Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Jossain vaiheessa puhuit että kiristelisit niin kireeksi että sun luulis olevan menossa kisoihin? Onko nyt penkkailujen jälkeen semmoisia suunnitelmia, vai meetkö fiiliksen mukaan eteenpäin?

Tossa aiemmin joku jo kysyi mitä liikkeitä ojentajille. Jos tekee ojentajapäivänä punnerruksia esim. kapea tai lattiapenkki nii millä toistohaarukalla noita kantsii tehä jos se on pääliikkeenä?

Jossain vaiheessa puhuit että kiristelisit niin kireeksi että sun luulis olevan menossa kisoihin? Onko nyt penkkailujen jälkeen semmoisia suunnitelmia, vai meetkö fiiliksen mukaan eteenpäin?
Nyt ei kiristellä, vaan olen nostanut hiilareita merkittävästi, varmaan 2000kcal. Mun metabolia on ollut vähän jumissa ja vaikka tässä olen mättänyt pari viikkoa ihan helvetisti enemmän ruokaa puhtaista lähteistä, niin paino ei ole noussut. Eli jatkan hiilarin mättämistä kunnes alan lihomaan ja tiedän paljonko saan syödä.

Tossa aiemmin joku jo kysyi mitä liikkeitä ojentajille. Jos tekee ojentajapäivänä punnerruksia esim. kapea tai lattiapenkki nii millä toistohaarukalla noita kantsii tehä jos se on pääliikkeenä?
Jos siis voimaa sinne haluaa, niin periaatteessa alta kymppejä, mutta en mä tosiaankaan enää ole varma mistään voimajutuista kun tämän päivän penkki näyttää ihan muuta. Mut jos teet kasin pintaan, niin et voi mennä hirveesti metsään.

Itelläni kävi sillain että olkapää tulehtui ja meni melki vuosi ennenkuin pääsin tekemään penkkiä.
Ennen olkapään kipeytymistä sain penkistä tuskasen kakkosen 100kg. Nyt kun olkapää on kunnossa ajattelin testaa vähän penkkiä ja kappas 100kgx10 ja 120kg helppo kakkonen...
Tein tuon ajan kun olkapää paskana ni pelkästään podaustyylistä treeniä ja en punnerrusta käytännössä ollenkaan.

Oon kyl Miken kanssa samoilla linjoilla, että se perus 5 x 5 ei välttämättä sittenkään ole se optimaalisin tapa treenata voimaa. Itsekin pidin voimatreeneistä taukoa vähän aikaan ja keskityin tuntumalla treenaamiseen. Sitten kun taas siirryin voimahommiin niin kaikki tulokset oli noussu (veto, kyykky ja pena). Olis mielenkiintoists tietää paljonko kovilla voimannostajilla nousis tulokset ku lyötäis muutama sentti lihasten poikkipinta-alaan lisää.

p.s. Kova nosto Mikeltä! Komian näköstä ku tuollanen läjä keltasta kiekkoa.

Ja tää nosto on siis tehty sillä sun perus trt annoksella? Eli ei siis mitään boostailuja testolla lainkaan? Heräs vaan ajatus, kun tuolla aikasemmin mainitsit, että pohdit jopa tota halotestiniä, jotta toi rauta liikkuisi... Enkä siis tässä nyt yritä aukoa päätäni tai mitään, mutta ihan mielenkiinnosta vaan kysyin, koska toi on kyllä ihan helvetin kova suoritus, kun ottaa huomioon minkälaisella treenillä tuo on saavutettu.

Oon kyl Miken kanssa samoilla linjoilla, että se perus 5 x 5 ei välttämättä sittenkään ole se optimaalisin tapa treenata voimaa. Itsekin pidin voimatreeneistä taukoa vähän aikaan ja keskityin tuntumalla treenaamiseen. Sitten kun taas siirryin voimahommiin niin kaikki tulokset oli noussu (veto, kyykky ja pena). Olis mielenkiintoists tietää paljonko kovilla voimannostajilla nousis tulokset ku lyötäis muutama sentti lihasten poikkipinta-alaan lisää.
Noissa kovatasosimmissa voimanostosarjoissa joutuu vähän taisteleen painoluokkia vastaan eikä tollanen "muutama sentti lihasten poikkipinta-alaan" oo ihan helppo case. Eiköhä voimanostajat ja voimanostovalmennus jotenki tiedä miten hommat hoidetaan :). Meijänki salilla 70kg jätkät kyykkää parin vuoden treenillä enemmän kun täällä 100kg bodarit 15v treenillä.

