Kyllä muuten ryssä tempun teki...

reinhardt sanoi:
Niin, siis vertailin GWB:tä ja Putinia. Molempien syntilista on luultavasti pitkä kuin nälkävuosi, mutta minä vihaan tyhmiä ihmisiä. Joten jos olisi pakko valita, kummasta maailma joutuu kärsimään, valitsisin Putinin. Kukaan tuskin voi kieltää sitä, että GWB on "intellectually challenced", vai mikä olisi poliittisesti korrekti ilmaus sille, että joku on tyhmä kuin vasemman jalan saapas, paitsi että saapas sentään ymmärtää olla hiljaa?
älä nyt liikaa itseäsi vihaa. mihinköhän muuten perustat väitteesi Putinin suuresta älykkyydestä ja GWB:in tyhmyydestä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tape sanoi:
NO itse löydän nämä yhtymäkohdat kumastakin henkilöstä, muuta en ole väittänytkään:

- Entinen venäjän/neuvostoliiton korkea upseeri
- Miehityksen jälkeen halu palata kotiseudulle ja taistella sen itsenäisyydestä
- Johti joukkoja menestyksekkäästi ylivoimaista vihollista vastaan
- Nautti kansan suurta luottamusta
- Nousi persidentiksi saavutuksillaan

Nuo minunmielestä ainakin käy kumpaankin vaihtoehtoon, halusi tai ei.

Tosiasioita, mutta on ratkaiseva ero, olisiko Mannerheim antanut esim Lauri Törnin miesten toimia kuin Basajev, entä jos Törni olisi toiminut kuin Basajev, ja Mannerheim olisi sanonut että voi voi kun en tuohon Törniin voi vaikuttaa, eikä olisi tehnyt tikkua ristiin esim Törnin kiinniottamiseksi.

Mutta ei, Törni ei toiminut kuin Basajev, eikä Mannerheim kuin Mashadov. Siksi heitä kunnioitankin, aseettomien lasten tappajia, synnytyssairaalaan hyökkääjiä, al-qaidan kätyreitä ovat nämä nykyiset "soturit".

Halusivatko tsetsenian johtajat mm Mashadov alunalkaen pelkkää itsenäisyyttä,sitä emme tiedä?, Oliko itsenäisyysliikkeen tavoite luoda myös hyvät välit Afganistanin tuolloiseen Taleban hallintoon, kuten FSB väittää?

Mannerheimia kohtaan ei tunneta Venäjällä juurikaan kaunaa, vaan esim Erimitaasissa on Mannerheim näyttely. Hän oli sotilas, ei terroristi, eikä heidän suojelijansa.

paalu sanoi:
älä nyt liikaa itseäsi vihaa. mihinköhän muuten perustat väitteesi Putinin suuresta älykkyydestä ja GWB:in tyhmyydestä?

Hieman :offtopic: , mutta Putinista ja Bushista tulee mieleen piirretyt laboratoriohiiret Pinky & Brain.

pandb1.jpg

Ja ei varmaan epäilystä, kumpi muistuttaa kumpaa... :rolleyes:

K. Jung sanoi:
Hieman :offtopic: , mutta Putinista ja Bushista tulee mieleen piirretyt laboratoriohiiret Pinky & Brain.Ja ei varmaan epäilystä, kumpi muistuttaa kumpaa... :rolleyes:
Onneksi olkoon, juuri tälläisiä perusteluja kaipasinkin. No eipä jäänyt ainakaan sinun älykkyytesi taso epäselväksi.

paalu sanoi:
Onneksi olkoon, juuri tälläisiä perusteluja kaipasinkin. No eipä jäänyt ainakaan sinun älykkyytesi taso epäselväksi.
Joo, kaikkihan tietävät että se on the Brain eikä Pinky joka haluaa take over the world. :lol2:

spolk sanoi:
Halusivatko tsetsenian johtajat mm Mashadov alunalkaen pelkkää itsenäisyyttä,sitä emme tiedä?, Oliko itsenäisyysliikkeen tavoite luoda myös hyvät välit Afganistanin tuolloiseen Taleban hallintoon, kuten FSB väittää?

Eiköhän se liittynyt ihan samaan itsenäisyyslikkeeseen, kuin esim. Viro, Latvia ja Liettua. Mitenkähän se Mashadov olisi halunnut talebaaneihin yhtyä, kun palveli neuvostoarmeijassa kenraalina järjestelmän kaatumiseen saakka ja sitten lähti omaan kotimaahansa, jonka katsoivat kykenevän itsenäistymään, samoin, kuin niin monet muutkin tuolloin (1990-91). Maaa myös itsenäistyi, mutta ryssä ei sitä tietenkään hyväksynyt, koska alueella oli jotain, mitä ryssä tarvitsi, muttei tsetseenikansa (???).

Ja noihin FSB: n "totuuksiin" ei kait usko ryssät itsekään - viimeisenä ainakin minä (FSB = KGB = Putin entinen KGB väijy). Se on sellainen salaliittojen maa, ettei ainakaan yhtään häviä jenkille.

Tosa nyt jotain, uskokoot, ken tahtoo, mutta kyllä ryssä valehtelun osaa, suomalaisten se pitäisi tietää. http://www.saunalahti.fi/wtc2001/venaja.htm

paalu sanoi:

Tuskin gwb on ihan niin tyhmä tai yksinkertainen, kuin euroopassa halutaan uskoa, kaverillahan on kai kaksi masters-tason loppututkintoa arvostetuista amerikkalaisista yliopistoista. Toki halutessaan voi spekuloida miten korruptoitunutta menoa noissa opinahjoissa on ja saako hyvän suvun vesa paperit rahalla?

E: Ja mitä Putiniin tulee, niin itse näen hänet aika kylmänä ja julmana kaverina, eräänlaisena venäjän Damienina...

Tape sanoi:
Et kait ole tosissasi - monellako tsetseenillä olet nähnyt rätit päässä, kulkeeko siellä naiset kadulla päät verhoiltuina.

Eiköhän niillä Beslanin koulukaappaajillakin ollut jonkinlainen jihad-bandanna päässä joka jätkällä. Minun pienessä päässäni nämä basajevit ja muut lapsentappajasankarit edustavat militantin räyhäislamilaisuuden vaarallisinta ja vastenmielisintä ainesta.

Käsittääkseni ko. porukassa ei ole pelkkiä tsetseenejä, vaan eri puolilta maailmaa tulleita uskonkiihkoilijoita, jotka kokevat käyvänsä todellakin pyhää sotaa, eivät välttämättä pelkkää itsenäisyystaistelua.

Toki sissisodan vieminen vihollisen alueelle on tehokasta strategiaa, mutta jotenkin olisi miehekkäämpää jos äijät uskaltaisivat pistää neukuille vastaan omassa maassaan. Tosin ihan sama missä sitä sissisotaa käydään, yhtä tuhoisaa se on Tsetsenian tavalliselle kansalle.

Tosi sankaruutta, juu. Mennään ja kaapataan koulu naapurimaakunnassa missä asuu ihan samanlaisia köyhiä paskavarpaita kuin Tsetseniassakin. Kyllä mummojen itku varmasti tuntui neuvostokenraaleista pahalta.

Tape sanoi:
Kivahan se on, kun naapurissa on tapahtunut kansanmurha 10 vuotta, eikä moniakaan kiinnosta (samalle pikkukansalle myös -40 luvulla). Entä, jos kyseessä olisi viro? Moniko suomalainen olisi värväytynyt vastarintaliikkeeseen. Aivan varmasti moni.

Viro on aivan eri asia. Sukulaiskansaa pitää auttaa ja on autettukin, puolin ja toisin (1919 ja -40-luvulla). Ja Eestihän on nyt itsenäinen tasavalta, jolla menee hyvin ja jolla ei ole riitaa kenenkään kanssa. Ja venäläisvähemmistökin on asiaintilaan hyvin tyytyväinen. Eestiläiset ovat hoitaneet hommansa fiksusti.

Tsetsenian kansanmurha taas on niin kaukainen asia, että se ei minua juurikaan jaksa kiinnostaa. Pikemminkin se on taas yksi näistä missä ei voi välttyä ajattelemasta, että jotenkin nuo ovat myötävaikuttaneet omaan kohtaloonsa. Sitä saa mitä tilaa, kuten mielimusiikissani humpassa sanotaan.

reino sanoi:
Tsetsenian kansanmurha taas on niin kaukainen asia, että se ei minua juurikaan jaksa kiinnostaa. Pikemminkin se on taas yksi näistä missä ei voi välttyä ajattelemasta, että jotenkin nuo ovat myötävaikuttaneet omaan kohtaloonsa. Sitä saa mitä tilaa, kuten mielimusiikissani humpassa sanotaan.

No olipas taas komentti! :eek:
Mitäs tshetsheenien olisi sitten pitänyt tehdä 90-luvun taitteessa, kun halusivat irtaantua entisen NL:n vaikutuspiiristä sen hajotessa? Veikkaan, että tulee todella rakentava vastaus...

Tahvo Tohveli sanoi:
Eli kun käyttää jossain Koreassa pakattua windowsia ja käy syömässä Mäkkärissä suomalaisia hampurilaisia, niin on jenkkimyönteinen? Ajan muuten japanilaista syntyperää olevan autonvalmistajan autolla, joka on tehty Englannissa, mitä voit tästä päätellä?

Yhden terroristi on toisen vapaustaistelija, näkökulmia on niin monenlaisia.

No minusta on hieman kaksinaamaista käyttää usalaisten firmojen tuotteita ja tukea usalaisia yrityksiä(kyllä ne suomenkin mc donalds yrittäjät varmaan ihan tarpeeksi maksavat sinne usaan lisenssimaksuja tms)vaikka se pihviliha olisikin tuotu jostain Irlannista, eikä usasta. Ja sitten samalla muka vastustetaan niin paljon jenkkejä ja haukutaan niiden presidentti täysin tyhmäksi, vaikka george bushikin käynyt varmasti astetta kovemmat yliopistot, kuin suurin osa täällä kirjoittavista. Ehkä siellä ei maailmanhistoriaa ja maantiedettä opiskellä niin kuin suomessa, mutta ei se mikään tyhmä ole, jos haluaa taata halvan öljyn saannin maalleen. :D

reino sanoi:

Justiinsa, suomikin tilasi -39, ammuimmehan oikein tykilläkin mainilassa ryssäraukkaa :wanha:

Venenäjän puolustusministeri sanoi v. 1994, että hän ottaa tsetsenian tasavallan yhdellä laskuvarjodivisioonalla haltuun parissa päivässä... :lol2: Ei vain sattunut muistamaan, että tuli tyhjennettyä omat asevarastot ko. maaperällä 1990 tsetsenian armeijalle, jonka pääosan muodosti neuvostoarmeijan entiset upseerit ja neuvostoarmeijassa palvelleet asevelvolliset.

Eikä se kansanmurha nyt niin kaukainen asia ole, kun sattuu tapahtumaan naapurissa (eikä edes sen kaukaisimmassa kolkassa)

HITB sanoi:
No minusta on hieman kaksinaamaista käyttää usalaisten firmojen tuotteita ja tukea usalaisia yrityksiä(kyllä ne suomenkin mc donalds yrittäjät varmaan ihan tarpeeksi maksavat sinne usaan lisenssimaksuja tms)vaikka se pihviliha olisikin tuotu jostain Irlannista, eikä usasta. Ja sitten samalla muka vastustetaan niin paljon jenkkejä ja haukutaan niiden presidentti täysin tyhmäksi...

Ja ne jenkithan ei ulkomaiseen oljyyn koske vai?aika kaksinaismoraalinen asia haukkua kaikki islaminuskoiset terroristeiksi ja ajaa itse heidan oljysta tehdylla bensalla.

paalu sanoi:

No eipä jäänyt ainakaan sinun piposi tiukkuus epäselväksi. :rolleyes:

Calle sanoi:
Tuskin gwb on ihan niin tyhmä tai yksinkertainen, kuin euroopassa halutaan uskoa, kaverillahan on kai kaksi masters-tason loppututkintoa arvostetuista amerikkalaisista yliopistoista. Toki halutessaan voi spekuloida miten korruptoitunutta menoa noissa opinahjoissa on ja saako hyvän suvun vesa paperit rahalla?

E: Ja mitä Putiniin tulee, niin itse näen hänet aika kylmänä ja julmana kaverina, eräänlaisena venäjän Damienina...

Minä tunnen parikin jenkkiä, joilla on kaksi master-tason loppututkintoa arvostetuista amerikkalaisista yliopistoista ja voin todeta, ettei se todellakaan kerro niiden ymmärryksestä yhtään mitään. (voi toki olla, että tuntemani yksilöt ovat jenkiksikin poikkeuksellisen yksinkertaisia.)

Akateeminen tutkinto saattaa toki antaa jotain viitteitä ihmisen älystä tai ainakin tiedoista, mutta toisaalta, voi olla antamattakin.

En kyllä itsekään usko, että GWB on ihan niin tyhmä, kuin miltä vaikuttaa: pikemminkin on kyse siitä, että häntä ei ihan aidosti kiinnosta.

Putinin kylmyydestä ja julmuudesta en osaa sanoa, mutta ainakaan sillä ei tule niin paljoa sammakoita suusta. Ja voitteko kuvitella GWB:n ottamassa judomatsia pienen japanilaistytön kanssa, joka vieläpä voittaa?

Meni vähän :offtopic:

reinhardt sanoi:
En kyllä itsekään usko, että GWB on ihan niin tyhmä, kuin miltä vaikuttaa: pikemminkin on kyse siitä, että häntä ei ihan aidosti kiinnosta.
Niin siis missään tapauksessahan ei ole tyhmää tehdä seuraavia asioita:
- Aiheuttaa helvetinmoiset ympäristötuhot jättäytymällä irti Kioton sopimuksesta
- Tuhota mahdollisimman perusteellisesti muun maailman luottamus ko. valtioon
- Aloittaa perusteettomasti ja sanalla sanoen ryssiä parikin sotaa
- Tuhota oman maan talous kutakuinkin viimeisen päälle
- Viedä omilta kansalaisilta suuri osa heidän jatkuvasti peräänkuuluttamastaan vapaudesta

JOS Geetuplavee Puska on ikinä tehnyt mitään oikeasti fiksua, niin kertokaa ihmeessä. Mulle kun ei tule mieleen yhtään mitään. Toisaalta kyseessä voi olla samanlainen pösilö kuin Jeltsin, jolla ei ollut ympäröivästä todellisuudesta mitään käsitystä, mutta kun idiootille antaa isommat resurssit, saa se helkkarin paljon enemmän pahaa aikaan.

Globaalisti ajateltuna Putinilla ei ole mitään mahdollisuuksia aiheuttaa niin paljon joka sortin paskaa maailmalle kuin Bushilla. Korkeintaan kyykyttää paria valtiota kokonaisen planeetan sijaan.

steeler22 sanoi:
Ja ne jenkithan ei ulkomaiseen oljyyn koske vai?aika kaksinaismoraalinen asia haukkua kaikki islaminuskoiset terroristeiksi ja ajaa itse heidan oljysta tehdylla bensalla.

Keneenkähän tällä oikein viitataan. :rolleyes: Tuskin ainakaan jenkkeihin, vaikka ne kyllä ajaa lähi-idän öljyllä, mutta eivät todellakaan pidä kaikkia islaminuskoisia terroristeina, hmmmm :)

Tupla-J sanoi:
Niin siis missään tapauksessahan ei ole tyhmää tehdä seuraavia asioita:
- Aiheuttaa helvetinmoiset ympäristötuhot jättäytymällä irti Kioton sopimuksesta
- Tuhota mahdollisimman perusteellisesti muun maailman luottamus ko. valtioon
- Aloittaa perusteettomasti ja sanalla sanoen ryssiä parikin sotaa
- Tuhota oman maan talous kutakuinkin viimeisen päälle
- Viedä omilta kansalaisilta suuri osa heidän jatkuvasti peräänkuuluttamastaan vapaudesta
.

Mä en ole mikään Pussi fani, mutta muistuttaisin yhdestä asiasta. GWB ei varmaan ole yhdenkään sun mainitseman aloitteen takana. GWB on vaan nukke joka vetelee nimmaria alle siinä tahdissa, kun neuvojat käskevät. Totta kai asiat henkilöityvät tuohon "pösilöön", mutta ei nyt oleteta, että hän yksin nämä asiat on miettinyt ja päättänyt.

Niin mä en väittänytkään. Mutta jo näiden aloitteiden hyväksyminen on niin selkeä merkki tolkuttomasta tyhmyydestä, että ihan itkettää. Eli juu, ahneita ja hulluja kavereitakin sillä on. Se ei sitä viisasta.

Tupla-J sanoi:
Niin mä en väittänytkään. Mutta jo näiden aloitteiden hyväksyminen on niin selkeä merkki tolkuttomasta tyhmyydestä, että ihan itkettää. Eli juu, ahneita ja hulluja kavereitakin sillä on. Se ei sitä viisasta.

Toisin kuin tunnut kuvittelevan, tyhmyys ja piittaamattomuus eivät ole synonyymejä. Totesihan Aurinkokuningaskin (Ludvig XIV): "Minun jälkeeni vedenpaisumus". Bush (tai neuvovantajat, etunenässä Gondoleezza "peto" Rice) saattaa ajatella, että tärkeintä on ajaa Yhdysvaltain etuja hinnalla millä hyvänsä, ja jos muu maailmaa menee sitä tietä helvettiin, niin se on voivoi. Suuruudenhullu ihminen ei välttämättä ole silti tyhmä. Okei, riippuu tietysti siitä, miten tyhmyys määritellään.

Mulla vaan on vaikeuksia havaita, että miten edellämainitsemani käsittämättömän typerät teot ajavat Yhdysvaltain etuja. Muutama jo valmiiksi läpeensä rikas dekadentti pölvästi siitä hyötyy, kansa vaan kärsii.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom