puhelinta vaikka ovat kuinka kuvailleet. On omiakin toimia kuvattu ja antaa mennä vaan, kyllä oma työskentely päivänvalon kestää.

Voit itse kaivaa sen videon tähän näin, kun sellainen kuulemma jostain löytyy.

Jotenkin tuli sellainen tunne, että sun mielestä kaikki poket on väkivaltaisia ja ryösteleviä rikollisia. Se on sun käsityksesi enkä mä voi sitä miksikään muuttaa. Sääli jos käsityksesi heistä on tuo, koska ovilta löytyy kuitenkin todella pätevää ja ammattitaitoista porukkaa vuosien kokemuksella.

Eli tuon videonauhojen katoamisen voi kuitata vain höpöhöpönä.
Vähän on naivi kommentti. Mutta sinä voit vaaleanpunaisessa maailmassasi uskoa niin jos haluat.

Tuttavapiiristä löytyy lukuisia järjestyksenvalvojia niin tapahtumista, kuin ravintoloiden ovilta. Niin vaikea kun sun onkin varmaan uskoa, niin kukaan heistä ei ole koskaan ottanut asiakkaan puhelinta vaikka ovat kuinka kuvailleet. On omiakin toimia kuvattu ja antaa mennä vaan, kyllä oma työskentely päivänvalon kestää.
No tällähän se nyt on sitten tuokin todistettu, ettei puhelimien "takavarikoimista" ole koskaan tapahtunut, eikä sellaista tule koskaan tapahtumaan... jepjep.

Tosin saattaa olla, että jos luet tätä threadia taaksepäin niin joku järkkäri saattaa jopa itsekkin tunnustaa niin tehneensä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom