Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

IMG_0775.webp

Itse en ole 30v uran aikana ollu paikattavana kertaakaan, En yksityisellä enkä julkisella. mutta kun tytärtä käytin tutkimuksissa (astma epäily) julkisella, niin lääkäriä kiinnosti enemmän se, että lyödäänkö lasta kotona kuin se, että onko tyttärelläni astma. pahoja hengitysongelmia oli siis ollut. Ja ihan selvyyden vuoksi, niin lasta ei siis todellakaan kaltoinkohdella millään tavalla.

Kai julkisestakin yhtä nopean saisi lisäresursseilla ja turhien potilaiden karsimisellla.
Todellakin, mulla on myös tuttuja kunnallisella olevia lekureita, jotka sanoo, että se ihmismassa ei lopu koskaan. Siellä on aivan liikaa yksinäisyyden takia paikalle tulevia vanhuksia, joita sitten jututetaan turhanpäiten ja apua oikeasti kaipaavat saa venttaa.

Samaa mieltä kuin muut tuossa yllä, eli kuntoon vaan, maksoi mitä maksoi. Ja tosiaan yksityiseltäkin saa sen lähetteen kunnalliseen leikkaukseen. Huomattavasti rahanmenetystä enemmän vituttais skenaario, että tulevaisuudessa rinnan treenaamisesta ei tuu hevonvittua ja se rajoittaa samalla rajusti esim. ojentajan ja olkapäiden treenaamista. Ja suosittelen myös lämpimästi jatkossa ottamaan sen tapaturmavakuutuksen, saat itse ruksailla siellä vakuutusyhtiössä mitä vammoja ja hoitoja haluat sen kattavan, jolloin voit vaikuttaa myös hintaan paljon. Mulla on ihan perus vapaa-ajan tapaturmavakuutus, joka kieltäytyy ainoastaan kamppailulajeissa ja bmx-pyöräilyssä tapahtuneiden turmien maksamisesta. Ton kylkiäisenä on henkivakuutus, muistaakseni 200 000 omaisille jos kuolen, max.150 000 itselleni jos vammaudun työkyvyttömäksi. Maksaa vuodessa huikeat 140e. Ei korvaa tosiaan normi lääkärikäyntejä, mutta jos ja kun joskus sattuu jotain, niin ei tarvii siellä kunnallisella hikoilla.

Voitko vinkata jonkun hyvän vakuutusyhtiön ja vakuutuksen, josta saa TAPATURMAvakuutuksen, joka myös oikeasti kattaa lihasvammat yms ? Itsellä meni toistamiseen polvesta nivelkierukka. Kun aiheuttaja ei ollut ulkoinen, ei näin ollen ole tapaturma. Olisi pitänyt kompastua maton reunaan tanko niskassa.

edit; Olettaen, että on halvempi kuin, että käy 6 vuoden välein tähystyksessä

Ja magneetin tulokset tässä.

Pectoralis major lihas on revennyt lateraalireunastaan läheltä humeruksen kiinnitystään, ja lihaksen lateraalipää on vetäytynyt viitisen cm mediaalisuuntaan. Lihaksen lateraalipäässä on haemorrhagiaa ja ödeemaa ja ventraalisen peitinkalvon myötäinen ad 10 cm laajuinen ja enimmillään 1 cm paksuinen hematooma.

Muiden lihasten tai jänteiden repeämiä ei näy.

Todellakin, mulla on myös tuttuja kunnallisella olevia lekureita, jotka sanoo, että se ihmismassa ei lopu koskaan. Siellä on aivan liikaa yksinäisyyden takia paikalle tulevia vanhuksia, joita sitten jututetaan turhanpäiten ja apua oikeasti kaipaavat saa venttaa.

Tuosta muistelen lukeneeni juttua jonkin aikaa sitten, että kun nykyään se kulttuuri on, että aikoja ei varata vaan vaivoineen marssitaan lähes aina päivystykseen ja kun halutaan päästä silloin kun siltä tuntuu. Tämä sitten ruuhkauttaa päivystyksen mikä olisi tarkoitettu oikeasti kiireellisille tapauksille.

Itselläni työterveys terveystalossa. Vuosien mittaan olen saanut sieltä aina kaiken mitä olen halunnut. Siis kaikki labrat, kuvat ym. Koskaan ei ole sanottu ei ja kaikki saa aina heti. Jos joku toimenpide ei onnistu, niin lähete keskussairaalaan.

Kunnallisella pitää vähän myös miettiä kustannuksia, yksityisellä puolella tärkeintä on, että asiakas on tyytyväinen. Yksityisellä asiakas tuo rahaa ja kunnallisella se on menoerä.

Mutta jos joku tapaturma käy vaikka illalla, niin sitten ei ole muuta mahdollisuutta kun mennä acutaan (sairaalan ensiapu) jonottamaan. Odotusaika siellä voi olla vaikka 5 tuntia, se käsittääkseni ihan normaali aika. Joskus odotusaika on ollut jopa 12 tuntia.

Eipä yksityiselle tuodakaan mitään kolaripotilaita, sinne varataan aika netistä ja lähdetään itse ajeleen paikalle, joten ei ihme ettei siellä tartte odotella kun toiminta on niin ennalta suunniteltua.

Mut jos työterveyttä ei olis, niin kyllä varmaan olis odottelu vituttanu monta kertaa.

Hämmentäviä eroja. Mulla hajos polvi painitreeneissä. 5min jonotusta triagehoitajalle, sitten 20min odotusta lääkärin tutkimukseen. Sen jälkeen suoraan röntgen. Sitten sanottiiin että omalääkärin kautta hakemaan lähete ortopedille. Omalääkäriajan sai seuraavalle päivälle ja ortopedi oli jo seuraavalle viikolla ja magneetti sitten sitä seuraavalla viikolla. Ei tietty lähelläkään yksityisen tehokkuutta. Kai julkisestakin yhtä nopean saisi lisäresursseilla ja turhien potilaiden karsimisellla.
Minä odottelin olkapään takia ortopedille pääsyä 10kk. Odotus aikana tuli lähetteitä joihinkin tutkimuksiin. Niistä se ei sitten tiennyt mitään, eikä kuulemma tuloksia voinut mistään nähdä. Soittelin ne sit labrasta ja googlettelin onko normaalit. Toki kyseessä oli lähinnä vanhan vaivan paheneminen jne ei mitään kiireelistä, mutta silti...

Ton tietää että sieltä(julkiselta) tuleen mitä vaan ja narkit kävelee yli. Sun tuloilla olis lullut mennä heti privattiin. Ikävää että luotit systeemiin. Mä oon aina saanut nopeaa halpotusta päivystyksestä kun ne on kattonut että mikä mies.

Yleinen puoli hoitaa kaiketi aika hyvin hommat joissa hengenvaaraa, luita poikki tai vakavia sairauksia, mutta muissa vammoissa varmaan yksityinen puoli on parempi jos suinkin rahaa on sijoittaa.

Itse sain kyllä hyvää palvelua viime kesänä kunnallispuolelta. Verisuonitukos oli ja oli vaarana että menee keuhkoihin. muutamassa tunnissa saivat pohjoismaiden parhaan verisuoni spesialistin paikalle tekemään hommansa. Lääkäri tuli vielä muistaakseni lomalta sinne. Se nyt on vain niin että siellä voi olla kiireellisempiä tapauksia edellä.

Ja magneetin tulokset tässä.

Pectoralis major lihas on revennyt lateraalireunastaan läheltä humeruksen kiinnitystään, ja lihaksen lateraalipää on vetäytynyt viitisen cm mediaalisuuntaan. Lihaksen lateraalipäässä on haemorrhagiaa ja ödeemaa ja ventraalisen peitinkalvon myötäinen ad 10 cm laajuinen ja enimmillään 1 cm paksuinen hematooma.

Muiden lihasten tai jänteiden repeämiä ei näy.
Siis koko lihaksen leveydeltä revennyt siitä?

No voi perkele, eihän siinä sitten hyvin käynyt. Tsemppiä ja paranemisia täältä myös :puntti:

Perkele sentään! Semmosta se on, ylämäkiä ja alamäkiä.. Tsemppiä pirusti jatkoon, äijällä hyvä asenne loukkaantumiseen, hattu nousee!

Mulla ei ole ainuttakaan hyvää kokemusta kunnallisesta hoidosta ja joka kerta pelkkää paskaa. Alkoi jo kun olin sääriluu läpipoikki 7 tuntia odotushuoneessa 13 vuotiaana. Sitten olen vältellyt sitä paskaa sen minkä voin ja tässä taas huomattiin, verorahat mitä maksan, ei mulle koskaan palaudu edes kun niitä tarttis.

Niin eli sun mielestä julkisen puolen hoito on paskaa koska päivystyksessä joutuu odottamaan? Tuohan kertoo vain, että systeemi ei toimi..? Kyllä meilläpäin ainakin hoito on ihan huippua sama meneekö julkiselle vai yksityiselle. Julkisella vaan pitkät jonot!

Niin mitä se muhun liittyy? En mä käytä insua tai kasvua. Enkä ole sanonut käyttävänikään.
No ajattelin että sä tietäisit tähän vastauksen mutta ilmeisesti et halua sitä sanoa. En nyt yritä vittuilla koska tuntuu nyt että niin luulet näin vaan hilian tämän putous videon ja muutos on ollut huima.

Back
Ylös Bottom