Kykenemättömyys "massanlisäykseen"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pet__
  • Aloitettu Aloitettu
Itsellä kans tosi vaikea saada paino nousemaan.. Noussut ainoastaan 200g 3 viikossa.. Ruokavalioni on tälläinen:
7:30 250g maitorahka+mehutiiviste
9:30 500g maitorahka+mehutiiviste
11:00 4 perunaa, 300g ulkofilepihviä ja kastiketta
13:30 500g maitorahka+mehutiiviste
16:00 4 perunaa 300 ulkofilepihviä ja kastiketta
17:30 bcaa
19:00 palkkari (2dl gainer+krea+glutamiini)
20:30 3 kananmunaa
22:00 1 dl kaseiini

Ideoita ja parannusehdotuksia saa antaa, tarkoituksena massanlisäys n. 0,5kg viikkotahdilla.

Et saa kunnon hiilareita lähes ollenkaa, ja muutenki tosi paljon liian vähän. Riisiä, pastaa, ruisleipää ym hiilareita reilusti lisää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite oon tässä vuosien mittaan huomannu että tollasella "paskaruualla" ja suurilla määrillä sokeria saa sen massan kertymään sinne keskivartalon tuntumaan oikee mukavasti, järjettömät määrät läskiä toisin sanoen.. sit taas ku vedin tässä keväällä sellasen 10viikon "bulkin" 4500kcal päivässä täysin puhtaasta ruuasta ni tuntu et lihasta kerty ihan eritavalla, ja sitä rasvaa ei tullu samaan tapaan. Tosin treenasinki kovempaa ku ikinä, mut uskon kyl vahvasti et tolla puhtaalla ruualla oli kans suuri vaikutus. Sokeri on saatanan keksintö.
Mäkin söin syksyllä pelkkää puhdasta bodiruokaa sen 3800 kcal päivässä ja lihasta kertyi hyvin ja läskiä minimaalisesti, sama on onnistunut nyt marras-joulukuusta lähtien karkeilla ja muroilla 3900-4000 kcal päivässä. En oikein huomaa tuota bodiruoan ja karkkien eroa lihaksen kertymiseen ja läskin saamiseen. Minun kokemuksella sama lopputulos, voimatasot ja tulokset nousee ja lihasta kertyy. Tosin kukin tyylillään

Mäkin söin syksyllä pelkkää puhdasta bodiruokaa sen 3800 kcal päivässä ja lihasta kertyi hyvin ja läskiä minimaalisesti, sama on onnistunut nyt marras-joulukuusta lähtien karkeilla ja muroilla 3900-4000 kcal päivässä. En oikein huomaa tuota bodiruoan ja karkkien eroa lihaksen kertymiseen ja läskin saamiseen. Minun kokemuksella sama lopputulos, voimatasot ja tulokset nousee ja lihasta kertyy. Tosin kukin tyylillään

No toi varmaa riippuu ihmisestä ja varmaa paljon siitäki et kuin nopeeta kehitys yleensäkkin on, itelläni rupee kehitys olemaan aika hidasta jo, ja jos otan samat kalorit ns "roskaruuan" muodossa ni tuntuu et läskiä kertyy todella paljon nopeemmin ku puhtaasta ruuasta samalal määrällä kaloreita, ja treenitehotki on mulla paremmat fiksummalla ravinnolla.

No toi varmaa riippuu ihmisestä ja varmaa paljon siitäki et kuin nopeeta kehitys yleensäkkin on, itelläni rupee kehitys olemaan aika hidasta jo, ja jos otan samat kalorit ns "roskaruuan" muodossa ni tuntuu et läskiä kertyy todella paljon nopeemmin ku puhtaasta ruuasta samalal määrällä kaloreita, ja treenitehotki on mulla paremmat fiksummalla ravinnolla.
Jep, on henkilökohtasta. Treenaan muutenkin paastonneena (n. 17-18h paastonneena) niin se on myös osasyy miksi en syö täysjyviä yms. energian takia, mulla sitä riittää muutenkin hyvin paastotreeneihin. Kaikki on loppujen lopuksi kiinni vaan kaloreista, makroista, vitamiineista ja kuiduista. Tällä keinolla on hyvin pärjätty ja toivottavasti pärjätään vielä pitkään.

EDIT: Se on kanssa outo asia, kun syksyllä aloin tosiaan syömään pelkkää puhdasta bodiruokaa, ja laskin kalorit yms. teki aina välillä makeaa kovasti mieli, silti vain painoin menemään puhtailla ruoilla. Nyt kun marras-joulukuussa löysin IIFYM ja sitä olen noudattanut tähän päivään asti, ei karkkia, tai mitään muutakaan makeaa, edes tee erityisesti mieli, kun sitä syö jokapäivä. Sen vain kokee polttoaineeksi, aivan kuten riisin tai pastan. Se on vain helpompaa ottaa 1000 kcal esim. karkista kuin pastasta minun mielestä, kestää vähemmän syödä eikä vatsa täyty niin mahdottomasti.

Jep, on henkilökohtasta. Treenaan muutenkin paastonneena (n. 17-18h paastonneena) niin se on myös osasyy miksi en syö täysjyviä yms. energian takia, mulla sitä riittää muutenkin hyvin paastotreeneihin. Kaikki on loppujen lopuksi kiinni vaan kaloreista, makroista, vitamiineista ja kuiduista. Tällä keinolla on hyvin pärjätty ja toivottavasti pärjätään vielä pitkään.

EDIT: Se on kanssa outo asia, kun syksyllä aloin tosiaan syömään pelkkää puhdasta bodiruokaa, ja laskin kalorit yms. teki aina välillä makeaa kovasti mieli, silti vain painoin menemään puhtailla ruoilla. Nyt kun marras-joulukuussa löysin IIFYM ja sitä olen noudattanut tähän päivään asti, ei karkkia, tai mitään muutakaan makeaa, edes tee erityisesti mieli, kun sitä syö jokapäivä. Sen vain kokee polttoaineeksi, aivan kuten riisin tai pastan. Se on vain helpompaa ottaa 1000 kcal esim. karkista kuin pastasta minun mielestä, kestää vähemmän syödä eikä vatsa täyty niin mahdottomasti.

Tiesin et vegaanibodareita on mut että karkkibodareita, onnea ja menestystä toivotan. Itselle myöskään ei tulisi mieleenkään lähteä treenaamaan 18 tuntia paastonneena, kyllähän silloinki jotai saa itestä irti, sarjapainot vois olla jopa puolet siihen verrattuna et ois muutama tunti ennen treeniä tankannu sen reilu 100 grammaa hyvii hiilareita.

Tiesin et vegaanibodareita on mut että karkkibodareita, onnea ja menestystä toivotan. Itselle myöskään ei tulisi mieleenkään lähteä treenaamaan 18 tuntia paastonneena, kyllähän silloinki jotai saa itestä irti, sarjapainot vois olla jopa puolet siihen verrattuna et ois muutama tunti ennen treeniä tankannu sen reilu 100 grammaa hyvii hiilareita.
Karkkibodarit :D
Joo mutta tohon paastotreeniin, sitä luulee että silloin ei saisi itsestään mitään irti, mutta totuus on aivan toinen. Usein tuntuu jopa olevan enemmän energiaa kuin syksyllä jolloin treenasin vielä kuin '' normaali '' ihminen, eli syöneenä.
Mites on, bulkkailetko vai cuttailetko tällä hetkellä?

Karkkibodarit :D
Joo mutta tohon paastotreeniin, sitä luulee että silloin ei saisi itsestään mitään irti, mutta totuus on aivan toinen. Usein tuntuu jopa olevan enemmän energiaa kuin syksyllä jolloin treenasin vielä kuin '' normaali '' ihminen, eli syöneenä.
Mites on, bulkkailetko vai cuttailetko tällä hetkellä?

On totaki tullu koitettua, aamulla treenaamista ennen aamupalaa, ei kulkennu mihinkään. Mut käväsin sun profiilissas, jos 187cm ja 70kg ni ei oo yllättävää et kasvaa vaikka söis pelkkää suklaata. täl hetkellä dieetti päällä, jokunen kilo viel posi kuleksimasta.

On totaki tullu koitettua, aamulla treenaamista ennen aamupalaa, ei kulkennu mihinkään. Mut käväsin sun profiilissas, jos 187cm ja 70kg ni ei oo yllättävää et kasvaa vaikka söis pelkkää suklaata. täl hetkellä dieetti päällä, jokunen kilo viel posi kuleksimasta.
Onnea dieetille!
Joo, kävi niin että tippui paino edellis talven 70kg aina 54kg asti tossa kesäkuun paikkeilla, siitä ollaan kovasti treenattu ja bulkattu ja nyt painoa mittarissa n. 68kg, läskiä ei juurikaan ja lihasta kertynyt roimasti. En mä mitään suklaata syö! :) Treenipäivisin proteiinia 2g / kg, rasvaa alle 30g ja hiilareita niin maan törkeästi (≈750g) ja lepopäivisin proteiinit taas 2g / kg, hiilareita melko vähän, alle 150g ja rasvaa ihan älyttömästi. Toimii hyvin omasta mielestä

Onnea dieetille!
Joo, kävi niin että tippui paino edellis talven 70kg aina 54kg asti tossa kesäkuun paikkeilla, siitä ollaan kovasti treenattu ja bulkattu ja nyt painoa mittarissa n. 68kg, läskiä ei juurikaan ja lihasta kertynyt roimasti. En mä mitään suklaata syö! :) Treenipäivisin proteiinia 2g / kg, rasvaa alle 30g ja hiilareita niin maan törkeästi (≈750g) ja lepopäivisin proteiinit taas 2g / kg, hiilareita melko vähän, alle 150g ja rasvaa ihan älyttömästi. Toimii hyvin omasta mielestä

Kiitos. Mites se noin alas on pudonnu? sähän oot ollu ihan nälkäkuoleman rajamailla?

Poimintoja tästä threadista:
"Kalori on kalori, eli periaatteessa ihan samahan se on mistä niitä tulee."
"Kalori ei oo kalori, eikä se oo sama mistä se tulee. Laadukasta ruokaa eikä mitään vitun karkkipatukoita, syö vaan pikkuhiljaa enemmän ja enemmän niin kyllä siihen tottuu."
"jäbän bulkki vaikuttaa mun normaalilta syönniltä"
"täysin puhtaasta ruuasta ni tuntu et lihasta kerty ihan eritavalla, ja sitä rasvaa ei tullu samaan tapaan. Tosin treenasinki kovempaa ku ikinä"
"lähtien karkeilla ja muroilla 3900-4000 kcal päivässä. En oikein huomaa tuota bodiruoan ja karkkien eroa lihaksen kertymiseen ja läskin saamiseen. "
"riippuu ihmisestä ja varmaa paljon siitäki et kuin nopeeta kehitys yleensäkkin on, itelläni rupee kehitys olemaan aika hidasta jo"
"Se on vain helpompaa ottaa 1000 kcal esim. karkista kuin pastasta minun mielestä, kestää vähemmän syödä eikä vatsa täyty niin mahdottomasti. "
"sarjapainot vois olla jopa puolet siihen verrattuna et ois muutama tunti ennen treeniä tankannu sen reilu 100 grammaa hyvii hiilareita. "
( joo ei näitä pidä tulkita sanatarkasti, mutta...)

Yhteenvetona... Kalori on kalori vaikkei olekkaan. Herkulla buustattu ruokavalio voi tiputtaa sarjapainoja, jos on paljon treenitaustaa mutta bulkkaaminen alottelijoille voi toimiakkin herkuilla. Vaarana läskin kertyminen lantion alueelle mikä sekin on yksilöllistä.
Kummallista sinänsä, että laihduttaminen paikallisesti on mahdotonta, mutta läskin kerryttäminen on mahdollista toteuttaa tiettyyn paikkaan kun sen sokeri herkuilla tekee... Niin sekavaa, että kenttä testiin menee buustata (joku 400 - 500kcal) tota omaa bulkkausta n.1kk jollakin ei niin puhtaalla ruualla välttääkseen tämän ähkyn ja väkisin ruuan änkemisen tai ainakin vähentää sitä. Onnittelutkin oli jo tälle tielle toivoteltu. ( Ei ole nyt siis tarkoitus vinoilla kenellekkään ja kyllä niru naru olen jossei senyt vielä ollut selvää. )

Jeps jokainenhan saa tehdä ihan mitä haluaa, on vaan todella naurettavaa väittää ettei saa jtn +500kcl vrk ahdettua puhtaalla ruualla.. vaan tarvitsee karkkia mättää.
500kcl=80g pähkinää
1avokado pirtelö.. ym ym
vaatii helvetin huonon mielikuvituksen ja viitseliäisyyden jos ei sokeria parempaan pysty.

Jeps jokainenhan saa tehdä ihan mitä haluaa, on vaan todella naurettavaa väittää ettei saa jtn +500kcl vrk ahdettua puhtaalla ruualla.. vaan tarvitsee karkkia mättää.
500kcl=80g pähkinää
1avokado pirtelö.. ym ym
vaatii helvetin huonon mielikuvituksen ja viitseliäisyyden jos ei sokeria parempaan pysty.

näinpä juuri, ja toi ruokahaluki kasvaa, vaikka väkisin. itelläki aina bulkkauksen alussa sellai 3500kcal jo on aika iso määrä safkaa, hetken pääst se 4500 menee jo oikee mallikkaasti

•Pähkinä, cashew, 574 kcal
•Pähkinä, cashew, jogurttikuorrutus, 565 kcal
•Pähkinä, cashew, suklaakuorrutus, 559 kcal
•Pähkinä, cashew, suolattu, 574 kcal

Huh, mikä dieettikuorrute, kun VÄHENTÄÄ kaloreita!!! Nyt kaikki dieettaajat vetään pelkkää suklaa- ja jugurttikuorrutetta!

Mutta joo, kannattaa myös muistaa se paskaruuan syömisen vaikutus muuhun elämään. Aikoinaan itsekin koitin bulkata pelkällä kuralla, hesee ja mäkkiä, einestä, kovia rasvoja, kaikki kelpas. Oli kyllä niin tukkonen olo joka päivä. Aamulla ei meinannut herätä millään ja iltapäivästä meinasi nukahtaa rattiin, kun ajeli puolisen tuntia töistä kotiin. Nyt kun on järkeistänyt tota ruokavaliota terveempään ja puhtaampaan suuntaan, niin tuntuu elämäkin sujuvan paljon paremmin. Päivä menee paljon pirteämmin ja ns. yhtäjaksoisesti --> ei tule enää sellaisia hetkittäisiä väsymyspiikkejä.

Terveellisemmän ruokavalion valinnan aiheuttama plasebovaikutus on varmasti myös piristämässä päivää, mutta kaikki lasketaan! :D

Näin ainakin itsellä. Eihän se välttämättä kaikilla näin mene, mutta tuskin se epäterveellinen sikamättöruokavalio ainakaan parantaa yleistä jaksamista...

Edit. typo

Näin ainakin itsellä. Eihän se välttämättä kaikilla näin mene, mutta tuskin se epäterveellinen sikamättöruokavalio ainakaan parantaa yleistä jaksamista...

Ajoituskin vaikuttaa. Jos sama tahti jatkuu aamusta iltaan, niin voi tulla juurikin mainitsemiasi oireita, mutta ainakin itse syön kohtuullisen kevyesti treeniin saakka ja sen jälkeen suurimman osan päivän kaloreista. Illalla ei olekaan niin väliä alkaako väsyttää vai ei tai tuleeko ähky (kyllä tulee, aina). Tärkeintä on kuitenkin löytää se itselle sopivin tapa, mutta jos massa ei kasva niin pitää joka tapauksessa syödä lisää.

500kcl=80g pähkinää
1avokado pirtelö.. ym ym

Siinä on kuitenkin ihan vitun iso ero, että onko sun työ istumista ja meet autolla salille ja nappaat 23 minuutin treenin VAI teetkö fyysistä duunia ja heilut salilla aavistuksen kauemmin. Siinä vaiheessa, kun kalorit alkaa olla +5000 kcal, niin siinä on oikeesti tekemistä, että saa vedettyä sen safkamäärän alas. Ei sitä kuitenkaan viitti pelkkää oliiviöljyä ja maltoa vetää, vaikka niidenkin kanssa pitää pelata, jos ite meinaan tollasen kalorimäärän saada alas. Tähän toki lisätään, että safka maistuu muutenkin aika heikosti. Niin ja sitten sen kaiken ruuan pitäisi vielä sulaa suht iisisti pöntössä...

Kuinka moni on koittanu syödä yli kuukauden joka päivä yli 5000 kcal puhtaasta safkasta?

Siinä on kuitenkin ihan vitun iso ero, että onko sun työ istumista ja meet autolla salille ja nappaat 23 minuutin treenin VAI teetkö fyysistä duunia ja heilut salilla aavistuksen kauemmin. Siinä vaiheessa, kun kalorit alkaa olla +5000 kcal, niin siinä on oikeesti tekemistä, että saa vedettyä sen safkamäärän alas. Ei sitä kuitenkaan viitti pelkkää oliiviöljyä ja maltoa vetää, vaikka niidenkin kanssa pitää pelata, jos ite meinaan tollasen kalorimäärän saada alas. Tähän toki lisätään, että safka maistuu muutenkin aika heikosti. Niin ja sitten sen kaiken ruuan pitäisi vielä sulaa suht iisisti pöntössä...

Kuinka moni on koittanu syödä yli kuukauden joka päivä yli 5000 kcal puhtaasta safkasta?

Kuinka monen tarvitsee vetää se yli 5000kcl päivässä? Ja ne kenen tarvitsee luultavasti tietävät jo mitä tehdä..

Lähtökohta bulkkiin MINUN mielestäni on se että lisätään se 500kcl aiempaan ruokavalioon´, jolloin se ei oikeasti ole paha.. Esim juurikin 3dl pirtelö..

Tietysti jos on syönyt aiemmin päin vittua niin voi olla aika nihkeetä alkaa yhtäkkiä paukuttaa 3500-4000kcl järkevästi..

Kuinka monen tarvitsee vetää se yli 5000kcl päivässä? Ja ne kenen tarvitsee luultavasti tietävät jo mitä tehdä..

Lähtökohta bulkkiin MINUN mielestäni on se että lisätään se 500kcl aiempaan ruokavalioon´, jolloin se ei oikeasti ole paha.. Esim juurikin 3dl pirtelö..

Tietysti jos on syönyt aiemmin päin vittua niin voi olla aika nihkeetä alkaa yhtäkkiä paukuttaa 3500-4000kcl järkevästi..

Ei varmastikkaan kovin monen täydy syödä noin paljoa. Koitin lähinnä havainnollistaa tolla, ettei se aina ole niin helppoa.

Suositut

Back
Ylös Bottom