Kysymyksiä pokeille

Tiedän kyllä, että pokeilla on aina se mahdollisuus, että sielä on todella taitava väärentäjä tekassu siihen poliisien leimat ja potkujen vaara olisi päällä. Mutta, jos joku tulee sen passin kanssa, jossa 8-9v kuva ja toi lappu niin silloin varmaan sinne ravintolaanki pääsee?

Ei varmaan tarvii olla edes taitava väärentäjä että jonkun poliisin leiman väärentää. Ei mulla ainakaan ole hajuakaan miltä jonkun poliisin leiman oikeasti pitäisi näyttää eikä varmaan ole monella muullakaan. Ajokortin kyllä tunnistan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei varmaan tarvii olla edes taitava väärentäjä että jonkun poliisin leiman väärentää. Ei mulla ainakaan ole hajuakaan miltä jonkun poliisin leiman oikeasti pitäisi näyttää eikä varmaan ole monella muullakaan. Ajokortin kyllä tunnistan.

Olettaen että olet ovella töissä, ehkä sulla pitäs olla.

Olettaen että olet ovella töissä, ehkä sulla pitäs olla.

Mun mielestä ei tarvitse olla, minkään baarissa hyväksyttävän henkilötunnistuskortin osaamiseen ei sitä tarvita, vaikka väliaikaisella ajokortilla saa ajella, se ei tarkoita että sitä käyttävää tarvitsisi päästää baariin.

Tässähän se on ongelma just tällä hetkellä on, ku ei oo tuoretta kuvaa. Mun passi on 10 vuotta vanha ja menee kesällä umpeen. Mitä luulette pääsenkö ollenkaan sisään jos lyön eka passin poken kouraan ja jos ei kelpaa niin sitten paperiajokortti + kelakortti yhdistelmä? Nauro se portsari sitte kuinka paljon tahansa. Passilla koitin kerran enkä päässy sisään.

Eniten vituttaa se että edes selvinpäin ja kuskina en pääse sisälle vaikka mitä tekisin.

Pakko ei oo lähtee kuskiks ja vastaavasti se oikea ajokortti ei kovin kauaa varmaankaan enää valmistu. Ja jos kesällä vanhenee passi, niin ehkä kanattaa harkita uuden hommaamista muutenkin, se kun ei varsinaisesti maltaita maksa.

Jännä juttu miten jengi kuvittee että joku dokumentti x kelpaa kaikkeen voimassaoloaikansa puitteissa vaikka kuva ei muistuta pätkääkään kuvaa esittelevää henkilöä.

Jengi nyt hieman käsittää väärin asioita. Poket täällä luulee, että baariin tarvitsee henkkarin päästäkseen sisälle vaikka asia ei näin lain mukaan ole, vaan hekilö pitää todeta täysi-ikäiseksi. Tottakai rajatapauksissa kannattaa olla tarkkana, mutta jos joku 25+ v henkilöllä ei satu olemaan henkkareita mukana ja sen pääsy evätään sen takia on musta aikamoista pelleilyä.

niin onhan se vähän hassua jos poliisille kelpaa ajo-oikeuden osoittamiseen joku väliaikainen ajokortti, mutta sillä ei sitte pääse kapakkaan. Mietin vaan sitä, että jos se on niin epäluotettava dokumentti, niin mistä ne poliisit sit toteaa sen ajokortin haltijan henkilöllisyyden jos sattuvat liikenteessä pysäyttämään?

Mut ei kai se niin tarkkaa ole kuka sillä väliaikasella kortilla autoa ajelee, kunhan ei vaan yritä sisään kapakkaan

niin onhan se vähän hassua jos poliisille kelpaa ajo-oikeuden osoittamiseen joku väliaikainen ajokortti, mutta sillä ei sitte pääse kapakkaan. Mietin vaan sitä, että jos se on niin epäluotettava dokumentti, niin mistä ne poliisit sit toteaa sen ajokortin haltijan henkilöllisyyden jos sattuvat liikenteessä pysäyttämään?

Mut ei kai se niin tarkkaa ole kuka sillä väliaikasella kortilla autoa ajelee, kunhan ei vaan yritä sisään kapakkaan

varmaan johtuu siitä että poliisit voi tarkistaa omasta tietojärjestelmästään kortin oikeudet, ja onko sitä muuteltu, sitä mahista ei portsareilla ole. Jos sinne kapakkaan on päästävä kun täyttää 18 niin hommatkaa henkilökortti tai passi, se taskuun ja kohti uusia pettymyksiä sitten.

Jengi nyt hieman käsittää väärin asioita. Poket täällä luulee, että baariin tarvitsee henkkarin päästäkseen sisälle vaikka asia ei näin lain mukaan ole, vaan hekilö pitää todeta täysi-ikäiseksi. Tottakai rajatapauksissa kannattaa olla tarkkana, mutta jos joku 25+ v henkilöllä ei satu olemaan henkkareita mukana ja sen pääsy evätään sen takia on musta aikamoista pelleilyä.
Niin, pitää olla joku luotettava dokumentti että kyseinen henkilö voidaan todeta täysi-ikäiseksi ja vaikka joku henkilö ois +25 mutta ei mitään luotettavia henkkareita mukana mistä todeta että kyseinen henkilö on täysi-ikäinen niin silloin ei ole asiaa sinne baariin, sitä voi kokeilla jotain toista paikkaa tai mennä kotia.

Niin, pitää olla joku luotettava dokumentti että kyseinen henkilö voidaan todeta täysi-ikäiseksi ja vaikka joku henkilö ois +25 mutta ei mitään luotettavia henkkareita mukana mistä todeta että kyseinen henkilö on täysi-ikäinen niin silloin ei ole asiaa sinne baariin, sitä voi kokeilla jotain toista paikkaa tai mennä kotia.

Jos kerran ollaan noin epäileväisiä niin miksi sitten kaikilta asiakkailta ei kystytä henkkaria? No joo en jaksa enempää. Tuntuu vain, että monella se henkkareiden kysyminen on itsetarkoitus eikä se että mitä sillä saavutetaan. Ja itseltäni ei ole varmaan kahdeksaan vuoteen kysytty henkkarieta eli ei mulla ole mitään hampaankolossa.

Yleensä en nussi pilkkua, mutta tuo kregosta ainainen jauhaminen alkaa ärsyttää. Pitäis varmaan löysätä vannetta. Mutta siis kuitenkin: Kreikkalais-roomalainen paini on ihan tavallista painia jossa ei saa ottaa otetta lantion alapuolelta. Vapaapaini lajina taas monipuolisempi, joten en ymmärrä yleisesti painista puhuttaessa, että käytetään aina ja pelkästään tuota krego sanaa. Vapaapaini varmaan kuulostaa liian showpainilta, ainakin jos sitä ei ikinä käytetä tavallisesta painista.

Asiaan, ton kokonen kova vääntäjä kyllä käsittelee isojakin asiakkaita helvetisti paremmin kun em. 100-120kg bodari joka ei vääntölajeja harrastanut ole. Fakta on, että on 60kg kirppuja jotka on niin taitavia, että raskassarjalaisia vie miten sattuu molskilla. Toisaalta en allekirjoita sitä etteikö 120kg bodarin olis helpompi pelkästään kantaa sammuneena makaavaa körilästä ulos.

Juurijuujoo, kertomuksessani oli sellainen pointti. Jos sanon "painija", niin sillä termillä käsitetään kaiken maailman lukkopainimestarit. Lukkopainimestareille ei ole ovella mitään virkaa jos konkreetisesti kannetaan jotain asiakasta ulos yhden henkilön voimin. "Krego-painija" käsitteenä tarkoittaa: Kreikalais-roomalaisesen painin huippu, ei harrastelija. Kreikkalais-roomalaisessa painissa ei voi pärjätä kuin erittäin vahvalla ja rähjähtällä fysiikalla, säännöt ovat sen verran rajatut. Onhan se nähty, että huippu krego-painijat pärjäävät myös vapaapaininpuolella jos vain osallistuvat kisoihin esim. Juha Ahokas, Raimi Hietaniemi ja Marko Yli-Hannuksela. Siis suomeksi en hankenut tälla krego-painijalla mitään "jalkoihin syöksyjiä" tai "selällään pyörijöitä", vaan sellaista henkilöä kuka _KANTAA_ asiakkaat ulos raa-alla voimalla, katsomatta siihen mikä on asiakkaan viretaso/mielentila. Näillä määreillä ei voidan puhua kun krego-painijoista tai judokoista.

Edelleen on aivan eri asia nostaa sammunut ihminen kantoon kun nostaa rautaa tangossa maastavetona. Ensimmäinen vaatii huomattavasti enemmän kestävyyttä, tekniikkaa, tasapainoa, syvempialihaksia ja koordinaatiota. Kuten tiedetään, näitä mainittuja ominaisuuksia ei tunnetusti ovibodareilta löydy.

Pakko kommentoida sen verran, että eiköhän ovilla pärjätä ilman Rambon taitoja, joskin voimasta, taidosta on hyötyä.

Itse mistään-mitään tietämättömänä näen kaksimetrisen 120kg kehonrakentajan ehkäisevän ulkoisella figuurillaan ongelmia verrattuna 60kg kaveriin, oli pikkumies miten kovaluu tahansa.

Suomalaisella on aina niin kova se koittamisen tarve. Varsinkin jos päässä elää toivon kipinä :D

Jos kerran ollaan noin epäileväisiä niin miksi sitten kaikilta asiakkailta ei kystytä henkkaria? No joo en jaksa enempää. Ja itseltäni ei ole varmaan kahdeksaan vuoteen kysytty henkkarieta eli ei mulla ole mitään hampaankolossa.

Jos epäilee sillon kysytään ja jos ei epäile niin silloin ei kysy.
Ja kun kysytään niin jos ei ole luotettavia henkkareita mukana niin silloin ei pääse sisään, oli sitä sit vaikka 30.

Tuntuu vain, että monella se henkkareiden kysyminen on itsetarkoitus eikä se että mitä sillä saavutetaan.

On myös paikkoja missä henkkarit kysytään _kaikilta_ ketkä sisään tulee.

Jos kerran ollaan noin epäileväisiä niin miksi sitten kaikilta asiakkailta ei kystytä henkkaria? No joo en jaksa enempää. Tuntuu vain, että monella se henkkareiden kysyminen on itsetarkoitus eikä se että mitä sillä saavutetaan. Ja itseltäni ei ole varmaan kahdeksaan vuoteen kysytty henkkarieta eli ei mulla ole mitään hampaankolossa.

Itsellä ollu k18 paikoissa sellainen periaate, että kysyn kaikilta ketkä näyttää 25 vuotiailta tai nuoremmilta paperit. Tämä ihan siitä syystä, että osa 17 kesäisistä näyttää reilusti vanhemmilta mitä ovatkaan. Tuossa tietenki sattuu välillä vähän outoja tilanteita, kun sattuu joku 30 vee joka näyttää just 25 vuotiaalta ja varmuuden vuoksi kysyy henkkarit. Noistahan tulee lähes poikkeuksetta jotain palautetta ja tuon takia itse koen, että henkkareiden kysyminen on oikeastaan vittumaisinta hommaa mitä pokehommissa on. Etenkin kun on provikkapalkalla ja tulee lauma parikymppisiä ja tietenkin aina yhdeltä uupuu paperit. Homma vaan menee siihen, että koko porukka jää pihalle ja iteltä jää ovirahat saamatta ja tulee vittuilut päälle. Mikäli tuo ois minusta kiinni, niin en kysyis yhtään keltään papereita. Ikävä kyllä se vaan on mun tehtävä siinä ovella ja niitä on kysyttävä, jos en ole täysin varma iästä.

Välillä oikein ihmetyttää, miten ihmisille voi olla niin vaikeeta tuo papereiden näyttäminen. Se ei vaan ole helppoa arvata minkä ikäinen ihminen, jos sen näkee talvivaatteissa ensimmäistä kertaa ja pitää muutamassa sekunnissa tehdä päätös kysyyky henkkarit vai ei. Ja myös se pitää muistaa, että osa ihmisistä oikeasti on aivan eri ikäisiä kuin päällepäin näyttävät. Ja mun mielestä oikeasti ois ihan ok systeemi, jos henkkarit kysyttäisiin ihan kaikilta. Tälläinen systeemi on käytössä lähikaupassani ja ei se minua ainakaan ole tähän mennessä häirinnyt tippaakaan enkä ole huomannut ketään muutakaan asiakasta häiritsevän. Ja tuossa systeemissä jää kokonaan pois nuo "näytänks mä muka alaikäiseltä, HÄH???" kommentit ja ihmiset kaivavat automaattisesti henkkarit esiin, jos ostavat jotain tupakka- tai alkoholituotteita.

Suositut

Back
Ylös Bottom