Onko tämä niin kuin joku vihjaus, että lait on kivoja ja hauskoja niin kauan, kuin niistä on sulle hyötyä mutta jos on esim. lakipykälä syrjinnästä, niin ei sitä tartte noudattaa, kun se teettää pokeille enemmän duunia. On vaan niin paljon helpompaa yksiselitteisesti kieltää kokonaan yhden ihmisryhmän pääsyä ravintolaan. Haetko jotain tekosyytä olla laiska?
Tahdot tietää mun rikesakon arvoisista mahdollisista rikkomuksista, oletat, että niitä kuitenkin on joskus tapahtunut ja olen esim. kävellyt punaisia päin? Sitten varmaan vihjaat, että koska mä olen joskus mahdollisesti kävellyt päin punaisia, niin säkin saat rikkoa perustuslakia, rikoslakia ja yhdenvertaisuuslakia? Koska nämähän siis on suoraan verrannollisia keskenään eiks jee?
Mutta kun kysyit niin vastataan. En roskaa, koska se on mun mielestä helvetin laiska ja typerä tapa, usein ihan kauppamatkallekin poimin roskia maasta, kannan niitä mukanani ja laitan roskikseen, koska tahdon pitää ympäristöni siistinä. Punaisia päin kävelen ainoastaan, jos on mistään suunnasta ei tule autoja ja se ei haittaa muuta liikennettä. Ylinopeutta en aja, koska mun ymmärtääkseni nopeusrajoituksissa on omat syynsä, eikä niitä ole tehty ihmisten kiusaksi. Olen saanut kerran pysäköintisakon kirjaston takana, kun uppouduin lukemaan hyvää kirjaa.