Ekaa kertaa luen tätä threadia ja ou mai gaad Kajaanin kylähullut ovat täällä saaneet oikein palstatilaa :lol2:
akki sanoi:
Kainuusta löytyy myös kaveri, joka on lapsesta asti seisonut 5-tien varressa Ämmänsaaren pohjoispuolella ja kerännyt vihkoon ohiajavien autojen rekisterinumeroita. Usein "pojalla" on vieressä myös pystykorva. Varmasti moni pohjoiseen menijä on tähän tyyppiin törmännyt.
Samaiseen tyyppiin nykyään voi törmätä Kajaanissa, siellä se päivystää milloin missäkin risteyksissä, tosin ilman vihkoa. Sen verran olen kuullut, että poliisit ovat kuulemma käyttäneet häntä usein apuna rikosten selvittämisessä, sen verran tarkkaan on kirjattuna monien autojen liikeet.
Juu, lyhyt, punatakkinen ja päältä kalju kaveri ~Ari! Olen monet kerrat palvellut häntä töissä...hmm aika erikoinen tapaus, mutta erittäin tarkka omista asioistaan. Mieletön muisti kaverilla...ainakin rekisterinumeroiden suhteen. Pikkuveli kertoi, että olivat joskus käyneet hänen juttusillaan kaupungilla ja kysyneet että minkälaista autoa veljeni kaverin vanhemmat ajavat. Ari oli heittänyt samantien tyyliin, et sininen farmari Volvo V70 rek.nro XXX-XXX ja asutte Kauppakatu 20 B 4. Pojat oli vaan rivissä kuunnellu ->
akki sanoi:
Kajaanista löytyy myös Runkkujuke, tunnetaan myös nimellä Esson-Jukka. Kurvailee pyörällä huoltoasemien ja autoliikkeiden pihoilla ja hinkkailee etumustaan kun naisia kävelee ohi. Ilmeisesti kuitenkin suht harmiton kaveri :D
Jees, Runkku-Jukka on myös tuttu tapaus. Joskus 90-luvulla sen vakkarikyyläys paikka oli Kuukkelin mäessä. Olipas siinä sitten kiva pienenä tyttönä ajaa tuhatta ja sataa jyrkkää mäkeä ylös, kun ukko hinkkaa itseään. Kerran myös tyttöjen kanssa härnättiin sitä ja mäen päällä vilkuteltiin. Ukkohan lähti ihan täpöllä perään, siinä meinas tulla kyllä paniikki ja pakokauhu, kun sai sitkuttaa pyörällään sen minkä ehti ja eiku kotia turvaan, huh! Tais olla viimeinen kerta kun härnättiin häntä.
Myös Kompan Veijo on erittäin tuttu tapaus.
Entäs tiedättekö Kajaanilaiset Ilmarin? Polkee myös kirkkispyörällään ympäri lääniä. Harmaa partaveikko, jolla on aina jalassa isot farmarihousut, vihreä samettitakki ja erittäin paskanen lippis. Hänellä on erittäin iso maha, mutta takin alta saattaa löytyä mm. suhiseva radio ja muuta mukavaa tavaraa. Tykkää erityisesti kerätä kiiltäviä kiviä ja toi niitä "timantteja" aina minulle lahjaksi töihin. :lol2: Ilmarilla on aina kunnon sota- ja P*llu -jutut.
Kuopion hammastahnatäti on kyllä vaikuttava näky. Ei jestas! Kukaan ei ollut varoittanut minua tästä kyseisestä tapauksesta ja olin saada slaagin, kun aikoinaan ko. tapaus istui ohi menevässä bussissa. Olin varma, että olin nähnyt haamun. Siskoni sitten hieman valisti asiasta....eipä oo näkyny aikoihin!
Entäs sitten Kuopiossa tämä mummo, jolla on säällä kuin säällä pipo päässä ja punainen toppatakki. Ylisuuret kumisaappaat ja kantaa aina vähintää neljää täpötäynnä olevaa muovipussia käsissän. Käveleminen näyttää aina niin raskaalta...ilmankos, kun jalassa on kymmenen numeroa liian isot saappaat. Herää vain kysymys, että mitä ihmettä niissä pusseissa on oikein sisällä? Ei niissä ainakaan ruokaa ole.