Kysymyksiä pokeille

Joka paikassa mainostetaan, kuinka järjestyksenvalvojille löytyy aina hommia jne, niin miksi en itse oo tähän törmänny?
On kierrelty kyselemässä paikkoja mutta ei. Sitten kun netissä huomaa, että on paikka avoinna, niin eipäs oteta sinnekään ilman kokemusta. Voi nyt vittu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joka paikassa mainostetaan, kuinka järjestyksenvalvojille löytyy aina hommia jne, niin miksi en itse oo tähän törmänny?
On kierrelty kyselemässä paikkoja mutta ei. Sitten kun netissä huomaa, että on paikka avoinna, niin eipäs oteta sinnekään ilman kokemusta. Voi nyt vittu.

Ammattimiehille löytyy aina hommia. 18v just kurssilta päässeille ehkä viidelle prosentille.

Mitä noita nuoria meidän ravintoloissa näkee töissä, niin hyvin nopeasti sen huomaa tyypistä, että onko siitä tekemään töitä vai ei. Asenne työntekoa kohtaan voi olla nuorella vähän mitä on, jos ja kun työkokemusta ei juurikaan ole. Myös asiakaspalvelussa toimiminen ja muu työnkuvaan kuuluva toimiminen tulee jokseenkin nopeasti esille.

Ne nuoret, jotka hommansa ovat hoitaneet hyvällä asenteella, ovat jatkaneet noiden tiettyjen vuorojen tekemistä, koska ukot tuolta vaihtuu, jos homma ei toimi. Varmaan joillakin tunnit lisääntynytkin. Tokkopa noilla vuoromäärillä kukaan itseään elättää, ja nää kaverit taitaa suureksi osaksi opiskella, mutta uskon, että näistäkin tyypeistä varmaan osa on saanut ihan hyvin jalkaa oven väliin, jos jossain vaiheessa haluavat ruveta panostamaan isommalla kädellä jv-hommiin.

"Hapettaminen" ja muu asiakkaitten kanssa painiminen ei kiinnosta meikää paskan vertaa, oikeastaan "vihaan"/vieroksun turhaa väkivaltaa ja turhaa uhoamista yms egoilua.

Noissa hommissa joutuu joskus käyttämään voimakeinoja, eikä sillä pitäisi olla mitään tekemistä turhan väkivallan, uhoamisen tai egoilun kanssa. Tottakai alalla on ihmisiä jotka uhoavat ja meuhkaavat ja hankkivat painimatseja varsinkin vässyköiden kanssa, mutta ei se sitä poista että osa niistä voimankäyttötilanteista on ihan aiheellisia ja "puhtaita". Kannattaa asennoitua siihen että jos ja kun se paikka tulee, niin se otetaan sitten kunnolla ja tosissaan ja jonkinlaisia pelimerkkejä fyysisiä tilanteita varten olisi syytä omata. Jos toiseen ihmiseen vastentahtoisesti koskeminen ja toisen ihmisen pakottaminen aiheuttavat sinussa pahoinvointia, tee itsellesi palvelus ja älä hakeudu alalle.

Näistä nuorista pokeista kun täällä on ollut puhetta, niin heitämpä omat kortit pöytään.

Elikkäs onko tälläsella 18v rauhallisella ja sosiaalisella kaverilla kuinka hyvät mahikset päästä järkkärin/poken hommii? Viime vkl kun jututin pokeja, niin kehottivat käymään kurssin ja sanoi, että keikkahommia saattais olla, mutta vakkari paikkaa ei välttämättä. Ärsyyntymään meikää ei saa millään ja 3v aikana solukämppikset ei oo koskaan nähny meikää vihasena. "Hapettaminen" ja muu asiakkaitten kanssa painiminen ei kiinnosta meikää paskan vertaa, oikeastaan "vihaan"/vieroksun turhaa väkivaltaa ja turhaa uhoamista yms egoilua. Eli perusterveenä ja järkevänä yksilönä pitäisin itteäni. Strategiset mitat on tällä hetkellä 184/92. Kiitän.

Muista en osaa sanoa mutta itellä hommia riittänyt niin paljon kuin on jaksanut tehdä eikä montaakaan vapaata viikonloppua ole ollut sen jälkeen kun 18 täytin ja jv kortin hommasin. nyt ikää siis 18 ja puoli. Välillä jopa saanut hyvää palautetta asiakkailta ja työnantajilta. Mulla on kolmivuotisesta turvallisuusalan perustutkinnosta nyt pari vuotta käytynä ja ainakin osa työnantajista arvostaa ton aika korkealle verrattuna 32 tuntia kestävään kurssiin.

Asenne täytyy kyllä olla kohdillaan jos noihin hommiin meinaa. Ylimielinen ei saa olla muuten tulee palautus maan pinnalle aika nopeeta. 99,99% prosenttia tilanteista hoidetaan puhumalla mutta sitten kun tilanne tulee, että pitää vääntää niin ei naisten vessaan saa lähtee lukkojen taa piiloon :)

Oon tehny hyvinki erilaisia paikkoja, pubeja missä ollaan yksin ja yökerhoja, joissa lähemmäs 10 järkkäriä. Narikkaa ei tarvinnu kovin montaa vkl tehdä ku huomattiin, että äijästä saattaa jopa olla johonkin.

Niin ja kannattaa varautua et puhelinnumeroja alkaa tuleen niinku sieniä sateella kauniimman sukupuolen edustajilta tekemättä ite mitään :pano:

Noissa hommissa joutuu joskus käyttämään voimakeinoja, eikä sillä pitäisi olla mitään tekemistä turhan väkivallan, uhoamisen tai egoilun kanssa. Tottakai alalla on ihmisiä jotka uhoavat ja meuhkaavat ja hankkivat painimatseja varsinkin vässyköiden kanssa, mutta ei se sitä poista että osa niistä voimankäyttötilanteista on ihan aiheellisia ja "puhtaita". Kannattaa asennoitua siihen että jos ja kun se paikka tulee, niin se otetaan sitten kunnolla ja tosissaan ja jonkinlaisia pelimerkkejä fyysisiä tilanteita varten olisi syytä omata. Jos toiseen ihmiseen vastentahtoisesti koskeminen ja toisen ihmisen pakottaminen aiheuttavat sinussa pahoinvointia, tee itsellesi palvelus ja älä hakeudu alalle.

Siis kirjotin ton tohon meikän kuvaelmaan lähinnä kuvailemaan meikäläistä ja siks, koska on aina puhetta näistä nuorista jannuista joita kiinnostaa vääntää ja kääntää. Tottakai joskus pitää vääntää, en sitä pelkää.

Mutta asiaan. Lähes joka vkl oon ollu kuskina ja jutellut pokejen kanssa, kaikki pyys soittamaan kun oon kortin suorittanu. Eilen ilmottauduin kurssille! Ajattelin käydä vielä kaasun ja lisävoimankäytön siihen perään. Eli suoritan eka itse kortin ja kun suoritan siihen perään vielä lisävoiman ja kaasun, tuleeko niistä jotkut todistukset vai joku merkintä siihen itse "korttiin"?

Siis kirjotin ton tohon meikän kuvaelmaan lähinnä kuvailemaan meikäläistä ja siks, koska on aina puhetta näistä nuorista jannuista joita kiinnostaa vääntää ja kääntää. Tottakai joskus pitää vääntää, en sitä pelkää.

Mutta asiaan. Lähes joka vkl oon ollu kuskina ja jutellut pokejen kanssa, kaikki pyys soittamaan kun oon kortin suorittanu. Eilen ilmottauduin kurssille! Ajattelin käydä vielä kaasun ja lisävoimankäytön siihen perään. Eli suoritan eka itse kortin ja kun suoritan siihen perään vielä lisävoiman ja kaasun, tuleeko niistä jotkut todistukset vai joku merkintä siihen itse "korttiin"?

Joo, tulee todistukset ja niitten todistusten (sekä jv-kurssin todistuksen) kanssa meet sitten hakemaan sitä jv-korttia asemalta, niin ei tartte niitä korttimaksuja maksella useampaan kertaan.

Hyville, tai edes potentiaalisille pokeille on kyllä kysyntää. Meillä ainakin yritetään aina, että saisi rekryttyä JVkurssilta potentiaaliset pois päältä, ainakin kokeiluvuoroon. Valitettava totuus vain on, ettei ovelle sopivia kavereita tunnu olevan missään. Hyvä potrsari on myös todella fiksu, siksi se yleensä nostaa jossain kohtaa kytkintä ja vaihtaa alaa.

Baari-illan aikana on suhteellisen turhaa kysellä hommia, itseä ainakin vituttaa suunnattomasti kun siihen jäädään kyselemään. Helpoiten pääsee duuniin kun tuntee jonkun poken, joka sitten pyytää sua hommiin.

Itse kortin saatunani 3v sitten menin mihin vain pääsi + Securitas eventsin kautta jotaikin messukeskusta tuli tehtyä. Ei siinä mitään oppinut, eikä tienannut, mutta oli esittää nykyistä työpaikkaa hakiessani työkokemusta alalta.

Joo, tulee todistukset ja niitten todistusten (sekä jv-kurssin todistuksen) kanssa meet sitten hakemaan sitä jv-korttia asemalta, niin ei tartte niitä korttimaksuja maksella useampaan kertaan.

Varaudu myös siihen, ettet saa kaasusumutinlupaa, koska:
Henkilökohtaisen koskemattomuuden tai omaisuuden suojelemiseen kaasusumutinlupa annetaan enintään viideksi vuodeksi. Haettaessa lupaa tällä perusteella hakijan on osoitettava esimerkiksi työnantajan todistuksella, että sumutin on henkilökohtaisen koskemattomuuden suojelemiseksi välttämätön.

Ammattimiehille löytyy aina hommia. 18v just kurssilta päässeille ehkä viidelle prosentille.

Jep, kyllä siinä pitää näyttöjä antaa että pääsee vakkariksi. Oli mun ekoja iltoja kun ulosheiton jälkeen tuli sucker punch sivulta, siitä sitten paini päälle. Pomo katteli vierestä että miten mä pärjään eikä puuttunut koko tilanteeseen.

Jep, kyllä siinä pitää näyttöjä antaa että pääsee vakkariksi. Oli mun ekoja iltoja kun ulosheiton jälkeen tuli sucker punch sivulta, siitä sitten paini päälle. Pomo katteli vierestä että miten mä pärjään eikä puuttunut koko tilanteeseen.

Sillähän se selviää. Itsellä oli toka paikka sellanen kahden miehen mesta missä oli toisena duunissa tällänen 20 vuotta ovella seisonu lihakasa, mut eipä se ikinä mihinkä mun painitilanteisiin puuttunu. Katteli vieressä ja nyökkäili tyytyväisenä kun meni painit hyvin ja anto vielä muutaman kympin extraakin jos oli paljon touhuumista illan aikana :)

Varaudu myös siihen, ettet saa kaasusumutinlupaa, koska:
Henkilökohtaisen koskemattomuuden tai omaisuuden suojelemiseen kaasusumutinlupa annetaan enintään viideksi vuodeksi. Haettaessa lupaa tällä perusteella hakijan on osoitettava esimerkiksi työnantajan todistuksella, että sumutin on henkilökohtaisen koskemattomuuden suojelemiseksi välttämätön.

Hylätäänkö toi hakemus siis yleisesti välittömästi, jos on juuri päässyt kurssilta ja ei ole työkeokemusta? Itellä on 3 asetta omissa nimissä, voiko noi vaikuttaa "vakuuttamaan" virkavaltaa?

Hylätäänkö toi hakemus siis yleisesti välittömästi, jos on juuri päässyt kurssilta ja ei ole työkeokemusta? Itellä on 3 asetta omissa nimissä, voiko noi vaikuttaa "vakuuttamaan" virkavaltaa?

Ei sen kokemuksen niinkään pitäisi vaikuttaa, jos on tarvittavat kurssit suoritettu. Kaasukurssi on sitä varten, että välineeseen tarvittava kokemus saadaan siitä.
Mutta kun haet lupaa työtehtäviin, niin se alan työpaikka olisi varmaan tarpeellinen tai todennäköisesti edellytys.

Toi kaasuluvan saaminen on niin laitoskohtaista ku olla ja voi. Jossain irtoaa vaan hakemalla, jossain et meinaa saada millään perusteella.

Treellä ainakin sanoivat ettei pitäisi olla mitään onkelmia kun oli kurssi käyty ja työnantajalta paperi että tarvii kaasua.. Vähän katsoi karsaasti, kun pyysin etteivät laittaisi lupaan mainintaa työnantajasta, koska teen satunnaisesti keikkaa muillekkin. Menee ehkä 2vk vielä että tulee lupa, jännityksellä odotetaan mitä siinä lukee vai tuleeko ollenkaan. :D

Mites, onko ihmisille tullu montakin kertaa sellainen tunne ovelle että jos tuo kaveri alkaa riehumaan niin jäät auttamatta kakkoseksi? Itsellä kävi näin viime vkl, iso mies ja omasi suunnillee raskaansarjan nyrkkeilijän kropan ja kun kävin kysymässä henkilökunnalta että mikä tyyppi, niin sanoivat ettet sitten mene väliin jos tulee jotain vaan soitat poliisille ja yrität minimoida vahingot. Olin oikeastaan vähän hämilläni, että yleensä tunsin näin koska yleensä olen hyvinkin periksiantamaton luonteeltani, saattaa tosin olla että itsesuojeluvaisto potki tavallista enemmän takaraivossa, koska pieni lähiökuppila ja yksin töissä. Ajatuksia?

Hmm, joku ne hevosetkin kengittää...faktahan on se, että harvoin poke on pound4pound paikan kovin tyyppi. Keinoja on sitte erilaisia millä tilanteet hoidetaan. Kaasu on hyvä, silläkin on rajoituksensa ja ei sen nimiin kannata 100% vannoa. Joskus voi kokeilla jopa ihan (järki)puheella. Mut poke on palkattuna ravintolassa syystä, jos mekkala alkaa ni ei sitä oikein voi mennä tiskin taakse piiloon soittelemaan poliiseja?

Imo toi kaasu on tehny ihmisistä liian itsevarmoja. Mun mielestä sillä yritetään liikaa korvata puuttuvia vääntötaitoja. Näin kerran yökerhossa tilanteen jossa rääpäle kävi kierroksilla -> kaasua naamariin -> 3 sivullista sai myös osansa. Onko tämä nyt sit kovin järkevää?

Aina pitää mennä väliin, vaikka kaveri ois isompikin. Se on kuitenki sen jv:n duuni.

Tulee sitä välillä kateltua, jos tulee joku "erityisen" näkönen kaveri sisään, että ton kans voi joutua jo hommiin, mut eipä tulis mieleenkään olla menemättä väliin jos jotain rupee tapahtumaan. Eikä sitä sillai omalla kohdalla osaa ees ajatella. Vaikka oiskin tekijämies ni se on kännissä ja aina voi ottaa sen yllätysaseman mikä tuo jo tosi paljon kotiinpäin.

Kaasuun luottaminen on kyllä vähän turhan yleistä, onhan se hyvä vehje ja toimii normi-ihmiseen hyvin, mutta eipä tulis mieleenkään missään baarin sisällä ruveta ruiskimaan kun on asiakkaita kioski täynnä ellei ihan pakko ole. Ja muutenkin pitäs oikeesti olla muitakin edellytyksiä tehdä noita hommia kun se, että sulla on se kaasupurnukka. Harvoin sitä yllättävässä tilanteessa kerkee kaivamaan eikä sitä muutenkaan aina ees pysty käyttämään.

Imo toi kaasu on tehny ihmisistä liian itsevarmoja. Mun mielestä sillä yritetään liikaa korvata puuttuvia vääntötaitoja. Näin kerran yökerhossa tilanteen jossa rääpäle kävi kierroksilla -> kaasua naamariin -> 3 sivullista sai myös osansa. Onko tämä nyt sit kovin järkevää?

Aina pitää mennä väliin, vaikka kaveri ois isompikin. Se on kuitenki sen jv:n duuni.

Joo pitäähän sinne väliin mennä, mutta järjen kanssa. Jos pokan on oikeasti selkeästi isompi ja vahvempi kuin itse, niin mitä järkeä lähteä leikkimään sankaria sillä 10e tuntipalkka. Parempi vaan kaasuttaa suoraan, jos sivulliset saa vähän osumia niin sitten saa, kyllähän ne kaasun oireet vedellä loppuu. Kaasun valinnallakin voi vaikuttaa jo niihin sivuosumien vaaraan. Toinen vaihto ehto ois lähteä jumppaamaan sen pokan kanssa ja siitä kun sivulliset saa vammoja kun rymytään pöydästä toiseen ei enää pelkkä vesi riitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom