Kysymyksiä ja pohdintaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ngen
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ajattelinpa yönjatkeeksi kirjoitella ja kysellä vähän treenistä ja sen semmoisesta. Jos nyt joku jaksaisi vastailla, en löytäny ainaskaan söörtsillä itse?

Aloitellaanpa:

Aloitin treenaamisen tuossa noin 13v iässä, kävin muutamia kertoja salilla viikossa "ylimääräisen" ajan takia. Treenithän kulki ihan hyvin, siinä sivussa kulki hiihto ja sen semmoinen.Tuolloin olin noin 165cm ja painoa 50kg :nolo:

Nyt sitten, olen kohta 16v ja olen kyllä ihan toisaalta sarjapainoihin ja kasvattamiini massoihin ihan tyytyväinen; painoa on nyt 78kg ja 177cm pituutta.tämän vuoden puolelle treenit ovat menneet vähän irvistäen, sillä on ollu välillä ties mitä; olkapääkipua, nyt hauis alkoin vihoittelemaan kun suoristin kättä ottaakseni käsipainoa :david:
Pitäisikö kättä lepuutella, yrittää venytellä?

Tuntuu myös, että treenit toistavat IHAN aina sitä itseään, ja tämähän vie treeni-intoa. Mikä tähän mahtaisi auttaa? Millaista vaihtelua voisi olla?

Tähän mennessä siis, ennen olen treenannut 2-jakoisella mutta tämänvuoden alussa aloitin 3-jakoisella, ei tunnu erityisen raskaalta muille paikoille kun ojentajille. Olisiko 1,2,3 tai nelijakoinen ikäiselleni perustellusti hyvä?

Lisäravinteistahan olen syönyt pääasiassa Heraa ja soijaa. Ennen treeniä otan banaanin ja treenin jälkeen.

Millä mahtaisi saada itsensä joskus menemään edes SINNE SALILLE; joskus olen jo laittanut kamppeet kasaan ja valmis lähtöön, sitten tuleekin...öh,ei huvitakkaan.. Mutta samalla sitä tekeekin mieli, mutta ei vain voi mennä. Paha selittää, toivottavasti ymmärrätte...

Mahtaakohan tuossa Classic BB:ssä olla jonkinmoista ikärajaa? Ei sillä että nyt itse menisin, mutta ihan näin muodollisuuden vuoksi kiinnostaa...Haavenahan olisi itse joskus tuonne päästä keikkumaan, jossei tässä nyt täydellistä elämänmullistusta tapahdu :D

Toivoisin jonkinmoisia vastauksia, jos kukaan tästä yökirjoutuksesta nyt mitään ymmärtää---

Jotenkin 13v ja treeenaus kuulostaa oudolta :P ?? Itse aloitin 18v(tyhmää sanoa menneessä muodossa, kun siitä on hieman yli kuukausi :P)

Nuista kivuista ja säryistä en sano mitään, koska niihin en ole perehtyny. Ja toisten sanomisia en viitsi luetella, kun en tiedä mikä totta mikä ei.

Salille kannattaa yleensä ottaa mukaan jotain musiikkia, tai sitten kaveri. Paskan jauhaminen sujuu hyvin sarjojen välissä. Salille lähtemiseen nyt läöytyy vaikka mitä innoituksia. Esim bodarien kuvia on hassu kattella ja kadehtia -> kummallisesti tekee mieli pistää paremmaks.

3 vuotta jos oot salilla rampannu, niin luulisin että siitä olisi tullut aika rutiinia? Itse tuossa kuukaudessa, jo melkein unissani sekoitan aamurahkamössön ja alan kasaan kamppeita. Sitten salilla ihmetellään että mitäs kettua mää täällä jo oon :D

En tie auttoko mitään, mutta kirjottelimpa kans yönjatkeeksi.

Muistaakseni oli joku ikäraja CBB. Oisko ollu 21 tai 23?
Treeniin saa täysin uutta potkua kun saat jonkun innokkaan treenikaverin. Sitten voitte vaikka kilpailla siellä keskenään :) Salille pääsee myös helposti kun parikertaa vaan käy siellä viikossa niin kyllä se motivaatio sitäkautta alkaa löytymään. Sitten kun olet saanu ittes sinne raahattua ota joku realistinen tavoite sarjapainoissa vaikka.

Voit kans vaihdella eri liikkeiden välillä, esim vinopena kp ja tanko, etu-ja takakyykky-prässi-mave jne jne.. Kaveri messiin nii voi jauhaa paskaa välis ja voi kans ottaa pienimuotosta kilpaa..
Ainaki itellä auttaa tosi paljo treenivideoiden kattominen. Ku kattoo noin 5 minsaa Ronnieta siellä huutelemassa yeaaah budyytä nii johan tekee mieli salille!
Ei muuta ku tsemppiä:thumbs:

3 vuotta jos oot salilla rampannu, niin luulisin että siitä olisi tullut aika rutiinia?
Rutiinihan tuosta syntyy, mutta jollekin saman toistaminen alkaa jo pitemmän päälle ketuttamaan. Pitää löytää erilaisia liikkeitä, treeni tapoja ja muita erilaisia keinoja luoda erilaista treeniä. Treenaat osan treeneistä voimapainotteisesti, osan hypertrofia painotteisesti sekä osa semmoista armotonta volyymi gaypumppausta että oksat pois. Vaihtelu tekee hyvää niin aivoille kuin keholle (nivelille, sun muille). Myös ohjelman muuttamista suosittelen. Itsellä alkoi tympimään kun 1,5 vuotta veivasin 4-5-jakosilla ja melkein samoja treenejä. Vaihtelu virkistää, bro!

Treenaat osan treeneistä voimapainotteisesti, osan hypertrofia painotteisesti sekä osa semmoista armotonta volyymi gaypumppausta että oksat pois.
Mitäs tuolla gaypumppauksella haetaan? Gayolemusta klassikkiin? Vai sekin varmaan lihaskasvulle... :david: :piis:

Oletko koskaan kiertäjäkalvosimesta kuullut? Siihen kuuluvat lihakset jäävät valitettavan usein huomiotta ja seurauksena olkapääkipuja.

Mitä liikkeitä ja toistoja pääasiassa käytät?

kiertäjäkalvosimia teen aina olkapäätreeneissä.

Tänään tein pitkästä aikaa mavea, tuntukin ihan mukavalta =)
Nyt kun koulukin loppuu, luulen että innostus käymään voisi nousta aivan itsestään, sillä joskus tuntuu että koulu imee kaikki mehut: seurauksena joskus menin salille klo 10 illalla :jahas: Sittenpä ei nukuttukkaan.

Tein tänään jaloille aika gaypumpit, sain kyllä uusilla maksimeilla kyykättyynkin.
Että josko tää nyt tästä lähtis luistamaan.

Millä mahtaisi saada itsensä joskus menemään edes SINNE SALILLE; joskus olen jo laittanut kamppeet kasaan ja valmis lähtöön, sitten tuleekin...öh,ei huvitakkaan.. Mutta samalla sitä tekeekin mieli, mutta ei vain voi mennä. Paha selittää, toivottavasti ymmärrätte...
Tämä on sama asia kun muussakin elämässä. Harvoinpas sitä millään erityisillä keinoilla saa itseä psyykattua sellaiseen tekemiseen mikä ei oikeasti kiinnosta. Itsestä se tunne pitää lähteä, ei kukaan pysty sulle kuitenkaan varsinaista kipinää antaamaan. Etsit itselle sellaisen harrastuksen, jonka parissa jaksat viihtyä ja sen aloittaminen ei ota päähän. Ehkä sen kautta löydät sitten taas kipinän myös salihommiin.

Tuntuu myös, että treenit toistavat IHAN aina sitä itseään, ja tämähän vie treeni-intoa. Mikä tähän mahtaisi auttaa? Millaista vaihtelua voisi olla?
Toistavat? Jos liika kaavamaisuus käy ottamaan päähän, niin toinen vaihtoehto on tehdä tunteella ja tuntumalla. Hyvin monet käyttävät samaa "tekniikkaa" koska tekee parempaa pääkopalle kuin lapulta lukeminen/kaavamainen suorittaminen.

Monet kaverit valittavat samaa, kun olen usein kuunnellut. Valituksien takana on se, että loppupeleissä ei jaksa panostaa paljoa tai ei vaan kiinnosta käydä salilla, mutta koska tulosta pitäisi väkisin saada, niin käyvät harjoittelemassa.

Eniten saavat kehitystä ne jotka haluavat kehittyä/saada tuloksia ja jotka tykkäävät tästä harrastuksesta/elämäntavasta. Jos harrastus on pakkopullaa päivästä ja vuodesta toiseen, niin kannattaa miettiä onko se oikea itselleen. Näitä päiviä tulee joskus kaikille silti, ettei voisi vähempää kiinnostaa.

Tosin kuntosali/painoharjoittelu on hyödyllistä vaikka siitä ei pitäisikään ja tekisi sitä vastoin halujaan/tahtoaan. Viimiseen ei ole muuta kuin pitäisi asettaa tavoitteet joita lähteä sitten tavoittelemaan, josta tulisi motivaatiota. Tästäkin on kyllä jos jonkinmoista ketjua jotka löytää searchilla.

Mitäs tuolla gaypumppauksella haetaan? Gayolemusta klassikkiin? Vai sekin varmaan lihaskasvulle...
Hmm, lähinnä suurta volyymiä ja pumppia. Ei pumppi treenillä lihasta saada aikaan, mutta koitappa bro huvikseks vetää 2x viikossa voimapainotteista treeniä toistot siinä 4-6 niin jo alkaa nivelet pikku hiljaa kiittämään jos saa välillä lepoakin isoista raudoista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Viimepäivinä tämä "ahdistus" on hävinnyt kokonaan, johtuisiko kun koulukin loppuu huomenna?

Eilen ja tänään onnistuin vetämään aika makeat treenit, hauiksissa ja reisissä jyskyttää yhä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom