Kymmenen uutiset 8.5

Englanniksi helvetillisellä ryssäaksentilla on joskus tullut kysymyksiä, ja on menny ohi notta pölisee. Eikä
kehtaa kolmatta kertaa enää pyytää toistamaan kysymystä. Mieluummin sönköttää jotain poliittista diipa-daapa-paskaa. Ja olen huomannut, että ei kaikille muillekaan tuo ryssäaksentilla puhuttu englanti ole sitä kaikkein helpointa ymmärrettävää.

:offtopic: Ja sama käy myös intialaisten puhumana. Itse vielä asiakaspalveluhommissa ja hyvä jyssäys että joskus saa tentata että mitäs sitä nyt oltiinkan vailla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
... pahimmat jäätymisethän tulevat... niille hyville esiintyjille.

Sitten kun menee äärimmäisen itsevarmana ja valmistuneena hoitamaan homman kotiin, niin joku yksittäinen hankala kysymys tai powerpointista unohtunut sivu voi saada aikaan sellaisen jäävyöryn että oksat pois:

Mun mielestä on lähtökohdat pielessä jos lataa esiintymiselleen jotain elämää suurempia merkityksiä, ja on valmis vetään ranteet auki jos paperi tippuu kädestä lattialle. Ketä kiinnostaa? Jäätyjät ottaa paineita turhasta, huomio on liian itseen kääntynyt.

Hyvä esitys rakentuu toki monestakin asiasta mutta ei ole järkevää mennä johonkin totaaliseen henkiseen takalukkoon jostain tekniikan kyrvähtämisestä tai siitä jos joku palikka esittää jotain epäkysymyksiä. Tekniikka yritetään korjata jos voi, ja jos ei voi ja esitys on siitä kiinni niin mitäs siinä sitten. Ens kerralla paremmin varmistetaan tekniikan toimivuus. Kysymykset joihin ei voi mitään järkevää vastatakaan kuitataan sujuvasti jollain ympäripyöreellä potaskalla ja siirrytään eteenpäin. Vihoviimeinen virhehän on jäädä jumittaa päänsä sisälle jotain filosofista pohdintaa maailmankaikkeuden rajoista esieksistentialistisessa kontekstissa. Pohdinnot kotona, esityksessä sujuvuus.

Aika kakara olet:david: joku kaatuu kadulla, niin sä varmaan meet hihittää ja hirnuu viereen? Jotenkin tuntuu, että ne ketkä nauttii ja vielä hehkuttaa tälläsistä "mokista" on niitä surkimus-koulukiusaajia.

No mä en oo koulukiusaaja tai koulukiusattu mutta kyllä tuo mua ainaski nauratti.

Aika kakara olet:david: joku kaatuu kadulla, niin sä varmaan meet hihittää ja hirnuu viereen? Jotenkin tuntuu, että ne ketkä nauttii ja vielä hehkuttaa tälläsistä "mokista" on niitä surkimus-koulukiusaajia.

Miten kaatuminen kadulla ja ittensä nolaaminen telkassa liittyy toisiin? Tää "mediatutkija" oli mukamas neuvomassa muita ja ei saanu sanaa suustaan ja kun sai ni sönkötti sekavia, se oli hauskaa.

Miten kaatuminen kadulla ja ittensä nolaaminen telkassa liittyy toisiin? Tää "mediatutkija" oli mukamas neuvomassa muita ja ei saanu sanaa suustaan ja kun sai ni sönkötti sekavia, se oli hauskaa.

Millä ihmeen tavalla toi proffa nolas itsensä? Sille tapahtu "työtapaturma" joka muuten voi tapahtua kenelle tahansa. Kyllähän ne juontajatkin sekoo sanoissaan. Mun mielestä on nolaamista se, että osoittaa tarkoituksella tyhmyytensä esim sanomalla nauttivansa toisten "mokailuista".

Millä ihmeen tavalla toi proffa nolas itsensä? Sille tapahtu "työtapaturma" joka muuten voi tapahtua kenelle tahansa. Kyllähän ne juontajatkin sekoo sanoissaan. Mun mielestä on nolaamista se, että osoittaa tarkoituksella tyhmyytensä esim sanomalla nauttivansa toisten "mokailuista".

Ei vaan se oli yli valmistautunut,sen huomas sen typeristä eleistä jota se oli selvästi harjotellut.Olis keskittynyt olemaan tutkija eikä yrittää matkia jotain talk show juontajaa.

Seuraavalla kerralla maikkarin kannattaa kutsua nimimerkki "osku" kybän uutisiin kommentoimaan jotain tärkeää asiaa. Hänhän osoittaa selkeästi mediatutkijan piirteitä tarkkailemalla esiintyjien "eleitä"... poislukien pienehköt yhdys sana virheet.

Tota on tapahtunut kyllä itsellekin. Tosin ei kyllä esitelmissä koskaan tai muissa vastaavissa. Joskus vaan ajatukset jyllää sillä vauhdilla ettei tiedä mitä sanoisi seuraavaksi ja se punainen lanka katkeaa totaalisesti.

Ensin luulin, että se oli kamoissa, mut kyl se vaan muuten vain jäätyi....
Haastattelija hoiti ihan hyvin tilanteen.

Päivän Hesarissakin kommentoitiin tuon jutun aiheuttamaa myötähäpeää ja sitä että Youtubesta pätkä löytyy.:D

Hahhaa aika pahaa jäätymistä, ja ilman internettiä tämäkin olisi jäänyt vain harvojen iloksi. En näe mitään pahaa tuolle nauramisessa, jos ei mene päin naamaa nauramaan.
Kukaan ei tuonne lähetykseen kaveria ole pakottanut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom