Kysymyksiä pokeille

Harkitsen tota JV-kortin hankkimista ja samalla töitä opiskelun ohelle PK-seudulta. Kertokaas Stadin poket minkälainen meininki ja kuinka rankkaa/helppoa duuni nykyään on?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kalliossa ei ole ilmeiseti tapana tipata pokeja, ainakaan siinä kippolassa missä oltiin. Heitin suuret 2€ tippiä niin oli poke jotenkin ihmeissään, frendi sanoi että täällä ei yleensä tippaa kukaan. Tuon kun olisin tiennyt niin olisin heittänyt 5 jöröö:D

Ei Turussakaan kukaan(eli kaverini ja tuttavat) koskaan anna tippiä, paitsi ählämit kun heidän ählämipoke päästää heidät jonon ohi

NIJ II luokkaa on ainakin noi mun liivit ja noita samoilla meidän kaikilla ukoilla jotka liivejä käyttää. Vaikkei nyt sitten hirvikiväärin luotia pysäyttäiskään niin ainakin hidastaa huomattavasti. Pistosuoja noissa elmonin NIJ II on kyllä todella hyvä. Ei mee neulat eikä puukot läpi vaikka survasee kunnollakin.

Onko teillä siellä ovella päällä sellaiset liivit, jotka pysäyttää hirvikiväärin luodin? Mä olen ollut siinä uskossa että nuo ovimiesten liivit on lähinnä puukon viiltoja yms vastaan?

Aika harvalla tuollaisia livejä on, mutta jo alempien suojausluokkien liivit alkavat olemaan avuksi siinä vaiheessa kun tuollainen järeämpi paukku tulee kimmokkeella tai kun tulee sirpaleita. Yleensä ne ravintolanedusta-ammuskeluiden aseet ovat kuitenkin käsiaseita luokkaa 22cal tai 9mm, joskus ehkä jopa haulikko. Noita vastaan liiveistä on aika paljonkin apua ellei haulikolla päästele täyteisiä tai jotain spessua kamaa.

Eli NIJ II luokan liivit on riittävät? Jos ei mee nyt ihan mainostukseksi, niin mitkä olis "parhaat"? Noi elmonin liivit ainakin näin asiasta teitämättömälle näyttäis aika päteviltä.

Eli NIJ II luokan liivit on riittävät? Jos ei mee nyt ihan mainostukseksi, niin mitkä olis "parhaat"? Noi elmonin liivit ainakin näin asiasta teitämättömälle näyttäis aika päteviltä.

Tjooh, ne ainakin on suht kevyet ja suojaa puukonpistoilta ja viilloilta ja luodeiltakin aika hyvin. Hintakaan ei oo ihan älytön. Parhaiten ne itselle istuu mitä oon kokeillu, vaikken siis liivejä yleensä töissä käytäkkään.

Kannattaa ihan itse käydä kokeilemassa erilaisia ja valitsee sen mistä itse tykkää ja mikä sopii parhaiten, kaikilla on kuitenkin hieman erilainen ruumiinrakenne ja tottumukset. Niissä on myös vähän erilaiset kiinnityssysteemit kaikissa, joten jo senkin puolesta pitää ehdottomasti kokeilla itsellään päällä jokaista ehdokasta, myyjät myös neuvoo todella ammattitaitoisesti YLEENSÄ. Itse olen tykännyt Burgmannin/Verseidagin liiveistä.

e. Unohtui vielä mainita, että myös käytettyjä kannattaa tsekkaila, jos ei viitsi antaa sitä reilua 500e uudesta liivistä. Löytyy päteviä liivejä sitäkin kautta, joskus myös lähes käyttämättöminä, kunhan tosiaan muistaa tarkistaa voimassaololeiman.

Itse aikoinaan turvahommissa käytin erään kotimaisen valmistajan NIJ II - suojaustason liivejä, joissa edessä ja takana traumalevyt, joilla suojaustaso nousi -> NIJ III. Ilman levyjä suojaustaso oli 9mm kutiin asti, traumalevyjen pitäisi pysäyttää 7,62 (eli mahdollisesti pysäyttäisi jopa tuon hirvikiväärin .308 ? ). Nopeasti niiden käyttöön tottui.

Ei kolmostason liivi pysäytä hirvikiväärin luotia. Sellasta liiviä ei ovihommiin ole, jolla suojaudut hirvikivääriltä kauttaaltaan, ja sotilaspuolellakin ovat jo aika kankeita. NIJ 3a saattaa mahdollisesti hyvällä onnella pysäyttää rk:n luodin (7.62*39), mutta .308 viuhtoo läpi. Traumalevyjäkin on kovasti eri suojaluokissa, samoin kuin on liivejäkin. Ovihommiin riittää 2-tason liivit ihan ok.

Juu, tuon traumalevyn siis luvattiin pysäyttävän 7,62. Lähinnä mietin juurikin tuota .308, että samaa "kokoluokkaa" kuin 7,62. Tai siis saman pituinen (vaiko paksuinen?).

Juu, tuon traumalevyn siis luvattiin pysäyttävän 7,62. Lähinnä mietin juurikin tuota .308, että samaa "kokoluokkaa" kuin 7,62. Tai siis saman pituinen (vaiko paksuinen?).

Kyl se pysäytti 308:sinkin , siis traumalevy, muuten meni melkein viheltäen läpi. Silloisten työkaverien kanssa testailtiin että miten suojaa. Kyllähän siinä voi kylkiluut katketa ja tulla helvetillinen mustelma+tiput maihin, sen verran kova tärsky olettaisin.

edit. Sitten on tietty cop killerit eli armour piercing, mutta se taas on oma juttunsa.

Kyl se pysäytti 308:sinkin , siis traumalevy, muuten meni melkein viheltäen läpi. Silloisten työkaverien kanssa testailtiin että miten suojaa. Kyllähän siinä voi kylkiluut katketa ja tulla helvetillinen mustelma+tiput maihin, sen verran kova tärsky olettaisin.

edit. Sitten on tietty cop killerit eli armour piercing, mutta se taas on oma juttunsa.

Jos .308 siihen traumalevyyn osuu, niin ei siitä kyl ihmeempiä käy. Tärähtää joo toki, mutta ei pitäisi muita vammoja tulla. Ja kuten todettua, kolmostason liiviin jos osuu, niin sattuu vain hetken.

Mites kun ostaa vaikka liivit, pampun, kaasun ja raudat. Saako niistä jotain verovähennyksiä, vaikka tekee vaan keikkahommia?

Jos nyt väännettäis vielä rautalangasta tää. Eli saanko alvit pois noista tuotteista, tai jotain muita veroalennuksia? En oo näistä ihan niin perillä. Kiitos ja anteeksi :)

Et saa alveja pois. Jos nuo on ainoat vähennettävät ostokset, kuten on jo todettu, se vähennys on jo tehty puolestasi, eli se about 600€. Jos vuoden vähennyskelpoiset ostokset ylittää tuon rajan, niin sitten vaan aikanaan verottajalle kuittia postiin.

Jos nyt väännettäis vielä rautalangasta tää. Eli saanko alvit pois noista tuotteista, tai jotain muita veroalennuksia? En oo näistä ihan niin perillä. Kiitos ja anteeksi :)

Alvin saisit pois jos asuisit tällä hetkellä pysyvästi ulkomailla ja tuotteet menisivät sinne. Silloinkin se tuote ja kuitti pitää näyttää vielä Tullin pisteessä lentokentällä ja tuotteen pitää olla sinetöidyssä paketissa. Näin ainakin toimittiin tuossa parisen vuotta sitten vielä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom