Kysymyksiä pokeille

Ja ei nyt unohdeta, et on olemassa erilaisia kaasuja. Se vanhan liiton kartio tai piste on aivan varmasti huonoin mahdollinen ratkasu melkein tilanteeseen ku tilanteeseen tilassa, joka on täynnä humalaisia bilettäjiä. Toisaalta geeli hanskalla naamaan hierastuna on äärimmäisen hyvä ratkasu. Ja sekin pitää muistaa, että se kaasu on voimankäyttöväline, eikä mikään itsepuolustusväline. Kun sitä käyttää oikein ja voimankäytöllisesti, on se joutsenmerkkinsä ansainnut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siinä vaiheessa sille palkalle on ihan sama, kun asiakas hakkaa full mountissa toista päähän. Viimeksi viime yönä menin tilanteeseen väliin jossa olin selkeästi altavastaajana ja tiesin että en pärjää sille, mutta ei voi mitään. En saanut rautoja, enkä pystyny hapettamaan kun sen äijän kaverit oli heti mun kimpussa. En voinut juuri muuta kuin töniä sitä kaveria pois ja odottaa poliisien tuloa. Neljä poliisia tarvittiin että se saatiin rautoihin ja koppiin. Ite sain mustan silmän, vaan eipä voi mitään.

Oisko mun pitäny perääntyä tuossa tilanteessa ja antaa sen kaverin mellastaa koska tiesin että en voi sille mitään?

Iiisisti pojjaat ny. Mutta miettikää kannatteeko se oma terveys laittaa likoon kympin tuntipalkalla? Saman rahan saa ihan varmasti jostain muustakin duunista, lisineen yötyöstä viel enempi :)

Sitä se on kun ihmiset eivät arvosta omaa työtään. Aina löytyy joku joka lupautuu hommiin tolla 10e/h palkalla, jolloin yleinen palkkataso on "ok" laskea. Siihen en ota kantaan kuinka ammattitaitoisia pokeja tästä syystä tapahtumissa ja ravintoloissa pyörii..

Herää kysymys miksi edes menisit töihin järkkäriksi, jos jo oletuksena pidät palkkaa paskana, etkä missään nimessä halua kohdata vaikeuksia? Lähtökohtaisesti jokaisella narkkarilla/spurgulla on mahdollisesti jotakin kättä pidempää mukana, joten etkö sitten siinä tapauksessa edes katso niitä päin, ettei vaan kävisi itsellesi mitään? Järjenkäyttökin on aina sallittua, erityisesti terve maalaisjärki. Jos se ei pelaa, niin ei silloinkaa kannata hakeutua pokeksi.

Siinä vaiheessa sille palkalle on ihan sama, kun asiakas hakkaa full mountissa toista päähän. Viimeksi viime yönä menin tilanteeseen väliin jossa olin selkeästi altavastaajana ja tiesin että en pärjää sille, mutta ei voi mitään. En saanut rautoja, enkä pystyny hapettamaan kun sen äijän kaverit oli heti mun kimpussa. En voinut juuri muuta kuin töniä sitä kaveria pois ja odottaa poliisien tuloa. Neljä poliisia tarvittiin että se saatiin rautoihin ja koppiin. Ite sain mustan silmän, vaan eipä voi mitään.

Oisko mun pitäny perääntyä tuossa tilanteessa ja antaa sen kaverin mellastaa koska tiesin että en voi sille mitään?
Hoidit homman niinkun parhaiten näit ja ainakin pyrit siihen, että se pahoinpitely loppuu ja kai se sit jossainmäärin loppuikin eli mun mielestä ihan ok hoidettu. Kyllä sitä pitää valmis olla joskus ottaa osumaa itsekin jos ovella haluu olla duunissa.

Ja hei, mä tiedän aika monta 18-20v kaveria jotka tekis ovihommia vaikka ilmasiks eli se siitä kympin tunnista ;)

guhatus, miten hoidit tilanteen?

No mitään ei koskaan edes tapahtunut, ja kaveri paljastui hyvinkin mukavaksi tyypiksi kun kävin juttelemassa. Eli se niistä tuntemuksista, kummasti se ulkonäkö pettää ja tilanteista aina jotenkin selviää. Käynyt tämänkin jälkeen asiakkaana ja aina sujunut kaikki hyvin. En tiedä mistä johtuu hänellä tämä ärhäkkä maine, mutta minun kanssa kyllä aina mennyt kaikki hyvin.

Oon tilannetta ja ajatuksiani kelaillut aika paljonkin tuon jälkeen ja tullut kyllä siihen tulokseen että väliin menisin oli tilanne sitten mikä tahansa. Niinkuin tuossa aikaisemmin todettiin, niin itsensä loukkaamisen riski on aina olemassa ja se täytyy hyväksyä. Järki täytyy tietysti olla aina matkassa, mutta en usko että mieli antaisi periksi jättää menemättä.

No mitään ei koskaan edes tapahtunut, ja kaveri paljastui hyvinkin mukavaksi tyypiksi kun kävin juttelemassa. Eli se niistä tuntemuksista, kummasti se ulkonäkö pettää ja tilanteista aina jotenkin selviää. Käynyt tämänkin jälkeen asiakkaana ja aina sujunut kaikki hyvin. En tiedä mistä johtuu hänellä tämä ärhäkkä maine, mutta minun kanssa kyllä aina mennyt kaikki hyvin.

Oon tilannetta ja ajatuksiani kelaillut aika paljonkin tuon jälkeen ja tullut kyllä siihen tulokseen että väliin menisin oli tilanne sitten mikä tahansa. Niinkuin tuossa aikaisemmin todettiin, niin itsensä loukkaamisen riski on aina olemassa ja se täytyy hyväksyä. Järki täytyy tietysti olla aina matkassa, mutta en usko että mieli antaisi periksi jättää menemättä.

Jooh, ei kannata silti luottaa siihen, ettei siitä mitään harmia ikinä olis. Muistan kun alotin yhdessä lähiössä ja oli tällänen lihakasa josta kaikki aina varotteli.. No se kävi varmaan puol vuotta tyyliin kahesti kuussa ja heitti läppää ja jätti tippiä ja oli tosi jees ukko. Mut ekan kerran ku se hermostu ja pudotti kaks ukkoa tupakkakopissa eikä rauhottunu millään helvetillä niin silloin sitä tajus, että se käytös voi muuttua..

Ja mitenkö hoidin tilanteen, no sen huutamisen ja mesoomisen jälkeen sain sitä sen verran kainaloon, että sain sen tonttiin. Rautoja en saanut kiinni kun toiseen käteen ja tarjoilija soitti sitte poliisin.. Mä makasin 10 minsaa tän äijän päällä ja se huus koko sen ajan tappouhkauksia ja haista vittua ja heti ku maija kaarto pihaan ni kaveri rauhottu ku taikaiskusta ja pyys vielä anteeks kaikilta.

Mites se menee ovella jos joku on selvästi tulossa jonkun kättäpidemmän tai vaikka ilmanki päälle ja puhe ei vaan mee perille?

Mites se menee ovella jos joku on selvästi tulossa jonkun kättäpidemmän tai vaikka ilmanki päälle ja puhe ei vaan mee perille?

Tilanteen ja kykyjen mukaan. Keinovalikoima vaihtelee aina judopotkuninjahässäkästä adidas tactical retreatiin.

Mites muilla pokeilla, miten korkea teidän kaasun käyttökynnys on esim. edellä mainitun tapaisessa tapauksessa?

Kolme vuotta poken hommia tehny, en ole kertaakaan joutunut kaasua käyttämään, mutta tuntuu että mielummin tilanteen mukaan käyttäisin kaasua kuin rupeisin painimaan. Toki on joutunut painimaan, kun ei ole voinut kaasua käyttää.

Vastaan vaikka en poken hommia ole tehnyt, vartijan tosin.. Kyllä itsellä on periaate että jos joku tulee päälle/kautta uhkaa jollain kättä pidemmällä niin kaasu valmiuteen.. Siis mikäli se kaasu löytyy.. Okei, ehkä jos vastassa on 12v. angstaava, ensimmäistä känniä vetävä tyttö kera linkkarin niin tilanne on toinen..

Mitä järkeä sitä kaasua on ottaa valmiiksi, kun sen pokan voi samantien kaasuttaa. Ite kaasutin joskus yhden asiakkaan, joka juoksi mua kohti, kädessä sillä oli nyrkinkokoinen kivi ja käsi oli heittoasennossa pään takana. En varmasti odota että se poka hutkasee mua jollain putkella tai muulla astalolla, pelkkä uhkaus riittää siihen että sille voi antaa kaasua.

Mitä järkeä sitä kaasua on ottaa valmiiksi, kun sen pokan voi samantien kaasuttaa. Ite kaasutin joskus yhden asiakkaan, joka juoksi mua kohti, kädessä sillä oli nyrkinkokoinen kivi ja käsi oli heittoasennossa pään takana. En varmasti odota että se poka hutkasee mua jollain putkella tai muulla astalolla, pelkkä uhkaus riittää siihen että sille voi antaa kaasua.
No oletetaan vaikka että "kohdehenkilö" on 20m:n päässä ja vasta mesoaa se joku keppi kädessä.. Eli siis hyökkäys ei ole vielä konkreettisesti alkanut.. Tottakai jos joku on jo päälle tulossa niin eri asia..

Kuinkas nopeesti ja usein poke on isossa salissa syytettynä jostain aivan turhanpäiväsestä vai onks nää vaan yksittäisiä ja henkilökohtasia tapauksia?

Kuinkas nopeesti ja usein poke on isossa salissa syytettynä jostain aivan turhanpäiväsestä vai onks nää vaan yksittäisiä ja henkilökohtasia tapauksia?

Aika harvoin varmaankin lopulta. Onhan niitä yökerhoissa noita "kyllämäsaankuvata" jengiä, mut nykypäivänä aika moni tietää mitä saa töissä tehdä ja mitä ei niin harvoin sitä syytteeseen joutuu. Itse en ole joutunut kertaakaan, kuulusteluissa pari kertaa ja uhattu oikeudella varmaan 50 kertaa ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom