Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Windowsautistina iOS tuntuu aivan helvetin monimutkaselta käyttikseltä. Tykkään myös w10 selkeydestä.

Nyt kumminki joku iosukko alkaa inttämään että "iOS on paljon selkeämpi ja kevyempi ja helpompi ja sillä saa persettä" yms mussunmussun. Haista vittu paskat ole :D

Tehoa ihan saatanasti, kaikki mitä saa, tapissa. 64g muistia, 2x6G näytönohjaimet jne jne.

Pöytäkoneetkin voi olla siistejä. Muromiesten mielestä roskis, joka taas todistaa, että Windows-tyypit ei tajua mitään designista. Ja tässä vaiheessa kestää noin 3sec kun joku muro tulee lässyttämään, että tolla ei voi pelata. Mä pelaan konsolilla 65 tuuman näytöllä 5.1 äänillä, en sillä kusisella läppärillä silmät solmussa. Tossa on potkua mun videoeditointiin ja kuvienkäsittelyyn mitä varten mä koneet hommaan.

katso liitettä 139904

Nättihän tuo on mutta ei tuota enää ole kannattavaa kenenkään hankkia, ei mitään päivityksiä raudan puolesta 3 vuoteen mutta hinta pysynyt samana, jos ei jopa hieman noussut.
Tuolla kymppitonnilla kasaa nätisti 28-core-56-thread työaseman ja käytännössä yksi gtx1080 on tehokkaampi kuin nuo Fireprot crossifressa. Toki niitä ei yhtä nättiin pönttöön saakkaan ahdettua.
Ja tämä ei ole hyökkäys mac käyttäjiä vastaan vaan selvästi laskettavissa oleva fakta.

E: Ja sellainen huomio että ei voida periaatteessa puhua 2x6gb näytönohjaimista kun vramin määrää ei lasketa yhteen näyttiksia stackatessa vaan käytössä on ainoastaan toisen näyttiksen muisti.

Nättihän tuo on mutta ei tuota enää ole kannattavaa kenenkään hankkia, ei mitään päivityksiä raudan puolesta 3 vuoteen mutta hinta pysynyt samana, jos ei jopa hieman noussut.
Tuolla kymppitonnilla kasaa nätisti 28-core-56-thread työaseman ja käytännössä yksi gtx1080 on tehokkaampi kuin nuo Fireprot crossifressa. Toki niitä ei yhtä nättiin pönttöön saakkaan ahdettua.
Ja tämä ei ole hyökkäys mac käyttäjiä vastaan vaan selvästi laskettavissa oleva fakta.
No mulla olisi semmoinen jos semmoisen tahtoisin, mutta kun en ole ihminen, joka ostaa 4 Kiaa yhden Audin hinnalla. Ostan yhden Audin, koska haluun sen.

Ja kun Windows ajatuksenakin on niin vastemielinen, niin eipä sitä paljoa ole vaihtoehtojakaan.

Vertaat Windowsia Kiaan ja Applea Audiin? :D aika hipsterit setit siellä. Sama kun joku fanipoika vertais Samsungia Mersuun ja Huaweita Tojotaan.

Ja iOS näyttää tosi sekavalta, jos on koko elämänsä käyttäny Windowsia, en oo ees ainut miun lähipiiristä kuka tuota mieltä on ollu. Mitä design osastoon tulee, niin ite ainakin mieluummin ostan pienemmällä rahalla saman tehosen/ tehokkaamman koneen, kuin ulkosesti hienomman.

Ja esimerkki. Jos haluaa mustan ja musta maksaa 1000 euroa, niin ostaako sitten punaisen kun se maksaa 100 euroa? Mä olen ihminen, joka ostaa mieluummin sen mitä haluaa, ei sen mikä on halvempi. Ja vaikka se punainen olisi mustaa parempi, ostaisin silti mustan kalliimmalla koska haluan mustan. Tätä ei suurin osa ihmisistä ymmärrä, että meille joillekin merkkaa muukin kuin vain hinta.

Ja mulle on ihan sama vaikka koko maailma käyttäisi Windowsia, ei mua kiinnosta vittuakaan. Mä en vain ymmärrä mikä muroja hitsaa kun hirvee tarve aina koittaa vänkää kun joku pitää Applen tuotteista. Mitä se teitä liikuttaa? En ymmärrä. Jos joku on teidän mielestä tyhmä kun ostaa Applen, niin mun mielestä se ei teidän lompakosta ole pois, joten ihan rauhassa vain. Toi marina ei saa mitään muuta aikaan kun turhaa vitutusta kun joka ikinen kerta on ihan pakko tulla marisemaan.

Ihmiset on monesti kovin ymmärtämättömiä. Jos joku on erimieltä niin hän on outo tai väärässä. Jotkut ovat hiljaa oman mielipiteensä kanssa, jotkut taas kertoo sinun olevan väärässä.

Ja tässähän ei ole oikeaa tai väärää, tässä on vain erilaiset ajattelutavat asiasta. Mulla ei herätä mitään mielipiteitä tai mielikuvia kun nään kahvilassa läppärin, oli se sitten minkä merkkinen tahansa, se on vain läppäri. Mutta oudosti windowsin käyttäjällä tulee visiot Applen nähdessään tyhmistä ihmisistä, hipstereistä, fanipojista jne. Musta jotenkin tuntuu vain, että nää ongelmia näkevät ovat jotenkin kaapissa ja salaa haluaisivat Applen, mutta koska tosta merkkijutusta on tullut niin iso asia, niin luonto ei vain anna periksi. Ja loppujen lopuksi, mitä välii millään?

20 vuotta Winkkari -ympäristöjen kanssa touhunneena, minun mielipiteeni on, että iOS ei ole todellakaan sekava, mitä olen niiden kanssa vähän touhunnut.

No mulla olisi semmoinen jos semmoisen tahtoisin, mutta kun en ole ihminen, joka ostaa 4 Kiaa yhden Audin hinnalla. Ostan yhden Audin, koska haluun sen.

Ja kun Windows ajatuksenakin on niin vastemielinen, niin eipä sitä paljoa ole vaihtoehtojakaan.

Sori nyt vaan, mutta se että ostat ns. kalliimmalla paskempaa ei tee mac prosta audia ja windows koneesta kiaa. Tolla logiikalla ostat 4 audin hinnalla yhden kian.
Ja mitä Windowsiin tulee se ei ole ainut vaihtoehto itse kasatulle koneelle, jos OSX on se pointti hackintosh on keksitty. Itse en näe järkeä maksaa käyttöjärjestelmästä tuollaista extra hintaa.

Sori nyt vaan, mutta se että ostat ns. kalliimmalla paskempaa ei tee mac prosta audia ja windows koneesta kiaa. Tolla logiikalla ostat 4 audin hinnalla yhden kian.
Ja mitä Windowsiin tulee se ei ole ainut vaihtoehto itse kasatulle koneelle, jos OSX on se pointti hackintosh on keksitty. Itse en näe järkeä maksaa käyttöjärjestelmästä tuollaista extra hintaa.
Mitä sitten ostanko neljän Audin hinnalla Kian, kun mä vain haluun sen mitä ostan? Mikä tossa on niin helvetin vaikeeta ymmärtää. Vaikka mä saisin 10 eurolla yhtä tehokkaan Windows koneen mitä toi Mac pro on, en ostaisi sitä, en vain siedä ajatusta Windowsista. Haluun Macin kun ne vain on mulle ollut inspiroivia laitteita kaikinpuolin. Koko yritys on inspiroiva, mennään eteenpäin, ajatellaan designia, ajatellaan toimivuutta. Mulle Windows on yksinkertaisesti ajatuksena vain helvetin tylsä ruma harmaa laatikko.

Mitä sitten ostanko neljän Audin hinnalla Kian, kun mä vain haluun sen mitä ostan? Mikä tossa on niin helvetin vaikeeta ymmärtää. Vaikka mä saisin 10 eurolla yhtä tehokkaan Windows koneen mitä toi Mac pro on, en ostaisi sitä, en vain siedä ajatusta Windowsista.

Turhaan sä tohon käyttöjärjestelmään tarraudut. Nykyään käytännössä mikä tahansa kone ottaa sisäänsä niin Windowsin, Linuxin kuin OSX:n. Applekaan ole tehnyt vuosiin omaa rautaa joten ajureista ei tule ongelmaa, senkun asentelee.
Ainut syy ostaa Applen tekeleitä on se että ne on ängätty nätimpään purkkiin, joka myös on toki mielipide asia.
Tää kuva kiteyttää aika hyvin ton ajattelutavan.

asgafkbf.png

Turhaan sä tohon käyttöjärjestelmään tarraudut. Nykyään käytännössä mikä tahansa kone ottaa sisäänsä niin Windowsin, Linuxin kuin OSX:n. Applekaan ole tehnyt vuosiin omaa rautaa joten ajureista ei tule ongelmaa, senkun asentelee.
Ainut syy ostaa Applen tekeleitä on se että ne on ängätty nätimpään purkkiin, joka myös on toki mielipide asia.
Tää kuva kiteyttää aika hyvin ton ajattelutavan.

asgafkbf.png
Nyt sä tuputat siinä, en ottais Windowsia edes vaikka mulle annettais kaikki koneet ilmaiseksi. Mä en haluu sitä, mä haluun Applen koneen ja käyttiksen. Miksi Windows-ihmisten on pakko vänkää ja tunkee ja tuputtaa kun jotkut saatanan jehovat, menkää vittuun niiden Vartiotornienne kanssa, en haluu.

Ja joo, tulee se 13 tuumainen Macbook Pro touchbarilla, alkaa tämä kone olemaan jo muutaman vuoden vanha.

Nyt sä tuputat siinä, en ottais Windowsia edes vaikka mulle annettais kaikki koneet ilmaiseksi. Mä en haluu sitä, mä haluun Applen koneen ja käyttiksen. Miksi WIndows-ihmisten on pakko vänkää ja tunkee ja tuputtaa kun jotkut saatanan jehovat, menkää vittuun niiden Vartiotornienne kanssa, en haluu.

Eli sun pointti oli kuin olikin se että merkin oltava nimenomaan Apple. Ei siis se että Applen tuotteet olisivat parempia/tehokkaampia/mitä lie vaan nimenomaan se omenalogo siinä läppärin kannessa.

" en ottais Windowsia edes vaikka mulle annettais kaikki koneet ilmaiseksi"

Eli jos sulle annettaisiin itsekasattu tietokone kaikilla herkuilla ja päällä pyörii applen osx jossa et huomaa mitään eroa muuta kuin tehollisen lisäyksen verrattuna "oikeaan" Applen tuotteeseen, jättäisit käyttämättä kun ei omenalogoa löydy?

Eli sun pointti oli kuin olikin se että merkin oltava nimenomaan Apple. Ei siis se että Applen tuotteet olisivat parempia/tehokkaampia/mitä lie vaan nimenomaan se omenalogo siinä läppärin kannessa.
No kun ne on mulle parempia, koko ekosysteemi vain toimii niin loistavasti kun on pöytäköne, puhelin, läppäri ja padi Applelta. Ja mä vähän veikkaan, että täältä ei löydy keltään yhtään Windows konetta, joka tekee mun duunit nopeemmin mitä toi Mac pro. Joten heippa jo.

Ja mitä sitten vaikka periaate olisi vain omenalogo, se takaa mulle tinkimättömän laadun, miten se voi noin kovaa hitsata, kerroppa mulle? Mikä tossa on niin vaikeeta että on ihan pakko tunkee sitä omaa mielipidettä?

Ja mä vähän veikkaan, että täältä ei löydy keltään yhtään Windows konetta, joka tekee mun duunit nopeemmin mitä toi Mac pro. Joten heippa jo.

Tähän en ota kantaa kun en voi tietää mitä rautaa kenenkin pakkislaisen koneesta löytyy, mutta vastaavan pc kokoonpanon kasaa reippaalla 3000 eurolla joten voisin veikata että näitä on foorumilla
jopa useampi kappale, kuitenkin esim FirePro d700 näyttiksitä joutuu pulittamaan tuon mac pron perushinnan päälle 720e jolla saa jo yhden gtx 1080 joka vie mennen tullen ja palatessa.
Vaikka sä maksat 10k euroa kokoonpanosta jota kuvittelet että muilla ei ole, ei tarkoita sitä että jollakin ei vastaavaa pctä löydy kun sen todellisuudessa kasaa kolmas osalla hinnasta.

Kannettavissa ymmärrän applen tuotteiden hankkimisen, joskin uusimman malliston hinnoissa tuntuu olevan hieman ilmaa vrt, edellinen sukupolvi. Varmaan sellaisen itsekin hankkisin mutta kun ubuntulla mennään niin tuntuu turhalta.

Tähän en ota kantaa kun en voi tietää mitä rautaa kenenkin pakkislaisen koneesta löytyy, mutta vastaavan pc kokoonpanon kasaa reippaalla 3000 eurolla joten voisin veikata että näitä on foorumilla
jopa useampi kappale, kuitenkin esim FirePro d700 näyttiksitä joutuu pulittamaan tuon mac pron perushinnan päälle 720e jolla saa jo yhden gtx 1080 joka vie mennen tullen ja palatessa.
Vaikka sä maksat 10k euroa kokoonpanosta jota kuvittelet että muilla ei ole, ei tarkoita sitä että jollakin ei vastaavaa pctä löydy kun sen todellisuudessa kasaa kolmas osalla hinnasta.

Kannettavissa ymmärrän applen tuotteiden hankkimisen, joskin uusimman malliston hinnoissa tuntuu olevan hieman ilmaa vrt, edellinen sukupolvi. Varmaan sellaisen itsekin hankkisin mutta kun ubuntulla mennään niin tuntuu turhalta.
No voi herranjumala, mä en jaksa enää, koska mitä sitten saako Windows koneen halvemmalla kun mä en semmoista halua. Sovitaan nyt sitten ihan mitä sä haluut, mulle riittää, menkää tietokonekeskusteluun vänkäämään ihan rauhassa, en tuu perässä.

No voi herranjumala, mä en jaksa enää, koska mitä sitten saako Windows koneen halvemmalla kun mä en semmoista halua. Sovitaan nyt sitten ihan mitä sä haluut, mulle riittää, menkää tietokonekeskusteluun vänkäämään ihan rauhassa, en tuu perässä.

Niin kun eka prassailet ettei muilta vastaavaa konetta löydy ja se osoittautuukin paskaksi argumentiksi niin lopetetaan siihen :D
Mut joo eiköhän tää ollut tässä munkin puolesta, ajattelin vaan huomauttaa parista asiasta mutta hieman eskaloitui.

Back
Ylös Bottom