OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja taidat olla elämäsi parhaassa kunnossa.
Pari kk sitten olin, overall jos ajatellaan. Nyt sitten oon hyvissä massoissa ja paremmassa kireydessä mitä ennen. Että tää sankari joka luuli tietävänsä mun tekemiset, kippaa jo 30 vuotiaana johonkin punttitreeniin kun mä painoin natikkana 29-39v kovaa treeniä. Kyse on asenteesta, häviäjät selittelee, tekijät tekee.
 
Pari kk sitten olin, overall jos ajatellaan. Nyt sitten oon hyvissä massoissa ja paremmassa kireydessä mitä ennen. Että tää sankari joka luuli tietävänsä mun tekemiset, kippaa jo 30 vuotiaana johonkin punttitreeniin kun mä painoin natikkana 29-39v kovaa treeniä. Kyse on asenteesta, häviäjät selittelee, tekijät tekee.
Tekijät tekee ja paskahousut vinkuu.
 
Tekijät tekee ja paskahousut vinkuu.
Ja ne ei pelkästään vingu, vaan suorastaan pakkomielteisesti seuraa niitä jotka tekee. Kun sen energian laittaisi omaan treeniin, niin 30v ei tuntuis missään. Miettikää jos mä olisi 30v lopettanut treenaamisen ja alkanut internetissä vaan haukkumaan niitä jotka tekee, niin Pakkotoistoa ei olisi olemassa. 20v vuotta olisin vaan soittanut suutani kaikille netissä anonyyminä. Vittu että vituttais nyt. Ja se katkera vitutus olisi mahdollista enää purkaa vain lisää muita dissaamalla.
 
Noniin, tiputellaas sitten treenit näistä gallupeista, kolme parasta liikettä ja niistä treeni, ekana selkä. Selässä 3 eniten ääniä saanutt liikettä oli Yläataja/leuanveto, kulmasoutu/räkkiveto ja alatalja. Pyritään yli 10 sarjaan / treeni jokaisessa lihasryhmässä.

Screenshot 2024-01-31 at 12.43.05.jpg



- Ylätalja 4x10 1min palautus ja sama paino. Pakkotoistoilla loppusarjat täyteen kun feilaa. Paino sellainen, että ainakin ekat 2 sarjaa menee ite.
- Kulmasoutu 4x 8-10 failureen.
- Leuanveto 2x max, jos menee alle 10, tehdään vain 1 sarja.
- Alatalja suora drop set 2 pudotusta. Eka sarja 10-12. 15kg drop.
- Räkkiveto 3x10-12 failureen. Räkkiveto leveellä ja supistuksessa lavat yhteen.
 
UFC:n mestarit ovat juuri tällä hetkellä iältään:

+93 Jon Jones 36
-93 Alex Pereira 36
-84 Driscus du Plessis 30
-77 Leon Edwards 32
-70,3 Islam Machachev 32
-65,8 Alexander Volkanovski 35
-61,2 Sean O'Malley 29
-56,7 Alexandre Pantoja 33
-61,2 Raquel Pennington 35
-56,7 Alexa Grasso 30
-52,2 Zhang Weili 34

Yksi ainoa mestari on alle 30 v ja hänkin 29 v. En tiedä mistä olet saanut tuon ajatuksen, että 35 olisi jotenkin hirveän vanha, kun 11 hallitsevasta mestarista kaksi on sen ikäisiä ja kaksi vanhempia. Mihin tuo kummallinen väite oikein perustuu?

No tässä jotain dataa mitä pystyin puhelimella kaivamaan muistin tueksi:

125-170 välisissä painoluokissa >35 vuotiaiden ottelijoiden tilasto vyöstä otellessa on 2-28. Tämä tilanne viime vuoden huhtikuulta. Alla myös ikä, jolloin vyö näissä painoluokissa voitettiin ja minkä ikäiseksi se pidettiin. Tilanne pari vuotta sitten.

Volkanovski on aika poikkeustapaus ja ehkä se ikä alkaa nyt näkymäänkin, vaikka en edellistä matsia sen piikkiin laittaisikaan

FLW // DJ: 26-31 / Cejudo: 31 / Fig: 33

BTW // TJ: 28-29, 31-32 /Cejudo: 32-33 /Yan: 27

FTW // Aldo: 24-28, 30 / Conor: 27 / Max: 26-28 / Volk: 31-32

LW // Eddie: 32 / Conor: 28 /Khabib: 30-32
 
Väitän myös että iso osa natuista vinkuu enemmän kuin tekee.
Ihan varmasti. Voinee myös johtua laskevasta hormonitoiminnasta ja huonosta mielialasta, joka johtaa huonoihin elintapoihin jnejne. Tottakai kunnossa voi olla natunakin, mutta turha kieltää vaikka vaan korvaushoidon tuomaa jeesiä yleisvointiin ja sitä kautta kuntoon.
 
Niin koska doping aineita käyttävät vertautuu tosi hyvin natuihin..
Nyt kun ollaan tässä kaikkia tilastoja ihmetelty, niin sieltä tosiaan puuttuu tieto onko natu vai ei... millähän se selviäisi? Ei ainakaan sillä, että kuuluu testattuun lajiin, koska sielläkin käryjä käy=käytetään.

Hankala juttu🤔

Sitten vielä mukaan soppaan lailliset anti-aging tuottee yms...
 
Tartun tuohon paljonko nostaa rautaa kun siitä on helposti tilastoja saatavilla.

Otetaan lajiksi voimanosto ja pysytään suomessa.

Ykäluokassa 35-39 parhaat pisteet tehnyt on kokonais tilastoissa sijalla 12.
Ikäluokassa 40-44 paras on sijalla 35.
Ikäluokassa 45-49 paras on sijalla 42.
Ikäluokassa 50-54 paras on sijalla 105.
Ikäluokassa 55-59 paras on sijalla 21. (Tämä on poikkeus)
Ikäluokassa 60-64 paras on sijalla 763.

Kuten noista tilastoista näkee niin meillä vanhuksilla (+35v) ei ole asiaa kympin joukkoon, ja iän lisääntyessä sijoitus huononee pois lukien tuo yksi poikkeus (ikäluokka 55-59) joka onkin melkonen "rauta mummo".
Joo kyllähän se ikä vaikuttaa, mutta ei niin paljon, kuin se että tosissaan treenanneet lopettavat viimeistään nelikymppisenä harjoittelun hienoisen laskun vuoksi. Ei viisikymppinen enää huipulla pärjää, mutta treenaamattomiin taviksiin verrattuna pärjää oikein hyvin.
 
Joo kyllähän se ikä vaikuttaa, mutta ei niin paljon, kuin se että tosissaan treenanneet lopettavat viimeistään nelikymppisenä harjoittelun hienoisen laskun vuoksi. Ei viisikymppinen enää huipulla pärjää, mutta treenaamattomiin taviksiin verrattuna pärjää oikein hyvin.
Mitähän vittua sä selität?, Suomessa Kehonrakennuksessa todella hyvin pärjänny esim Pikkala

Mr olympiassa Dexter Jackson myös pärjännyt tosi hyvin
 
Viimeksi muokattu:
Toi natikoiden ikuinen vollotus on säälittävää, niillä kun ei ole kokemusta kummastakin tavasta treenata ja ovat niin tietävinään kaiken lääkkeistä. Jotenkin hassua kun niillä ei ole vitunkaan käryä miten ne toimii yksilön kohdalla, mutta kovia ollaan kuitenkin huutelemaan niille, jotka ovat treenanneet pitkään myös natikkana. Muutenkin kaikista siimoimmat väittää tietävänsä yleensä eniten treenistä ja miten lihasta tehdään.

Ikääntyminen bodauksessa tuo negatiivisena ihon elastisuuden, se iho ei ole enää fressiä, vaan kuluneen nälköistä ja jää roikkumaan kun ei vetädy enää samalla tapaa kuin nuorempana. Mutta lihasmassaa taas voi rakentaa aika iäkkääksi asti jos nyt kykenee. Se kykeminen taas on monelle ongelma kun paikat ei kestä kun on vuosikymmeniä hakattu.

Naturaalien ikuista katkeraa "tuo kuolee alle 30 vuotiaana", "kyllä mäkin jos" ei tajua kun jokaisella on vapaus pistää koneeseen kamaa ja pitää se turrpa kii ja todeta itse miten helppoa se muka sitten on. Munkin on pitänyt kuolla jo monta vuotta sitten ja kuulemma hakkaan apteekin verran lääkkeitä. No olen varmaan sitten luonnonoikku kun edes apteekin verran kemiaa kiskovana olen vain tämän kokoinen ja edelleen hengissä. Mun ois pitänyt kuolla jättimäisen kokoisena jo 40v.
 
En puhunut kehonrakennuksesta. Siinä ei välttämättä päde puhtaana urheilun lainalaisuudet, kun roinaa voi laittaa koneeseen ikään katsomatta.
Etkai kuvittele että esim 40-50v miehen kroppa hyötyy roinasta samalla tavalla kuin jos sama kaveri olisi roinannut nuorempana, ilman muuttujia.

Jaa mikäs se sellainen laji on mikä huipulla puhdas ? tikanheitto?

Laji missä vähääkään tarvii voimaa, nopeutta,kestävyyttä et ole huipulla puhtaana, no ehkä Suomessa montakin lajia mutta maailmalla ei
 
Etkai kuvittele että esim 40-50v miehen kroppa hyötyy roinasta samalla tavalla kuin jos sama kaveri olisi roinannut nuorempana, ilman muuttujia.

Jaa mikäs se sellainen laji on mikä huipulla puhdas ? tikanheitto?

Laji missä vähääkään tarvii voimaa, nopeutta,kestävyyttä et ole huipulla puhtaana, no ehkä Suomessa montakin lajia mutta maailmalla ei
Ei oo tikanheitto, esim dartsissa liikkuu semmoset rahat että betasalpaajia menee ja kaikkea muuta millä voi keskittymistä parantaa.
 
Joo kyllähän se ikä vaikuttaa, mutta ei niin paljon, kuin se että tosissaan treenanneet lopettavat viimeistään nelikymppisenä harjoittelun hienoisen laskun vuoksi. Ei viisikymppinen enää huipulla pärjää, mutta treenaamattomiin taviksiin verrattuna pärjää oikein hyvin.
Mitä mä nyt taas luin? Tarkottaako ropeli että nelikymppisenä lopettaa treenaamisen vai kilpailemisen, lajiahan ei lopeta ennenkuin omaiset laittaa penaaliin. Nyt on 55 kohta mittarissa ja 40 v salia takana, tää on niin mukavaa hommaa ettei tätä tarvitse lopettaa ja kisaamisen suhteen jos on pitkä ura takana voi ihan hyvin innostua masterseihin meneen reilusti yli 50v.
 
Ei oo tikanheitto, esim dartsissa liikkuu semmoset rahat että betasalpaajia menee ja kaikkea muuta millä voi keskittymistä parantaa.
Joo toi olikin tiedos ei vaa tolla hetkellä välähtäny ku kirjotin,myös ammunnassa myös betat käytös.

Mäkihyppy saattaa olla sellanen missä pärjää ilman doping, toki siinäkin ponnistusvoima näytttelee isoa osaa
 
Back
Ylös Bottom