Kysymyksiä pokeille

Tere, mikähän mahtaa baareissa olla käytäntö, jos narikasta hakee laukkuun unohtunutta tavaraa, pitääkö siitä vielä maksaa erikseen?

Helsingin Feverissä rupes eilen vähän vituttamaan, kun poke aika tylysti sanoi, että ei lähde hakemaan mitään tavaraa kun se on kuulemma ärsyttävää hakea jatkuvasti tavaroita narikasta. Sen ymmärrän, että voi vituttaa kun oli baarisuunnistus ja kasseihin unohtunutta tavaraa kävi kuulemma aika moni hakemassa, mutta ei siellä nyt niin paljoa ollut porukkaa eikä ketään jonossa enää siinä vaiheessa. Elikkäs itse tarvitsin laukusta baarisuunnistukseen liittyvän kirjekuoren.

Kaiken lisäksi mulla ei ollut käteistä lompakossa niin, sitten olis pitänyt kuulemma käydä automaatilla ulkona, hetken päästä muisti ilmoittaa drinkin oston yhteydessä voin maksaa narikkamaksun ja piti sitten ostaa ylimääräinen drinkki vaikkei mieli tehnyt ja taas meni vähän rahaa.

Yleensä en mitään jää valittamaan mutta nyt rupesi poken aika tyly käytös ja rahan meno ärsyttämään. Mun mielestä tälläinen ei kuulu suomalaiseen palvelukulttuuriin, mutta onko baareissa yleensä tämä käytäntö?

No joo, pitkä sepustus aika pienestä asiasta, mutta jäi vaivaamaan.
Itseäni ärsyttää suunnattomasti naiset jotka käyvät käsilaukullaan jopa 15-20 kertaa illan aikana kun narikassa on muutenkin se 600 kipaletta takkeja. Välillä katsotaan onko tullut tekstiviestejä, haetaan visa electronin, käydään meikkejä, otetaan rööki yms. Ja tämän jälkeen käsilaukku takaisin narikkaan. Mua ei ainakaan haittaa kerran tai kaksi takilla/laukulla käynti, etenkin jos asiakas on vielä kohtelias. Mutta tuo jatkuva ramppaaminen tuo lisää työtä ja ärsyttää suunnattomasti. Tosin sinun tapauksessa ei ollut tästä kyse. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että on ravintola kohtaista otetaanko narikkamaksu uudelleen vai ei.

en tosin tiedä onko laillista laskuttaa narikkaa uudestaankaan tollasessa tapauksessa.
Laillista? Siinähän palvellaan asiakasta ja periaatteessa olisihan se ihan kohtuullista ottaa eteispalvelumaksu tästä hyvästä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vastaan on tullut vartija jolla ei ole kokemusta väkivallasta. Yritti estää ryöstäjien kiinnisaantia. Sano varkaille, että lähtee menemään ja kiinniottajan meinas pitää paikoillaan.
Piti hapettaa ja sinisenähän sen kolme kaveria sen takahuoneeseen raahas.
Toki nöyryytys käytiin kuittaamassa kaasulla hapettajan ollessa raudoissa.

Mitä enemmän palleja, sitä vähemmän ylilyöntejä. Mun mielestä.

Saanko saman suomeks?

Vastaan on tullut vartija jolla ei ole kokemusta väkivallasta. Yritti estää ryöstäjien kiinnisaantia. Sano varkaille, että lähtee menemään ja kiinniottajan meinas pitää paikoillaan.
Piti hapettaa ja sinisenähän sen kolme kaveria sen takahuoneeseen raahas.
Toki nöyryytys käytiin kuittaamassa kaasulla hapettajan ollessa raudoissa.

Mitä enemmän palleja, sitä vähemmän ylilyöntejä. Mun mielestä.

No täähän on ihan selvä tapaus :rolleyes:

Lite oli oikein ryöstäjiä ottamassa kiinni, kun saapuu onneton vartija joka ei handlaa väkivaltaa. Vartija yritti pidätellä Liteä, joten Lite kurkutti sen siniseksi. Vartijan kaverit saapu ja kanto Liten ja vartijan takahuoneeseen. Kurkutettu vartija kävi herättyään kaasuttelemassa Liteä joka oli kätevästi raudoissa siellä takahuoneessa. :david:

Jäin miettiin miten ryöstäjien kävi. Kerro Lite pliis:)

No täähän on ihan selvä tapaus :rolleyes:

Lite oli oikein ryöstäjiä ottamassa kiinni, kun saapuu onneton vartija joka ei handlaa väkivaltaa. Vartija yritti pidätellä Liteä, joten Lite kurkutti sen siniseksi. Vartijan kaverit saapu ja kanto Liten ja vartijan takahuoneeseen. Kurkutettu vartija kävi herättyään kaasuttelemassa Liteä joka oli kätevästi raudoissa siellä takahuoneessa. :david:

Jäin miettiin miten ryöstäjien kävi. Kerro Lite pliis:)
Aikamoinen rambo toi Lite.:rock:
:jahas:

No joo, meinasin kyllä kirjoittaa, että vähän oma moka, kun ei ollut käteistä siinä vaiheessa, mutta ei sitä aina muista käydä automaatilla.

Ei sinun tarvitsekaan muistaa. Asiakas on kuningas ja kyllä kuningaskin voi tuollaisen asian unohtaa, kun on viihteellä. Poke on palvelijasi ja hoitaa työnsä siten, että voit mahdollisimman helposti hoitaa asiasi. Narikasta vastaava taho voi tietysti hinnoitella erilaisia palveluita liittyen työtehtäviinsä. He voisivat esimerkiksi laittaa näkyville, että tavaroiden haku maksaa euron/kerta. Tällä saattaisi tietysti olla vaikutuksia asiaskasmäärään ja ehkäpä siksi tällaiseen perseilyyn ei ole menty. Mutta nykyisellä systeemillä asiakaspalvelija saa luvan ystävällisen eleettömästi toimitella kuninkaansa pikku asioita.

Aikamoinen rambo toi Lite.:rock:
:jahas:

Kännissä olin kun tuon kirjoitin, myönnettäköön. En itse koskenut keneenkään. Ryöstäjät tietenkin pääsivät karkuun.
Vaikka en fyysisesti mukana ollutkaan niin kyllä vitutti toi että tahallaan päästetään tommoset koirat karkuun vaikka vartija oli paikalla nähden että ne riehu siellä jo valmiiksi.
Eipä tossa sen kummempaa. Paska vartija, munaton pelle meni tosiaan raudoissa olevaa tyyppiä suihkii kaasulla kun kävi nolosti. Hiukan munaa ja olis voinut antaa syyttäjän päättää sanktioista, olisi itsekin saanut jotain, nyt kuulema ei tullut kuin sakkoja.

Itkekää vaan vartijoiden jumaluudesta, ei kiinnosta. Mä arvostelen toiminnan mukaan KAIKKIA ihmisiä, eikä ikinä ole ollut ongelmia vartijoiden kanssa henkilökohtaisesti. Liian isoilla luuloilla tulee yllätyksiä, niin se vaan on.

Tuska-festareilla oli ainakin tässä eräänä vuonna moinen käytäntö narikassa. Ekaks tavarat naulaan 2e ja lisäreissut repulle 0,5e. Pirun hyvä käytäntö, kun sinne saa viedä omia juomia, niin ei tarvitse kantaa kaikkee mukana.

Rupesin miettimään että onkohan pokejen toiminnassa kaupunkikohtaisia eroja.

Käytiin tuossa nimittäin lauantaina polttareita viettämässä, ja loppuillasta oltiin eräässä nimeltämainitsemattomassa saksalaistyylitellyssä ravintolassa Helsingin ytimessä, jossa on pöydällätanssiminen tapan. Siinä sitten samaa pöytätilaa valloittamaan osui muutama n. 20v kloppi joilla oli pari drinksua liikaa nautittuna, yksi ainakin siihen malliin laattaili syliinsä. Pöydällä pomppivat kaverinsa eivät puolestaan arvostaneet meikäläisten kommentteja että "hei kaveri, voisit nostaa ne housus takaisin ylös nilkoista ja olla horjumatta meitä päin", ja pientä tönimistähän siitä tuli takaisin, siihen malliin että yksi liittymätön kaveri lensi pöydänpäässä seisoessaan alas selälleen. Meikäläisillä oli polttariseurueessa miesvahvuutta ja hartialeveyttä sopivasti, mutta kun ei oltu missään ördäyskännissä niin päädyttiin siihen että hoidetaan asiat sivistyneesti eikä aleta pistämään känniääliöitä pakettiin. Tällä päätöksellä kävin sitten pokelle ovella mainitsemassa että heillä taitaa olla paikalla pari kaveria jotka ovat vähän liikaa nauttineet ja haastavat riitaa pöydällä olijoiden keskuudessa, niin kyseinen poke kävi vilkaisemassa osoitettuja kavereita ja tyytyi kohauttelemaan olkapäitään samalla kun yksi näistä nuorison edustajista homotteli meikäläistä vieressä.

Täällä pohjoisempana on tottunut siihen, että jos yökerhossa rupeavat tunteet kuumenemaan, niin ainakin toinen osapuoli lähtee ulkopuolelle jäähdyttelemään, varsinkin jos osa samasta porukasta alkaa olla sammumiskunnossa ja oksentelee pöytään. Yleensä se rauhallisempi seurue saa jäädä toistaiseksi jatkamaan iltaansa. En tiedä sitten miten etelässä, mutta näyttäisi jotain eroja olevan. Jäi vähän näppituntuma että olisi ollut parempi lopputulos kun olisi itse kouluttanut kloppeja käyttäytymään.

Rupesin miettimään että onkohan pokejen toiminnassa kaupunkikohtaisia eroja.

Siinä sitten samaa pöytätilaa valloittamaan osui muutama n. 20v kloppi joilla oli pari drinksua liikaa nautittuna, yksi ainakin siihen malliin laattaili syliinsä. Pöydällä pomppivat kaverinsa eivät puolestaan arvostaneet meikäläisten kommentteja että "hei kaveri, voisit nostaa ne housus takaisin ylös nilkoista ja olla horjumatta meitä päin", ja pientä tönimistähän siitä tuli takaisin, siihen malliin että yksi liittymätön kaveri lensi pöydänpäässä seisoessaan alas selälleen.

Tällä päätöksellä kävin sitten pokelle ovella mainitsemassa että heillä taitaa olla paikalla pari kaveria jotka ovat vähän liikaa nauttineet ja haastavat riitaa pöydällä olijoiden keskuudessa, niin kyseinen poke kävi vilkaisemassa osoitettuja kavereita ja tyytyi kohauttelemaan olkapäitään samalla kun yksi näistä nuorison edustajista homotteli meikäläistä vieressä.

Uskaltaisin väittää ettei kaupungilla ole mitään merkitystä, mutta ravintolan ja poken linjauksella sitäkin enemmän.

Olis kyllä pitänyt poken vähintään huomauttaa ks. henkilöille että rauhoittavat menoa, mutta eiköhän pääosin liian humaltuneet laattailijat poisteta ravintolasta kokonaan.

Ehkä kyseessä oli a)virhearvio b)ammattitaidottomuus c)välinpitämättömyys (joissain mestoissa sammuneetkin herätetään ja kysytään otatko kaljan ja myydään vaikkei asiakas pysty sitä juomaan...)

d) asiakas oli hyvä ja tuttu tapaus.

Liittyy kohtaan c)välinpitämättömyys (asiakkaan toimia katsotaan jostain syystä sormien läpi vaikka öykkäröisi ja oksentelisi syliinsä...)

Tosin yleensä ne hyvät ja tututkin asiakkaat poistetaan tuossa vaiheessa...

Purtsi: -Kuinka hyvä ja tuttu asiakkaan pitää olla että, saa vittuilla rauhassa toisille asiakkaille poken seisteesä vieressä sekä haastaa selvästi riitaa osan seurueesta oksennellessa syliinsä?

"d) asiakas oli hyvä ja tuttu tapaus."

Mitä mä olen kahvaa vahtinut, niin kyllä siinä on tuollainen asiakas viety ulos jäähylle olipa se sitten kuinka tuttu tahansa. Ja tutun tapauksenhan pitäsi tuttua pokeaan uskoa käskemättäkin, jo pelkän pyytämisen pitäisi riittää. Joten kyllä mä valitsisin nuista MEE:n vaihtoehdoista tuon B:n.

Mä en ole koskaan kuullut positiivista sanaa Onneloitten pokeista.

No Porvoon Onnelassa on imho. asialliset poket, varsinkin nää vanhemmat kaverit jotka on ollu siellä pidempään, jo ennenkun koko paikka oli edes Onnela.

Purtsi: -Kuinka hyvä ja tuttu asiakkaan pitää olla että, saa vittuilla rauhassa toisille asiakkaille poken seisteesä vieressä sekä haastaa selvästi riitaa osan seurueesta oksennellessa syliinsä?

"d) asiakas oli hyvä ja tuttu tapaus."

Mitä mä olen kahvaa vahtinut, niin kyllä siinä on tuollainen asiakas viety ulos jäähylle olipa se sitten kuinka tuttu tahansa. Ja tutun tapauksenhan pitäsi tuttua pokeaan uskoa käskemättäkin, jo pelkän pyytämisen pitäisi riittää. Joten kyllä mä valitsisin nuista MEE:n vaihtoehdoista tuon B:n.

Ei Purtsi varmaan omasta toiminnastaan kirjoittanutkaan. Kyllä se totuus on, että juurikin Purtsin mainitsemia portsareita on sattunut melkein jokaisen kohdalle, jolloin tuttavuus menee työvelvotteiden edelle.

Jos on tuttu poke niin silloin pitäisi osata käyttäytyä ilman että tarvitsee käyttäytymiseen puuttua millään tavalla... okei, joskus joku vetää koomat ja on heikossa hapessa, mutta riidan haastaminen tutun kaverin kippolassa on _vähän_ noloa.

Robertto: -Juu, en minä ajatellutkaan että purtsi itse noin toimisi, mutta tuo purtsin ehdottama selvitys vaan kuulostelisi niin... hmmm... merkilliseltä.

Jos tuollainen on poken linja, niin silloinhan hänen on turha sitten valittaa, jos asiakas ottaa oikeuden omiin käsiinsä rauhoittaakseen soittelijan. Kyllähän jokaisella on oikeus istua rauhassa iltaansa kuppiloimaan lähtiessään ja jos poke ei pyytäessäkään soittelijaa rahoita tai poista, niin mun makuun silloin mennään metsään. Sanomistahan tuollaisesta tapauksesta tulee, kun asiakas sen rauhoittamisen ottaa omiin käsiinsä.

Sumu: -Juuri tuotahan mä yritin sanoakin, että merkillistä jos kerta asiakas on niin tuttu, niin miten se kehtaa tutun poken edessä ruveta moiseen pelleilyyn. Tai poke kehtaa antaa moisen pelleilyn tuttunsa toimesta vielä jatkua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom