Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Ihan villi spekulaatio, voisko toi 2markkaa ollu se joka veti niskat jumiin alunperin? Varsinkin, kun alasviennissä näkyy kypärä nousevan penkistä. Toivottavasti on kyse niskajumista eikä sisäkorvasta johtuva. http://www.suomenmeniereliitto.fi/index.php?sivu=5747

Mieluummin molemmat nuo kuin aneurysma, josta tulee myös pääkipu, pahoinvointi, huimaus jne revetessään. Mutta puhjennut sellainen ei kyllä trapseja venytelemällä helpota, joten voi varmaan huokaista helpotuksesta.

Ihan normaali olo on jo ja Toni vielä hieroi trapseja auki. Sitä itsekin mietin, että olisko 200kg nosto sitten jotenkin jumittanut jotain, tosin päätä olen aina nostanut, paitsi kisoissa, joissa sitä ei saa nostaa. Mulle on aikaisemmin joskus 15 vuotta sitten käynyt vastaava, että treenin jälkeen jos nopeaan käänsi päätä, niin meinasi tasapaino pettää. Silloin se helpotti kun vedin känni, varmaan rentoutui siinä sitten jumittavat lihakset. Oksun olisin välttänyt eilen jos olisin tajunnut sen johtuvan huimauksesta, eli trapseja venyttäessä olo parani salamana. Muut oksentelee jalkatreeneissä joka kerta, mä kerran 10 vuoteen, joten en vielä olisi kamalan huolissaan. Katsotaan toistuuko tämä ja selkä pitää hieroa kunnolla auki kun siellä jumia on edelleen.

Mulla ei ole laatta lentänyt, mutta niska ja hartiaseutu ovat joskus aikoja sitten jumittanut todella inhottavan rajusti ja olo on ollut kuin sekopää kännisellä. Mulla auttoi useampi hieronta ja venyttely (kaikkea en muista...). Mulla hermosto (kroppa) reagoi muutenkin herkästi jumeihin.

Mun mutsilla oli kans joskus tommosta suht yhtäkkiä alkanutta huimausta ja eka epäiltiin et se olisi sitä jotain sisäkorvasta johtuvaa asentohuimausta, mutta olikin vissiin vaan kallonpohja/niskajumista johtuva. Tai ainakin ne aukihieromalla hävis huimauskin, eikä ole tullut takas.

Käyn kyllä kovasti hieronnassa, mutta tällä treenitahdilla vain tulee jumeja vaikka miten kävis.

En yhtään ihmettele kun seuraa Wlogien kautta teidän treenejä ja puheita treeneistä. Vaikka olisin nuorempi ja paikat paremmassa kunnossa, niin mun kroppa ei moista menoa kestäisi eli pyyhe lentäisiin kehään jossain vaiheessa.

Meillä oli vaan tunti aikaa, joten ei siinä liikaa kerennyt veivaamaan. Perusjutut kuitenkin tehtiin, rangan ja kylkinivelien mobilisoinnit, fasciakäsittely Trapeziuksen kokoalueelle Occipitaleen asti, Levatorit ja Rhompparit myös, triggerpainallukset vielä Trapeziuksen yäosaan, tuskaa! Kallonpohja tosiaan aikasta tukossa ja varmasti aiheuttaa ongelmia tässä tapauksessa. Sit ku toi iski päälle erityisen kovan selkätreenin aikana, niin uskon että ei mitään vakavempaa kyseessä kuin jumit.

No katsos kun aikaisemmin tein vuosia töitä ykkösen eteen, välttelin erikoistekniikoita ja failurea tehden kaiken, että saan kiloja ylös. Nyt kun olen tehnyt kaiken täysin päinvastoin, niin maksimivoima on noussut täysin päättömästi vaikka en ole penkkiä edes tehnyt kunnolla. Ojentajille en ole punnertanut juuri ollenkaan, vaan tehnyt volyymitreeniä. Aikaisemmin noudatin voimanoston periaatteita, sain kisoissa 99,8kg elopainolla 205kg. Nyt olen mennyt täysin päinvastaisesti bodaustreenillä ja saan 200kg 95 kiloisena. Olen koittanut nyt maksimin kummallakin tavalla ja kunhan mietin vain, että ei se välttämättä olekaan niin simppeli juttu tuo voiman kasvatus. Siinä voi olla melkoisesti yksilöllisiä eroja. Tanko ampuu rinnalta ja jos tekisin ojentajille punnerrustreenejä, niin ei hidastelisi sitten lopussakaan enää.

Jos mä nyt alkaisin tosissani penkkaamaan, niin tällä kokemuksella mä en todellakaan tekisi enää voimanostoperiaatteella treenejä, vaan pyrkisin kasvattamana lihasmassaa samankaltaisella treenillä kuin nyt hieman himmaten pahimpia vetoja. Isompi lihas supistuu voimakkaammin. Jos siihen vielä lyötäis sitten 15 sustaa viikossa, 15000iu hcg:ta, halotestiniä ja anaboleja, niin mä tekisin omat enkkani heittämällä kireemmässä ja kevyemmässä kunnossa tällä treenillä.

