Kysymyksiä pokeille

Tais näköjään jäädä haaveiluks koko homma. Kaikki festarit mitä katoin ettiivät vaa talkoolaisia, meikä on nii kuitenkin sen varran bitch etten ilmasta työtä tee. Mutta osaisitteko sanoo millasista tapahtumista kortittomalle järkkärille tarjottais ees jotain rahaa

Se tilapäisen luvan hommaaminen maksaa rahaa sille sut palkkaavalle taholle, muun muassa tästä syystä ne palkalliset hommat menee kortillisille. Monen muun tavoin vähän ihmettelen mikset kävis kurssia jos kerran hommat kiinnostaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä nyt noita festareita katoin jäi semmonen perstuntuma, että ettivät ilmasia, kurssin käyneitä JV:ia, vai onko niillä tapana maksaa näille? Mietin vaa et jos ne ei festareilta maksa mitää et kannattaako hommata korttii ollenkaa, ku en pokeks kuitenkaa haluis.

Itse en lähtis pelkkien festareiden takia korttia käymään jos homma ei muuten kiinnosta, suurin osa festareista kun hankkii käsittääkseni JV:t niin, että suurin osa on ilmaisia ja pieni osa siellä joukossa on ostettua työvoimaa suoraan turvallisuusfirmoilta.
Vittu kun mä alan olla väsynyt näihin aamuviiteen asti venyviin vuoroihin, kun joutuu vielä tavallisen vuoron jälkeen jatkamaan esim. heselle. Jos kohta sais ihan oikeeta duunia arkipäiviksi niin ois varaa pyytää työnantajalta vain tavallisia vuoroja, tällähetkellä noita jatkoja ja pitkiä hesevuoroja on pakko tehdä rahan takia.

Mitä nyt noita festareita katoin jäi semmonen perstuntuma, että ettivät ilmasia, kurssin käyneitä JV:ia, vai onko niillä tapana maksaa näille? Mietin vaa et jos ne ei festareilta maksa mitää et kannattaako hommata korttii ollenkaa, ku en pokeks kuitenkaa haluis.

Festareille jos haluat palkattuihin hommiin niin ota suoraan yhteyttä järjestyksenvalvontayrityksiin jotka toteuttavat festivaalien turvallisuuspalveluita. Yleensä turvallisuuspalvelut on ulkoistettu jollekkin, tai jopa useammille firmoille jotka hankkivat järkkärit ja suunnittelevat tapahtuman turvallisuusasiat. Suoraan festarien nettisivuilta varmaan pääsee juuri talkoolaiseksi jos se kiinnostaa. Securitas ja Local Crew nyt ainakin tulee mieleen isommista tapahtumaturvallisuutta tuottavista yrityksistä. Tosiaankin yhdellä tai kahdella pidemmällä vuorollahan tuon kortin hinnan jo kuittaa.

Ja lisäksi vielä, että kyllä sitä palkattua väkeäkin siellä on sen verta paljon, että tuskin on pelkoa "työttömäksi" jäämiseksi kortin hankkimisen jälkeen. Kyllä itselle ainakin isompien festarien kohdalla on jäänyt mielikuva, että suurin osa on ihan palkattua työvoimaa ja sitten jonkun verran vapaaehtoisia lisäksi.

Jos olet festareilla tuntipalkalla, niin liksaa tulee ihan kiitettävästi. Urakkapalkalla ei niinkään...tätänykyään JV:eille maksetaan yleensä huonosti, ja koska se menee yleensä verokortilla/laskutuksella (jos toiminimi), niin eipä jää paljon käteen.

Ravintolaportsarit voivat saada ihan hyvääkin liksaa, varsinkin jos lasketaan tipit mukaan, mutta on ne kulta-ajat jääneet taakse aikoja sitten.

Se tippi sisältyy jo valmiiksi tuotteen hintaan. ;)

Paikallisessa vastikään ovensa avanneessa yökerhossa sisäänpääsy 10e, narikka 3e ja tuoppi kusi-Karjalaa 6e. Siinä pitäis sit vielä tipata porukkaa, jolta saa korkeintaan keskinkertaista palvelua. Tässä tapauksessa, ei kiitos.

Keskustelu tipeistä :thumbs:

Kaivan jo popparit esille ja avaan pelin sillä, että en minä kaupankanssaa tai bussikuskia tippaa. Miksi ihmeessä portsaria pitäisi tipata?

Kaivan jo popparit esille ja avaan pelin sillä, että en minä kaupankanssaa tai bussikuskia tippaa. Miksi ihmeessä portsaria pitäisi tipata?

Eihän portsaria ole pakko tipata, mutta tietyissä tilanteissa se on mielestäni kohtuullista.

esim: kun olen hukannut narikkalappuni, ja portsari etsii takkini keskellä kiirestä lauantai iltaa vaikka normaali käytäntö olisi pilkkuun odottaminen.

Ja itse olen ainakin huomannut että kun sitä baarimikkoa/tarjoilijaa/portsaria muistaa saadusta hyvästä palvelusta muutamalla kolikolla/setelillä, niin asiat sujuu baarissa huomattavasti mukavammin (juoman tilaaminen, narikkalapun vastaanotto, sun muut)

Turha täällä on tippaamisen järkevyydestä jauhaa.. Jos ei useasti käy samassa paikassa, niin ei ole asiakkaalla mitään syytäkään jäädä positiivisessa mielessä mieleen, saati hankkia tällä tavoin erikoiskohtelua (vaikka siinä vaiheessa, kun tulee ongelmia tai väsy iskee kesken kaiken).

Vittumaisimmat ja mukavimmat asiakkaat muistaa hyvinkin pitkään.

Poke on yleensä se ihminen ravintolassa, joka muistaa miten käyttäydyit. Jos käytös on neutraalia, niin taitaa se palvelukin olla aika persoonatonta. Jos käytös on tasoa känniääliö/riidanhaastaja, niin palvelu on yleensä reipasta mutta ei asiakkaan toivomalla tavalla. Jos on hyväkäytöksinen JA muistaa joko antaa hieman tippiä tai hymyillä kivasti (jos on hyvännäköinen nainen), niin palvelu sillä hetkellä ja vastaisuudessa on luultavasti henkilökohtaista ja asiakkaan tarpeet/toiveet pyritään ottamaan huomioon.

Eli jos et anna tippiä tai muista portsaria hymyllä ja viipyvällä katseella, niin turha se on odottaa mitään sen kummallsempaa palvelua. "Portsari on asiakaspalvelija" saattaa olla nimellisesti totta, mutta kyllä sen poken ensisijainen tehtävä on katsoa, että se ravintolan työntekijät saavat tehdä töitään rauhassa ja paikka pysyy "siistinä".

Kaikkien portsareiden puolesta, jätä lähtiessäsi vaikka euro. Ei ole mikään iso summa, mutta ilahduttaa kummasti.

Omasta tippumiselta en ole puhunut sanallakaan. Oon sen verran monta vuotta kapakoissa pyörinyt, ettei mulle siitä asiasta tartte kertoa.

Ite en kyllä oleta kenenkää antavan mitään tippiä ja kaikki saa ensiluokkaista asiakaspalvelua riippumatta siitä, että irtooko sitä tippiä vai ei. Monasti joku pikkunen seteli työnnetään kouraan ja kiitellään erinomaisesta palvelutasosta, mitään erityiskohtelua tällä ei kyllä saa. En oo tainnu tehdä yhtään semmosta vuoroa yökerhossa, mistä en jotain pikkutippiä olis saanu. Tosin huonoimmat tipit tais olla jonku verran alle euron, 70 senttiä, ellen väärin muista.

Kyllä sitä ite tulee tipattua. Ei nyt isoilla summilla kun lompakossa en pidä käteistä. Ne tekee duunia vkonloppuna aamuun. Ja suomalaiset ei välttämättä ole ihan mukavia "parin" kaljan jälkeen, niin kyllä ny hyvästä palvelusta pitää jotain antaa..!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom