Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko teillä siellä ovella päällä sellaiset liivit, jotka pysäyttää hirvikiväärin luodin? Mä olen ollut siinä uskossa että nuo ovimiesten liivit on lähinnä puukon viiltoja yms vastaan?
Eli NIJ II luokan liivit on riittävät? Jos ei mee nyt ihan mainostukseksi, niin mitkä olis "parhaat"? Noi elmonin liivit ainakin näin asiasta teitämättömälle näyttäis aika päteviltä.
Itse aikoinaan turvahommissa käytin erään kotimaisen valmistajan NIJ II - suojaustason liivejä, joissa edessä ja takana traumalevyt, joilla suojaustaso nousi -> NIJ III. Ilman levyjä suojaustaso oli 9mm kutiin asti, traumalevyjen pitäisi pysäyttää 7,62 (eli mahdollisesti pysäyttäisi jopa tuon hirvikiväärin .308 ? ). Nopeasti niiden käyttöön tottui.
Juu, tuon traumalevyn siis luvattiin pysäyttävän 7,62. Lähinnä mietin juurikin tuota .308, että samaa "kokoluokkaa" kuin 7,62. Tai siis saman pituinen (vaiko paksuinen?).
Kyl se pysäytti 308:sinkin , siis traumalevy, muuten meni melkein viheltäen läpi. Silloisten työkaverien kanssa testailtiin että miten suojaa. Kyllähän siinä voi kylkiluut katketa ja tulla helvetillinen mustelma+tiput maihin, sen verran kova tärsky olettaisin.
edit. Sitten on tietty cop killerit eli armour piercing, mutta se taas on oma juttunsa.
Mites kun ostaa vaikka liivit, pampun, kaasun ja raudat. Saako niistä jotain verovähennyksiä, vaikka tekee vaan keikkahommia?
Jos nyt väännettäis vielä rautalangasta tää. Eli saanko alvit pois noista tuotteista, tai jotain muita veroalennuksia? En oo näistä ihan niin perillä. Kiitos ja anteeksi