Kysymyksiä pokeille

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voihan sitä olla hommissa vaikka "narikassa". Muistaa vaan ottaa JV-läpyskän pois rinnasta jos sattuu vaikka poliiseja näkymään.

Että työt eivät varmasti jatku.
Nimittäin vaikka miehen vanhimmat rikokset ovat vuodelta 2004, sai hän ensimmäisen tuomion niistä vasta viimevuonna (2007).
Eli eiköhän se jv-kortti peruttu jo tuolloin. Siinä välissä on vain ollut se kolmisen vuotta (2004-2007) aikaa tehtailla uusia rikoksia, jolloin edelliset keissit olivat vielä oikeusprosessin hitaissa rattaissa eikä siis varsinaisia perusteita jv-kortin perumiselle vielä ollut.

Järjestyksenvalvojaksi hyväksyminen voidaan kyllä peruuttaa väliaikaisesti jo ennen lopullista tuomiotakin jos poliisin tietoon on tullut seikkoja jotka todennäköisesti johtavat hyväksymisen peruuttamiseen.

Eli joko kaveri on tehnyt hommia ilman korttia tai poliisissa sattuu olemaan joku erittäin hyvä ja vaikutusvaltainen ystävä.

Vieläkös vahtimestari-nimikkeellä voi tehdä hommia, jos ravinteli sellaisen kelpuuttaa?

Vahtimestari toimii hyvin pitkälti jokamiehen oikeuksin ja nykyään "ongelmaksi" tulee, että ravintolaan vaaditaan tietty määrä järjestyksenvalvojia, joten vahtimestarin läpyskällä ei juuri tänäpäivänä mitään tee.

Vahtimestari toimii hyvin pitkälti jokamiehen oikeuksin ja nykyään "ongelmaksi" tulee, että ravintolaan vaaditaan tietty määrä järjestyksenvalvojia, joten vahtimestarin läpyskällä ei juuri tänäpäivänä mitään tee.

Vaaditaan, mikäli anniskelupa sitä edellyttää. On kuitenkin paikkoja, joissa on katsottu hyväksi tietyn henkilön pitäminen töissä, vaikkapa ihan ravintolan rauhoittamistarkoituksessa. Oli sillä henkilöllä (enää) jv-korttia tai ei.

Eli ainoastaan tuo rikoslain 11. luvun 9 § määrittää millä perusteilla ravintola ei saa valita asiakkaitaan. Syyksi riittää siis vaikkapa väärän väriset kengät, huonosti silitetty paita, väärin kammatut hiukset tai kuten omassa tapauksessasi takittomuus.
Tämän täytyy olla yhtenevä jokaisen asiakkaan kohdalla, eli jos sääntö on esim. että lenkkareilla ei tulla sisälle, niin silloin kukaan ei tule lenkkareilla sisälle.

Täältä luin noin muutama kuukausi sitten siitä että pokeille on hyvä antaa tippiä. Ennnen se ei olisi edes käynnyt mielessä, mutta nyt olen kyllä viimeaikoina antanut tippiä lähes joka kerta ku olen ollut ulkona, ei nyt mitään älyttömiä summia mutta kuitenkin jotain. Ja täytyy sanoa että palvelu on kyllä jotenkin erillaista tuon jälkeen.
Vakio paikka missä käyn niin on k-20 itse olen 19v mutta siitä asti kun olen alkanut tipata niin ei ole kertaakaan minulta kysytty papereita kyseisestä paikasta (en ole varma johtuuko tippauksesta mutta voihan se olla että naama jää paremmin mieleen ku tukun rahaa laittaa aina portsarin kouraan lähtiessä?). Kuitenkin vaikka yleensä liikun melko isossa porukassa 5-10 henkeä niin jotenkin tulee kiva fiilis kun olen usein porukan ainoa jolta ei kysytä papereita:) vaikka kyllä ne portsarit päästää yleenä sisälle kaveritkin vaikka ne ei ole 20 vuotiaita ja näyttävät paperitkin. Mutta olen kyllä muutaman kerran joutunut vaihtamaan paikkaa sen takia että kaverit ei päässy sisälle mutta itse pääsin.

^ja sitten kun olet tipannut tarpeeksi niin kaveritkin pääsee sisälle vaikkeivat olisi ihan 20. Koulutat vaan poikkeuksena sisälle päässeet jättämään sen tipin...

Pakkislainen suorassa lähetyksessa Pohjois-Karjalan radiossa n. klo 15:15 vastailemassa järjestyksenvalvontaa koskeviin kysymyksiin. Saas nähdä millaista hiillostusta tulee...

Nettiradioistakin pääsee kuuntelemaan.

Suorana tuli. Ei viitsinyt alkaa provoamaan:D. Aika puskasta tuli kaikki kysymykset kun ei ollut minkäänlaista valmistautumisaikaa. Miten meni??

Juu, niinhän se tossa sun aiemmassa viestissä lukikin, että suora lähetys...

Ihan ok se meni. Niin perushuttua se kyseli, että ei tosta nyt mitään kauheita vauhteja saanut.

Pakkislainen suorassa lähetyksessa Pohjois-Karjalan radiossa n. klo 15:15 vastailemassa järjestyksenvalvontaa koskeviin kysymyksiin. Saas nähdä millaista hiillostusta tulee...

Nettiradioistakin pääsee kuuntelemaan.

Onko tuo lähetys kuultavissa vielä jossain netitse? Kiinnostaisi kovasti.

Kaverien kanssa oltiin menossa kuppilaan. Jonotettiin ihan normaalisti kunnes tuli syntyi tappelun alku jonossa joka estettiin kaverin kanssa puhumalla ja rauhoittelemalla osapuolia.(ilman väkivaltaa) Hetki tilanteen jälkeen poke avatessaan oven otti kaveriani rinnuksista kiinni ja heitti jonossa taaksepäin (kaveri oli jonon kärjessä kuitenkaan olematta ulosmenoliikenteen edessä) jolloin kaverini tuli jonottamaan sisällepääsyä vähän kauemmaksi minun kanssani. Kun tulimme ovelle portsari käännytti kaverini pois ovelta ja päästi oikeat rähisijät sisälle. Syynä poisheittämiselle ei todellakaan ollut liiallinen humalatila tms. Itse olisin päässyt sisälle vaikka syyllistyin pahempaan rikkeeseen kuin kaverini ja pidin miestä kiinni hänen yrittäessään lyödä takana olevaani miestä. Monet muut jonottajat näkivät koko tilanteen ja olivat samaa mieltä että nyt lähti väärä mies pihalle. Onko tässä aihetta reklamaatiolle? Jos portsari ylivieskasta tunnistat itsesi tästä tekstistä niin voisit vähän seurata tilannetta ennen kuin heittelet porukkaa pois.

Mitäs tuosta reklamoit? Ei se enää vaikuta sisäänpääsyyn, eikä portsari tehnyt väärin jos näki tilanteen noin, että kaverisi oli aiheuttajana. Harmi juttu toki teidän kannalta.

Mitäs tuosta reklamoit? Ei se enää vaikuta sisäänpääsyyn, eikä portsari tehnyt väärin jos näki tilanteen noin, että kaverisi oli aiheuttajana. Harmi juttu toki teidän kannalta.
Kyllä poke voi tehdä väärin vaikka omasta mielestään tekeekin oikein. Ei poken mielipiteellä ole oikean ja väärän kanssa mitään tekemistä, ei poke ole mikään jumala (vaikka joskus ovella saattaa siltä tuntuakin) mikä päättää mikä on oikein ja väärin.

Juu en sitä tarkoittanutkaan, että poke mikään jumala olisi tai olisi tuossa toiminut oikein. Mutta iltaa ei saa takaisin tai mielipahaa pois vaikka asiasta reklamoisi. Ja jos portsari on toiminut siten kuten itse tilanteen näki, ei siinä jeesustelut jälkikäteen auta. Toki on hyve jos pystyy myöntämään olleensa väärässä.

Kyllä poke voi tehdä väärin vaikka omasta mielestään tekeekin oikein. Ei poken mielipiteellä ole oikean ja väärän kanssa mitään tekemistä, ei poke ole mikään jumala (vaikka joskus ovella saattaa siltä tuntuakin) mikä päättää mikä on oikein ja väärin.

Olisikohan elämä helpompaa ilman suurta katkeruutta? Voisit säkin yrittää keskustella asialisesti ilman turhia provoiluja, kuten lähes kaikki muutkin, jopa tämän suuresti mieltä kiihottavan aihepiirin "portsarit" syövereissä. Lisäksi oikean ja väärän määrittää mitä suurimmalla todennäköisyydellä jokin muu taho kuin jumala:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom