Kysymyksiä pokeille

Eli uskot 100% tarinaan siksi koska hän on kaverisi? Ei mitään mahdollisuutta että alkoholi ja oma mielipide tilanteen kulusta voisi h i e m a n värittää tarinaa toisenlaiseksi? Ei siinä muuten mitään mutta vastakaneettini:

tämä ko kaverin sanaan uskon aika pitkälle, tosin alkoholi on voinu sumentaa muistia sitä en kiellä. mutta kaveri kumminki mukavasti ruhjeilla oli ku tätä kertoi. ja tämä samainen kaveri nyt on sellainen joka ei kovin helpolla tälläisiä kertoisi kovan macho kuorensa takia. ja muutenki tämän heebon seikkailukertomukset on aina ennenki ollu paikkansa pitäviä.

Väitteli vain sanallisesti? Olisiko ollut uhkailua ja haastamista "mä en lähde mihkään, voitte yrittää mut en lähde" jne.

onhan seki mahdollista että se olis jotain tuollaistaki sanonu.

Jos siellä jostain kuumana käytiin niin ei ainakaan tuon episodin takia...

tais olla jollain pokella vaan paha päivä ja päätti sitte antaa vähä asenneoppia kaverille.

Mitä tulee tuohon 50e... ehkä repesi työvaatteita?

työvaatteita olis voinu repeytyä ainoastaan niiden pokejen omista riehumisista, kaveri ei tehny fyysistä vastarintaa missään vaiheessa tai niin se väittää.

spekulointia: mutta taas jos asiaa alkaa tarkemmin miettimään niin olishan se mahdollista että kaveri olis alkanu kieputteleen jotain järkkäriä ja siitä olis tää hässäkkä alkanu joka sitte johti hiiltyneeseen asenneopin tarjoamiseen.

selittäis ainaki.

Edit: niin ja siis itse en pidä pokeja minää natsipaskavallanväärinkäyttäjäsikoina, työtään ne tekee mutta onhan seki mahdollista että joskus vaan menee hermot. ja sitte sinne porukkaan varmaan mahtuu näitä kusipäisempiäki yksilöitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin, yleensä tällaisissa asioissa on aina se kaksi näkökulmaa. Ja onko jossain sanottu, että aina se poken näkökulma olisi se oikea. Mahdollisesti suurimmassa osassa onkin mutta ei liene mahdotonta, että poken näkökulma olisi myös todellisuudesta poikkeava.
Ei ole sanottu, että poken näkökulma olisi oikea, mutta kokemus näistä känniääliöiden liioitelluista jutuista on omiaan antamaan näille "kaverille kävi"-jutuille paskapuheen leiman.

Jos kaikki nämä jutut olisivat totta niin Suomessa ei olis yhdelläkään portsarilla lupia. Mä olen kans kolmen vuoden aikana kuullut ihan uskomatonta legendaa tilanteista, joissa olen ollut osallisena. Kolmannet osapuolet jauhaa paskaa ihan tositapahtumina vaikka itse tiedän totuuden, kun on ollut paikalla näkemässä ja kokemassa sen tilanteen.

Tälläisiä tilanteita varten on kyseisessä ravintelissa varmaankin nauhoittava kameravalvonta.
Nahkahandun kaverin kannattaa käydä kysymässä jos ei ole jo sitä tehnyt, niin loppuu se arpominen.

Joo, kyllä nykyään alkaa olla nauhoittavat kamerat ovella kuin ovella. Ihan jo sen järjestyksenvalvojankin oikeusturvan kannalta (siis tottakai myös asiakkaankin). Itse en uskaltaisi näiden edellä mainittujen kokemuteen kaltaiseen toimintaan ovella, koska on se kortti ollut menossa hyllylle pienemmistäkin asioista.

Joo, kyllä nykyään alkaa olla nauhoittavat kamerat ovella kuin ovella. Ihan jo sen järjestyksenvalvojankin oikeusturvan kannalta (siis tottakai myös asiakkaankin). Itse en uskaltaisi näiden edellä mainittujen kokemuteen kaltaiseen toimintaan ovella, koska on se kortti ollut menossa hyllylle pienemmistäkin asioista.
Yksi tuttu poke se vain sanoi, että kun tietää missä ne kamerat sijaitsevat ja mitä ne kuvaavat niin jos vain haluaa niin ei jää nauhalle mitään sellaista mitä ei julkisesti kestä näyttää. Toki sinne asiakkaan rymyämiset varmasti jää.