Ja oikein nätti nostokin vielä, ei pääse jonnet mussuttamaan "perseen nousemisesta". Hyvä Mike, hattua täytyy nostaa, tekijämies eikä tyhjänpuhuja! Koirat haukkuu, karavaani kulkee :)

Ja miten se Vastis-juttu meni? U mad, mirin ja mitä näitä nyt oli? :) Kyllä vanha konna aina nuoren märkäkorvan pesee. Nähdään syksyllä sama juttu Nyyssölän ja Kotipohjan välillä.

Ois aika helvetin tyhmää olettaa, että voimanostajat tekis vaan "perus 5x5." Jos voimanostoa tekee millään tapaa järkevästi, on sen voimantuoton lisääntymisen lisäksi seurauksena myös hypertrofiaa.

Jos katsoo tämän hetken kovimpia nostajia, niin aika reilusti siellä viljellään 10-15 toiston sarjoja, jotkut tekevät myös +20 toiston sarjoja. Tuo "ei yli 5 toiston sarjoja" on lähinnä piikkausjakso. Ja tietenkin painoluokat tulee vastaan niin lihaksen kasvatus ei ole varsinaisesti vaihtoehto.

Mä melkein jatkossa enemmän painotan lihaksen kasvatusta ja siihen tähtäävää treeniä ja sitten kun kisat alkaa olemaan esim puolen vuoden päässä, niin painottaa enemmän toistoalueita ja miettii hermotusta. En nyt vain osaa enää tukea pelkkää hermotuksen hinkkaamista kun olen itse empiirisesti kokenut kummatkin puolet. Näyttäis ainakin mulle tarttuvan maksimivoimaa ihan bodaustreenillä ja lihaksen kasvatuksella. Yksilöllistä toki kaikki.

Ohan toi otettu monta monta kertaa jo aikaisemminkin, mutta luulin tässä 10 vuotta, että ei ole enää mahdollista, ettei paikat kestä. Sitten kun nappasin 170kg iisisti, niin ajattelin, että pitäiskö koittaa vielä 200kg huvikseen. Hassua sikäli, että mihinkään ei sattunut ja illalla treenasin vielä kuitenkin rintaa toisessa treenissä vaikka ei pitänyt edes. Huomenna sitten näkee kolottaako mitään paikkoja yhtään.

itselläni kun tekee penkkiä 170kg ja siitä yli niin ottaa niin kipeää tuohon johonkin kyynerpää/forkku akselille että ei siitä oikeen mitää tuu... sitten kun vaan tekee niin on sellaista jotain "hermosärkyä" tuossä kyynertaipeen päällä ja kipu helpottaa kun esim. hauista jännittää. Tähän ei taida olla mitään konstia? Vanha mikä vanha! :D

Ohan toi otettu monta monta kertaa jo aikaisemminkin, mutta luulin tässä 10 vuotta, että ei ole enää mahdollista, ettei paikat kestä. Sitten kun nappasin 170kg iisisti, niin ajattelin, että pitäiskö koittaa vielä 200kg huvikseen. Hassua sikäli, että mihinkään ei sattunut ja illalla treenasin vielä kuitenkin rintaa toisessa treenissä vaikka ei pitänyt edes. Huomenna sitten näkee kolottaako mitään paikkoja yhtään.

Toi minuun kolahti positiivisesti kun bodaustreenillä saavutti ton 200 kg (kuin extra bonus) ja vielä siihen lisättynä tuo pitkä tauko. ... On pitänyt mainita monta kertaa, että teidän hemmetin kovia treenejä on ollut ilo seurata. Kunnon pitkäjännitteistä tiimityötä, jossa on tekemisen meininkiä ja joka ilahduttaa monella tapaa. ... Mukava olisi kuulla, alkoiko kolottamaan paikkoja vai ei.

Oon tainnut sanoa, että kyllähän noita isoja miehiä on jotka 200 nostaa, siis karmeen kokoisia fyysisesti alunperin jo. Mutta että pienemmät kaverit, tuskin niitä ihan hirveesti on. Toki "natuja" on maailma väärällään. En minäkään ole kärähtänyt koskaan, niin voin esittää natua mielin määrin.

Back
Ylös Bottom