Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Haluaahan moni maksaa hääkuvauksestakin, mutta en minä häitä kuvaa. Olisinkohan noin 20-30 hääkuvausta skipannut. En ole taloudellisesti riippuvainen valokuvauksesta, joten ei tartte tehdä välttämättä kaikkia duuneja. Kuvaaminen on omanlainen prosessinsa ja sen pitää palkita kuvaaja muutoinkin kuin rahalla. Mitä siitäkin tulisi, että joku ostaisi puolen tunnin kuvaukset, että räpsi puol tuntia menemään niin monta kun kerkeet ja anna sitten kortti, saat 60 euroa. Sitten kuvia olis ties missä käsiteltynä miten sattuu ja kuvaajana Mike Sirén.

Mitä siitäkin tulisi, että joku ostaisi puolen tunnin kuvaukset, että räpsi puol tuntia menemään niin monta kun kerkeet ja anna sitten kortti, saat 60 euroa.

Toi ois itseasiassa ihan hyvä juttu :D Sais kerrankin Rawna kuvia joita sitten ite fiksailla ja leikkiä :dance:

Jos valokuvaus olisi ainoa tulo, niin varmaan joutuisin kuvaamaan vaikka mitä ja jakamaan raweja, mutta se veisi myös nopeaan inspiraatiot ja motivaatiot nollaan.

Onko se käsittely sulle NIIN iso juttu?

Eikö kuvaaminen ole kivaa kuvasi sitten Nyyssölää, kirkkoa, koiraa, lasta, mummoa, kesämökkiä, mitä tahansa. Lopulta siihen kuvaan tulee just se mitä sinä näet etsimen läpi.

Ei ole tarkoitus jankata. Ja jos jakais RAW:eja niin niillä pitäisi olla kunnon hinta vaikka sitten 100€ kappale jos niin haluaa.

Kuvaaminen on julmetun kivaa, mutta kun mun kuvaamiseen liittyy olennaisesti kuvankäsittely eri tasoilla. Ilman käsittelyä ja valoja kuvaaminen on vähän kuin pääsisi nussimaan, mutta ei sais heittää mällejä.
Eli valokuvaus ilman kuvankäsittelyä nostaa testosteronitasoa:D? Kuten threadista "Testosteroni Nousuun" voi päätellä.
Miten kauan mulla vippejä, kun voitin joskus Mikenpenkkitoistomaksimisatasella-kisan?
Paras tikkatulos?
Kuka on maailman kovin jätkä:D?
Treenaisitko Ahnuuldin Golden Showe... eiku Six:llä?
Olen ottanut olutta.

Eli valokuvaus ilman kuvankäsittelyä nostaa testosteronitasoa:D? Kuten threadista "Testosteroni Nousuun" voi päätellä.
Miten kauan mulla vippejä, kun voitin joskus Mikenpenkkitoistomaksimisatasella-kisan?
Paras tikkatulos?
Kuka on maailman kovin jätkä:D?
Treenaisitko Ahnuuldin Golden Showe... eiku Six:llä?
Olen ottanut olutta.
Maaliskuussa kun makselet, niin jatkuu.
Tikkatulos, ei muista.
Dave Hill
En treenaisi missään

Nuo ovat HDR kuvia, tekniikka, jota ei voi aitona käyttää ihmisiä kuvatessa. HDR:llä saa aika epärealistisia kuvia, itse en tekniikkaa käytä juurikin kun kuvaan ihmisiä. Taustoihin sitä toki voi käyttää.

Eli esim. tässä kuvassa on käytetty HDR tekniikkaa?: http://hdrcreme.com/photo-gallery/68/
Ihan vaan mielenkiinnosta että mikä on sit tuo HDR?

Mietin vaan, että vaikka pistäsit tuon "rekkakuvan" tänne niin varmaan moni luulis että oot muokannut sen itte...eli siis ei mitään vittuilua, mut luuletko että samaa tekniikkaa on työstetty mitä itte käytät?!

Tässä kans: http://hdrcreme.com/photo-gallery/1381/

Eli siis ei ole tarkoitus suoraan verrata mitään sun kuvia näihin, mutta kun sanoit että noi on HDR kuvia ja sun kuvas oikeesti näyttäää samalta, niin miten sun kuvat ja nää "HDR" kuvat nyt niinku eroo toisistaan loppujen lopuksi?! Eli nämä 2 kuvaa esim. mitä nyt just pistin tähän... Kiitos, valista tietämätöntä? Näyttää nimittäin ihan samalta osa noista...eikä mitään vittuilua, mut jännä vaan huomata..:arvi:

Eli esim. tässä kuvassa on käytetty HDR tekniikkaa?: http://hdrcreme.com/photo-gallery/68/
Ihan vaan mielenkiinnosta että mikä on sit tuo HDR?

Mietin vaan, että vaikka pistäsit tuon "rekkakuvan" tänne niin varmaan moni luulis että oot muokannut sen itte...eli siis ei mitään vittuilua, mut luuletko että samaa tekniikkaa on työstetty mitä itte käytät?!

Tässä kans: http://hdrcreme.com/photo-gallery/1381/

Eli siis ei ole tarkoitus suoraan verrata mitään sun kuvia näihin, mutta kun sanoit että noi on HDR kuvia ja sun kuvas oikeesti näyttäää samalta, niin miten sun kuvat ja nää "HDR" kuvat nyt niinku eroo toisistaan loppujen lopuksi?! Eli nämä 2 kuvaa esim. mitä nyt just pistin tähän... Kiitos, valista tietämätöntä? Näyttää nimittäin ihan samalta osa noista...eikä mitään vittuilua, mut jännä vaan huomata..:arvi:
HDR kuvia ei voi tehdä ihmisillä, koska aidossa HDR kuvassa otetaan usea valotus samasta tilanteesta ja niistä kuvista sitten yhdistetään yksi kuva.

Miksi se ei sitten ihmisillä onnistu? Koska tarvitaan 3 kuvaa eri valotuksilla samasta kohteesta, niin kolmen kuvan aikana ihmiset ja muut liikkuvat kohteet liikkuvat ja kuvasta katoaa terävys. Mikään kamera ei ole niin nopea, että se pystyisi tallettamaan 3 kuvaa eri valotuksilla niin nopeaan, ettei ihminen liikkuisi haarukoinnin aikana. Ja vaikka olisi, niin minä kuvaan studiovaloilla, niiden latausaika täydellä teholla on noin sekunti, eli pahimmassa tapauksessa mallin pitäisi kyetä olemaan paikallaan täysin liikkumatta 2 sekuntia. Joten mitenkähän esim voisin tehdä tämän kuvan niin, että jätkät olisivat ilmassa paikallaan liikkumatta sen aikaa, että saisin otettua 3 eri valotusta?

soccer.jpg

Back
Ylös Bottom