Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
taicaviitta;1269221edit. rekan/junan eteen ajamista ei oikein voi tuohon tapaukseen verrata. ei se rekka/juna ole kimppuun koettanut käydä - ja se asia on tuossa se pointti. edelleen sanoi:Olen eri mieltä.
Rekkamies ajaa rekallaan tietä pitkin vroom vroom, ja eteen hyppää Keijo joka haluaa jäädä alle. Poks ja Keijo onnistui tavoitteessaan.
Pokemies nojailee oveen ja lähtee poistamaan Keijoa kun Keijolla ei ole vahva käsi. Pokemies tehnyt näin satoja kertoja. Yhtäkkiä poiston jälkeen jälkimáiningeissa Keijon käsi on tosi heikko..
Tällä tarkoitan sitä että molemmat tilanteet tulee yllättäen ja molemmissa tapauksessa käynti kaalitohtorilla voi olla ihan hyväksi.
Tuo viittaus siihen että ovimiehet on kovettaneet itsensä ja kestää aika karuja juttuja ilman kummempia olankohautuksia pitää mun milelestä paikkansa. Niin omalla kuin muiden vanhempien vahtimestareiden kohdalla. Toisaalta hyvä, toisaalta ihan pirun huono.
Ei muakaan hätkäyttäny tossa yks yö kun vuoron jälkeen olin tulossa kotiin ja näin kun joku mamma veteli kunnon venttejä ranteeseensa (vieläpä oikeaan suuntaan) mun kotitalon nurkalla.. Naurahdin ja jatkoin matkaani sen kummemmin pysähtelemättä.
Kai se kymmenen vuotta on tehnyt tehtävänsä. Ehkä siinä olis pitäny pysähtyä ja soittaa sirra paikalle, mutta...
Paskapuhetta, sanoisin. Onhan toiset herkempiä kuin toiset, mutta noi on tyypillisiä uskomuksia jotka on yliopistomaailmassa kumottu moneen kertaan. Mm. poliisit käy erilaisissa defusing- ja -briefingtilaisuuksissa tarvittaessa.Tuo viittaus siihen että ovimiehet on kovettaneet itsensä ja kestää aika karuja juttuja ilman kummempia olankohautuksia pitää mun milelestä paikkansa.
No mielestäni poliisia ja ovella ikänsä vääntänyttä on vaikea verrata toisiinsa.. poliisit ovat niin sanotusti kutsumusammatissa ja portieerit ovat enemmänkin sellaisia palkkionmetsästäjiä, jotka tekevät sitä mistä maksetaan hyvin ja taka-alalle jää se lakipykälien noudattelu..Paskapuhetta, sanoisin. Onhan toiset herkempiä kuin toiset, mutta noi on tyypillisiä uskomuksia jotka on yliopistomaailmassa kumottu moneen kertaan. Mm. poliisit käy erilaisissa defusing- ja -briefingtilaisuuksissa tarvittaessa.
No mielestäni poliisia ja ovella ikänsä vääntänyttä on vaikea verrata toisiinsa.. poliisit ovat niin sanotusti kutsumusammatissa ja portieerit ovat enemmänkin sellaisia palkkionmetsästäjiä, jotka tekevät sitä mistä maksetaan hyvin ja taka-alalle jää se lakipykälien noudattelu..
No mielestäni poliisia ja ovella ikänsä vääntänyttä on vaikea verrata toisiinsa.. poliisit ovat niin sanotusti kutsumusammatissa ja portieerit ovat enemmänkin sellaisia palkkionmetsästäjiä, jotka tekevät sitä mistä maksetaan hyvin ja taka-alalle jää se lakipykälien noudattelu..
portieerit ovat enemmänkin sellaisia palkkionmetsästäjiä, jotka tekevät sitä mistä maksetaan hyvin ja taka-alalle jää se lakipykälien noudattelu..
Ja tätä fisu ei tosiaankaan tajua. Ei kai niitä pykäliä pidäkään miettiä, vaan lainsäädännön pitää olla sen verran hanskassa, että toteuttaminen käy ajattelematta. Ethän sinä tieliikennelakiakaan mielessäsi pyörittele ajaessasi autoa? Pikkuasioiden neppailu erikseen, mutta kyllä esim. pääsyn estämisen velvollisuuden ja -oikeuden edellytykset kuten myös poistamisen edellytyksetkin pitäisi joka ovimieheltä tulla miettimättä.Riippuu paljon ovesta. Itse ainakin oon ollut sellasis mestoissa ovella, ettei siinä paljon lakipykäliä ehdi/voi miettiä. Toisaalta jos sä oot jossain sedulandias ovella, ni sit varmaa pitääkin mennä niitten pykälien mukaan, ettei pikku-gunnarin juristi iskä suutu.
Ja tätä fisu ei tosiaankaan tajua. Ei kai niitä pykäliä pidäkään miettiä, vaan lainsäädännön pitää olla sen verran hanskassa, että toteuttaminen käy ajattelematta. Ethän sinä tieliikennelakiakaan mielessäsi pyörittele ajaessasi autoa? Pikkuasioiden neppailu erikseen, mutta kyllä esim. pääsyn estämisen velvollisuuden ja -oikeuden edellytykset kuten myös poistamisen edellytyksetkin pitäisi joka ovimieheltä tulla miettimättä.
Kyse onkin siitä, että on ovia joissa et voi hoitaa hommias noudattamalla täysin lakia. Tai sit joudut etsimään uuden oven. Asiakaskunta voi olla sellaista, et jos täysin lain mukaan menisi, ni poliisit ois koko ajan oltava paikalla...
Oletko tehnyt poken töitä?Fisu ei nyt ihan tajua...
Ainoat lakipykälät joita minä kuvittelisin voivani portsarina kiertää on verotusasiat. Miten niin lakipykälien noudattaminen jää taka-alalle - miltä osin? Ihmetyttää etenkin kun järjestyksenvalvojalainsäädäntö on tarkkaan (ja mielestäni jopa järkevästi) kirjoitettu ja helposti toteutettavissa.
Ja tätä fisu ei tosiaankaan tajua. Ei kai niitä pykäliä pidäkään miettiä, vaan lainsäädännön pitää olla sen verran hanskassa, että toteuttaminen käy ajattelematta. Ethän sinä tieliikennelakiakaan mielessäsi pyörittele ajaessasi autoa? Pikkuasioiden neppailu erikseen, mutta kyllä esim. pääsyn estämisen velvollisuuden ja -oikeuden edellytykset kuten myös poistamisen edellytyksetkin pitäisi joka ovimieheltä tulla miettimättä.
Oletko tehnyt poken töitä?
Oletko tehnyt poken töitä?
Vastaan vaikka Sumu jo ehti vastata. Reilun puolenkymmentä vuotta täysipäiväisesti esimiesasemassa. Paikkana pääasiassa Helsinkiläinen keskisuuri aikuisten yökerho. Kokemusta on myös toisesta ääripäästä, eli Itä-Helsinkiläisestä B-oikeuskuppilasta.
Edellisen lisäksi vajaa 10 vuotta muuta turvallisuusalan kokemusta ("kontrolliammateista", kuten on muotia sanoa), mm. meripuolelta.
Itse tiedän tapauksia jossa asiakkaita on jopa putsattu.. No yksilö se järjestyksenvalvojakin on..
Totta turiset.Juuri tällaisista hemmoista pitäisi ovihommissa päästä eroon. Ihmiset uskovat ja luottavat omaisuuttaan ja oman turvallisuutensa JV:n haltuun ja tulos on mahdollisesti tyhjät taskut ja nenä poskella. Tiedän ja ymmärrän että ovella tarvitaan ajoittain asennetta, kovaakin sellaista, mutta nuo omaisuusrikokset ja suoranaiset pahoinpitelyt eivät ovelle kuulu.
Jos tuomioita tulee, niin toki se kortti lähtee. Vaan minkäs teet kun jotkut paikat ottavat vielä ovelle seisoskelemaan hemmoja "Vahtimestari" tai muun vastaavan kyltin kanssa.
Totta turiset.
Eikö esim. tarkastajat kiinnitä huomiota asiaan, jos pokella lukee "Vahtimestari" rinnassa....?