Ja ei ole mikään yllätys, että sulla on taas paha olo mun jutuista, olet aina marisemassa jostakin.

Itse oon muistaakseni muutama vuosi takaperin jo tuonne natupenkki -ketjuun kirjotellut omia näkemyksiä, jotka on osaltaan aika samanlaisia. Jotkut geneettisesti lahjakkaat tyypit(voimailuun) pystyy nostamaan melkoisen isoja kuormia ilman huomattavaa lihasmassaa, mutta jos irtiottokyky ei ole luonnostaan keskivertoa kovempi niin tehtävä on liki mahdoton. Pitkällä tähtäimellä monille (ei luonnostaan voimakkaille) helpoin tie saavuttaa esim. suurin mahdollinen penkkimaksimi on rakentaa lihasmassaa vuosien varrella maksimaalisesti ja tehdä lajitreeniä siinä ohessa. Monesta pienestä ja heikosta voi tulla melko vahva tuolla periaatteella, tietenkään nopeasti se ei tapahdu. Lyhyellä aikavälillä helpoin(tai ainut)tapa nostaa voimatasoja on hermostollisen puolen virittäminen maksimaaliseen iskuun.

Ja tuo, että failure tappaa hermotuksen ei kyllä monellakaan pidä paikkaansa. Itse ainakin saan liki nopeimmat voimatasojen nousut jossakin tietyssä liikkeessä kun vedellään isoilla kuormilla failureen. Pidempään tätä ei voi tai kannata jatkaa, koska hermosto on ennen pitkää sekaisin ainakin allekirjoittaneella. Hermostollisen ylikuormittumisen riski kasvaa varsinkin, jos kokonaisvaltaisia liikkeitä kuten penkit, kyykyt ja vedot tehdään failureen säännöllisesti. On kuitenkin hyvin yksilöllistä, miten hermosto kestää sellaista rääkkiä ja samaa pätee suurilla yli 90% 1RM kuormilla treenaamiseen. HIT -tyylinen bodaustreeni esimerkiksi on monelle erittäin tehokas tapa kasvattaa nopeasti sarjapainoja, vaikkei se nyt se päätavoite olisikaan. Sulle esim. varmasti tuo täysverinen bodaus ja siihen esim. rintatreenin(treenijaosta en tarkemmin tiedä, kunhan esimerkkinä) alkuun penkkipunnerrusta semmoisella voima-/voimabodaussysteemillä, jolla sarjapainoprogressio on mahdollista toteuttaa, toimisi varmasti erinomaisesti.

Ja jotkut on muistaakseni naureskellut mun kirjotuksille, kun oon tuonut niissä esille tuon lihasmassan maksimoinnin voimailua ajatellen. Kokemuksen kautta tietää, itse ainakin kokeilin "kaiken mahdollisen" kun voimailua harrastin maksimoidakseni tulokset ja päästäkseni heikosta edes välttävän vahvaksi. Yksilöllisyyttä ei voi taas korostaa: Monella jää huippu saavuttamatta, kun tehdään jonkun tietyn kaavan tai periaatteiden mukaan, joka on olemassa olevan luulotiedon perusteella oikea tai sitten tehdään sokeasti niinkun lähes kaikki muut lajin harrastajat tekee.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jos molemmat kädet omistava miespuolinen henkilö pitää itselleen tärkeänä asiana saada esim. 200kg penkistä, niin hakea se oma ns.natumaksimi säädyllisessä ajassa esim. 2-3 vuodessa. Tuota aikaa pidempää on turha kuluttaa elämäänsä ja rimpuilla jotakin 150kg penkkiä, että se muutuisi 155kg penkiksi. 150kg natupenkki ja siihen sitten lääkkeet päälle, niin ei siinä yleensä hirveän pitkään mene, että penkki on kahdessa sadassa. Ja jos se kahdensadan penkkaaminen troppien avulla ei ollut kivaa puuhaa, niin ainahan voi palata siihen naturimpuiluun sen 150kg penkin kanssa.

Nyt ei kiristellä, vaan olen nostanut hiilareita merkittävästi, varmaan 2000kcal. Mun metabolia on ollut vähän jumissa ja vaikka tässä olen mättänyt pari viikkoa ihan helvetisti enemmän ruokaa puhtaista lähteistä, niin paino ei ole noussut. Eli jatkan hiilarin mättämistä kunnes alan lihomaan ja tiedän paljonko saan syödä.
Itellä samaa ongelmaa. En ole ennen käyttänyt juurikaan hiilaria ennen tai tai treenin aikana,ja palkkari hiilaritkin ollut maltilla.
Nyt menee ennen treeniä jonnin verran. Treenin aikana joku 100-150gr ja treenin jälkeen 100gr. Ja pelkäsin että vyötäröön tällähtää nämä, niin eipä
vaan ole näin tehnyt,ja paino ei nouse.

Back
Ylös Bottom