Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: Mr.

Meta description: 20

Ketoosi varmaan toimii toisilla mutta toisille ei ollenkaan. Kokeilin kerran sita ja olihan se jannaa kun kunto kiristyi vaikka sai syoda ihan reilusti mutta lopulta alkoi tulla semmoinen hinku hiilareihin etta taju meinasi menna eika mitaan muuta edes pystynyt ajattelemaan.

Ketoosi varmaan toimii toisilla mutta toisille ei ollenkaan. Kokeilin kerran sita ja olihan se jannaa kun kunto kiristyi vaikka sai syoda ihan reilusti mutta lopulta alkoi tulla semmoinen hinku hiilareihin etta taju meinasi menna eika mitaan muuta edes pystynyt ajattelemaan.
Sillon pitää ajatella, että pidättäytyy niistä hiilareista terveyden takia. Kyse on itsekurista, sama se on tupakassa ja alkoholissa. Jos ne skippaa, tekee terveydelleen palveluksen, mutta monet eivät vain pysty. Sama se sokerissa, siihen ollaan koukussa, siksi se on niin vaikeaa vaikka terveyshyödyt on merkittävät.

Sillon pitää ajatella, että pidättäytyy niistä hiilareista terveyden takia. Kyse on itsekurista, sama se on tupakassa ja alkoholissa. Jos ne skippaa, tekee terveydelleen palveluksen, mutta monet eivät vain pysty. Sama se sokerissa, siihen ollaan koukussa, siksi se on niin vaikeaa vaikka terveyshyödyt on merkittävät.
Se on mahdollista myos etta ne himot olisivat menneet ajan kanssa ohi

Se ois saattanut vaatia enemmän aikaa koska sokerin kanssa on sama, sen kun jättää kokonaan pois niin ekat viikot on järkyttäviä kun tekee vaan mieli mutta sit 3-4vk jälkeen ei enää osaa kaivata niitä.

(Itse siis syön kyllä sokeria ja herkuttelen kerran viikossa mutta aikanaan tuli kiristeltyä ilman että ruokavaliossa oli valkoista sokeria)

Se on mahdollista myos etta ne himot olisivat menneet ajan kanssa ohi
Ei ne kyllä ainakaan itellä ole kadonneet yli kahdessa kuukaudessa. Tekee mieli välillä esim ruisleipää ja kreikkalaista jogurttia, mutta tässä on sikäli hyvä juttu, että se on joko tai, joko oot ketoosissa tai sitten et ole, niin ei ole välimallia. Sit vaan ajattelen aina niitä terveysvaikutuksia, ne sit voittaa. Mutta sit taas, kolesterolien optimoinnissa olis hyvä ottaa vähän enemmän hiilaria, tyyliin 50g, mutta en vain halua rikkoa ketoosia. Otan sitten kerran 7-10 päivässä varsin maltillisesti yhtenä päivänä hiilaria.

Ootko kokeillut vaikka parin viikon ajan mitä tapahtuu?
Mä nelinkertaistin liian alhaisen kuidun määrän, kuidulla on erittäin kova vaikutus LDL:n sitomiseen ja poistumiseen, niin katotaan mitä se tekee. Ei tässä muuten mitään hätää ole, mutta mä haluun syödä punaista lihaa ja sen tyydyttynyt rasva nostaa mun LDL liikaa, niin jahka selviää auttaako kuitu, niin saa sitten lihaakin.

Psyllium on loistava tähän, mutta se on vähän kusinen ottaa kun se menee supernopeeta paakkuiseksi, laitan heradrinkin sekaan ja tehosekoittimella niin perkeleesti runtua heti. Leivonnassa sitä käytetään tuomaan semmoista stydimpää massasta.

Tää VHH/keto on kyllä älyttömän mielenkiintoista kikkailua, en ajatellut että on suht monimutkaista kuitenkin. Mut sit kun ottaa verikokeita ja veivaa kaiken viimeisen päälle, niin se on ihan siistiä kun näkee veriarvojen paranemisen hurjasti.

Tää VHH/keto on kyllä älyttömän mielenkiintoista kikkailua, en ajatellut että on suht monimutkaista kuitenkin. Mut sit kun ottaa verikokeita ja veivaa kaiken viimeisen päälle, niin se on ihan siistiä kun näkee veriarvojen paranemisen hurjasti.
Ajatteletko jatkossakin että keto on/off (ketoaineiden määrän perusteella?) vai haetko enemmän jotain muita markkereita kuten energiatasoja/mielitekoja tms? Eiks se on/off-määrittely oo >0,5mmol/l ketoaineita tms?

Psyllium on loistava tähän, mutta se on vähän kusinen ottaa kun se menee supernopeeta paakkuiseksi, laitan heradrinkin sekaan ja tehosekoittimella niin perkeleesti runtua heti. Leivonnassa sitä käytetään tuomaan semmoista stydimpää massasta.
Mä vedin jonkun aikaa sellasta valkosta sekoittuvaa kuitulisää. Psylliumia saanee myös rouheena, jonka ei pitäis paakkuuntua.

Ajatteletko jatkossakin että keto on/off (ketoaineiden määrän perusteella?) vai haetko enemmän jotain muita markkereita kuten energiatasoja/mielitekoja tms? Eiks se on/off-määrittely oo >0,5mmol/l ketoaineita tms?

Mä vedin jonkun aikaa sellasta valkosta sekoittuvaa kuitulisää. Psylliumia saanee myös rouheena, jonka ei pitäis paakkuuntua.
En mittaile ketoaineita, enkä ole varma olenko ihan ketoosissa kun hiilaria varmaan 5-15g päivässä. Meen pääosin veriarvojen mukaan ja sitten yleisen voinnin mukaan. En ole nukkunut ikinä näin sikeesti ja hyvin mitä viimeiset 2kk. Mutta olen polttanut lihasta, se on ihan varmaa, ei tää lookki voi mennä näin kasaan kun hiilarit poistuu. Voimatasot pysyneet jotakuinkin ainakin jaloissa, mutta toki se on ainoa lihasryhmä jossa mennään painoprogella, saattais olla paikallaan kaikille lihasryhmille nostaa painoja.

Rouheena olis psyllium hyvä, pitää etsiä. Tosin se ei ole niin hyvä tähän tarkoitukseen kuin jauheena.

Rouhe vs jauhe – käytännön ero​

Psyllium rouhe

• Karkeampi rakenne
  • Turpoaa hitaammin
  • Hieman lempeämpi vatsalle
  • Vaatii enemmän vettä
Psyllium jauhe

• Hienoksi jauhettu
  • Turpoaa nopeasti
  • Tehokkaampi LDL/ApoB-vaikutus per gramma
  • Helpompi sekoittaa juomaan

Tässä selitetty psylliumin peruste. Hiilarien vaikutus tässä yhtälössä olisi se, että osa energiasta tulisi sitten hiilareista, joten niitä LDL paketteja ei menis niin kovasti ja voisin puolittaa LDL arvon vaan vähän alle 100g hiilaria päivässä. Mutta sitten menettäisin kaikki ne hyödyt mitä ketolla saa. Joten koitan manipuloida LDL vähän alaspäin, olen jo laskenut sitä 1.3 yksikkö muilla keinoilla ruokavaliossa.

View: https://youtu.be/Zv824h_lMKg?si=b7fxFFI-eGvGzuVa

Se mitä mä käytin oli Rikas Sunwic ravintokuitu mutta se guarkuitu ei oo välttämättä ihan yhtä hyvä ku psyllium
Joo, psyllium on tehokkain liukonen kuitu ja edullista kun leivontakamaa. Kai siitäkin on kallis versio jossain luontaiskaupassa. Sallinen leivontahyllystä 100g pussi.

Back
Ylös Bottom