Kysymyksiä pokeille

Btw. Kuinka moni teistä hyväksyy kun nainen heitetään kadulle naamaedellä kolmen rappusen korkeudelta ? Vastaukset osaan arvata, mutta kysyn nyt huvikseni kun olen nähnyt humalassa ja hieman huutavan naisen lentävän kadulle kuin Tero Pitkämäen keihäs. Osa teistä käyttää sitä "valtaa" aivan liikaa.
Tottakai se pitää hoitaa noin. Ei ne akat ota muuten opikseen, niitä pitää aina riepotella. Himassa sama juttu.

Ja huuto pitää olla heittäessä kuin Pitkämäellä, koska muuten ei voi assosioida naista Teron keihääksi. Vaikka se huutaakin.

feikkiedit. olit siis nähnyt humalassa ja .. eiku mitä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minulle on hieman epäselvää kubotanin käyttö. Ymmärsin nettiä selaamalla, että harvoissa maissa sen hallussapito on kielletty, mutta Suomi kuuuluu näihin harvoihin? Monesti näen niitä mm. avaimenperänä alan ihmisilläkin. Eli onko tämä sitten laiton avaimenperänäkin? Nimim. itseltäni löytyy.:jahas:

Juu, avaimenperänä on "laiton". Saa sulla semmoinen himassa olla, ei siinä mitään, mutta julkisella paikalla kuljettelu ilman hyväksyttävää syytä on kielletty. Järjestyslaista löytyy.

Toisen vahingoittamiseen soveltuvan esineen hallussapito julkisella paikalla on kielletty. Joten mun mielestä aika yksiselitteisesti hallussapito julkisella paikalla on laitonta, samoin perustein kuin esim. nyrkkirauta-vyönsoljet yms.

edit. Jaahas, rafael kerkes jo.

Eihän siitä kukaan varmaan mitään sano vaikka ois pistooli taskussa. Ennenkuin hölmöilee ja selviää että sellaista on kannettu.

Saatana. Tekisi mieli valittaa eräästä minulle vittuilevasta pokesta (Helsingin keskustassa). Tuskin valitustani edes otettaisi tosissaan, pitäisivät vain kännisen pikkutytön vinkumisena. Tarkennan, että olin siis täysin selvin päin melko aikaisin liikkeellä ja käyttäydyin hyvin, enkä pidä siitä, että poke kuittailee vittumaisesti 18-vuotisuudestani useampaankin otteeseen. Mur.

Voisi vain kysyä paperit ja pitää turpansa asiakkaille kiinni jos vituttaa, ei ole kiva aloittaa iltaa joutumalla vittuuntuneen poken purkamisen kohteeksi ennen kun on astunut edes ovesta sisään.

Saatana. Tekisi mieli valittaa eräästä minulle vittuilevasta pokesta (Helsingin keskustassa). Tuskin valitustani edes otettaisi tosissaan, pitäisivät vain kännisen pikkutytön vinkumisena. Tarkennan, että olin siis täysin selvin päin melko aikaisin liikkeellä ja käyttäydyin hyvin, enkä pidä siitä, että poke kuittailee vittumaisesti 18-vuotisuudestani useampaankin otteeseen. Mur.

Voisi vain kysyä paperit ja pitää turpansa asiakkaille kiinni jos vituttaa, ei ole kiva aloittaa iltaa joutumalla vittuuntuneen poken purkamisen kohteeksi ennen kun on astunut edes ovesta sisään.

Helsingin keskustan yökerhojen Ravintolapäälliköt ottaa näinä aikoina valitukset hyvin tosissaan...

No mitäs se poke nyt sitten tarkalleen ottaen sulle sanoi?

Imo turhaa inistä, jos se on jotain pientä läppää heittänyt.
Aika monet humalaiset 18 vuotiaat asiakkaat luulevat olevansa melkoisia kuninkaita siinä sen ainoan klubin ovella, joka 18 vuotiaita lapsia edes sisään ottaa. Käytös on ominaista nimenomaan tytöille, sekä kauluspaitaan ja pikkutakkiin pukeutuneille pojille.

^ poke kumminki heitti vaan vähä läppää eikä ajatellu että joku nirppanokka saattaa vetää siitäki pakastekaalia nenäänsä.

Kubotanista löytyi ihan oma ketjunsakin.. googlella :D
http://www.pakkotoisto.com/kamppailulajit/17856-itsepuolustuskapula/

En minä kyllä ymmärrä miten tuosta joku laittoman saa väännettyä, jollei se ole terävä päästään. Jos joku yrittää selittää 15cm kepukan olevan järjestyslain tarkoittama toisen vakavaan vahingoittamiseen tai lyömiseen soveltuva esine, niin voi vaikka mennä hyppäämään pituutta. Sillä perusteella kynäkin on tappoväline.

Eipä silti, tuolla ei kyllä tee yhtään mitään, ellei ole ninja.

Jos joku yrittää selittää 15cm kepukan olevan järjestyslain tarkoittama toisen vakavaan vahingoittamiseen tai lyömiseen soveltuva esine, niin voi vaikka mennä hyppäämään pituutta.
Kato se järjestyslain §10. Siellä on paljon muutakin mistä saat väännettyä vitsiä. Kyse on vekottimien käyttötarkoituksesta ja soveltuvuudesta. Lakiin pitää tehdä jotain rajanvetoja.

"Miks neliraajavammainen ei saa kantaa mukanaan asetta, eihän se voi ees ampua sillä!!?"

Juurikin noin, eli periaatteessa ip-käyttöön suunniteltu välinehän on suunniteltu vahingoittamiseen, vaikkakin "oikeutettuun" käyttöön. Sama periaate kuin hätävarjelussa. Ongelma vaan on siinä, että se oikeutus sen käyttöön tulee vasta kun se oikeudeton hyökkäys on jo alkanut/uhkaa välittömästi. Eli vaikka jotain kahen käden kirvestäkin myytäis samaan tarkoitukseen, ei se silti tee sen hallussapitoa lailliseksi.

Taas menee saatana saivarteluksi. Katso rafael itse se JärjL 10§ ennen kuin rupeat viisastelemaan.
10 §
Toisen vahingoittamiseen soveltuvien esineiden ja aineiden hallussapito
Seuraavien toisen vakavaan vahingoittamiseen tarkoitettujen tai siihen soveltuvien esineiden tai aineiden hallussapito yleisellä paikalla on kielletty:

1) teräaseet, rikotut lasiesineet ja muut näihin rinnastettavat viiltämiseen tai pistämiseen soveltuvat esineet;
2) patukat, ketjut, jouset, vaijerit, kaapelit, pesäpallomailat ja muut näihin rinnastettavat lyömiseen soveltuvat esineet;
3) tikat, kuulat ja muut näihin rinnastettavat heittämiseen soveltuvat esineet;
4) syövyttävät sekä toisen vakavaan vahingoittamiseen taikka lamauttamiseen soveltuvat aineet;
5) ilma-aseet, jousitoimiset aseet, harppuunat, ritsat, puhallusputket ja muut näihin rinnastettavat ampumiseen soveltuvat esineet;
6) terveydelle vaaralliset laserosoittimet.

Ampuma-asetta tai räjähtävää esinettä erehdyttävästi muistuttavien esineiden hallussapito yleisellä paikalla on kielletty.

Mitä 1 ja 2 momentissa säädetään, ei koske esineitä tai aineita, joiden hallussapito on työtehtävän tai muun hyväksyttävän syyn vuoksi tarpeen.

Ampuma-aseiden ja räjähteiden hallussapidosta säädetään ampuma-aselaissa (1/1998), räjähdysvaarallisista aineista annetussa laissa (263/1953) ja räjähdeasetuksessa (473/1993).

L räjähdysvaarallisista aineista 263/1953 on kumottu L:lla vaarallisten kemikaalien ja räjähteiden käsittelyn turvallisuudesta 390/2005. Ks. KokoontumisL 530/1999 23 § ja RikosL 39/1889 41 luku 6 §.
Ei perinteistä kubotania (kartiomainen putki ilman ulokkeita tai terävää päätä) tuonne saa millään, vaikka ah, niin luotettava Wikipedia muuta väittääkin. Eikä varsinkaan kun tutustuu hiukan asiakirjaan Hallituksen esitys Eduskunnalle laiksi turvallisuuden edistämistä yleisillä paikoilla koskevien säännösten uudistamiseksi. Se on tosin hiukan vaikeasti miellettävissä nykyaikaan, koska silloin on ollut voimassa teräaselainsäädäntö.

Vertaus halvaantuneen aseenkantamiseen ontuu, koska aseista on oma lainsäädäntönsä. Jopa aseen näköiset esineet on kriminalisoitu julkisella paikalla, juuri kyseisen JärjL mukaan.

Fish, ei tarvitse olla edes kauhean ninja että saat väännettyä sillä tai lyötyä hermopisteisiin. Hermopisteiden tietämiseenkään ei hirvittävän paljon ihmisen anatomiaa tarvitse tietää :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom