kyllä.....taas kreatiinista!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tenu
  • Aloitettu Aloitettu
Täälläkin on vedetty tauotta kreatiinia jotain reilu 3 vuotta, ennen sitä muutama "kuurittelu"..

Viime aikoina annostelu on vain vähän lipsunut kun tulee otettua lähinnä vain treenipäivinä jotain 8 grammaa.. Ja tossa syksyllä tais tasot laskea lähelle alkutasoa kun kävin 1-3 kertaa viikossa salilla.. Samapa tuo.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by mass
tuliko mitään "sivareita", tai mittasitko maksa-arvoja missään vaiheessa?

Sivarit kuvat osiolla :D ei vaiskaan ei ollut terveyden kanssa ongelmia, mitään arvoja ei tosin ole mitattu, että voi olla sisuskalut ihan loppukin...

Originally posted by habe
itseasiassa kreatiinista on vain hengellistä hyötyä, se ei oikeasti tuo voimaa eikä lihaskestävyyttä eikä muutakaan mitä purkeissa lukee..... Olen kysynyt semmoisilta jotka ovat kokeilleet ja sanovat samaa... korkeintaan palautusjuomana

Mitäköhän tai miten ne kokeilleet ovat kreatiinia ottaneet?
Jos muutama astianpesunestettä palatusjuomaksi vetävää väittää sen olevan todella tehokasta, niin varmaan itsekin uskot?
Jos he ovat ottaneet sen 2grammaa päivässä, niin ei varmaan mitään olekaan huomannut.

Kannattaisi ehkä ite kokeilla, kun ei ihan mistään hengenvaarallisesta aineesta kuitenkaan ole kyse. Vedä vaikka muutamia kuukausia, niin kerro sitten uudestaan mielipiteesi.

täh, tämä on mulle uutta. löytäisitkö tota linkkiä vielä jostain, searchilla etin mut en tosta tutkimusta löytäny. kivahan se ois popsia kreatiinia kokoajan, ei ois palautumisen kaa niin suuria ongelmia.

Tutkimus koski kreatiinin ja dextroosin yms yhteisvaikutusta imeytymisen osalta. Tuo jatkuva kreatiinin syöminen on ihan yleistietoa (ei koske edel. tutkimusta). Kreatiinin jatkuvan syönnin kanssa ei pitäisi olla mitään negatiivisia vaikutuksia. Sellaisia ei ole ainakaan tutkimuksissa löydetty, käytännössä päinvastoin. Kreatiinistä on löydetty mielenkiintoisia ominaisuuksia voimaharjoittelun ulkopuoleltakin, niistä ei nyt enempää. Pitää lukea, huomenna tentti...

Yksi pikku kysymys kreatiinista: Annosteletteko kreatiinin tavallisella teelusikalla, vai teelusikkamitalla? Kun ite oon aina laittanu sillä mitalla, ja just tuossa vasta huomasin että siihenhän menee paljon enemmän kuin normaaliin teelusikkaan. Ja kun 2g pitäisi olla yksi tasainen teelusikallinen. Eipä tuolla nyt suurta merkitystä ole, mutta tuli vaan mieleen...:rolleyes:

Originally posted by CD9
Yksi pikku kysymys kreatiinista: Annosteletteko kreatiinin tavallisella teelusikalla, vai teelusikkamitalla? Kun ite oon aina laittanu sillä mitalla, ja just tuossa vasta huomasin että siihenhän menee paljon enemmän kuin normaaliin teelusikkaan. Ja kun 2g pitäisi olla yksi tasainen teelusikallinen. Eipä tuolla nyt suurta merkitystä ole, mutta tuli vaan mieleen...:rolleyes:
Mitalla tottakai, joten jatka vain samaan malliin.

Eihän muita vaihtoehtoja ole kuin teelusikka...:)

Vain amatöörit käyttävät mittavälineitä oikeita lusikoita. Mittasarjan saa eurolla parilla. Kaikki _aina_ mitoilla, ellei sitten digivaa'alla ;)

Minun mielipide kreatiinista on, että aika turhaa. Kokeilin syksyllä tyyliin viikko lastausta ja 2-3 ylläpitoa. Sen jälkeen viikon paussi. Kyllähän paino nousi ihan mukavasti ja tulokset myös, mutta paussin aikana sitä kusi ulos ylimääräiset nesteet ja voimat tippuivat. Aika pahaa henkistä kidutusta, kun joka treenissä tuntee itsensä heikommaksi paussilla. Voi tietysti olla, että yhtäjaksoisesti käytettynä toimisi paremmin. Jos joskus vielä otan kreatiinia, niin en varmaan pidä pausseja

Mullakin huonoja kokemuksia kreasta: paino nousi kyllä n 1,5kg, mutta sekä sarjakestävyys että maksimipainot huonontuivat. Palasivat kun lopetin krean. Voi olla sattumaakin, esim hetkellinen lievä ylikunto tai jotain. Energiat oli +-0 eli ei miinuskaloreilla.

Kokeilen taas ainakin pari viikkoa, nyt yritän jättää siksi aikaa kofeiinin pois. Tosin muutenkaan ei vertailukelpoinen edelliseen kokeiluun koska aion olla pari viikkoa reilusti plussakaloreilla jolloin tuloskunto joka tapauksessa paranee.

Originally posted by CD9

Desimitalla, meillei sänkätä :D No ei tietenkään täytinäisiä, n.1/4.

Mä aattelin jättää kokonaan pois kreatiinin, en missään vaiheessa ole huomannut niin suurta hyötyä siitä, että kannattaisi syödä.Laitan ne rahat sitten vaikka hydralysoituun heraan tai l-glutamiiniin. Voihan sitä joskus tulevaisuudessa taas kokeilla, jos/kun kehitys hidastuu sen verran, että käy epätoivoiseksi.

Se 2g suositus tulee kai EU:n säädöksistä, joita on nyt tarkistettu ja annostus nostettu 3g:aan, huvittavaa touhua.

Originally posted by Sakkeus
Täälläkin on vedetty tauotta kreatiinia jotain reilu 3 vuotta, ennen sitä muutama "kuurittelu"..

Viime aikoina annostelu on vain vähän lipsunut kun tulee otettua lähinnä vain treenipäivinä jotain 8 grammaa.. Ja tossa syksyllä tais tasot laskea lähelle alkutasoa kun kävin 1-3 kertaa viikossa salilla.. Samapa tuo.

Sanoppa että kannattaako mun ottaa kreatiinia joka päivä vai vain treenipäivisin? Onko suurta eroa vaikutuksissa jos otan vain treenipäivinä? Käyn 4 kertaa viikossa salilla.

Tuli muuten mieleen että toimiskohan jos ottais lepoviikkona/kevyenä viikkona kreatiinitankkauksen?

Elimmistöhän kuluttais vähemmän kreatiinia kun reenit ei ole niin kovia ja kreatiinivarastot täyttyis tasasesti (?).

Dieetillä on vähän heikkoa vetää kreatiinia kun aamulla otettu kofeiini rasvanpolttoa varten poistaa nesteitä...

Ei se itse asiassa oo sama syökö sitä 10g päivässä alun alkaen vai tankkausvaiheen kera kuten alussa sanottiin, ideahan on saada kreatiinivarastot kukkuroilleen ja sitten ylläpitää sitä tasoa, jos rupeaa 10g annoksia syömään ilman tankkausta niin kestää viikkoja ennenkuin ne varastot täyttyy jos täytyy ollenkaan.

Mä oon kanssa kreatiinia kokeillut moneen otteeseen eri tavoin (Fast) mutta mitään kovin radikaalia en ole vielä huomannut, muutamaan otteeseen on esim. penkkitulos hypännyt 10-15kg kerralla mutta en muista millään oliko se juuri kreatiinikuurilla vai ei. Jotenkin on jäänyt olo että jossain määrin huonontaa treeniä tai kestävyyttä, ja jotenki hidastaa kasvua jossain mielessä, ihan mielikuva vaan mutta ei siitä kovin toimiva kuva oo jäänyt. Täytyy kokeilla jotain toista kreatiinivalmistetta vielä jossain vaiheessa ja pitää ohjelma ja toistot samana että näkee tuleeko sitä voimaa, kun toistot ja painot hyppii eessuntaas muutenkin niin ota siitä selvää tuleeko voimaa vai ei. :)

Tähän mennessä on käytännössä toimivaksi todettu hera, soija, malto, ja L-Glutamiini. Viimeinen on ehkässy lihaskivut seuraavana päivänä ja pitäny hyvin terveenä. (Paitsi nyt ollaan kipeenä...)

Originally posted by andor
Sanoppa että kannattaako mun ottaa kreatiinia joka päivä vai vain treenipäivisin? Onko suurta eroa vaikutuksissa jos otan vain treenipäivinä? Käyn 4 kertaa viikossa salilla.

Profiilisi sanoo Pituus 183 Paino 80 Ikä 16, ja uskallan väittää että jos sulla ei oo imeytymisongelmia kreatiinin kanssa, eli yli 5:n gramman annokset ei pistä mahaa kuralle niin sulle riittää melko täysin varmasti 4x viikossa 8-10grammaa treenin jälkeen. Se riittää pitämään varastot maksimissaan. Itekään en käytä kuin treenien jälkeen (treenit joka toinen pv) n.8 grammaa ja n. joka toinen välipäivä, ja maksimissa ne pysyy. Kyllä sen huomaa peilissä ja voimissa jos tasot ei oo maksimissaan, on sen verran monta vuotta tuon jauhon kanssa tullut leikittyä. Mutta jos otat välipäivinäkin protskujuoman esim aamulla, niin järkevämpäähän se silloinkin on ottaa vaikka 4 grammaa välipäivinä juomassa ja treenin jälkeen jotain 5-7 grammaa.

Silloin pelaa varman päälle. Jos kreatiinin ottaa treenin jälkeen milloin se imeytyy hyvin sekä aamulla tyhjään mahaan ja syö aamiaisen jotain puol tuntii myöhemmin, ja silloinkin se imeytyy hyvin, niin pitäisi riittää 6-8 gramman päiväannos satakilosellekin pitämään varastot maksimissa.

Mutta tietenkin jos itse havaitsee kokeilemalla että vasta kymmenen gramman annokset nostaa painoa sen pari kolme kiloa ja voimaa muutaman toiston 100%:sen tehon sarjoissa niin kannattaa sitten syödä niitä 10:nen gramman annoksia.

Tunnen pari sellasta äijää joilla menee neljänkin gramman annoksilla maha sekasin kreatiinista, ei auta merkkien vaihtamiset tai juoman koostumuksen vaihtamiset. Ne syö sitten kaks kertaa päivässä kahen gramman annoksia ja ne toimii hyvin, paino nousee ja voima kasvaa.

Vaikka kreatiini ei oo mikään supertieteellinen jauho niin se voi toimia ihan eri tavalla itsellä kuin muilla. Halpaahan se on eli ei siinä rahaa paljoa säästä syökö 6 vai 10 grammaa, mutta minulla ainakin n. yli 8:n gramman annokset tekee yökkäysreaktion eli meinaa laatta lentää kun juo sen juoman.. Ja yli kymmenen gramman annoksista menee maha jo ihan kuralla oli sitten nauttimistapa millainen tahansa. Ja juoman kanssahan se kannattaa nauttia - eihän siinä ole vitunkaan järkeä ottaa kreatiini lämpimän ruuan kanssa; eihän se silloin aiheuta mahavaivoja mutta siitä myös imeytyy paljon vähemmän kuin juoman kanssa; joten miksi ottaisi sen verran vähän kreatiinia juoman kanssa ettei maha mene sekasin :). Mutta tapansa kullakin pääasia että se pääsee löylyttämään ja ei oksentele juomia ja pasko ripulia...

Tulipas melkonen selitys..

Originally posted by turre101
Ei se itse asiassa oo sama syökö sitä 10g päivässä alun alkaen vai tankkausvaiheen kera kuten alussa sanottiin, ideahan on saada kreatiinivarastot kukkuroilleen ja sitten ylläpitää sitä tasoa, jos rupeaa 10g annoksia syömään ilman tankkausta niin kestää viikkoja ennenkuin ne varastot täyttyy jos täytyy ollenkaan.

Siis miten niin ei oo sama? Siis jos sä syöt vaikka 8grammaa päivässä niin meneehän siinä monta viikkoa ennen kuin tasot on maksimissa mutta kyllä ne sinne nousee sillä kahdeksallakin grammalla. Sen verran monta vuotta on tolla tullu leikittyä että kokemusta on ja myös tietoa tutkimuksista. Kyllä ne saa maksimiin jopa viidellä grammalla. Lue muuten toi toinenkin postaukseni. Eihän muuten ne ihmiset jotka ei tankkausta kestä, vois ollenkaan käyttää kreatiinia :). Ja siihen tasojen laskemiseen menee myös monta viikkoa.

Kaks grammaa on liian vähän mutta 5-10 ei ole. Yksilöllisiä eroja toki on.

tuliko mitään "sivareita", tai mittasitko maksa-arvoja missään vaiheessa?

Mistäs noi maksa-arvot heitit?

Onko kreatiinilla niihin todettu sitten jotain vaikutusta?

Olin just tossa 3kk kreratiinikuurilla ja kävin sitten laajemmissa testeissä, joissa huomattiin mun maksa-arvojen kohenneen :david:

Lääkäri laitto mut sitte seurantaan ton maksa-arvon osalta, ja käski alkoholin juonnin lopettaa. :itku:
On se ollu kuitenkin sen verran vähäistä, etten sitä syynä pitäny enkä keksiny muutakaan syytä viimeaikaisissa elintavoissa. Jos se oli vaan kreatiinista kiinni, ni :worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom