Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kun saan selville damagen laajuuden, aloitan sitten iPhonella Road to recovery sarjan ja teen niin kauan kun pystyn rintaa tekemään ekat punnerrukset 60 kilolla. Missä tahansa koneessa.
Ongelmana siellä on se, että radiologi ei ole paikalla kuvia otettaessa. Varsinkin jos otetaan joitain toiminnallisia kuvia esimerkiksi kaularangasta, on radiologin läsnäolo nimenomaan kuvia otettaessa suotavaa. Tuttuni sai juurikin tästä syystä huonot kuvat. Sinänsä se laite on varmasti ihan riittävän hyvä. Kyllä noilla yksityisillä lääkäriasemillakin, joissa kuvat maksavat enemmän, on noita tarkkuudeltaan 1,5T:n laitteita. Suomessa otettavista kuvista noin 90% otetaan 1,5 Teslan laitteilla. Toki esimerkiksi Dextrassa on kolmen Teslan laite, mutta en usko että se on ratkaiseva tekijä rintalihaksen kuvantamisessa.
Sitten onkin jännät fiilikset jos alkaa osittain revenny ja sikana turvonnu tissi kramppaileen. Varovasti sitten se muidenki liikeiden aloitus. Liikaa liian nopeaa tuleeki kalkkeumaa jne enemmän arpea. Vaiva voikin jatkua sitten vuoden ylimääräistä, koska ei kuukautta malttanu.Sykkii inhottavasti tuo jänne tossa. Vai lihas vai mikä onkaan. Vetää melkosta morsee.
tapaturmavakuutuksen
No sit sulla on varmaan joku perustelu, miksei mulle tarjottu mitään hoitoa tuolla? Kauanko siellä olis pitänyt istua? Yön yli? Akka tiskillä vielä kysyi paljonko sattuu ja sanoin, että vähän helvetisti. Ei tullut mieleen tarjoo sitä kylmää tai jotain buranaa edes. Ei niitä kiinnosta siellä. Jos olisin voinut, olisin ottanut takin ja paidan pois, että saako täällä vittu hoitoa kun mulla on helvetti lihas poikki. Mitäs jos jalka menee poikki? Onko niillä edelleen tärkeempää talutella Pertsa hoitoon kun oli vähän kännissä kaatunut, ja vielä jumalauta kantavat sen kaljakassin.Mää voisin taas kertoa kuinka paljon privaattitorhtorien hommia on saanu korjata, mutta alkaa menemään semmosiin juttuihin että voisi tunnistaa tapauksia. Että menee salassapitovelvollisuuden piikkiin.
Jännä miten erilaisia kokemuksia tulee eri ihmisille. Mulla omasta, perheen ja muun lähipiirin kokemuksista Julkisella ollut aina nopeaa ja asiantuntevaa palvelua. Yksityisellä taas ollut vähän laidasta laitaan. Yhtä syöpää ei osattu edes epäillä, jonka terkkalekuri sitten keksi. Toisella olisi hartiavaivoissa se tuumori tuntunut samantien jos olisi vaivautunut kunnolla tutkimaan niinkuin terkkalääkäri sitten myöhemmin teki. Yksi tuttu julkisella toimiva gynekin aina manaa, kun kaikki mitä yksityisellä eivät osaa tulee aina hänen hoidettavakseen lopulta. Lähipiirin kilpparijutuissakin on yksityisellä säädetty vaikka mitä protokollan vastaista hoitoa. Mutta ehkä näissä on alakohtaista eroa. Ehkä nuo tapaturma ja urheiluvammat menee keskimäärin paremmin yksityisen kautta. Vaikka itsellä nekin on mennyt julkisella tosi hienosti. Voi tietty myös olla, että täällä Tampereella vaan julkinen toimii paremmin tai jotain. En nyt tässä siis kiistä kenenkään kokemuksia. Kunhan vaan omani totesin.Mulla ei ole ainuttakaan hyvää kokemusta kunnallisesta hoidosta ja joka kerta pelkkää paskaa. Alkoi jo kun olin sääriluu läpipoikki 7 tuntia odotushuoneessa 13 vuotiaana. Sitten olen vältellyt sitä paskaa sen minkä voin ja tässä taas huomattiin, verorahat mitä maksan, ei mulle koskaan palaudu edes kun niitä tarttis.
Kunnallisella varmaan olisivat kuvanneet ens kuun lopulla.
No katsos kun täällä stadissa ne ihmiset ei lopu koskaan, eli periaatteessa mä olisin ollut tuolla lopun elämääni, ennenkuin olisi alkanut lappamaan sisälle vastaavia tapauksia kuten reisilihaksen repeäminen, pään irtoominen, käsien poikki lähteminen jne. Sitä ennen siellä riittää kerran aivastaneita loputtomiin ohittamaan tämmöiset tapaukset.Se revennyt rinta nyt vaan on sen ensiavun päivystyskiirrellisyydessä hyvin pitkälle pakan pohjalla.
Hämmentäviä eroja. Mulla hajos polvi painitreeneissä. 5min jonotusta triagehoitajalle, sitten 20min odotusta lääkärin tutkimukseen. Sen jälkeen suoraan röntgen. Sitten sanottiiin että omalääkärin kautta hakemaan lähete ortopedille. Omalääkäriajan sai seuraavalle päivälle ja ortopedi oli jo seuraavalle viikolla ja magneetti sitten sitä seuraavalla viikolla. Ei tietty lähelläkään yksityisen tehokkuutta. Kai julkisestakin yhtä nopean saisi lisäresursseilla ja turhien potilaiden karsimisellla.Mulla hajos 2010 polvi kyykätessä ja kesti 14 kk päästä magneettiin. :D