Kysymyksiä pokeille

Nyt pieni lapsus.
Ei varmaankaan voi kysyä että miten pokeksi pääsee. Mutta yleensäkin jos sivutoimena tekee jtn tällästä järjestysmies toimintaa niin pitää varmaan ekaksi käydä järjestymieskurssi ja sitten jos on suhteita muihini portsareihin ja tai kenties johonkin turvamies yritykseen saattaa päästä johonkin? Elikkä millasta taustaa teillä on ennen ku sinne ovelle menneet.?

(se aika päivästä jolloin tämä kielellinen tuotos ei ole parasta mahdollista)

Hankit kortin ja menet juttelemaan jonkun portsarifirman pyörittäjän kanssa. Saat jossain syrjäkylällä muutaman hajaillan ja sieltä sitten hyvää mainetta hankkineena pääset keskustan menomestoihin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiitos yllä oleille.
Elikkä nyt ens alkuun pitäs varmaan katella niitä kursseja, jos pelkkä järkkäkortti kelpaa. :rock:
lisääkin vastauksia saa laittaa. :)

Paljonko poket pitää yleensä "sopivana" tippinä?
Itse käyn enemmänkin nuorison suosimissa paikoissa, jossa aika harva antaa tippiä, mutta tapana on silti ollut aina lähtiessä antaa tippiä narikkaan se pari euroa, ihan jo kohteliaisuuden vuoksi. :)
Opiskelijalle tuokin on kuitenkin jo jonkin verran rahaa, jolla sen yhden lisätuopin saisi, baarissakaan kun ei yleensä nii kauheasti tule rahaa törsättyä.
Jonkun parinkymmensentin antamista voi pitää jo vittuiluna, mutta mites on tuollaisen pikkusumman laita, alkaako vain ärsyttämään? :rolleyes:

Pääkaupunkiseudulla jos oot niin amiedussa noi kurssit maksaa 160e, ite kävin voimankäytön suorittamassa siellä. Kandee varmaan suorittaa se voimankäyttö samaan syssyyn peruskurssin kanssa niin kyttiksellä ei tarvii maksaa kahteen kertaan korttia. Kuitenkin suurella todennäköisyydellä haluut kaasun hankkia. Hommiakin löytyy monilta helpommin kun on voimankäyttö käyty. Kannattaa sitten kun pääset jonkun kautta johonkin hommiin antaa sitä numeroaan ja olla avoin ottamaan hommia niin äkkiä sulle tunkee mahdollisuuksia monesta paikkaa. Jos ei tunne ketään niin tollasella kurssilla, etenkin voimankäyttö kyselee jengiltä kontakteja. Ja on noita firmojakin juu netissäkin.

Mmn: Väittäisin että se tuntuu kaikista pokeista erittäin kivalta, kyllä 2 euroa on just sellanen mukava kohteliaisuus. Mut mä oonkin aika n00b joten kai se nyt musta tuntuu kivalta.

Mitäs te poket olette tehneet jos saatte ala-ikäisen kiinni väärien paperien käytöstä ja kuinka tarkasti tutkitte ne paperit yleisesti ottaen?

ps. ei sille että itse en voisi odottaa siihen 18v ikään, kuulee vaan näitä baari juttuja muilta ala-ikäisiltä vkl jälkeen :D

Mupa sanoi:
Mitäs te poket olette tehneet jos saatte ala-ikäisen kiinni väärien paperien käytöstä ja kuinka tarkasti tutkitte ne paperit yleisesti ottaen?

ps. ei sille että itse en voisi odottaa siihen 18v ikään, kuulee vaan näitä baari juttuja muilta ala-ikäisiltä vkl jälkeen
Paperit takavarikkoon ja poliisilaitokselle. Oikea omistaja saa hakea ne sieltä. Riippuu illasta miten tarkkaan niitä papereita kerkeää katsoa. Joskus jos epäilyttää, tulee kysyttyä HETU/ horoskooppimerkki, kaveri yleensä menee aika lukkoon ja näkee eleistä onko omat paperit, vaikka olisikin opetellut ulkoa. Ja viimeistään vaikka tuleekin tiedot kuin apteekin hyllyltä, sanoo että ei ollut oikein ja kaveri rupee mesomaan "olipas prkl!!"/myöntää ettei ole omat paperit.

konstit on monet :whip:

Pääkaupunkiseudulla jos oot niin amiedussa noi kurssit maksaa 160e, ite kävin voimankäytön suorittamassa siellä. Kandee varmaan suorittaa se voimankäyttö samaan syssyyn peruskurssin kanssa niin kyttiksellä ei tarvii maksaa kahteen kertaan korttia. Kuitenkin suurella todennäköisyydellä haluut kaasun hankkia. Hommiakin löytyy monilta helpommin kun on voimankäyttö käyty. Kannattaa sitten kun pääset jonkun kautta johonkin hommiin antaa sitä numeroaan ja olla avoin ottamaan hommia niin äkkiä sulle tunkee mahdollisuuksia monesta paikkaa. Jos ei tunne ketään niin tollasella kurssilla, etenkin voimankäyttö kyselee jengiltä kontakteja. Ja on noita firmojakin juu netissäkin.

Mmn: Väittäisin että se tuntuu kaikista pokeista erittäin kivalta, kyllä 2 euroa on just sellanen mukava kohteliaisuus. Mut mä oonkin aika n00b joten kai se nyt musta tuntuu kivalta.

Näin juuri. Pääkaupunki seudulta en ole mutta kyselin noita juttuja niin eräs paikallinen poliisimies järjestäs noita järkkäri kursseja. Mutta voimankäyttö kurssi onkin sitten erikseen(?) Saa nähdä onko täälä semmoista. Toi sosiaalinen puoli onkin sitten hyvin kunnossa että ei sen puoleen. Varmaan ois jonkin kaverin kanssa kiva käydä noilla kursseilla ettei yksin joutus oleen?

Kyllä ainakin meillä syynätään papereita todella tarkkaan. Ihme on jos ei viikonloppuna saada usieta papereita pois. Ja aina raivo puhuttelu päälle. Mä ainakin katson, että henkilö joka yrittää tulla väärillä papereilla sisään, yrittää saada mut työttömäksi. Tossa alla on pari kuvaa papereista joita voi tilata netistä. Ihan hyviä väärennöksiä, toi parempi meni mullekkin pari kertaa läpi kun omistaja puhui hyvää englantia ja kaveri vieressä vouhotti serkusta briteistä. Mä olen vieny pois otettuja kortteja muutamien stadin kuppiloiden oville esimerkiksi, mutta tässä näitä nyt on muillekkin. Poliisin kanta on "pois vaan ja silppuriin".

Liitteet

• 015a.jpg
    015a.jpg
    20,5 KB · Katsottu: 2 483
  • 015b.jpg
    015b.jpg
    5,4 KB · Katsottu: 2 707
  • 021a.jpg
    021a.jpg
    34,4 KB · Katsottu: 3 124
Niin ja yks hyvä vinkki tohon kun keselee hetua tms. papereista, on se että mihin asiakkaan silmät katsoo. Ne ketkä valehtelee, katsoo monesti yläviistoon oikealle samalla kun ne muisteleee oikeaa vastausta. Ja kun kysyn missä kuussa joku on syntynyt, pitää kuukausi tulla kun apteekin hyllyltä yhtään miettimättä.Tai muuten on puhuttelun paikka. Taas kerran..
Tää on ikuista kissa ja hiiri-leikkiä...

NYT on se hetki jolloin aloittelevien portsareiden kannattaa potkia jalkaa oven väliin. Välitysfirmoilla alkaa kiireet kun kaiken maailman pikkujoulua ja muuta kissanristiäistä alkaa painamaan päälle parin viikon päästä, eikä tekijöitä yleensä ole tarpeeksi. Eihän tuollaisissa yksityistilaisuuksissa takin naulaankiikuttaminen sitä oikeeta portsarinhommaa ole (mukamas), mutta jostain se on aloitettava, ja oppiipahan asiakaspalvelutaitojen ja humalaisten kanssa keskustelemisen alkeet. Noissa harvemmin joutuu tai edes voi tilaisuuden luonteen vuoksi ruveta painimaan, joten sanan säilä kehittyy.

Mistäs sais liivit kohtuuhalvalla

Älä helvetissä osta käytettyä liiviä. Tai mulle ihan sama, mutta minä en ostaisi.

Liiveistä keskustelua: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=28678&highlight=burgmann

Paperit takavarikkoon ja poliisilaitokselle.

Nusnus, portsarilla ei olekaan tuollaista oikeutta jos ihan tarkaksi menee.

Niin ja yks hyvä vinkki tohon kun keselee hetua tms. papereista, on se että mihin asiakkaan silmät katsoo. Ne ketkä valehtelee, katsoo monesti yläviistoon oikealle samalla kun ne muisteleee oikeaa vastausta. Ja kun kysyn missä kuussa joku on syntynyt, pitää kuukausi tulla kun apteekin hyllyltä yhtään miettimättä.Tai muuten on puhuttelun paikka. Taas kerran..

Mä en kyllä aina edes muista omaa ikää kuin apteekin hyllyltä vaikka ei olisi mitään painettakaan. :D

Mitenkä tapaus jossa henkilö on oikeasti täysi-ikäinen, mutta ei näytä henkilökortissa /passissa "itseltään", eli liian vanha kuva tai jotain muuta...
Voiko henkilö esim. soittaa poliisit todistamaan ikänsä vai mitä`?

Mitenkä tapaus jossa henkilö on oikeasti täysi-ikäinen, mutta ei näytä henkilökortissa /passissa "itseltään", eli liian vanha kuva tai jotain muuta...
Voiko henkilö esim. soittaa poliisit todistamaan ikänsä vai mitä`?

Jää ulos :) elämä on joskus rankkaa, mutta jos sulla on 20vuotiaana passi joka on kymmenen vuotta vanha, saat syyttää vaan itseään.
Tai jos löytyy jotain muuta dokumenttia mistä näkee että on kyseinen henkilö ja niissä on syntymäaika. Riippuu varmaan jokaisesta pokesta ja tilanteesta ja siitä miten asiakas siihen reagoi kun ensiksi sanotaan että ei mitään asiaa. Jos alkaa meuhkaaman voi olla että ei pääse, mutta hoitaa asian rauhallisesti ja fiksusti niin voi hyvinkin päästä sisään.

Nusnus, portsarilla ei olekaan tuollaista oikeutta jos ihan tarkaksi menee.
...tosin poliisien kanta tohon on se, että paperit pois. Tullut useamman kerran kysyttyä tota poliiseilta ja aina ovat antaneet siunauksensa asialle.

Jos kyseessä on väärennetty henkkari, on silloin kyse asiakirjan väärentämisestä.
Mikäli taas paperit ovat jonkun toisen kuin epätoivoisen yrittäjän, voi tarvittaessa perustella takavarikointia sanoin: "mulla nyt on syytä epäillä, että kyseinen henkkari on rikoksella hankittu (eli toisin sanoen pöllitty), joten voi voi, kyttikselle menevät".

...tosin poliisien kanta tohon on se, että paperit pois. Tullut useamman kerran kysyttyä tota poliiseilta ja aina ovat antaneet siunauksensa asialle.

Jos kyseessä on väärennetty henkkari, on silloin kyse asiakirjan väärentämisestä.
Mikäli taas paperit ovat jonkun toisen kuin epätoivoisen yrittäjän, voi tarvittaessa perustella takavarikointia sanoin: "mulla nyt on syytä epäillä, että kyseinen henkkari on rikoksella hankittu (eli toisin sanoen pöllitty), joten voi voi, kyttikselle menevät".

Ja kun nappaat vaikka minulta omat paperit pois, voit olla varma, että perästä kuuluu (varkaus/näpistys).

Et saa takavarikoida vaikka eivät olisi edes minun paperitkaan.

Tullut katsottua liikaa leffoja:D .

Täysin sarjassa: idioottimaisia kysymyksiä. kuitenkin kysysin minkä takia Suomessa on niin paljon enemmän ulosheittäjiä kuin sisäänheittäjiä? Tietysti ne denat jotka tulevat raflaan ovat liian kännissä ovat huonoja asiakkaita kun pohjien ottoejen jälkeen ei täydy montakaan kannua olutta kiskaista joten pää on tuubassa joka tapauksesa, joten baarin kassa ei ihmeemmin kartu, mutta kyllähän jokaikinen maksava asiakas on boonusta ellei sitten aivan tupaten täynnä oleva juottola ole. Tosin kyllähän rähjäinen olemus paikan tasoa saattanee laskea.:david:

Ja kun nappaat vaikka minulta omat paperit pois, voit olla varma, että perästä kuuluu (varkaus/näpistys).

Et saa takavarikoida vaikka eivät olisi edes minun paperitkaan.

Joo. Mä jouduin väkivalloin ottamaan pois yhdeltä urpolta 60cm teräsputken, jolla se vähän aiemmin huitonu mustalaisia. Tällöin kaveri ryhtyi syyttämään mua varastetun tavaran hallussapidosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom