kyllä.....taas kreatiinista!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tenu
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by mikämassa
Mistäs noi maksa-arvot heitit?

Onko kreatiinilla niihin todettu sitten jotain vaikutusta?

Olin just tossa 3kk kreratiinikuurilla ja kävin sitten laajemmissa testeissä, joissa huomattiin mun maksa-arvojen kohenneen :david:

Lääkäri laitto mut sitte seurantaan ton maksa-arvon osalta, ja käski alkoholin juonnin lopettaa. :itku:
On se ollu kuitenkin sen verran vähäistä, etten sitä syynä pitäny enkä keksiny muutakaan syytä viimeaikaisissa elintavoissa. Jos se oli vaan kreatiinista kiinni, ni :worship:

Tais olla vaan läppää, tuskin kreatiinilla maksaa rikki saa, ainakaan järkevillä määrillä. Alkoholillahan sen saa huonoon kuntoon oikeen tutkitustikin, mutta sekin vaati kyllä vuosikausien rankkaa kippaamista, tässäkin on tietysti henkilökohtaisia eroja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Sakkeus
Siis miten niin ei oo sama? Siis jos sä syöt vaikka 8grammaa päivässä niin meneehän siinä monta viikkoa ennen kuin tasot on maksimissa mutta kyllä ne sinne nousee sillä kahdeksallakin grammalla.

Ei oo sama koska tankkausvaiheen kanssa tasot saa heti korkeelle, toisella tavalla siihen menee aikaa. En väitä etteikö toimis tuollakin tavalla mutta syklittää ei tuolla tavalla kannata, vaan vedellä sit pidempiä jaksoja tai jatkuvasti, miten tykkää.

Originally posted by turre101
Ei oo sama koska tankkausvaiheen kanssa tasot saa heti korkeelle, toisella tavalla siihen menee aikaa. En väitä etteikö toimis tuollakin tavalla mutta syklittää ei tuolla tavalla kannata, vaan vedellä sit pidempiä jaksoja tai jatkuvasti, miten tykkää.

Sähän kirjotit "kestää viikkoja ennenkuin ne varastot täyttyy jos täytyy ollenkaan." :)... Nyt sanot että kyllähän se toimii..
=/. No joo. Tietenkään syklitys ei kannata ellei sit tee jotain 4kk:den syklejä, ja jos maha ei kestä 20grammaa päivässä on pakko tehdä pitkiä syklejä tai käyttää jatkuvasti. Ja kreatiinia voi ihan hyvin käyttää jatkuvasti ilman taukoja, miksi siis syklitellä ja tankkausvaiheessa leikkiä jollain dekstroosilla tai maltolla pitkin päivää ekalla viikolla , saa verensokerit heittelemään vain kuperkeikkoja pitkin päivää ja heikon olon ja rasva ei varmana pala ja treenit menee vituiks, ainakin mulla menis... Joillakin menee muuten pelkästä dekstroosista maha kuralle. Itekin oon vetäny jatkuvasti ilman varsinaisia taukoja monta vuotta. Ennen sitä kuurittelin sitikassa kun ei kukaan ollut oikein 100% vakuuttunut voiko koko ajan olla "kuurilla" mutta kunhan uutta tietoa tuli tarpeeksi niin sen jälkeen ei oo taukoja pidetty, mitä nyt säännöllinen ottaminen on välillä lipsunut muutamia päiviä.

Profiilisi sanoo Pituus 183 Paino 80 Ikä 16, ja uskallan väittää että jos sulla ei oo imeytymisongelmia kreatiinin kanssa, eli yli 5:n gramman annokset ei pistä mahaa kuralle niin sulle riittää melko täysin varmasti 4x viikossa 8-10grammaa treenin jälkeen. Se riittää pitämään varastot maksimissaan. Itekään en käytä kuin treenien jälkeen (treenit joka toinen pv) n.8 grammaa ja n. joka toinen välipäivä, ja maksimissa ne pysyy. Kyllä sen huomaa peilissä ja voimissa jos tasot ei oo maksimissaan, on sen verran monta vuotta tuon jauhon kanssa tullut leikittyä. Mutta jos otat välipäivinäkin protskujuoman esim aamulla, niin järkevämpäähän se silloinkin on ottaa vaikka 4 grammaa välipäivinä juomassa ja treenin jälkeen jotain 5-7 grammaa.

Silloin pelaa varman päälle. Jos kreatiinin ottaa treenin jälkeen milloin se imeytyy hyvin sekä aamulla tyhjään mahaan ja syö aamiaisen jotain puol tuntii myöhemmin, ja silloinkin se imeytyy hyvin, niin pitäisi riittää 6-8 gramman päiväannos satakilosellekin pitämään varastot maksimissa.

Mutta tietenkin jos itse havaitsee kokeilemalla että vasta kymmenen gramman annokset nostaa painoa sen pari kolme kiloa ja voimaa muutaman toiston 100%:sen tehon sarjoissa niin kannattaa sitten syödä niitä 10:nen gramman annoksia.

Tunnen pari sellasta äijää joilla menee neljänkin gramman annoksilla maha sekasin kreatiinista, ei auta merkkien vaihtamiset tai juoman koostumuksen vaihtamiset. Ne syö sitten kaks kertaa päivässä kahen gramman annoksia ja ne toimii hyvin, paino nousee ja voima kasvaa.

Vaikka kreatiini ei oo mikään supertieteellinen jauho niin se voi toimia ihan eri tavalla itsellä kuin muilla. Halpaahan se on eli ei siinä rahaa paljoa säästä syökö 6 vai 10 grammaa, mutta minulla ainakin n. yli 8:n gramman annokset tekee yökkäysreaktion eli meinaa laatta lentää kun juo sen juoman.. Ja yli kymmenen gramman annoksista menee maha jo ihan kuralla oli sitten nauttimistapa millainen tahansa. Ja juoman kanssahan se kannattaa nauttia - eihän siinä ole vitunkaan järkeä ottaa kreatiini lämpimän ruuan kanssa; eihän se silloin aiheuta mahavaivoja mutta siitä myös imeytyy paljon vähemmän kuin juoman kanssa; joten miksi ottaisi sen verran vähän kreatiinia juoman kanssa ettei maha mene sekasin :). Mutta tapansa kullakin pääasia että se pääsee löylyttämään ja ei oksentele juomia ja pasko ripulia...

Tulipas melkonen selitys..

Kiitos tarkasta vastauksesta. Päädyn todennäköisesti tuohon ratkaisuun, että otan kreatiinia vain treenipäivisin. Kehtaatko vielä kertoa, kun minulla ei ole käytössä mitään ruokavaakaa, että millä mittaisin tuon noin 8 grammaa? Ei kehtais ihan summassa laittaa jos kerta saattaa maha mennä sekasin... Mutta eihän sitä tietenkään kovinkaan tarkasti voi mitata ilman vaakaa, mutta kiitollinen olisin jos semmosen "suunnilleen" mitallisen voisit kertoa.

Originally posted by andor
Kiitos tarkasta vastauksesta. Päädyn todennäköisesti tuohon ratkaisuun, että otan kreatiinia vain treenipäivisin. Kehtaatko vielä kertoa, kun minulla ei ole käytössä mitään ruokavaakaa, että millä mittaisin tuon noin 8 grammaa? Ei kehtais ihan summassa laittaa jos kerta saattaa maha mennä sekasin... Mutta eihän sitä tietenkään kovinkaan tarkasti voi mitata ilman vaakaa, mutta kiitollinen olisin jos semmosen "suunnilleen" mitallisen voisit kertoa.

Ei kannata sitikoida mahan sekaisin menemisestä, kokeile löylyssä meneekö vai ei :). Jyllätä mutta tuo 8grammaa on noin 13 millilitraa, mittasin kahdella eri kreatiinilla muutama vuos sitten ja vieläkin on sama lääkemitta käytössä missä tussilla viiva 13:sta millin kohdalla. Teelusikallisen sanotaan olevan n.5 grammaa mutta se tarkoittaa kukkurallista teelusikkaa eikä tasaista.

Tohtori "Höyry" Toloselta kreatiinitietoutta (ihan ok sivu):

http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/kreatiini.html

Ei kannata sitikoida mahan sekaisin menemisestä, kokeile löylyssä meneekö vai ei :). Jyllätä mutta tuo 8grammaa on noin 13 millilitraa, mittasin kahdella eri kreatiinilla muutama vuos sitten ja vieläkin on sama lääkemitta käytössä missä tussilla viiva 13:sta millin kohdalla. Teelusikallisen sanotaan olevan n.5 grammaa mutta se tarkoittaa kukkurallista teelusikkaa eikä tasaista.

Tohtori "Höyry" Toloselta kreatiinitietoutta (ihan ok sivu):

http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/kreatiini.html

Luin tuon Tolosen jutun ja tuli vähän semmonen olo että krean käyttö on hankalaa. Pitäisi ensin pitää tankkausvaihe ja sitten ylläpitovaihe ja ottaa hiilihydraattia samalla ja blaa blaa... Sanoppa ihan oma mielipiteesi, että rupeanko tuolla lailla hifistelemään, vai otanko vaan yksinkertaisesti kreatiinia treenipäivinä palautusjuoman seassa semmoset 8 grammaa?

Originally posted by andor
Luin tuon Tolosen jutun ja tuli vähän semmonen olo että krean käyttö on hankalaa. Pitäisi ensin pitää tankkausvaihe ja sitten ylläpitovaihe ja ottaa hiilihydraattia samalla ja blaa blaa... Sanoppa ihan oma mielipiteesi, että rupeanko tuolla lailla hifistelemään, vai otanko vaan yksinkertaisesti kreatiinia treenipäivinä palautusjuoman seassa semmoset 8 grammaa?

Kokeile toimiiko se; kerääkö nestettä, näytätkö isommalta, kasvaako voimat kuukauden sisällä, 3-4:n viikon päästä. Jos ei niin ota sit välipäivinäkin. Mutta musta toi 8 grammaa palautusjuomissa riittää hyvin todennäkösesti sulle. Ei mitään voi ennustaa varmasti. Eikä tuo tankkaus ole välttämättömyys niinkuin tuossa artikkelissa ja tässä topikissa on jo todettu.

Sähän kirjotit "kestää viikkoja ennenkuin ne varastot täyttyy jos täytyy ollenkaan." :)... Nyt sanot että kyllähän se toimii..
=/. No joo. Tietenkään syklitys ei kannata ellei sit tee jotain 4kk:den syklejä, ja jos maha ei kestä 20grammaa päivässä on pakko tehdä pitkiä syklejä tai käyttää jatkuvasti. Ja kreatiinia voi ihan hyvin käyttää jatkuvasti ilman taukoja, miksi siis syklitellä ja tankkausvaiheessa leikkiä jollain dekstroosilla tai maltolla pitkin päivää ekalla viikolla , saa verensokerit heittelemään vain kuperkeikkoja pitkin päivää ja heikon olon ja rasva ei varmana pala ja treenit menee vituiks, ainakin mulla menis...

En mä oo kreatiinin kanssa ikinä mitään dekstroosia käyttänyt, kaikki sitä mainostaa mutta mikään fakta ei puhu sen puolesta että sillä olis mitään merkitystä ellei laita järkyttäviä määriä sitä kyytipojaks. Protskun seassa tai palautusjuomassa oon aina kreatiinit ottanu kun oon.

Ei kai ton syklityksen idea siinä ole että jatkuvasta käytöstä jotain haittaa olisi, vaan kyse on samasta asiasta kun miks treenissä pidetään välillä taukoja ja ohjelmia vaihdellaan - se kreatiinin vaikutus lienee vahvempi kun sitä käyttää muutamia viikkoja kerrallaan, pidetään taukoa, ja taas.

Originally posted by turre101
..se kreatiinin vaikutus lienee vahvempi kun sitä käyttää muutamia viikkoja kerrallaan, pidetään taukoa, ja taas.

Äääää löylyssä vaan ympäri vuoden ei se teho siitä mihinkään häviä. Päin vastoin jotkut sanovat että tankkauksesta olisi haittaa kreatiinin imeytymiselle kun väitetään että liika-annostelu saturoisi kreatiinireseptorit eli kreatiinin pääsy soluihin häiriintyisi.
Pitkäaikaisessa käytössä tulee vain enemmän hyötyjä, käytetäänhän sitä jopa sairauksienkin hoitoon ja kreatiinia on tutkittu 20 vuotta. Ympäri vuoden vaan kreatiinia ja turhat säätämiset heitetään kiukaalle höyrynä ilmaan.

Asenne kyllä kohdallaan, back to basics ja hifistelyt jätetään tiedemiehille. :)

Tiedä tosta kreatiinista, täytyy taas jossain vaiheessa kokeilla potkisko.

Mitä kreaa muuten sakkeus käytät?

Kaikki tuotteet ostan Sf:ltä SF JYLLÄÄ. SF:n päätukikohta on tossa ihan vieressä :worship:.

Mutta myös kaikki muut kreatiinit mitä oon ostanu joskus; Fast, Evo, Wrange ja oliko joku muu vielä en muista, on toiminut hyvin. Wrangen ja Fastin kreatiini saatto olla aika kiteistä jos oikein muistan mutta kyllä nekin toimi. Ja on varmaan muuttunut se kiteisyys on siitä jo monta vuotta kun Fastiakin söin.

Ja kreatiinia voi ihan hyvin käyttää jatkuvasti ilman taukoja, miksi siis syklitellä ja tankkausvaiheessa leikkiä jollain dekstroosilla tai maltolla pitkin päivää ekalla viikolla , saa verensokerit heittelemään vain kuperkeikkoja pitkin päivää ja heikon olon ja rasva ei varmana pala ja treenit menee vituiks, ainakin mulla menis... Joillakin menee muuten pelkästä dekstroosista maha kuralle. Itekin oon vetäny jatkuvasti ilman varsinaisia taukoja monta vuotta.

Tuota noin, mä en oo enää pitkään aikaan ottanu kreatiinin kanssa välttämättä mitään hiilihydraatteja. Suoraan vaan lusikalla naamariin ja vettä päälle. Eikös se dekstroosi tms. kreatiinin kanssa oo moneen kertaan todettu ihan turhaksi? Mitä nyt tietenkin palautusjuomassa kun on maltoa mukana, mutta siis...

Originally posted by tappara
Tuota noin, mä en oo enää pitkään aikaan ottanu kreatiinin kanssa välttämättä mitään hiilihydraatteja. Suoraan vaan lusikalla naamariin ja vettä päälle. Eikös se dekstroosi tms. kreatiinin kanssa oo moneen kertaan todettu ihan turhaksi? Mitä nyt tietenkin palautusjuomassa kun on maltoa mukana, mutta siis...

No kun otetaan firmojen ohjeitten mukaan niin varmaan suurin osa käyttää sitä dekstroosia tai maltoa.. Ite en oo pahemmin tota ees aatellu paljon siitä hyötyy kun käytän jatkuvasti.

Siis sanokaas nyt joku paljonko siihen teelusikkamitalliseen oikeen menee sitä kreatiinia..? Mä oon kanssa aina kuvitellut että se on se 2g, ja laskenut sen mukaan, mutta kun jotkut sannoo että 5g...Ja paljonko pistätte dekstroosia jos sitä käytätte? Ite oon laittanut sen yhden ruokalusikkamitallisen.

Mä kun aloitin kreatiinia syömään, niin vedin aluksi ihan kylmästi latausvaiheessa sen 20g kerralla alas, ja ihan helvetisti dekstroosia päälle...ja sitten ihmettelin kun oksettaa ja pakki sekasin...:urjo: Hyi saatana...:lol2:

Originally posted by tappara
Vain amatöörit käyttävät mittavälineitä oikeita lusikoita. Mittasarjan saa eurolla parilla. Kaikki _aina_ mitoilla, ellei sitten digivaa'alla ;)

Eiköhän se oo niin, että kovat jätkät ei mittasarjoja käytä. Mieluummin yli kuin aliannostus. Olen kyllä kerran mitannut digitaalivaa'alla, että kuinka monta grammaa noihin lusikoihin menee ja sitten sen osaa jo silmämääräisesti katsoa.

onko mitään väliä, jos laittaa juomaan myös proteiinia krean ja malton lisäksi? huoonotaako se esim. imeytymistä?

Originally posted by ZeiZei
onko mitään väliä, jos laittaa juomaan myös proteiinia krean ja malton lisäksi? huoonotaako se esim. imeytymistä?

Ei ja ei.

Kreatiinista ja maksa-arvoista. Ei pitäisi nostaa maksa-arvoja. Kävin verikokeissa ja mulla oli krea-arvo koholla. Lääkäri sanoi että lihasmassan lisäys laittaa tuon arvon helposti koholle.
Eli lihasta on tullut (vaikka sitä onkin hankalaa huomata );)

Tähän ei löytyny muuten mistään vastausta ja aattelin et jos joku teist sattuis tietään... Eli, ku kaikis krean mainoksis sanotaan et se tutkitusti lisää lihasmassaa ja voimaa, nii missä tutkimuksissa tää on osotettu? Sitä ei juuri missään mainita...:confused:

Legsa: kreatiini on ylivoimaisesti tutkituin urheiluravinne ja sen positiiviset vaikutukset suorituskykyyn ovat ilmiselviä. Tukimuksia on vaikka millä mitalla.

Jos haluat ammentaa laadukasta tietoa kreatiinista, aloita vaikka täältä:
http://www3.baylor.edu/HHPR/ESNL/

Richard B. Kreider ei ole sitten mikään höpö-:david:-mies.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom