Kysymyksiä pokeille

Ja saahan noista oikeuden tuomioista valittaa.. Eräs vanhempi kollega puhu kun oli jossain voimankäyttötilanteessa vienyt jotain kaveria maahan ni oli jäänyt asiakkaan käsi lattian ja otsan väliin missä oli kello ja kellon terävä reuna sitten viiltäny vähän ilkeämmän vekin otsaan. Känninen urpo tietenkin keksi, että se on tämä jv oli lyöny sitä ja oikeudessahan tää nyt sit kääntykin näin. Korkeammalle mentiin siis ja siellä oli vähän kuunneltu todistajiakin ja vapautettiin kaikesta. Puheli vaan jälkikäteen, että ei ois muuten ees varmaan valittanu ja maksanut muutaman sadan sakot, mutta sattuu olee myös laivapoliisi ni ei oikeen oo varaa tollasiin merkintöihin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en voi ottaa kantaa tähän muuten kuin oman kokemuksen perusteella.
Reaaliajassa tehdyt ratkaisut eivät välttämättä aina ole oikeita,se pitäisi jokaisen ymmärtää,mutta mä en koskaan kannata asiakkaan lyömistä.En edes ollessani töissä naapurivaltiossa,jossa työ"toverit"naureskelivat aina,että miksi suomipoika painii kun voi samalla vaivalla lyödä.
Mun työhistorian pahimpia vääntöjä on ollut yksin 3:n huumaavan aineen vaikutuksen alaisena olevan asiakkaan kanssa vääntäminen,jotka päätti että nyt laitetaan pokea turpaan.
Silloin meinasi käydä itselle ohraisesti kun yksi pääsi selän takaa kiinni,mutta siitäkin selvittiin ja suomi voitti.Korkeintaan navakka potku nivusiin on mun mielestä sellaisessa tilanteessa suotavaa,nyt puhun siis pelkästään asiakkaasta joka on ilman kättäpidempää tilanteessa.

Sen verran oon sirmax sun puolella,että kyllähän siellä oikeussalissa on helppo nähdä ne asiat musta/valkoisena,kun ei ole tarvinut olla itse paikalla.Se on niin vitun helppo sanoa että voimankäyttö oli liioiteltua,kun ei ole nähnyt kokonaiskuvaa itse henkilökohtaisesti.Sen enempää ottamatta kantaa tähän tapaukseen,vaan niinkuin noin yleensä.

Marcus Corvinus: -Ottamatta kantaa oliko tuo SirMaxin lyöminen oikeutettua vaiko eikö, niin eihän portsari nyt voi mennä ottamaan jalkoja allensa, jos on ovella hommissa ja joku käy käsiksi. Tai no voi, mutta tuskin tarvii enää nuita töitä jatkaa kovin kauaa.

"Sulla oli siis sekunti tai pari aikaa ottaa jalat alle, jotka kuitenkin hyödynsit lyömällä takaisin."

Edelleen vastustajia oli kolme ja oli "pakkotilanne" ei voinut ottaa jalkoja alle! Ja toi sekunti tai kaksi on ihmisen reaktioaika, eli lyönti tulee naamaan menee hetki vaikka ois mikä ninja että pystyy toimimaan, minulla meni sekunti tai kaksi että rupesin tekee vaarattomaksi näitä vastustajia eli laittamaan unten maille ja ambulanssiin. Jos on oikeesti ollut kauan töissä ja vaikeissa kohteissa töissä ni kyllä noita tapahtumia kertyy uran varrelle, vaikka ois kuinka "ammattitaitoinen järjestyksenvalvoja" ni niitä kertyy, minulle henkilökohtaisesti kertyi enemmän koska olin "vanhan koulukunnan" oikea portsari enkä järjestyksenvalvoja. Mutta vuosien jälkeen voin sanoa että on helkatin kuluttavaa olla yötöissä ja käydä koulua tai olla töissä vielä päivällä ja yrittää pitää itsensä kunnossa vielä samalla, nyt voin todeta loppuun että en lähde enää takaisin ovelle vaikka joskus vuosien päästä saattaisin jostain kaupungista saada apulaispoliisipäällikön myöntämään kortin itselleni, ei ole sen arvoista enää.

...että rupesin tekee vaarattomaksi näitä vastustajia eli laittamaan unten maille ja ambulanssiin.
...olin "vanhan koulukunnan" oikea portsari enkä järjestyksenvalvoja.
Siinähän se keskeinen asiasisältö taisi tullakin. Eli narkkarit kävi vuoron jälkeen päälle, sulle tuli miettimistauko ja totesit että ainoa toimintamalli tässä tilanteessa on pistää kaverit sairaalaan? Kerran tein vastaavansuuntaisessa tilanteessa työvuoron jälkeen itse niin, että tuuppasin riekkujan persiilleen ja oikeasti lähdin tilanteesta pois niin paljon kuin jaloista irtosi. Tosin mä en ollutkaan "vanhan koulukunnan oikea portsari" vaan työvuoronsa lopettanut järkkäri. Emt. Jokainen valitkoon ne omat toimintamallinsa ite ja kantakoon seuraukset.

-Edit. Itteasiassa toi olikin vaksivuoron jälkeen kun tarkemmin muistelen. Toimintamalliin sillä tosin ei ole vaikutusta, mutta kuitenkin.

Ottamatta kantaa oliko tuo SirMaxin lyöminen oikeutettua vaiko eikö, niin eihän portsari nyt voi mennä ottamaan jalkoja allensa, jos on ovella hommissa ja joku käy käsiksi. Tai no voi, mutta tuskin tarvii enää nuita töitä jatkaa kovin kauaa.
Käsittääkseni viimeisin tapaus sattui työvuoron päätyttyä. Ja sitten palataan jälleen siihen asiaan, että siellä ovella kannattaisi olla se kaasu. Saattaa kuulostaa jeesustelulta, mutta sitä se ei ole. Poken hommia itsekin tehneenä ja parhaillaan smurffiksi opiskelevana sanon. Kaikki hapettamiset ja raajoilla mätkimiset tiputtaa puolustettavuudelta pohjan, kun käräjille mennään. Ainakin silloin, mikäli puolustajana on raavas heteromies.

Ja sitten palataan jälleen siihen asiaan, että siellä ovella kannattaisi olla se kaasu. Saattaa kuulostaa jeesustelulta, mutta sitä se ei ole. Poken hommia itsekin tehneenä ja parhaillaan smurffiksi opiskelevana sanon. Kaikki hapettamiset ja raajoilla mätkimiset tiputtaa puolustettavuudelta pohjan, kun käräjille mennään. Ainakin silloin, mikäli puolustajana on raavas heteromies.

Näin juuri. Itse en kyllä läheskään aina ole aivan samaa mieltä oikeuden kanssa noista lyöntien ja potkujen mielekkyydestä, mutta kuitenkin tunnettu tosiasia on, että oikeudessa niitä ei katsota hyvällä ja tämä jokaisen pitäisi tietää. Tästä johtuen niitä potkuja ja lyöntejä tulisi välttää viimeiseen asti. On sitä kyllä itselläkin käynyt mielessä monta kertaa, että moni asiakas ihan moraalisessa mielessä ansaitsisi vähän nyrkistä, mutta se rankaisu vaan ei kuulu minun hommaan ja sitä nyrkkiä sen takia en anna. Jos ei kestä sitä ajatusta, että niitä asiakkaita ei saa kouluttaa vaikka mieli tekisi, niin silloin ei mielestäni kuulu portsarihommiin.

Tosta oikeudesta täytyy sanoa, että itsellä on joskus jäänyt hieman sellainen kuva, ettei siellä kaikilla ole aivan realistista kuvaa miten riehuvan henkilön saa aisoihin. En tiedä onko sitten käyty katsomassa jotain aikidonäytöksiä missä isot miehet lentää kaarella, kun vähän hipaisee ja kuvitellaan että ammattitaitoinen portsari saisi täysillä vastaan panevan samalla tavalla kättä heilauttamalla pakettiin. En tiedä kuinka oikea kuva minulla on, mutta itseä ei kiinnosta lähtä omakohtaisesti selvittämään noita ja sen takia vältän kyllä kaikin keinoin tilanteita, jotka saattavat johtaa tilanteen karkaamisen sille mallille, että joudutaan turvautumaan hätävarjeluun. Ja tuosta johtuen olen ottanut sen linjan, että lähes kaikki fyysiset agressiot henkilökuntaa vastaan johtaa lähes automaattisesti kaasunkäyttöön. Tietenkään nyt ei mitään juoppoja, jotka ei edes pysy pystyssä tai läpsiviä naisia, mutta jos aikuinen mies alkaa tappelemaan henkilökuntaa vastaan, niin sitten kaasua. Ja se ei ole edes mitään raukkamaisuutta. Pitää vaan muistaa, että asiakkaalla ei ole sääntöjä mutta itsellä on. Omiin sääntöihin onneksi kuuluu, että sitä kaasua voi käyttää.

Kuinka moni on ollut oikeassa tilanteessa missä on useampi vastustaja ja he aikovat oikeasti satuttaa, hyppiä pään päällä, kaivaa silmiä päästä, hakata nyrkeillä niin kauan kuin jaksaa tai purra? Hei Rafael, 1-2sekuntia on miettimistauko oikeassa tilanteessa? Ootko ihan sekaisin, se menee jo siinä ku kasaa pakan kasaan ottaa etäisyyttä ja rupeaa tekemään tarvittavia asioita selvitäkseen tilanteesta. Se meissä oli/on Rafael erona että pomo pysty luottamaan minuun ja maksoi minulle oikean palkan, ei mitään kymmentä euroa tunti.

Tässä skenaario:
Yökerhon pokena ovella papereita kattelemassa on entinen työ"kaveri". Hän sai potkut työpaikasta, koska vittuili kaikille, harrasti työpaikkakiusaamista (fyysisellä tasolla). Syy hänen potkuihinsa johtaneisiin toimenpiteisiin oli minun yhteydenotto talon johtoon ja ilmaisuni tämän tyypin kusipäisyydestä.
Nyt tämä poke on ovella katsomassa papereita ja minut nähdessäni ei päästä sisään, koska olen mukamas liian kännissä (tämä on tietysti tekosyy, mukamas minun aiheuttamien potkujen kostamiseksi). Painan 82 kiloa, olen juonut 3 annosta, eli aivan täysin pelikunto talella. EI vaapu eikä sössötä. Muut poket vaan räkättävät taustala, kun vetoan heihin..

Onko tässä tilanteessa ainoa keino päästä sisään soittaa poliisi, vai onko mitään tehtävissä?

Ei tuossa paljon muuta voi kokeilla kun koittaa kysellä ravintolan johdolta että onko tässä nyt mitään tolkkua. Todennäköisesti toki johtoa ei yksittäinen asiakas kiinnosta koska noita "en ollu edes kännissä enkä päässy sisään"- tyyppisiä hommia on aika paljon.

Älä nyt sentään ala poliisille soittamaan, sen nyt voin taata että et tule paikalle partiota saamaan jos soitat häkeen ja kerrot että portsari ei päästä humalatilan vuoksi sisälle, kännissä tai ei.

Tässä skenaario:
Yökerhon pokena ovella papereita kattelemassa on entinen työ"kaveri". Hän sai potkut työpaikasta, koska vittuili kaikille, harrasti työpaikkakiusaamista (fyysisellä tasolla). Syy hänen potkuihinsa johtaneisiin toimenpiteisiin oli minun yhteydenotto talon johtoon ja ilmaisuni tämän tyypin kusipäisyydestä.
Nyt tämä poke on ovella katsomassa papereita ja minut nähdessäni ei päästä sisään, koska olen mukamas liian kännissä (tämä on tietysti tekosyy, mukamas minun aiheuttamien potkujen kostamiseksi). Painan 82 kiloa, olen juonut 3 annosta, eli aivan täysin pelikunto talella. EI vaapu eikä sössötä. Muut poket vaan räkättävät taustala, kun vetoan heihin..

Onko tässä tilanteessa ainoa keino päästä sisään soittaa poliisi, vai onko mitään tehtävissä?

Niin makaa kuin petaa, emmä sano että kiusaamisen pitäisi olla sallittua mutta jos olet kaverille potkut hommannut niin ymmärrän kyllä että haluaa antaa takaisin.

Niin makaa kuin petaa, emmä sano että kiusaamisen pitäisi olla sallittua mutta jos olet kaverille potkut hommannut niin ymmärrän kyllä että haluaa antaa takaisin.
:wtf:
Onhan se täysin oikein että työpaikalla pitää fyysistä kiusaamista kestää mukisematta. Valittaa et saa!!

edit.
Nokian johtoa saa sitten varmaan kivittää kaupungilla ihan vapaasti kaikki entiset työntekijät, onhan ihan ymmärrettävää antaa vähän takaisin...

Vaikkakin se poliisi tulisi paikalle niin eipä se sille mitään voi tehdä. Ei polisi voi vaikuttaa siihen sisäänpääsyyn millään muotoa. Poliisi kun ei ole ravintolan palveluksessa.

Taitaa olla se ravintolapäällikkö/omistaja ainoa tapa vaikuttaa tohon asiaan ellet sitten ihan siihen henkilöön itseensä ole yhteydessä. Sekin voisi jeesata.

Omasta mielestäni sinun olisi kannattanut jutella kahden kesken tämän kiusaajan kanssa ennenkuin rupesit hommaamaan mitään potkuja. Olisit tehnyt tavalla tai toisella asian selväksi että tämä peli ei vetele. Mitä enemmän yrität vaikeuttaa sen kiusaajan elämää poliiseilla tai ravintolapäällikön avulla sitä enemmän se tulee kiusaa ja vetää mahdollisesti muutkin mukaan siihen. Itse oon ollut yhdellä työmaalla missä on ollut tälläinen wannabe toughguy mikä oli iso ja lihava ja tatuoitu, aina teki jotain "salaisia" hermopiste otteita tai jotain tyhmiä rannelukkoja baarimikkoihin, tuli vittuiltua monta kertaa että ota mies vastaan kehen yrität noita seagal liikkeitä.

Tässä skenaario:

Suosittelen vaihtamaan ravintolaa. Voisihan tuosta kanteen tehdä, mutta tuskin tulee olemaan sen arvoista ja voisi jäädä tuloskin laihaksi ja käsittely kalliiksi.

SirMax, muuten tunnut olevan täysin samanlainen kuin vanhan liiton ovimiehet, (heistäkään suurin osa ei tunne lakia) mutta heidän ei sentään tarvitse kasvattaa egoaan tappelujutuillaan keskustelupalstoilla ja vakuuttamalla muille kuinka kovan luokan tekijä on. :rolleyes:

Omasta mielestäni sinun olisi kannattanut jutella kahden kesken tämän kiusaajan kanssa ennenkuin rupesit hommaamaan mitään potkuja. Olisit tehnyt tavalla tai toisella asian selväksi että tämä peli ei vetele. Mitä enemmän yrität vaikeuttaa sen kiusaajan elämää poliiseilla tai ravintolapäällikön avulla sitä enemmän se tulee kiusaa ja vetää mahdollisesti muutkin mukaan siihen. Itse oon ollut yhdellä työmaalla missä on ollut tälläinen wannabe toughguy mikä oli iso ja lihava ja tatuoitu, aina teki jotain "salaisia" hermopiste otteita tai jotain tyhmiä rannelukkoja baarimikkoihin, tuli vittuiltua monta kertaa että ota mies vastaan kehen yrität noita seagal liikkeitä.

Nyt olette ehkä hieman väärin ymmärtäneet tämän asian. Ilmoitin tästä kyseisestä tyypistä talon johdolle ja he sitten juttelivat kyseisen tyypin kanssa. Tässä kohtaa ei oltu vielä mitään harmia tehty, työpaikat tallella yms. Tämän jälkeen hänen käytös vaan jatkui samanlaisena ja lopulta eskaloitui yhden varoituksen saaneena potkuihin, koska teki kyseistä toimintaansa pomon silmien alla. Oma vikani tämä ei siis ollut, vaikka hän minua siitä syyttääkin.

Niin ja edit vielä. Hän on myös ilmaissut olevan haluton koskaa näkemään minua tai antamaan mulle mahdollisuutta kertoa asian oma puoli... Ja kyseinen tyyppi on noin 2 metriä/120kg. Ei siinä tämmönen kynäniska voi mitään vaikka kuinka ninja olisi..

Joko ulosantini on ollut huonoa tai olet ymmärtänyt minut väärin Robertto mutta tarkoitusperäni ei ole ollut tämä mitä väität. Kerroin vain omia kokemuksiani. En ole omasta mielestäni rehvastellut ja olen jättänyt 99% asioista kertomatta jotka nostaisivat minun katu uskottavuuttani:) Clutch fyysinen koko ja taito on vain yksi osa-alue, asenne on yhtä tärkeä. Meet juttelemaan suoraan mies miehelle ja katot asian miten kehittyy.

Suosittelen vaihtamaan ravintolaa.
Niin, mä en suoraan sanoen menisi ravintolaan juhlimaan tai oleskelemaan mikäli tietäisin, että siellä on kahva-apina jolla on kaunoja mua kohtaan. Yksinkertainen syy on oma oikeusturva ja fyysinen koskemattomuus. Jos nyt sattuu se perinteinen, että joku runkkari (humalainen ja riidanhaluinen asiakas) tulee hyppimään silmille ja sattuu käymään väkivaltaiseksi, ei olisi suotavaa että poke on täys mulkku ja olet sen johdosta täysin omillasi. Todistustilanteessa poke kertoo omalta kannaltasi mahdollisimman paskan version tapahtumien kulusta ja sen lisäksi ei puutu siihen, kun joku näkee sun kuupan sopivana paikkana koittaa tuopin iskukestävyyttä.

Niin ja edit vielä. Hän on myös ilmaissut olevan haluton koskaa näkemään minua tai antamaan mulle mahdollisuutta kertoa asian oma puoli... Ja kyseinen tyyppi on noin 2 metriä/120kg. Ei siinä tämmönen kynäniska voi mitään vaikka kuinka ninja olisi..
Ei toi homma voimankäytöllä/väkivallalla ratkea. Ei noihin ravintoloihin väkisin kannata mennä, siinä jää aina vaan itse tappiolle. Oikeudellisesti ja fyysisesti.
Suosittelen puhumaan henkilön kanssa ja jos ei ratkea niin tosiaan ehkä toi Roberton suosittelema ravintolan vaihdos on hyvä asia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom