Kysymyksiä pokeille

Onko se sitten niin että kun ei puhumalla meinaan lähteä baarista niin kaasut silmille ja sitten revitään räpiköivä hipinretku pihalle? Jos ois kädestä ohjastanut niin siitähän on enää millisekunti painiin?

On. Se on just näin. Ei mitään välimalleja. Ihan kuten aiemmin kirjoitinkin (tai halusit ymmärtää).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko se sitten niin että kun ei puhumalla meinaan lähteä baarista niin kaasut silmille

Juurikin näin. Itselläni on tapana myös tyhjentää ravintola klo 03.35 kaasusumuttimella, näin vältytään mahdollisilta yhteenotoilta ja pullisteluilta, näin oma työmaa onkin huomattavasti turvallisempi paikka työskennellä.

EDIT. Offtopicci mun osalta tässä.

Tjaah, tsekatkaapa pojat testopäissänne posti 4195, johon alunperin vastasin, kysymykseen kaasun käytöstä. Te saatte mun puolesta pullistella ja painia ihan niin paljon ku haluatte. Tää on mun kanta asiaan. Tulkitkaa ja spekuloikaa, kääntäkää ja vääntäkää ihan miten haluatte jotta voitte ne turhat paininne perustella. P.S tää ala on nähny myös aika monta loukkaantunutta työmaalla, koska; kovat jätkät ei käytä kaasua.

Vihjailetko että käytän anabolisia steroideja? Tai muita lihasta kasvattavia aineita? Jos jokaisen puhetta tottelemattoman asiakkaan kaasuttais niin äkkiä lähtee paikan anniskeluluvat kokonaan(= työt loppuu). Entinen (onnex) kollega oli näitä "kaasuttelijoita" ja lopuks sille naureskeli vähän kaikki kun uskottavuus/auktoriteetti oli nolla. Onhan se jatkuva kaasuttaminen vähän neitien hommaa. Mut jos nyt puhutaan viel tästä esimerkki tapauksesta niin toinen painis ja toinen kaasuttais. Jokanen hoitaa hommansa omalla tyylillään ja jos homma toimii nii ei kenenkä sitä arvosteleminen.

Ja kaverin kun nappaa kainaloon oikeeseen aikaan juurikin siinä just ennen sitä vaihetta ennenku tulee paini niin sen saa tosi nätisti ulos satuttamatta muuta kun asiakkaan egoa. Ei tarvi sohia kaasua eikä tarvi sen ihmeemmin painiakkaan.

Vihjailetko että käytän anabolisia steroideja? Tai muita lihasta kasvattavia aineita?
En. Mutta jos vaikka keskittyy lukemaan ja ymmärtämään lukemaansa vaikka itse olisi eri mieltä.

Jos jokaisen puhetta tottelemattoman asiakkaan kaasuttais niin äkkiä lähtee paikan anniskeluluvat kokonaan(= työt loppuu)..
Niin, tästähän en kirjoittanut, ks. Posti johon alunperin vastasin.

Entinen (onnex) kollega oli näitä "kaasuttelijoita" ja lopuks sille naureskeli vähän kaikki kun uskottavuus/auktoriteetti oli nolla. Onhan se jatkuva kaasuttaminen vähän neitien hommaa.
Tämä...

Mut jos nyt puhutaan viel tästä esimerkki tapauksesta niin toinen painis ja toinen kaasuttais. Jokanen hoitaa hommansa omalla tyylillään ja jos homma toimii nii ei kenenkä sitä arvosteleminen.
Tästä voitaneen olla samaa mieltä.

Miksi paikallisen yökerhon poke ei päästänyt mua sisälle alle18-vuotiaana otetun passikuvan takia, mutta kaveri pääsi vaikka silläkin on alaikäsenä otettu kuva? Käyttäydyin aivan normaalisti, enkä varmasti ollut liian päissäni. Odottelin kaveria sit siinä leveän käytävän reunalla, ohitseni meni noin minuutin välein muutamia ihmisiä. Poke tuli sitten siitäkin häätämään koska tukin kuulemma käytävän, voi moro...

Miksi paikallisen yökerhon poke ei päästänyt mua sisälle alle18-vuotiaana otetun passikuvan takia, mutta kaveri pääsi vaikka silläkin on alaikäsenä otettu kuva? Käyttäydyin aivan normaalisti, enkä varmasti ollut liian päissäni. Odottelin kaveria sit siinä leveän käytävän reunalla, ohitseni meni noin minuutin välein muutamia ihmisiä. Poke tuli sitten siitäkin häätämään koska tukin kuulemma käytävän, voi moro...

Sitä sun olisi pitänyt kysyä siltä pokelta. Ei kenties ollut 100% varma siitä kuka kuvassa on? Reilu kaveri sulla muuten:rolleyes:

Kaverilla tunnistettava kuva ja sulla ei. Hommaa sellaiset paperit, että kuva on uusi niin näitä ongelmia ei tule. Koskaan. Ja näistä vingutaan ovella kaikkein eniten.

Ei-sisälle päässeitä ei jätetä oven eteen notkumaan, siitä tulee aina ongelmia ennemmin tai myöhemmin, siksi sut pyydettiin poistumaan.

Ja mitä tuohon yllä olevaan kaasukeskusteluun tulee, niin mikään ei ole niin raskas työkaveri kuin sellainen jolla on sormi herkällä kaasun kanssa. Kyllä lähtökohta on se, että ensin käytetään muita voimakeinoja ja sitten jos ei pärjätä niin kaasua. Siinä sitten istutaan kaasutetun kanssa pahimmassa tapauksessa pitkään odottamassa poliisia, ja se sitoo yhden kaverin pitkäksi aikaa. Jos jossain on siihen resurssit, niin sitten, mutta yleensä ei ole. Kaasuttamattoman kaverin voi pistää eteenpäin, mutta kaasutetun kanssa tarvitsee aina viranomaisen paikalle.

Jos pienet ympyrät, niin painimaan vaan ja sen verta myllyä ettei tuu kaveri toista kertaa kokeilemaan. Kaasu tietysti plan B jollei kaikki mee niinku elokuvissa :D
Kaasusta pitää sitten soitella poliiseja taas ja tulee "turhaa" merkintää ravintolalle jos asian ois voinu hoitaa pienellä halauksella. Kaikki mylläkät on kuitenkin niin tapahtumakohtasia et saa soveltaa eikä toimia tietyn kaavan mukaan.

Oltiin ulkona ja tilaa oli. Jos se olis vielä yrittäny tulla päälle tai jatkanu riehumistaa, nii sitten oisin kaasuttanu. Olin tosin PRO ja hoidin koko homman lopulta puhejudolla :D

Ja mitä tuohon yllä olevaan kaasukeskusteluun tulee, niin mikään ei ole niin raskas työkaveri kuin sellainen jolla on sormi herkällä kaasun kanssa. Kyllä lähtökohta on se, että ensin käytetään muita voimakeinoja ja sitten jos ei pärjätä niin kaasua. Siinä sitten istutaan kaasutetun kanssa pahimmassa tapauksessa pitkään odottamassa poliisia, ja se sitoo yhden kaverin pitkäksi aikaa. Jos jossain on siihen resurssit, niin sitten, mutta yleensä ei ole. Kaasuttamattoman kaverin voi pistää eteenpäin, mutta kaasutetun kanssa tarvitsee aina viranomaisen paikalle.

Vähän sama raudoituksen kanssa, sitoo yhden miehen siihen liian pitkäksi aikaa.

Raudoissa pitää muistaa, et ne on voimankäyttövälineet ja ne voi ottaa jopa pois, kun ei oo enää tarve käyttää. Ei raudotus tarkota automaattisesti kiinniottoa.

e: erkki esimerkkinä vaikka joku kilari-kake, joka pitää poistaa, mut heiluu ku tuulimylly. Nipsnaps rautoihin ja kuljetus ulos, hellä kuiskaus korvaan "rauhotutko ja poistutko jos otan raudat pois", nyökkäys, rautojen avaaminen ja pokan poistuminen.

Tostakin on vähän kahta eri mallia. Itse kysyin kuukausi sitten samaa asiaa jv-kertauskurssilla ja neuvottiin aina raudottaessa soittamaan poliisit, oman oikeusturvan vuoksi...tiedä sitten.

Tostakin on vähän kahta eri mallia. Itse kysyin kuukausi sitten samaa asiaa jv-kertauskurssilla ja neuvottiin aina raudottaessa soittamaan poliisit, oman oikeusturvan vuoksi...tiedä sitten.

Niin, riippunee aina tilanteesta. Jos itse vaivaudun jonkun raudottamaan niin kyllä se on tehny jotain sellasta, että se lähtee poliisin mukaan.. Monesti ne rauhottuukin kun ne siinä sen 15 min istuu ja vois periaatteessa jopa ottaa pois, mutta... Noh, jokanen tapaus on erilainen.

Sitä sun olisi pitänyt kysyä siltä pokelta. Ei kenties ollut 100% varma siitä kuka kuvassa on? Reilu kaveri sulla muuten:rolleyes:

Kysyin kyllä, vastasi vain että meeppäs nyt siitä. Mun kuva on huomattavasti enemmän nykyminän näköinen myös kaverin mielestä kuin hänen. Kaverilla kuvassa pitkät hiukset ja painoa 50 kg, nykyään siili ja 80 kg. Kaveri oli myöskin niin humalassa että väitti unohtaneensa että odotan ulkona :D.. Jäi kyllä harmittamaan kun keskeyty ilta siihen.

Minkäs lain mukaan järjestyksenvalvontatehtävissä tapahtuneen kaasun käytön jälkeen tarvitaan paikalle viranomaiset?

edit. Muuten olen samaa mieltä, että kaasun käyttö mielellään viimeisimpinä keinoina ihan jo sen aiheuttamien välillisten vaikutusten vuoksi.

Ei tää vittu ole mitään tähtitiedettä. Jos asiakas pitää poistaa niin ota henkilöstä ote jolla saat sen roudattua pihalle. Jos tuo on ylivoimaista niin anna kevyesti runtua ja sitten poista henkilö. Tietty ensin kehotus,käsky ja fyysinen poisto. Tämä vain silloin jos ei jo nyrkit heilu. Siellä missä olen ovella menee viikonloppuna 5s. ennen tuota fyysistä. Ei vaan kerkiä kuunteleen mitään paskaa.

Minkäs lain mukaan järjestyksenvalvontatehtävissä tapahtuneen kaasun käytön jälkeen tarvitaan paikalle viranomaiset?

edit. Muuten olen samaa mieltä, että kaasun käyttö mielellään viimeisimpinä keinoina ihan jo sen aiheuttamien välillisten vaikutusten vuoksi.

Eihän sitä tosiaan laissa sanota, että poliisit pitää soittaa. Itsellä viimesin kaasunkäyttö taisi olla, kun raahasin kaksi kaveria pihalle ja sen verran annoin siinä runtua, että molemmat pötköttivät perseellään maassa. Tuo kun ei riittänyt ja toinen halusi vielä alkaa nyrkeillä kokeilemaan, niin ei kiinnostanut enää ottaa riskiä, että joku loukkaa itsensä vaan ruikkasin kaasut silmille. Ja eihän tuo mitään työpanosta edes juurikaan sitonut, kun jätin sen siihen pihalle toikkaroimaan ja siitä se hoippu kaverin opastukella karkuun. Soitin kyllä varmuuden vuoksi hätäkeskukseen ja ilmoitin, että tälläinen tilanne ollut ja sanoin ettei kyllä mitään hätää, mutta jos partio ehtii voi tulla tarkastaan tilannetta. Ja tuossahan ei mitään lakia edes rikota. Lakihan sanoo, että ensiapua pitäisi antaa, mutta miten annat kun kaveri lähtee karkuun? Lähden ämpäri kourassa metsästämään kaveria muutaman sadan metrin päästä?

Lisäyksenä vielä, että kyseinen toiminta ei varmasti joka paikassa olisi kovin suotavaa. Omassa nykyisessä paikassa noita ongelmatilanteita sen verran harvassa, että ei siitä ongelmia tule vaikka poliisit soittaa jokaisesta kaasun käytöstä.

Mut tosiaan pointtina, että ei sitä kaasutettua siinä tarvi alkaa hoivaamaan kuin jotain pikkulasta. Päästää siihen pihalle ja huutaa, että oota siinä poliisit tulee kohta, niin varmasti lähtee karkuun ja problem solved. Ei ole ehkä ihan lain hengen mukaista, mutta moraalisesti ihan oikein, eikä myöskään lakia kirjaimellisesti rikota.

Enkä tosiaan tuolla tarkoita, että jokaista hankalaa pitäisi kaasuttaa, mutta ihan turha sitä kaasun käyttöä myöskään vältellä viimeiseen asti. Sitten kun kokemus sanoo, että kaasulla pääsee helpommalla, niin sitten kaasua.

No juu, ei minkään lain, mutta käytännössä kyllä. Hemmmolla tuossa oli oma tapa hoitaa asiat, mutta en lähtisi suosittelemaan.

Jos asiakas agrensa laantuessa saa vaikka anafylaktisen shokin hoiperreltuaan Oc:t silmillään jonnekkin karkuun, niin on siinä selittelemistä. Ei siinä ettei Hemmmon tavalla voisi tehdä, mutta kannattaa ottaa huomioon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom