Kyljille hyvä liike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JP Fux
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olisiko teillä hyviä vinkkejä miten treenata kylkiä? itse oon tehnyt keppi kiertoja, mutta kun miula on selässä vähän vikaa niin kierrot aiheuttaa pientä vihlontaa selässä.
Kiitos vastauksista. :)

IMO jos bodytreenistä puhutaan niin kaikki noi keskivartaloa paksuntavat vitkutukset kannattaa heti alkuunsa jättää tekemättä:jahas:

Tylerd sanoi:
IMO jos bodytreenistä puhutaan niin kaikki noi keskivartaloa paksuntavat vitkutukset kannattaa heti alkuunsa jättää tekemättä:jahas:

Ööh, miksi? En usko että niillä on niin suuresti paksuntava vaikutus. Mielestäni ne on erittäin tärkeitä vahvistamaan alaselkää, sen sivuja ja kylkiä. Ja pitää kylkien ja alaselän olla kunnossa esim kyykkyä tai muitakin liikeitä tehdessä.
Tuo edellä mainittu sivutaivutus on hyvä liike !

japa sanoi:
Ööh, miksi? En usko että niillä on niin suuresti paksuntava vaikutus. Mielestäni ne on erittäin tärkeitä vahvistamaan alaselkää, sen sivuja ja kylkiä. Ja pitää kylkien ja alaselän olla kunnossa esim kyykkyä tai muitakin liikeitä tehdessä.
Tuo edellä mainittu sivutaivutus on hyvä liike !
No niinno se olikin vaan mun mielipide:) Onhan toi hyvä liike, mutta ite en sitä tee. Kyjet saa osansa muissakin liikkeissä avustavien lihaksien ominaisuudessa :whip: kuten esim. kyykyt ja mave......... ja vatsoja tehdessä voi ottaa sivukiertoja jos mieli tekee.

japa sanoi:
Ööh, miksi? En usko että niillä on niin suuresti paksuntava vaikutus. !
On jos käytetään isoja painoja.

Pari hyvää kylkiliikkeitä: 1.Rotaatio kone, erittäin pätevä laite.
2. Otetaan sopiva lintti käteen ja ojennetaan kädet
suoriksi ja ruvetaan heittelemään painoa
puolelta toiselle.

Liikkeet kannattaa suorittaa maltillisilla(pienillä) painoilla ja tehdä pitkiä sarjoja(20-30 toistoa) niin vyötärön paksuuntumisesta ei ole pelkoa, sen sijaan nuo liikkeet vahvistaa lantion ja selän seutua suht tehokkaasti ja toimivat hyvin selän kuntouttavana/vammojen ennalta ehkäisevänä treeninä.

Älkää sitä virhettä menkö tekemään, minkä näin yhden herrasmiehen tekevän salilla eli ottavan sivutaivutuksia tehdessä käsipainon molempiin käsiin.

neutraali sanoi:
Liikkeet kannattaa suorittaa maltillisilla(pienillä) painoilla ja tehdä pitkiä sarjoja(20-30 toistoa) niin vyötärön paksuuntumisesta ei ole pelkoa, sen sijaan nuo liikkeet vahvistaa lantion ja selän seutua suht tehokkaasti ja toimivat hyvin selän kuntouttavana/vammojen ennalta ehkäisevänä treeninä.

No just tätä tarkoitin ja pidin vaan itsestään selvänä että kukaan nyt mitään max ykkösiä tai max kutosia teekkään. No seuraavalla kerralla olen täsmällisempi.

Tylerd sanoi:

Samaa mieltä... haiskahtaa Weiderin ikivanhoilta opeilta (joita itsekin aikoinaan noudatin). Sama juttu vatsojen jokapäiväisellä >100 toistoa treenillä.

neutraali sanoi:
On jos käytetään isoja painoja.

Pari hyvää kylkiliikkeitä: 1.Rotaatio kone, erittäin pätevä laite.
2. Otetaan sopiva lintti käteen ja ojennetaan kädet
suoriksi ja ruvetaan heittelemään painoa
puolelta toiselle.

toi painon heittely on muuten bra mutta kintaat menevät vitunmoiseen pumppiin.

jos on podari niin kannattaa pysyä niissä kylki ja vatsa härveleissä. jos hakee oikeesti voimaa keskivartaloon niin kannattaa tehdä lajin omaisia liikkeitä isoilla painoilla 5-10 (rutistukset ylätaljassa seisten tai polvillaan, salkkunostot, taivutukset käsip., voimapyörä, istumaannousu.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
pori1980 sanoi:
toi painon heittely on muuten bra mutta kintaat menevät vitunmoiseen pumppiin.
Juu ja olkapäät myös, silti hjyvä liike.

neutraali sanoi:
Juu ja olkapäät myös, silti hjyvä liike.

itse teen tuon kiertoliikkeen niin, että normaali vatsapenkissä pidän yläkropan lattian suuntaisena ja sitten se limppu suorilla käsillä rauhallisesti kääntyilen edestakaisin niin, että se limppu molemmilla puolilla käy lähes lattiassa.

suorat ja syvät vatsat saavat mukavaa rasitusta siitä yläkropan staattisesta pidosta ja vinot vatsat tulevat järkyttävän kipeiksi.

kädet ja olkapäät eivät rasitu lainkaan, kun pitää huolen, että niiden tarkoitus on vain toimia painoa kannattavana tankona, eli ne pysyvät torsoon nähden paikoillaan.

total13 sanoi:
itse teen tuon kiertoliikkeen niin, että normaali vatsapenkissä pidän yläkropan lattian suuntaisena ja sitten se limppu suorilla käsillä rauhallisesti kääntyilen edestakaisin niin, että se limppu molemmilla puolilla käy lähes lattiassa.

Minä teen tuon saman niin, että pidän kädet koukussa ja reikäleivän rinnan lähellä ja sitten siinä pyörittelen sitä puolelta toiselle... Tämä versio ei käy sitten neitien kätösiin niin pahasti... :D

Suositut

Back
Ylös Bottom