Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

No jos mä sitten seuraan matkaa näin internetsin välityksellä.

Semmonen kyssä tuli mieleen että kun teit noita ovihommia niin mitä varusteita pidit mukana?
Kädet ja jalat riitti onneksi. Narikassa toki oli aina varalla kaikkien muiden aseita pesarista aspeihin.
Miten tänne pääsee moderaattoriksi tai kuinka nykyiset ovat tulleet? Tunnetko henkilökohtaisesti?
Valitsen modet mielivaltaisesti yksinäni. Moderaattoriksi vain valitaan, esim JohnnyB ei halunnut millään tulla modeksi, mutta ei auta kun käsketään. Siksi se on usein niin vihainen moderoidessaan kun pakon edessä joutuu olemaan mode. Jos nakki iskee, niin ei auta mikään.

Ikonen, tuu vain kaveriksi, mutta joudun treenaamaan varmaan tossa uudella gymillä, tai uusi ja uusi, samat naamat siellä varmaan edelleen on kirjoja lukemassa. Treenit aamuisin 9-10 aikaan.

Joo mun pitää vaihtaa treenisalia, kun on tullut viisi vuotta samassa paikassa tahkottua. Ei meinaa motiveissöniä löytyä. Aika sopii minulle vallan hyvin. Mitkäs päivät oot ajatellut tahkota?

Onko Mike kerennyt pelailla boxilla?

Meinaatko hankkia uutta GTA:ta vai onko jo kenties hankittu? :)

Mitä yleensä tykkäät GTA-peleistä?

Mika mielestas on parasta suomen kesassa?
Onko sulla jotain ns. perinnetta jonka teet joka kesa?
Mika on lempitapasi rentoutua kesalla?
Onko sulla kesamokki?

Mika mielestas on parasta suomen kesassa?
Onko sulla jotain ns. perinnetta jonka teet joka kesa?
Mika on lempitapasi rentoutua kesalla?
Onko sulla kesamokki?
Suomen kesässä on parasta tuoksu aamuisin.
Ei taida olla mitään perinnettä, mutta ajattelin kehittää TLP:n kanssa kirkkojen kuvaamisesta semmoisen. Tiekirkot kun ovat auki vain kesäisin määrätyn ajan.
Yksi mukava juttu on ajella kuvauksiin johonkin siistiin paikkaan hyvällä kelillä, lähteä ajoissa, vedellä matkalla sumppia ja kuunnella hyvää musaa.
Ei ole kesämökkiä, voisi olla kyllä paikallaan.

Ei taida olla mitään perinnettä, mutta ajattelin kehittää TLP:n kanssa kirkkojen kuvaamisesta semmoisen. Tiekirkot kun ovat auki vain kesäisin määrätyn ajan.

Ootteko jo muuten kuvanneet Hollolan keskiaikaisen kivikirkon? On meinaan ainakin mun mielestä yksi suomen hienoimmista kirkoista. Tosin tällä hetkellä näytti olevan remppa menossa ainakin kirkkoalueen portilla. Suosittelen kyllä tota mestaa.
Church.20051224_PM.hollola_of_finland.ojp.jpg

Kysytään nyt vielä valokuvauksesta ja tuosta tyylistäsi. Onko siitä tullut vähän liian iso juttu sun mielestä?

Tuskin sä nyt kaikkia kuvia käsittelet samalla tavalla? Vois tulla aika häijyt hääkuvat tuolla tyylillä, esim.

Sulla ei tainnu olla enää telkkaria, joten et ole varmaan nähnyt ohjelmaa Miamin tatuointitarinoista. Siinä käsitellään myös sitä, että mitä tehdään jos asias pyytää jotain helvetin tyhmää ja tylsää mihin on tekijä täysin kyllästynyt. Sanooko, että en tee näitä vai yrittääkö tehdä hommansa niin hyvin kuin osaa asiakkaan toiveet huomioiden.

Eikö ole aika eri kuvata esim Pakkikselle ja maksavalle asiakkaalle?

Liian iso juttu, mitä tarkoitat tuolla?

Käsittelen kuvat aina oman silmän mukaan, muuttuu käsittely pitkälti setin mukaan.

Hääkuvauksia on kysytty vaikka kuinka monta kymmentä kertaa, mutta en tee niitä. En ole taloudellisesti riippuvainen valokuvauksesta, joten en viitsi syödä omaa inspiraatiotani tekemällä jotain duuneja, jotka eivät ole miellyttäviä tehdä.

Maksava asiakas 99% tapauksista haluaa tyylisiäni kuvia, jos joku asiakas sanoo, että haluaa vain maksaa valokuvauksesta, niin todennäköisesti jätän keikan sikseen. Käsittely kuuluu kiinteänä omaan työnkulkuun, se on mielenkiintoista.

Yksi mukava juttu on ajella kuvauksiin johonkin siistiin paikkaan hyvällä kelillä, lähteä ajoissa, vedellä matkalla sumppia ja kuunnella hyvää musaa.

Juu, toi kirkkokuvaus on ihan hauskaa ajankulua... pitää ottaa joku setti vaihteeksi taas tänä kesänä.

Liian iso juttu, mitä tarkoitat tuolla?

Käsittelen kuvat aina oman silmän mukaan, muuttuu käsittely pitkälti setin mukaan.

Hääkuvauksia on kysytty vaikka kuinka monta kymmentä kertaa, mutta en tee niitä. En ole taloudellisesti riippuvainen valokuvauksesta, joten en viitsi syödä omaa inspiraatiotani tekemällä jotain duuneja, jotka eivät ole miellyttäviä tehdä.

Maksava asiakas 99% tapauksista haluaa tyylisiäni kuvia, jos joku asiakas sanoo, että haluaa vain maksaa valokuvauksesta, niin todennäköisesti jätän keikan sikseen. Käsittely kuuluu kiinteänä omaan työnkulkuun, se on mielenkiintoista.

Täytyy sanoa, että hienoa että toi toimii sulla. Moni muu jos vetäisi noin tiukkaa linjaa niin ei niillä olisi valokuvauskeikkaa ollenkaan. Aika harvalla on varaa sanoa kiitos, mutta ei kiitos.

Tuolla antaumuksella saadaan varmasti odottaa uutta valokuvauskirjaa.

Mua kyllä kiinnostaisi tietää että mistä tuo kumpuaa, että on halu rakentaa kuvaa enemmän sillä jälkimuokkauksella kuin ottaa suoraan. Tuohan on jo jotain sekatekniikkaa enemmän kuin "puhdasta" valokuvausta, niin isoa roolia jälkikäsittely tuntuu näyttelevän.

Eikä siinä mitään sinänsä, jokainen ostaa sellaisen palvelun kuin haluaa, muahan se ei hetkauta kehittyykö tyyli pitämääni suuntaan vai ei. Jossain vaiheessa tuo linjaus voi ehkä harmittaa, kun ei pääse kuvaamaan kaikkea mitä haluaisi kun tuo tyyli ei kaikkiin uppoa, mutta jos ei halua pyrkiä monipuolisuuteen vaan kehittää vain yhteen suuntaan niin kuvaajan oma asiahan se on.

Mua kyllä kiinnostaisi tietää että mistä tuo kumpuaa, että on halu rakentaa kuvaa enemmän sillä jälkimuokkauksella kuin ottaa suoraan. Tuohan on jo jotain sekatekniikkaa enemmän kuin "puhdasta" valokuvausta, niin isoa roolia jälkikäsittely tuntuu näyttelevän.

Eikä siinä mitään sinänsä, jokainen ostaa sellaisen palvelun kuin haluaa, muahan se ei hetkauta kehittyykö tyyli pitämääni suuntaan vai ei. Jossain vaiheessa tuo linjaus voi ehkä harmittaa, kun ei pääse kuvaamaan kaikkea mitä haluaisi kun tuo tyyli ei kaikkiin uppoa, mutta jos ei halua pyrkiä monipuolisuuteen vaan kehittää vain yhteen suuntaan niin kuvaajan oma asiahan se on.

Jos Mike haluaa olla Suomen Andy Warholl? Mietin ihan samaa.

Jos ajattelee laajuudessaan kuinka paljon kuvia muokataan edes jollain tasolla nykypäivänä, niin se on PALJON.
Yleinen suuntaus on vaan sellaiseen muokkaukseen joista ei heti nää tavallinen pulliainen kyseistä muokkausta. Ja siihen niissä juuri pyritäänkin. Parannellaan värejä, kontrasteja, poistetaan häiritseviä osia, putsataan ihoa jne.
Esimerkiksi en tiedä parin viimevuoden takaa yhtäkään valokuvaa mainoksissa joita ei olisi muokattu.
Kyllä kuvan muokkaaminen on nykyään tärkeä osa valokuvausta.
Se on eri asia mitä kuvan muokkauksella tarkoitetaan.

Miken tyylissä muokkaus kuuluu näkyä ja tuo kuvaan miken näköisen ilmeen.

Nyt taitaa olla puurot ja vellit sekaisin. Siis koko homman pointti on ensiksi valaista homma varsin hyvin. Raw-kuva on jo aika valmis jos semmoisenaan laittaa sen, en todellakaan rakenna valoja photoshopilla. Mutta kuvaan raw-kuvia hyvällä valaistuksella, josta sitten vedän työnkulun pidemmälle tekemällä vielä jälkikäsittelyä omalla tavallani photoshopissa. Eli nyt taitaa jotkut luulla, että napsin vain ilman salamoita kuvia ja olen joku mieletön fotariguru, joka sitten valottaa kuvat uudestaan. No no, koko prosessin raskain osa on valaistus, hirveetä virittelyä neljällä tehokkaalla salamalla, sommittelua ja säätöä. Sitten kun kuvat on otettu, niin onpahan ainakin kohinaton ja puhdas raw-file tarjolla. Semmoisenaan sen voisi toki pistää menemään ja se monelle riittäisikin, mutta mun pointti ei todellakaan ole vain ottaa kuva ja pistää se eteenpäin, siinä on vain puolet haasteesta. Photoshoppi vaatii taitoja ja se on haastavaa ja tekee hommasta entistäkin mielenkiintoisempaa. Ja ongelmaahan tässä ei ole, olen kouluttamattomana valokuvaajana tällä hetkellä pääkuvaaja kolmessa lehdessä ja mun kameran eteen halutaan ulkomailta saakka ja kaikki juurikin tyylin takia. Miksi ihmeessä himmailisin ja tekisin jotain, joka ei ole omaan silmään niin siistiä?

Tässä previkkana maailman nuorin IFBB ammattilainen, joka lensi Suomeen kahden päivän kuvauksiin vain koska halusi mun kameran eteen ja mun tyylisiä kuvia. Ja voin vakuuttaa kaverukset, tämän kuvan RAW-file on semmoisenaan anytime kelpo vaikka seinän kokoiseksi printiksi, photoshopissa vain annan sitten vähän pientä kickiä kuvalle.

Mainoskuvaus rulettaa ja itse fanitan kympillä teknisiä kuvia, siksi itsekin pyrin sinne. Ei mulle anna mitään kiksejä kuvata esim tätä kuvaa ilman valoja ja käsittelyä.

Back
Ylös Bottom