Kysymyksiä pokeille

Olettekos te tipin kannattajat yhtä hanakasti tarjoamassa sitä tippiä myös kaupan kassalle, videovuokraamon henk.kunnalle ja R-kioskin myyjälle? Tai siis oikeastaan kaikille asiakaspalvelussa työskenteleville?

Kyllä tuo pokejen asiakaspalvelu rajoittuu pitkälti niinkin isoon asiaan kuin oven avaamiseen, loput läpän heitot, hyvän illan toivotukset ym. on normaalia ihmisten kanssakäymistä minkä pitäisi kuulua hyviin tapoihin eikä niistä pidä erikseen maksaa.

Vähän rajoittonut näkökulma, poket tekevät paljon muutakin kuin asiakaspalvelua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähän rajoittonut näkökulma, poket tekevät paljon muutakin kuin asiakaspalvelua.

Juu, varmasti mutta mä ajattelin, että tuo tippi tulee siitä (hyvästä) asiakaspalvelusta. Tämän vuoksi myös kysyin mielipidettä muiden asiakaspalveluammattien tippaamisesta. Jos pokeille aletaan antamaan tippiä muusta työstä (esim. järjetyksenpidosta tms.), niin sitten voidaan kysyä pitäiskö esim. toimistotyöntekijälle tai posteljoonille antaa tippiä työnsä tekemisestä?

Juu, varmasti mutta mä ajattelin, että tuo tippi tulee siitä (hyvästä) asiakaspalvelusta. Tämän vuoksi myös kysyin mielipidettä muiden asiakaspalveluammattien tippaamisesta. Jos pokeille aletaan antamaan tippiä muusta työstä (esim. järjetyksenpidosta tms.), niin sitten voidaan kysyä pitäiskö esim. toimistotyöntekijälle tai posteljoonille antaa tippiä työnsä tekemisestä?

Miksi jostain tipin antamisesta pitää tehdä näin saatanan iso kysymys? Mä tippaan, muut saa tehdä mitä haluaa. Sitä paitsi tippi on osa palkkaa mitä poket saa, ekalla ovellani mun palkka koostui täysin tipeistä.

Miksi jostain tipin antamisesta pitää tehdä näin saatanan iso kysymys? Mä tippaan, muut saa tehdä mitä haluaa. Sitä paitsi tippi on osa palkkaa mitä poket saa, ekalla ovellani mun palkka koostui täysin tipeistä.

Kyllähän sitä rahaa saa jakaa vaikka kadulla vastaantulijoille. Tuolle pokejen tippaamiselle asiallisesta asiakaspalvelusta en vain näe mitään järkeä. Tipin voi antaa jos joskus on saanut erittäin hyvää asiakaspalvelua, siis sellaista joka ylittää normaalin asiakaspalvelutason. Nyt tarkoitan normaalia, siis ihan sellaista normaalia ihmisten välistä kanssakäymistä millaista ei tahdo Suomessa saada.

Kyllä palkan pitäisi työnantaja maksaa eikä asiakkaan, muuten on hölmöä olla töissä.

Kysehän on nimityserosta; narikkamaksu on lienee jo terminä osittain hieman vanhentunut. Nykyään puhutaan pääosin palvelurahasta, joka peritään, oli säilöön jätettävänä vaatteita tms. tai ei. Tällä palvelurahalla katetaan joko osittain tai kokonaan järjestyksenvalvonnasta aiheutuvia kuluja.

Tuo eteispalvelurahahan on käytännössä siis pääsymaksu, mutta siinä on sellainen ero että aikaisemmin tuo oli vapaa arvonlisäverosta, mutta se etu tuosta on poistunut. Nykyään erona on lähinnä se, että pääsymaksusta pitää antaa lippu/kuitti, mutta eteispalvelurahasta ei. Noissa yhdenmiehen paikoissa helpottaa hommaa ihan järettömästi, kun ei tarvi niiden lippujen kans siinä tolskata.

Normaalitasoinen palvelu ei ole mielestäni mikään peruste antaa tippiä, eikä myöskään se ole peruste että tipin antaminen on kohteliasta.
No hyvänen aika, ihan samanlainen peruste se on kuin olla antamatta noihin em. seikkoihin vedoten.

Sori mutta mä kasvoin jo ohi tosta pokekulttuurista ja täten ei normipalvelulla rahaa heru.
Ei niillä ihmisten (sunkaan) roposilla kukaan rikastu, joten tuollainen "mun rahojani ei heru" -asenne on ihan turhaa :)

No hyvänen aika, ihan samanlainen peruste se on kuin olla antamatta noihin em. seikkoihin vedoten.

Kohteliaisuuttaan antaa rahaa, häh?

Mä voin antaa pokelle rahaa jos saan siitä vastineeksi jotain ylimääräistä, esim. jonon ohi pääsemisen, naama vipin tms. mutta mä en saa mitään erikoisia kiksejä tipin antamisesta jollekin siitä hyvästä, että se tekee työtään josta jo saa palkan.

Ei tähän nyt tule mitään uutta, niin antaa olla. SEAGRAM jo kertaalleen totesi, että miten tästä voi saada niin ison asian, niin se on ehkä kommentti, johon tää pitäs lopettaa.

Jotkut tippaa ja jotkut ei tippaa, mutta jos tässä nyt yritetään rationalisoida, että kumpi on enemmän oikein, niin se on aivan turhaa.

Kyllä palkan pitäisi työnantaja maksaa eikä asiakkaan, muuten on hölmöä olla töissä.

No en mä tiedä, kyllä 300€ puhtaana käteen 12h rupeamasta lämmitti mieltä ja lompakkoa.

Kai ne sitten sai sitä poikkeuksellisen hyvää palvelua sinä iltana. Yksi sanoi lähtiessään ettei ole ikinä tipannut mutta nyt tippaa. Palvelun lisäksi asiakkaat olivat ilmeisen tyytyväisiä kun heitin skini lauman pihalle, yhdelle huusin naama punaisena että kotonas sä saat räkiä lattialle mutta täällä sä et räi.

Over and out.

En nyt tiiä mitä tarkotatte tolla, että tippaatte jos palvelu on ollu erityisen hyvää. Ite kohtelen kaikkia asiakkaita saman arvosesti ja samoilla säännöillä. Joka ilta on tippiä tullu ja ihmiset lähteny asialisesti ja hyvillä mielin kohti snagaria.

Voiko väli-aikasella ajokortilla ottaa sisään? Sehän on kumminkin kuvallinen ja politsain myöntämä? Saahan jv hommiakin tehä väli-aikasella luvalla :rolleyes:

Tänään otin yhen. Miks et ota?

Tarkotatko foresrun nyt siis ihan ajokortin näköistä korttia, joka on voimassa 1- ja 2-vaiheen ajan vai heti inssin jälkeen saatavaa ajolupaa?

Jos tuota 1. vaihtoehtoa tarkoitat, niin mitä järkeä olla päästämättä sisään? Muutenhan kaikilla 18-vuotiailla pitäisi olla passi tai kuvallinen henkilökortti mukana..

Mä en ees tiedä miltä se virallinen näyttää. Mustalaiset yrittää aina noilla sisään ja jokasella on erilainen. En oo ottanu kertaakaan.

Sellainen paperilappu minkä kyttis myöntää viikoksi tms en ainakaan ota sisälle, se on aina joku suttunen kopio mikä olis helvetin helppo väärentää, toivotan aina uudelleen tervetulleeksi kun on muoviläpyskä kourassa. Siitä seuraa aina se plussakortti-kirjastokortti rumba, et kato nyt ku nääkin on samalla nimellä, mut kyllä ne lopulta uskoo.

Joo siis sitä paperilappua tarkotin. Täytyypä tästä edespäin blokata ne sitten pois. Mutta onko tolla lain puolesta mitään estettä?

Tuskin alkoholitarkastajalle kelpais paperilaput. Eikös autolla ajaessakin pidä olla sen paperilapun kaverina joku virallinen henkilöllisyystodistus?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom