Kysymyksiä pokeille

Eiköhän tuo tapauskohtasesti mene. Jos nyt menet baarireissun jälkeen snagarille kokeileen kuinka kova jätkä olet ja mukiloit jonkun päivystykseen niin luulis että luville voi vilkutella.
Tosin olen myös kuullut huhun kuinka joltain jepeltä olisi lähtenyt luvat autolla kaahaamisen takia jo pelkästään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
eikö aika moni ovi pyöri nykyään MaRan tessillä? itse ainakin MaRalla tehnyt ovea viimeaikoina.. mulla menee maralla pikkasen paremmaksi, johtuen noista niiden paremmista ilta- ja yölisistä.. tosin aika samoissa mennään..

Melko kapia leipä ois, jos pitäs tehä elääkseen ovihommia.. Harrastuksena pirun hyvä :D

Oon toki joskus ollut pelkästään ovella about 35 h viikko, mutta sillon ei ollut päivätöitä tehtävänä.

Päätyökseni tehnyt 4 vuotta kohta. Suunnittelen vajaalle 10 ovelle vuorolistat mistä tulee hieman lisätunteja. Siihen 5 ovivuoroa viikossa päälle ja tipit niin tienaan about 500e enemmän kuussa kun entisessä duunissa tehtaalla. 5-6h työvuoroja,ei aamuherätyksiä ja koko päivä aikaa treenille ja muulle. Omasta mielestä melko jees.

Tuli oltua viikonloppuna stadissa festareilla ja sitten jälkitunnelmissa tuli suunnattua viralliseen jatkomestaan, Apolloon. Sen verran mäskit tuli oltua kyseisenä viikonloppuna, etten ole uskaltanut tarkistaa pankkitilin saldoa laisinkaan. Sitä en muista, että kysyinkö itse tietä baarista pois seurueeni hukattuani vai tuliko järjestyksenvalvoja ehdottamaan poistumista, mutta hyvässä hengessä herra kuitenkin opasti minut narikkaan asti ja jeesasi rotsia päälle. Tuntui olevan pirun sokkeloinen mesta meikäläiselle siinä kunnossa, etten olisi löytänyt omin voimin ulos. Kysymys kuuluukin ammattikunnan edustajille, että mitenkä raskaita on tällaiset asiakkaat, jotka ei tiedä mikä maa, mikä valuutta, mutta ovat kuitenkin yhteistyöhaluisia? :D

Tuli oltua viikonloppuna stadissa festareilla ja sitten jälkitunnelmissa tuli suunnattua viralliseen jatkomestaan, Apolloon. Sen verran mäskit tuli oltua kyseisenä viikonloppuna, etten ole uskaltanut tarkistaa pankkitilin saldoa laisinkaan. Sitä en muista, että kysyinkö itse tietä baarista pois seurueeni hukattuani vai tuliko järjestyksenvalvoja ehdottamaan poistumista, mutta hyvässä hengessä herra kuitenkin opasti minut narikkaan asti ja jeesasi rotsia päälle. Tuntui olevan pirun sokkeloinen mesta meikäläiselle siinä kunnossa, etten olisi löytänyt omin voimin ulos. Kysymys kuuluukin ammattikunnan edustajille, että mitenkä raskaita on tällaiset asiakkaat, jotka ei tiedä mikä maa, mikä valuutta, mutta ovat kuitenkin yhteistyöhaluisia? :D

Jos ittensä on talon antimilla juonut tuohon kuntoon ja on silti yhteistyökykyinen, niin sitähän on paras mahdollinen asiakas.

Ei yhtään raskaita. Mielellään sitä auttaa, kunhan se toinenkin osapuoli on yhteistyöhaluinen, eikä ala vittuilemaan tai muuten vammailemaan kavereiden edessä.

No hyvä tietää, etten ole sitten sieltä ikävimmästä päästä, vaikka joskus vähän meneekin tuon iloliemen kanssa överiksi. En minä järkkäreille vittuile, eihän siitä seuraa kun ongelmia.

Tämä voi olla iha tyhmä kysymys, mutta saanpahan ammatilaisilta vähän parempaa näkökulmaa asiaan. Eli kiinnoistaisi aloittaa nuo jv hommat lukion jälkeen, mutta mulla ei oo minkäänlaista kokemusta ns. toimintatilanteissa, jossa joku käyttäytyy aggressiivisesti. En siis koe kovin suurta itseluottamusta tältä osin ammattiin. Pituutta löytyy sen 190 ja kai tässä vähän massaakin on tarttunut, eli koko ei pitäisi olla sen ongelma.

Kysymys onkin, että kannattaisiko minun aloittaa joku itsepuollustuslaji, missä oppisi perustilanta? Mitä itsepuollustuslajia sitten suosittelisitte tälle ammatille?

Ymmärrän kyllä, että jv hommissa toimitaan pääasiassa puhumalla, mutta joku itsepuollustusharrastus voisi luoda sitä henkistä turvaa ainakin minulle. Sanokaa, jos ihan väärä lähestymistapa ammattii kohtaan ja muutenkin mitä olisi jv hommien alkutaipaleella tärkein muistaa.

Kiitos ja kumarrus jo etukäteen, jos joku jaksaa vastaa.

Tämä voi olla iha tyhmä kysymys, mutta saanpahan ammatilaisilta vähän parempaa näkökulmaa asiaan. Eli kiinnoistaisi aloittaa nuo jv hommat lukion jälkeen, mutta mulla ei oo minkäänlaista kokemusta ns. toimintatilanteissa, jossa joku käyttäytyy aggressiivisesti. En siis koe kovin suurta itseluottamusta tältä osin ammattiin. Pituutta löytyy sen 190 ja kai tässä vähän massaakin on tarttunut, eli koko ei pitäisi olla sen ongelma.

Kysymys onkin, että kannattaisiko minun aloittaa joku itsepuollustuslaji, missä oppisi perustilanta? Mitä itsepuollustuslajia sitten suosittelisitte tälle ammatille?

Ymmärrän kyllä, että jv hommissa toimitaan pääasiassa puhumalla, mutta joku itsepuollustusharrastus voisi luoda sitä henkistä turvaa ainakin minulle. Sanokaa, jos ihan väärä lähestymistapa ammattii kohtaan ja muutenkin mitä olisi jv hommien alkutaipaleella tärkein muistaa.

Jos paikkakunnalta löytyy defendoa, niin sinne. Ite kokenut noi defendon tekniikat hyödylliseks ja niitä tarvittaessa käyttänytkin.

Ei sitä agressiivisen ihmisen kohtaamista opi, kuin kohtaamalla agressiivisen ihmisen. Harjoittelemalla saa toki pelimerkkejä tilanteeseen, mutta kyllä se toiminta on kai kaikilla hieman hakusessa ekalla kerralla.

Ja tottakai kaikki treenaaminen on hyödyksi. Tuossa Defendossahan on ihan tarkoitukseen hyödyllisiä tekniikoita.

Itse sanoisin, että käyt ensin sen jv-kurssin ja het sen jälkeen töihin. Haistelet ja maistelet ensin, että sopiiko ne hommat sinulle. Jos tuntuu siltä, että haluat jäädä alalle, niin sen jälkeen käyt miettimään noita kamppailulajeja!

Kamppailulajit ja ip-lajit eivät ole sama kuin voimankäyttö. Siksi jaksan vuodesta toiseen ihmetellä tätä kuinka näistä tehdään pyhä graalin malja. Tiedän nipun virkamiehiä, väijyjä ja oviapinoita jotka eivät ole päivääkään reenanneen mitään lajeja ja hoitavat hommanssa helvetin hyvin, yleensä paremmin kuin se Jaakko 18-vee jolla sininen vyö brassissa.

Tärkeämpää varmaan on pitää omasta fyysisestä kunnosta huolta ja siitä että pääkoppa kestää. Tähän tarkoitukseen toki kaikki liikunta mukaanlukien kamppailulajit ja iplajit on loistava vaihtoehto, mutta ei ne kenestään tee jeesusta voimankäyttötilanteeseen. Useat tekniikat jota niissä opetetaan on heikosti puolusteltavissa jälkeenpäin, pl. Defendo Bluen hommat.

Jotenkin kuulostaa vaikealta, että ihan ovihommien takia alottaisi itsepuolustuslajin. Hyvähän niitä harrastuksen takia on treenata, mutta mutta. Vähän tässä aloin miettimään, kuinka paljon itse olen mitään itsepuolustuslajeissa käytettyjä tekniikoita käyttänyt, niin harvassa ovat tilanteet. Saliharrastuksesta omalla kohdalla on ollut paljon enemmän hyötyä kuin kamppailulajiharrastuksista. Tottakai perus hallintaotteet olisi hyvä osata, mutta siinäpä ne voimankäytöntekniikat sitten alkaa olemaankin, ja loppu menee voimalla. Mitä nyt joskus kokeillut noita vähän "erikoisempia" tekniikoita niin vitulleen ovat aina menneet. Toisin sanoen muutaman kerran jotain kipua aiheuttavaa rannelukkoa kokeillut ja homma ei ole koskaan päättynyt siihen miten se kamppailulajitreeneissä menee, että toinen luovuttaa kivun takia. Joka kerta ranteen olisi saanut vääntää poikki, jos sillä olisi jotain tehoa halunnut. Käytännössä toimivat tekniikat on yksinkertaisesti vain sellaisia, että saadaan sidottu kädet hallintaan ja kannetaan/raahataan asiakas voimalla pihalle.

Edit: Lisätään vielä, että tosiaan jos lajeja haluaa treenata oman itseluottamuksen takia, niin antaa mennä sitten vaan. Se itseluottamus on kuitenkin tosi tärkeä osa pokehommia ja kun itseluottamus on kunnossa ja osaa asiansa selvittää tarpeeksi vakuuttavasti, niin monelta voimankäyttötilanteelta vältytään ja asia menee puhumalla.

Edit: Lisätään vielä, että tosiaan jos lajeja haluaa treenata oman itseluottamuksen takia, niin antaa mennä sitten vaan. Se itseluottamus on kuitenkin tosi tärkeä osa pokehommia ja kun itseluottamus on kunnossa ja osaa asiansa selvittää tarpeeksi vakuuttavasti, niin monelta voimankäyttötilanteelta vältytään ja asia menee puhumalla.

Tuossa on melkoinen totuuden siemen. Kamppailulajit on todella hyvä harrastus ja antaa sitä pelivaraa, kun osaa pitää päänsä kylmänä.

Tulee mieleen tasan yksi kerta, kun vaparin treenaamisesta oli hyötyä turvahommissa. Tilanne tuli päälle vähän puskista ja sitä jotenkin antoi mennä. Vieläkin huvittaa sen jätkän reaktio, kun sitä vietiin ku märkää rättiä pitkin lattioita. Voimankäyttötilanteita tuli melkoinen nippu, eikä voimankäyttöön auta, kuin voimankäytön treenaaminen esim. työyhteisössä.

Iha hienoja näkemyksiä. Kai mä sitten käyn peruskurssin koklaa tota defendoa ja kattoo jos siitä tulee sitten vakituinen harrastus. Alotan noi jv hommat sitten ku tää lukio on pulkassa.

Eipä ole itselläkään kamppailulajitaustaa kuin parin kuukauden painiharjoitteluissa ravaaminen joskus ala-asteiässä. Kyllä se paljon kehuttu puhejudo on kaikista paras taistelulaji noissa hommissa. Lähtökohtaisesti uskon että jos itsevarmuutta lähtee nimenomaan kamppailulajien kautta itselleen kasvattamaan niin joskus voi vaan tulla tilanne (huono päivä, äärimmäisen vittumainen asiakas, hankala tilanne jne.) että lähtee sitä itsevarmuutta osoittamaan niillä kamppailulajitaidoilla, vaikka tilanne voisi olla vielä hoidettavissa ihan vaan jauhamalla ja jaappaamalla. Toki on hyvä osata ja pystyä hoitamaan tilanne, jos se menee fyysiseksi, enkä vähättele yhtään kamppailulajitaitoja siinä suhteessa, mutta kyllä siinä pitää olla helvetin varma omista kyvyistä ja taidoista että voi lähtä niitä kohdistamaan asiakkaaseen. Siinä voi nopeasti tulla pahaa jälkeä, jos rupeaa ninjaa leikkimään ja vähän vastaan pistävälle asiakkaalle tekemään lukkoja ja otteita.

Jos on itsevarma kaveri, niin kyllä se asiansa saa sanottua niin että ainoa johon tilanteen jälkeen sattuu, on asiakkaan ego.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom