Voi saatana tuota poliisilaitoksen byrokratiaa :D Kaasusumuttimeen olin hakemassa kantolupaa, kaikki liput ja laput täytettynä ja toimitin ne poliisilaitokselle, yllätyksekseni tiskin takana oli sama venäjä-aksenttinen nainen joka puoli vuotta sitten otti vastaan JV-lupahakemukseni eikä tajunnut yhtään mitä tekee. No, mulla ei ollut passia mukana, kun en muistanut ettei ajokortti oo virallinen henkilöllisyystodistus, niin piti sit tehdä vartin tunnistautuminen, kysyttiin 3 viimeistä osoitetta (oon asunut 4 vuotiaasta lähtien samassa osoitteessa), vanhempien nimet ja syntymäajat (kuka helvetti muistaa isän ja äidin syntymäpäivät ulkoa?) ja niin edelleen. Lopuksi päästiin itse asiaan eli paperien läpikäymiseen jotka oli kaikki kunnossa, kunnes tää virkailija kysyi että mitä kaasulajia- ja tehoa mä haen ? Alkoi luettelemaan niitä kaasuja ja pitoisuuksia siinä ja mun ois pitänyt niistä osata kertoa mitä haen, mut eihän mulle ollut koskaan kukaan kertonut että minkä tehoista kaasua haen ja kun kysyin virkailijalta että mikä näistä nyt on se mitä järjestyksenvalvojan kuuluis anoa niin hän luetteli n. 5 eri vaihtoehtoa ja sanoi ettei ole varma mikä se näistä oli. Pitää siis lähettää poliisille vielä sähköpostia kaasulajista ja tehosta ennen kuin käyvät mun hakemuksen läpi ja kutsuvat haastatteluun, saa nähdä kauanko siinäkin sit kestää. Kyllä mä ymmärrän että poliisin puolella ollaan tarkkana kun kyseessä on kuitenkin aseenkantolupa, mut perseestä kuitenkin kun vartin tunnistautumisesta ja yhdestä lappujen läpikäymisestä sai maksaa taas 30e lisää eikä siitäkään jäänyt mitään käteen.