offtopiciksihan tää menee, mutta ei toi oo ainoa tilanne jossa on vähä yliammuttu, esim eräs tuttava sattui kerran olemaan kans poken hommissa stadissa, no siellä sitte joku vähä isompi jannu alkoi riehumaan ja potki jonku äijän paskaksi nurkkaan ja paikan järkkärit ei äijää saanu pysähtyyn niin tämä sankaripoke sitte otti ja pieksi äijää pampulla päähän oikeen kunnolla :lol2:

huom kyseinen poke itse kertoi tämän stoorin.

offtopiciksihan tää menee, mutta ei toi oo ainoa tilanne jossa on vähä yliammuttu, esim eräs tuttava sattui kerran olemaan kans poken hommissa stadissa, no siellä sitte joku vähä isompi jannu alkoi riehumaan ja potki jonku äijän paskaksi nurkkaan ja paikan järkkärit ei äijää saanu pysähtyyn niin tämä sankaripoke sitte otti ja pieksi äijää pampulla päähän oikeen kunnolla :lol2:

Ei ketään kiinnosta nämä sun tuttavat ja kaverien kaverit..

Voi vittu mitä jeesustelua taas sivukaupalla.
Joku kertoo jotakin, ja sitten tapellaan puolesta ja vastaan kun ei joku ole jotain nähnyt.

Sattuuhan noita ylilyöntejä niin pokejen puolelta kuin asiakkaidenkin puolelta. Että jos vaikka jättäisi tämän taas tähän.

Jotain kakanjauhantaahan tuo on, mutta pakko silti kysyä:

No mitä sen ois pitäny tehdä? Antaa sen vähän isomman jannun pistää paskaksi muitakin asiakkaita + se ravintola?

ps. en ole poke, eikä ole tapana myöskään nuoleskella niitä tässä thredissä

Vinyylipamppuhan on ihan perus voimankäyttöväline. Mutta tuskin sillä nyt kukaan "pieksee äijää päähän oikein kunnolla"..

Nimenomaan.. täähän on loistava ketju purkaa vanhat patoumat kermalla kuorrutettuna :jahas:

Niinpä niin, tässä sinä taas spekuloit asiaa aivan päinvastaiseen suuntaan ilman, että sulla olisi lähteenä edes kaverisi tarinaa, eli siis vedät näitä olettamisiasia täysin hatusta.

AIVAN! Tästä juuri kyse. Joku kertoo jotain [nyt känniläinen tarinaansa kaverilleen vs. selvänä työtänsä tekevää vastaan] ja huhumylly pyörii. Esimerkkinä esitinkin toisenlaisen version asiasta joka voi olla a)totta b)paskaa c)jotain siltä väliltä.

Juuri tuosta on kysymys että näitä "kaveri kertoi/kuulin sellasta juttuu kaupungilla että..." jne voi joskus hieman suodatella.

Kyllä meillä ainakin on kaveripiireissä tapana kertoa kaverille asiat niin miten ne oikeasti ovat menneet, vaikka ne eivät olisi omalta kannaltakaan niin puhtaita.

Meilläkin, MUTTA... humalainen on humalainen, ja se kuka ottaa pulttia ja on idiootti on yleensä ainakin aluksi itsensä kanssa samaa mieltä asiasta... Minullekin on moni ystävä humalassa sanonut ties mitä "näitkö että tuo teki/kuulitko että tuo sanoi/tuo tarkoitti tuolla ihan varmasti sitä että..." ja ne asiat eivät pidä paikkaansa, ja heitä selvänä olen oikaissut että ei, kuvittelet omiasi, olet kännissä, tilanne ei ole tuo mitä sinä humalan sumentamissa aivoissasi ajattelet vaan se mitä me selväpäiset sulle nyt selitetään. Kyse siis tästä, ei välttämättä tahallisesta valehtelusta [tosin miehet usein suurentelevat tekojaan ja etenkin vastapuolen osuutta jos ovat tulleen julkisesti nöyryytetyksi, joku macho-juttu varmaan...] :jahas:

Vaikka tämä pokemyönteinen mentaliteetti täällä pakkiksella onkin valloillaan niin on hyvä muistaa myös se, että ihmiseä ne poketkin ovat ja tekevät virheitä/vääryyksiiä siinä missä monet muutkin.

Pitää paikkansa että ovat ihmisiä ja tekevät virheitä siinä missä muutkin. Tätä ei ole tainnut kukaan kyseenalaistaa vaan sen että uskotaan liian sumeasti ne humalaisten kaverin kaverien ja kaupungin huhumyllyjen väritetyt tarinat vääryydestä.

