Kysymyksiä pokeille

Onko teillä minkäänlaisia taukoja? Työaika kuitenki varmaan jotain 6- 8h luokkaa? Ehtiikö siinä esim. syödä mitään? Tuli mieleen kun en ole ikinä oikeastaan nähnyt poken muuta kuin hakevan lasin limua.
Riippuu niin paikasta ja illasta, mutta ei nyt varsinaisia taukoja työnohessa että istuisit ihan kahville ihmettelemään omiasi. Yleensä aina ehtii jotain haukata, mutta niitäkin iltoja on ollut ku ei juuri oikeen ees kuselle kerkeä ja pari tuntia myöhemmin mietit, että kusellekki ois pitäny päästä.
Taitaa noi jauheet ja patukat olla aika suosittuja iltojen aikana, mutta tosiaan ihan paikasta ja illasta kiinni. Toisina iltoina tuntuu ettei ole muuta kuin nenän kaivuuta ja taukoa koko duuni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Riippuu niin paikasta ja illasta, mutta ei nyt varsinaisia taukoja työnohessa että istuisit ihan kahville ihmettelemään omiasi. Yleensä aina ehtii jotain haukata, mutta niitäkin iltoja on ollut ku ei juuri oikeen ees kuselle kerkeä ja pari tuntia myöhemmin mietit, että kusellekki ois pitäny päästä.
Taitaa noi jauheet ja patukat olla aika suosittuja iltojen aikana, mutta tosiaan ihan paikasta ja illasta kiinni. Toisina iltoina tuntuu ettei ole muuta kuin nenän kaivuuta ja taukoa koko duuni.

Joo, näinhän se taitaa olla aika pitkälle. Itsestäni olen huomannut, että ei edes ole nälkä tuon 6h aikana. Olen pari kertaa jotain haukannut, ja olo ollut kuin ilmapallolla loppuillan. Tietysti vähän siitäkin kiinni että mitä syö, mutta itse olen mieluusti ilman.

Toinen hauska juttu minkä olen huomannut on se, että en edes kaipaa taukoja. Harvoina iltoina tulee mieleen, että jos menisi takahuoneeseen istumaan. Ei ne asiakkaat kuitenkaan pidä juomisessa taukoa. Hommat on kuitenkin niin erilailla raskaita, kuin esimerkiksi raksalla että tauottomuus menee vähän kuin huomaamatta.

Tällaisia pohdintoja tälläkertaa.

Tänään kun on taas tiedossa yksi vuoden hienoimmista illoista, sen kunniaksi dokumentti pokeista, kavereita vähän laidasta laitaan.

[video=youtube_share;muFWIJHDCaQ]http://youtu.be/muFWIJHDCaQ[/video]

Laitanpa tännekin tämän, jotta saan ainakin asiantuntevamman vastauksen:
Voiko/kannattaako mennä "portsariksi" alaikäisten juhliin, jossa nautitaan alkoholia?
Lähinnä tässä mietityttää se, että minulla ei ole mitään lupia. Joudunko vastuuseen, jos siellä tapahtuu alaikäisten välillä jotain?
Onko tälläinen edes laillista?
Kertokaa vapaasti siis, onko yksinkertaisest järkevää.

Yritin tätä keskustelua selailla vähän taaksepäin, mutta en huomannut että naisilta olisi tullut kysymyksiä tuohon "jonon ohittamiseen" liittyen. Itellä tuppa olla tapana soittaa kyseiseen paikkaan aikaisemmin ja kysyä ihan ravintolapäälliköltä tai vastaavalta, että saako nimeä listaan tai "jonotuksesta vähän helpommalla". Joskus on onnistunut hyvin jajoskus ei ole lista kyllä päätynyt ihan ovelle asti ja siinä on sitten seisty nolona. Sitä aina toivoo, että oma nimi jäisi joihinkin mestoihin ihan ovella muistiin tuon nimilistan kautta. Katsotteko te poket yleensäkkään ihmisten nimiä niistä papereista, vai meneekö se vain iän katsomiseen? Ja jos nimeä vilkasette, niin jääkö se ylipäätänsä muistiin.

Tipit ei oo kuulemma se naisten juttu? Oon kuullut vähän villiä huhua, että se on se flirtti millä muka pääsis sisälle ja poken muistiin. Itse en tuollaiseen todellakaan lähtisi, lähinnä sitä katsoo sivusilmällä vähän "halveksivasti" kun muijat menee melkeinpä tissit paljaana keikkumaan poken eteen. En myöskään jaksaisi uskoa, että poket jaksaisi niellä jokaisen naisen tyrkkyä illasta toiseen. Vai olenko väärässä? :D

Se on se hymy ja iso kiitos millä itse menen sisälle. Sitten pidetään hauskaa hyvällä mielellä ja lopulta mennään ulos ovesta jälleen kiittäen ja hymyillen. Kahdella jalalla ihan omin avuin.

Onko portsarilla oikeus kieltää henkilöä poistumasta ravintolasta ilman takkiaan edes hetkeksi? Yhden portsarin ja sen ravintolan "sääntöjen" mukaan muka on. Piti moikata kavereita ja sitten piti perkele maksaa narikka uudestaan. Portsari oli niin vittumainen ja uhitteleva, että loukkaannuin kyllä sen käytöksestä ja panin palautetta menemään ravintolapäällikölle. Portsarilla ei lain mukaan ole mitään oikeutta kieltää minua poistumasta tälläisessä tapauksessa. Eri asia, jos olen lyönnyt kaljatuopin jotain toista päin - tällöin portsarilla on kiinniotto-oikeus. Siksi teenkin tutkintapyynnön poliisille koko asiasta, ehkä rikosilmoituksen, koska se on lievää vapauden riistoa...

Ei tietenkään voi kieltää poistumasta mutta jos poistut niin aivan hyvin voi pyytää maksamaan narikan uudestaan. Kyse ainakaan sun tekstin mukaan ei ollut siitä että et olisi saanut poistua ravintolasta vaan siitä että olit lähtemässä pois ilman takkia.

Tässä kohdassa joutuu jokainen portsari itse käyttämään sitä harkintakykyään. Itse olen kyllä todella tarkasti kattonut ketkä päästän ulos ilman takkia, ja keitä en. Jos tälläsillä pakkasilla päästät jonkun vaikka vain käymään ulkona, niin sitten ollaankin kusessa jos kyseinen henkilö jostain syystä päättääkin lähteä kävelemään vaikka kotiin ilman takkia. Tuolla kun sammut johonkin ilman takkia, niin siinä ei kovin pitkään elossa selvitä. Mutta missä ite työskentelen, niin narikka sisältyy sisäänpääsyyn, ja takin saa ottaa/tuoda takaisin ilman uutta narikkamaksua.

Onko portsarilla oikeus kieltää henkilöä poistumasta ravintolasta ilman takkiaan edes hetkeksi?
Jos ihminen ei ole syyllistynyt mihinkään rikokseen, niin eipä järjestyksenvalvojalla ole mitään oikeuksia olla päästämättä häntä ulos ravintolasta. Sellainenhan olisi vapaudenriistoa. En myöskään muista, että järkkäreillä olisi oikeuksista määrätä miten ihmiset pukeutuvat.

Tietysti jos humalainen tai selvä kaveri tulee eteiseen, riisuu vaatteensa ja yrittää lähteä ulos -30 asteen pakkaseen, niin siinä onkin jo vähän perusteita estellä. Heitteillejättö voisi olla kyseessä jos selkeästi humalaisen annettaan lähteä ja kaveri kuolee hankeen. Selvän ihmisen tapauksesta en ole varma.

Yhden portsarin ja sen ravintolan "sääntöjen" mukaan muka on.
Tuollaiset säännöt pitäisi olla selkeästi luettavista jostain seinältä ennen pääsymaksun maksua tai voi hyvin vedota kohtuuttomin vaatimuksiin. Onhan se nyt selvää, että narikasta otetaan välillä takkia ja poistutaan nostamaan rahaa läheiseltä automaatilta. Ei mua ole kyllä koskaan estelty lähtemästä, enkä edes muista että olisin koskaan joutunut uudestaan maksamaan narikkaa - tai sitten se on ollut niin pieni kuluerä, että sen on voinut helposti maksaa. Ehkä käytännöt ovat muuttuneet, en tiedä, kun en juurikaan enää käy yökerhoissa.

Portsari oli niin vittumainen ja uhitteleva, että loukkaannuin kyllä sen käytöksestä ja panin palautetta menemään ravintolapäällikölle. Portsarilla ei lain mukaan ole mitään oikeutta kieltää minua poistumasta tälläisessä tapauksessa. Eri asia, jos olen lyönnyt kaljatuopin jotain toista päin - tällöin portsarilla on kiinniotto-oikeus. Siksi teenkin tutkintapyynnön poliisille koko asiasta, ehkä rikosilmoituksen, koska se on lievää vapauden riistoa...
Kerro mitä tapahtuu.

Onko portsarilla oikeus kieltää henkilöä poistumasta ravintolasta ilman takkiaan edes hetkeksi? Yhden portsarin ja sen ravintolan "sääntöjen" mukaan muka on. Piti moikata kavereita ja sitten piti perkele maksaa narikka uudestaan. Portsari oli niin vittumainen ja uhitteleva, että loukkaannuin kyllä sen käytöksestä ja panin palautetta menemään ravintolapäällikölle. Portsarilla ei lain mukaan ole mitään oikeutta kieltää minua poistumasta tälläisessä tapauksessa. Eri asia, jos olen lyönnyt kaljatuopin jotain toista päin - tällöin portsarilla on kiinniotto-oikeus. Siksi teenkin tutkintapyynnön poliisille koko asiasta, ehkä rikosilmoituksen, koska se on lievää vapauden riistoa...

Todennäköisesti tapauksessa on toimittu aivan oikein.

Kyseessä on usein palvelu- eikä narikkamaksu. Palvelumaksu voidaan tarvittaessa veloittaa jokaisella käyntikerralla. Tällä tavoin ehkäistään turhaa liikennettä ravintolasta ulkona ramppaamiseen. Jos poistut ravintolasta, olet tämän jälkeen ihan samalla tavalla uusi asiakas kuin kuka tahansa muukin. Kyseessä on käytäntö jolla parannetaan jokaisen viihtyvyyttä ravintolassa ja sujuvuutta sisääntuloon.

Tee palvelus ja jätä poliisille aikaa tutkia oikeita juttuja henkisen pahoinvointisi sijaan. Tuota juttua ei tulla edes tutkimaan.

Todennäköisesti tapauksessa on toimittu aivan oikein.

Kyseessä on usein palvelu- eikä narikkamaksu. Palvelumaksu voidaan tarvittaessa veloittaa jokaisella käyntikerralla. Tällä tavoin ehkäistään turhaa liikennettä ravintolasta ulkona ramppaamiseen. Jos poistut ravintolasta, olet tämän jälkeen ihan samalla tavalla uusi asiakas kuin kuka tahansa muukin. Kyseessä on käytäntö jolla parannetaan jokaisen viihtyvyyttä ravintolassa ja sujuvuutta sisääntuloon.

Tee palvelus ja jätä poliisille aikaa tutkia oikeita juttuja henkisen pahoinvointisi sijaan. Tuota juttua ei tulla edes tutkimaan.
Niin, oikea tapa toimia on varmaankin olla yhteydessä ravintolaan tai kyseiseen järjestyksenvalvontaa tarjoavaan yritykseen, mutta järjestyksenvalvonta on niin iso osa ravintolan viihtyvyyttä, että jos palvelu sen suhteen tökkii, niin ei asiaa sikseenkään kannata jättää.

Eikä se ole mitään "henkistä pahoinvointia", jos ovimiehet hoitaa hommansa päin persettä.

edit. näistä ei nyt kirjoitusten perusteella tiedä tietenkään, mitä on tapahtunut, mutta mä otan ainakin palautteen vakavasti, joka koskee meidän ovitoimintaa. Asiakkaalle ei todellakaan saa jäädä sellaista kuvaa, että ovella käytetään jonkinlaista mielivaltaa.

Niin, oikea tapa toimia on varmaankin olla yhteydessä ravintolaan tai kyseiseen järjestyksenvalvontaa tarjoavaan yritykseen, mutta järjestyksenvalvonta on niin iso osa ravintolan viihtyvyyttä, että jos palvelu sen suhteen tökkii, niin ei asiaa sikseenkään kannata jättää.

Eikä se ole mitään "henkistä pahoinvointia", jos ovimiehet hoitaa hommansa päin persettä.

edit. näistä ei nyt kirjoitusten perusteella tiedä tietenkään, mitä on tapahtunut, mutta mä otan ainakin palautteen vakavasti, joka koskee meidän ovitoimintaa. Asiakkaalle ei todellakaan saa jäädä sellaista kuvaa, että ovella käytetään jonkinlaista mielivaltaa.

Palautetta on monenlaista ja jos yksipuolinen palaute on puettu tuohon sävyyn, niin en ainakaan henkilökohtaisesti pysty ottamaan sitä kovinkaan vakavasti.

Jos palaute on kohdistettu järjestyksenvalvojan yleiseen käytökseen ja näitä asioita pystyy erittelemään uskottavasti, on se tottakai otettava vakavasti. Mitä olen palautteita oppinut lukemaan, tässä tapauksessa on kyse yhden ihmisen halusta pitää kiinni "oikeuksistaan" jotka omasta mielestään hänelle kuuluvat. Kyse on tuon kertomuksen mukaan nimenomaan ravintolan linjauksesta josta järjestyksenvalvojat pitävät kiinni ja siinä ei kenenkään oikeuksia rikota.

Palaute järjestyksenvalvojan kohteliaisuudesta ja käyttäytymisestä on asia aivan erikseen. Siinä tosiaan oikea taho palautteen antamiselle on ravintolan johto / järjestyksenvalvontaa tarjoava yritys.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom