^painoin koko opiskelu ajan ke-pe-la töitä ovilla.. torstait oli välillä vähän heikkoja koulussa Mutta ei ollut ongelmia...
Okei! Voi kyllä varmaan huoletta ottaa duunia siis vastaan..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
^painoin koko opiskelu ajan ke-pe-la töitä ovilla.. torstait oli välillä vähän heikkoja koulussa Mutta ei ollut ongelmia...
Mä kanssa päästin vkonloppuyöt töitä ja satunnaisesti myös viikolla opiskellessani.En oikein löytänyt sopivaa paikkaa kysymykselleni, joten täältä saan ehkä parhaiten vastauksen..
Eli nyt on vähän erilainen tilanne tulossa eli alkaa opiskelut, joten kysyisinkin, että miten sitä jaksaa painaa hommia opiskelujen yhteydessä?
Työt ovat kuitenkin pääosin ilta/ yötöitä, joten miten teillä on onnistunut tämä opiskelujen + työn ja tietenkin normaalielämän rytmi niin, ettei mikään kärsi.
Opiskelu vaatii ainakin itselläni suuria ponnistuksia päivisin ja sitten iltaisin pitäisi olla hereillä myös duunissa. Onko täälä porukka hyvin jaksanut ja onko tullut millaisia ongelmia?
Mä oon taas kuullu että ton takia ruvetaan pokeks.:wtf:Toohard sanoi:Näissä kun kännissä tapellaan muuten taitaa useimmiten olla ihan muut syyt taustalla.
...
Sitten on tosiaan kans niitä pienimunaisia kavereita joiden pitää jotain kompensoida.
En oikein löytänyt sopivaa paikkaa kysymykselleni, joten täältä saan ehkä parhaiten vastauksen..
Eli nyt on vähän erilainen tilanne tulossa eli alkaa opiskelut, joten kysyisinkin, että miten sitä jaksaa painaa hommia opiskelujen yhteydessä?
Työt ovat kuitenkin pääosin ilta/ yötöitä, joten miten teillä on onnistunut tämä opiskelujen + työn ja tietenkin normaalielämän rytmi niin, ettei mikään kärsi.
Opiskelu vaatii ainakin itselläni suuria ponnistuksia päivisin ja sitten iltaisin pitäisi olla hereillä myös duunissa. Onko täälä porukka hyvin jaksanut ja onko tullut millaisia ongelmia?
Siksi, että se on kohtelias ele ravintolahenkilökuntaa kohtaan? Enkä nyt kannata sitä, että tiskillä tai ovella pitäsi tippien perässä ruveta huoraamaan, kun duunista maksetaan palkkaakin, mutta kulttuuri voisi kallistua enemmän siihen suuntaan, että kun homma on toiminut, niin muodollisen tipin voi ihan hyvin jättää. Näin toimin itsekin, jos vaan sattuu käteistä olemaan matkassa.Miksi heittää "asialliselle" pokelle palvelurahaa? Suomen kulttuurissa tippiä annetaan joskus hyvästä, yleensä poikkeuksellisen hyvästä palvelusta, ei siitä että joku hoitaa hommansa asiallisesti tai normaalisti.
Kysehän on nimityserosta; narikkamaksu on lienee jo terminä osittain hieman vanhentunut. Nykyään puhutaan pääosin palvelurahasta, joka peritään, oli säilöön jätettävänä vaatteita tms. tai ei. Tällä palvelurahalla katetaan joko osittain tai kokonaan järjestyksenvalvonnasta aiheutuvia kuluja. Siihen, onko tämä nyt oikein tai väärin en ota jyrkkää kantaa.
Minä voin ottaa. Järjestyksenvalvonta juottoloissa tulee alkoholilain pakottamana, näinollen se ei ole mikään "ylimääräinen" kulu, vaan aivan selkeä ja budjetoitavissa oleva kiinteä toiminnan kulu baareille.
Tippikulttuuria valitettavasti täällä pohjolan peräkylillä juurikaan ole, joten palkkauksen on muuten oltava riittävän houkutteleva, että ovelle saadaan ammattitaitoisia pokeja. Kyllä minä kääntäisin tämän asian niin, että kun maksetaan banaaneilla, saadaan apinoita.