Ai no jos sä et usko, että tuollaista olisi tapahtunut niin se onkin sitten täysin mahdotonta.

No niin, :piis: out ja relaa. Tarkoitukseni lähinnä oli painottaa kuinka absurdille moinen tapahtuma kuulostaa, ei sille että se olisi täysi mahdottomuus. Itse en vain moiseen usko, toisaalta en usko Jumalaankaan jne joten eipä sen väliä.

Ei ole sanottu, että poken näkökulma olisi oikea, mutta kokemus näistä känniääliöiden liioitelluista jutuista on omiaan antamaan näille "kaverille kävi"-jutuille paskapuheen leiman.

Jos kaikki nämä jutut olisivat totta niin Suomessa ei olis yhdelläkään portsarilla lupia. Mä olen kans kolmen vuoden aikana kuullut ihan uskomatonta legendaa tilanteista, joissa olen ollut osallisena. Kolmannet osapuolet jauhaa paskaa ihan tositapahtumina vaikka itse tiedän totuuden, kun on ollut paikalla näkemässä ja kokemassa sen tilanteen

Kaikki on kiteytettynä oikeastaan tuohon.

Piste.

Voi vittu mitä jeesustelua taas sivukaupalla.
Joku kertoo jotakin, ja sitten tapellaan puolesta ja vastaan kun ei joku ole jotain nähnyt.

Sattuuhan noita ylilyöntejä niin pokejen puolelta kuin asiakkaidenkin puolelta. Että jos vaikka jättäisi tämän taas tähän.

Enpä voisi enempää olla samaa mieltä!

Meikäläinen rauhoitteli hysteerisesti riehuvaa nuorta naista reippaalla syliotteella puolitoista vuotta sitten. Tämän naisen kaverit tästä riemastuneena kävivät päälle ja lopulta maistoivat alfalttia. Tämän kohtauksen seurauksena yhä tänään kaupungilla on yleinen "tieto" ihmisten keskuudessa että minähän hakkasin tuona kesäisenä yönä nuoren viattoman puolustuskyvyttömän naisen.

Siten ne tarinat muuttuu ja leviää.

baarimikkona tulee nähtyä ja kuultua kaikenlaista.. itse kunnioitan portsareita todella paljon, oma työturvallisuushan on heidän käsissään tavallaan :) tiedän kuinka idiootteja kännissä olevat ihmiset ovat joten ymmärrän kyllä että hermot joutuvat koville kun tulee ykkösluokan idiootti suuren suunsa kanssa vastaan. monesti olen itse nähnyt tilanteen jossa normaalisti portsari poistaa häirikön ulos ja myöhemmin kuulen tämän häirikön selittävän kovaäänisesti kavereilleen kuinka hänet poistanut poke teki sen ja sen ja sen virkavirheen niin kaikkitietäväisenä. monesti myös baarissa vapaa-ajalla ollaan kinasteltu onko viereisen pöydän hulluheikin poistaminen ollut oikea ratkaisu ja yllättävän monesti on juuri käynyt näin että itse olen katsonut poistamisen aiheelliseksi ja tarpeelliseksi koska hulluheikki on uhannut muiden baarissaolevien turvallisuutta paiskaamalla tuolin seinään, kun taas kaverit ovat murisseet hulluheikin vain vahingossa tönäisseen tuolia joka sitten oli niin heikko että meni rikki ja hulluheikki lensi turhaan ulos. ei näin.

sitten tuli kanssa mieleen tapaus.. taisi juuri olla eräässä sedun nykyään jo suljetussa kuppilassa. satuin olemaan vieressä kun joku kundi tönäs samassa porukassa olevaa neitiä voimalla (syy jäi kuulematta) ja tämän näki eräs paikan järjestyksenvalvojista. siinä naurettiin kavereiden kanssa kun tämä järjestyksenvalvoja hetkeäkään epäröimättä tarttui kundia olkapäästä ja piti tälle naisia ei hakata-puhuttelun :D itse pidin tapausta päivän hyvänä tekona kun taas tämä kundi alkoi murista kuinka paska järkkäri voi olla kun tulee tuommoisesta valittamaan ja vielä käyttää voimaa olkapäästä tarttuessa. toivottavasti jäi mustelma, naisien töniminen on vakava teko :D

Toi on niiin arkipäivää täälläkin ^^, se pistää kiehumaan kun ihmiset ei vaan osaa pitää turpaansa kiinni ja pitää huolta omista asioistaan. Ja varsinkin muuntelemaan asioita..

Järjestysmies tuomittu jo seitsemästä pahoinpitelystä – työt jatkuvat

" Tuomittu saa tukea myös Fever-yökerholta, jossa mies syyllistyi kahteen pahoinpitelyyn. "Varmaan hän tekee vielä vuoroja meille", ravintolatoimenjohtaja Tomi Streng uskoo.

Fever on käsitellyt pahoinpitelyasiat, eivätkä ne Strengin mukaan estä miehen työskentelyä ravintolassa. "Ne ovat kaksipiippuisia juttuja", Streng tyytyy sanomaan. "

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli...telystä+–+työt+jatkuvat/1135241601629?ref=rss

Mitä pakkiksen alan ammattilaiset on mieltä?

Tästähän se vielä mielenkiintoinen soppa syntyy. Voiko tällä herralla olla järkkärikortti vai tekeekö tulevaisuudessa hommia ilman lupia? :wtf:

Linkki

Helsingin Sanomat sanoi:

Helsingin käräjäoikeus on tuominnut 46-vuotiaan järjestysmiehen kolmen ravintola-asiakkaan pahoinpitelyistä kolmeksi kuukaudeksi ehdottomaan vankeuteen. Rangaistusta kovensi se, että mies sai viime vuonna tuomion neljän asiakkaan pahoinpitelyistä.

Tuomittu välttää silti vankilan, sillä oikeus määräsi hänet suorittamaan rangaistuksensa 90 tunnin yhdyskuntapalveluna.

Mies on työskennellyt eri järjestyksenvalvontayhtiöissä, jotka myyvät palveluita Helsingin ydinkeskustan suosituille anniskeluravintoloille.

Hän sai tuoreen tuomionsa pahoinpitelyistä Molly Malone'sissa ja Feverissä vuosina 2007 ja 2008. Aiemmat teot tapahtuivat Onnelassa ja Zetorissa 2004–2006.

Molly Malone'sissa järjestysmies löi oikeuden mukaan asiakasta ravintolan ulkopuolella päähän niin, että tämä kaatui kadulle.

Feverissä mies tarttui ravintolan sisällä asiakasta kaulasta ja kaatoi hänet maahan. Feverin ulkopuolella järjestysmies löi toista miestä kahdesti päähän.

Uhrit olivat soittaneet suutaan tai vastustelleet järjestysmiestä, mutta hänen tekonsa olivat oikeuden mielestä ylimitoitettuja tai täysin tarpeettomia.

Käräjäoikeus langetti pahoinpitelytuomiot suurelta osin ulkopuolisten silminnäkijöiden todistusten perusteella. Oikeus sivuutti tuomitun kanssa työskennelleiden neljän järjestysmiehen lausunnot.

Käräjäoikeus huomautti, että työtoverit pyrkivät oikeussalissa suojelemaan miestä ja vähättelemään hänen toimintaansa.

Tuomittu saa tukea myös Fever-yökerholta, jossa mies syyllistyi kahteen pahoinpitelyyn. "Varmaan hän tekee vielä vuoroja meille", ravintolatoimenjohtaja Tomi Streng uskoo.

Fever on käsitellyt pahoinpitelyasiat, eivätkä ne Strengin mukaan estä miehen työskentelyä ravintolassa. "Ne ovat kaksipiippuisia juttuja", Streng tyytyy sanomaan.

" Tuomittu saa tukea myös Fever-yökerholta, jossa mies syyllistyi kahteen pahoinpitelyyn. "Varmaan hän tekee vielä vuoroja meille", ravintolatoimenjohtaja Tomi Streng uskoo.

Fever on käsitellyt pahoinpitelyasiat, eivätkä ne Strengin mukaan estä miehen työskentelyä ravintolassa. "Ne ovat kaksipiippuisia juttuja", Streng tyytyy sanomaan. "

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli...telystä+–+työt+jatkuvat/1135241601629?ref=rss

Mitä pakkiksen alan ammattilaiset on mieltä?

Että työt eivät varmasti jatku.
Nimittäin vaikka miehen vanhimmat rikokset ovat vuodelta 2004, sai hän ensimmäisen tuomion niistä vasta viimevuonna (2007).
Eli eiköhän se jv-kortti peruttu jo tuolloin. Siinä välissä on vain ollut se kolmisen vuotta (2004-2007) aikaa tehtailla uusia rikoksia, jolloin edelliset keissit olivat vielä oikeusprosessin hitaissa rattaissa eikä siis varsinaisia perusteita jv-kortin perumiselle vielä ollut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom