OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Ihan sama minkälainen tilanne, niin absoluuttinen fakta on että se roina parantaa palautumista. On se parannus sitten 1, 5 tai 20%, niin se parantaa palautumista.
Ne muut tekijät (roinan määrä, treenien määrä, ruokavalio jne.) totta kai vaikuttaa siihen palautumiseen myös mutta kun otetaan kuka tahansa treenaava ihminen maailmasta, lyödään sille roinaa niin sen palautuminen paranee.

Olis kyllä todella mielenkiintoista jos palautumista ja siihen vaikuttavia tekijöitä pystyisi jotenkin tarkasti tutkimaan.

Olisi joku mittari joka kertoisi millon mikäkin kohta on täysin palautunut ja sitten kokeiltaisiin että mikä vaikuttaa tähän aikaan minkäkin verran.

Mitå 2h lisää vuorokautista unta tekee.
Mitå 200kca lisää vuorokautiseen ateria määrään tekee.
Mitå minkäkin lääkkeen lisääminen tekee.
Jne jne jne.

Mutta valitettavasti tuollaisen tutkimuksen tekeminen on mahdotonta tehdä tarkasti vaan "tieto" siitå onko palautunut vai ei on ainoastaan subjektiivinen kokemus.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo ja se teki isompia muutoksia kaikkeen muuhun, etenkin treeniin. Noilla järkyttävän isoilla ukoilla se kokonaisuus pitää olla kyllä aivan ultimaalisella tasolla ja kaikki lihasryhmät on opittu ottamaan vastaan juuri sitä tehokkainta sarjapituutta ja frekvenssiä että ne pystyy tommoisen tekemään.

Mä painottaisin valtavasti sitä, miten paljon jokaisella olisi optimoitavaa juuri tuossa lihasryhmien vastaanottokyvyssä mitä tulee sarjamääriin ja frekvenssiin. Selkä voi ottaa vastaan aivan päinvastaista rasitusta, sarjamääriä ja toistoja kuin esim jalat ja kädet. Kun ne oikeat alueet löytyy, alkaa tapahtuun ihan hulluja juttuja vaikka miinuskaloreilla ilman unta, saati plussalla hyvillä unilla.

Ei se niin mene, että hakataan sinne vaan 1,5g treniä ja mennään salille heilumaan. Teeppä se opitulla tavalla tehokkaasti, niin 200mg tuottaa paremman lopputuloksen.
Täyttä asiaa ja moni aikaisempi Miken kommentti! Olen nähnyt aika monen sm-tason kisaajan kuurit ja sitten sen tekemisen (treenit, syömiset yms.). Lääkemäärät on isoja ja jopa sairaita ja lopputuloksena... ei sm-mitalia tai edes finaalipaikkaa. Tekemistä ei haluta muuttaa tai ottaa vastaan vinkkejä toisilta, vaan selitetään asioita geeneillä ja lääkkeillä.
 
Jaksatko lyhyesti selostaa tähän vähän noista eri lihasryhmien sarjamääristä ja palautumisesta omien kokemusten mukaan?

Sulta joskus sain idean, että käsiähän voi (ja kannattaa) treenata selvästi useammin, kun ne palautuu nopeasti. Kasvoivat useamman sentin lyhyessä ajassa tuon jälkeen, kun ennen niitä hakkasi sen 1 tai max 2 kertaa viikkoon muutaman setin esim. selkätreenin loppuun.
Mä olen noudattanut 15 kokonais sarjamäärää isommissa lihaksissa, todennut sen olevan aika hyvä. Sit miten sen nyt laskee, että onko esim supersarja käsille 1 sarja vai 2 sarjaa kun tekee vuorosarjoin superina. Mä lasken aina yhdeksi sarjaksi. Mutta pienille lihasryhmille noudatan huomattavasti tiheempää treeniä ja supersarjoja todella minimaalisilla palautuksilla, eli intensiteetti korkeelle ja tähtään maksimaaliseen pumppiin. NOX-ravinteet otan siksi vaan käsi- ja olkapää treeniin.

Jos niitä tekee toisen lihasryhmän yhteydessä kuten mä teen, niin silti failureen ja teen paljon pidempää sarjaa esim selän päälle. Ja olkapäissä vain lateraalisia failiureen noin 5-6 sarjaa toisen lihasryhmän päälle, sitten olkapäille 2 omaa treeniä kierrossa, jossa punnerrukset ja lateraaliset superina. Kädet taas aina omana treeninään 2 kertaa kierrossa.

Onnistun tässä siksi, että teen kahta treeniä päivässä.
 
Ehkä tuo nyt oli sellainen esimerkki vain että ei jumittais siihen kerta viikkoon kaavaan vaan haettais niitä omia rajoja maksimaaliselle kehitykselle. Mikehän itsekin sanoi että hänellä on optimaalinen tilanne kun voi treenata paljon eikä tartte mennä kellon mukaan.
Juuri näin, ei 14 treeeniä viikkoon mikään tavoite ole, vaan kunhan niitä pienempiä lihasryhmiä tekee useammin.
 
Kyllähän aika monelle se useammin treenaaminen voi olla parempi ku kerran viikkoon. Useammin treenaaminen mut vähemmän volyymia kerralla voi toimia paremmin mut tosiaa näitä ei auta ku kokeilla.

Nimen omaan, rohkeasti vaan kokeilemaan että mikä treeni määrä, volyymi, frekvenssi jne. itselle toimii parhaiten.

Itse esim. Saanu parhaan kehityksen kyykyssä tekemällä sitä 5x viikossa.
Laji toki voimanosto eikä suoraan verrannollinen bodaukseen, mutta silti.
Paljon kuullu kommentteja että "ei noin voi tehdä", "ei tolla kehity", "tuo on ihan hullua" jne.
No melkein 100kg lisää Kyykky ykköseen vajaassa vuodessa, riittä ainakin omalla kohdalla vasta argumentiksi.
 
Täyttä asiaa ja moni aikaisempi Miken kommentti! Olen nähnyt aika monen sm-tason kisaajan kuurit ja sitten sen tekemisen (treenit, syömiset yms.). Lääkemäärät on isoja ja jopa sairaita ja lopputuloksena... ei sm-mitalia tai edes finaalipaikkaa. Tekemistä ei haluta muuttaa tai ottaa vastaan vinkkejä toisilta, vaan selitetään asioita geeneillä ja lääkkeillä.

Miten tämä voi olla mahdollista kun juuri kukaan ei käytä mitään?
 
Nimen omaan, rohkeasti vaan kokeilemaan että mikä treeni määrä, volyymi, frekvenssi jne. itselle toimii parhaiten.

Itse esim. Saanu parhaan kehityksen kyykyssä tekemällä sitä 5x viikossa.
Laji toki voimanosto eikä suoraan verrannollinen bodaukseen, mutta silti.
Paljon kuullu kommentteja että "ei noin voi tehdä", "ei tolla kehity", "tuo on ihan hullua" jne.
No melkein 100kg lisää Kyykky ykköseen vajaassa vuodessa, riittä ainakin omalla kohdalla vasta argumentiksi.

Joo kyllä progressio ja peili ei valehtele. Ja jos voimatasot tyssää niin lihaksen treenaamiseen on monta eri tyyliä. Kehitystä voi kokeilla hakea miken mainitsemalla 1,5 toiston sarjoilla. Katoin et killeki teki samaa ku on vähän vaivaa päällä
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen noudattanut 15 kokonais sarjamäärää isommissa lihaksissa, todennut sen olevan aika hyvä. Sit miten sen nyt laskee, että onko esim supersarja käsille 1 sarja vai 2 sarjaa kun tekee vuorosarjoin superina. Mä lasken aina yhdeksi sarjaksi. Mutta pienille lihasryhmille noudatan huomattavasti tiheempää treeniä ja supersarjoja todella minimaalisilla palautuksilla, eli intensiteetti korkeelle ja tähtään maksimaaliseen pumppiin. NOX-ravinteet otan siksi vaan käsi- ja olkapää treeniin.

Jos niitä tekee toisen lihasryhmän yhteydessä kuten mä teen, niin silti failureen ja teen paljon pidempää sarjaa esim selän päälle. Ja olkapäissä vain lateraalisia failiureen noin 5-6 sarjaa toisen lihasryhmän päälle, sitten olkapäille 2 omaa treeniä kierrossa, jossa punnerrukset ja lateraaliset superina. Kädet taas aina omana treeninään 2 kertaa kierrossa.

Onnistun tässä siksi, että teen kahta treeniä päivässä.
Itellä 12 sarjaa isoilla lihasryhmillä ja lasken myös supersarjan aina yhdeksi sarjaksi 😄
Ja vaikka itse pyrin sen 4x viikkoon treenaamaan niin se ei tarkoita että kädet ja olkapäät tekisin vaan kerran kierron aikana vaan niitä tulee aina "täytteeksi" myös isojen lihasryhmien treenipäivien lopuksi. Jalat, rinta ja selkä tulee vaan kerran viikkoon
 
Ja Stella toimi yllättävän hyvin mulla uneen.
Stellojen kanssa kannattaa sit oikeesti käydä sinne sänkyyn odottelemaan unta. Jos rupeetki touhuumaan jotain ja stellan vaikutus alkaa ku oot jalkeilla, ni on nimittäin aika villi meno sen jälkee 😅 on tiedossa hallusinaatioita ja saatat tehdä ihan mitä vaan outoa sellases unenomasessa tilassa.
 
Stellojen kanssa kannattaa sit oikeesti käydä sinne sänkyyn odottelemaan unta. Jos rupeetki touhuumaan jotain ja stellan vaikutus alkaa ku oot jalkeilla, ni on nimittäin aika villi meno sen jälkee 😅 on tiedossa hallusinaatioita ja saatat tehdä ihan mitä vaan outoa sellases unenomasessa tilassa.
Ja Stellan kanssa kantsii olla muutenkin varovainen. Tarkoitettu tilapäiseen käyttöön 3pv-4vk max. Helposti koukuttava ja vaste laskee nopeasti niin tarttee sitä enemmän.
 
Joo kyllä Ketipinor on ehdottomasti pienillä annoksina kevyempi lääke kuin tuo tsolpideemi. Vaikka täällä nyt puhutaankin psykoosilääkkeenä. Useimmiten kuitenkin käytetään alhaisempia annoksia kuin mitä psykoosipotilailla.
 
Samalla kuitenkin menet henkilökohtaisuuksiin kun väität etten ymmärrä? 😅

Ihan sama minkälainen tilanne, niin absoluuttinen fakta on että se roina parantaa palautumista. On se parannus sitten 1, 5 tai 20%, niin se parantaa palautumista.
Ne muut tekijät (roinan määrä, treenien määrä, ruokavalio jne.) totta kai vaikuttaa siihen palautumiseen myös mutta kun otetaan kuka tahansa treenaava ihminen maailmasta, lyödään sille roinaa niin sen palautuminen paranee.
Kun itte noin 25 vuotiaana otin ekan kahden kuukauden kuurin, joka oli 2 ryssänappia/ vrk, niin kahdessa viikossa aukesi mulle ihan uusi maailma voimailun saralla. Kyllä potki! Toisella kuurilla joku kertoi mulle että ota jatkossa "timanttikuuri, " ensin 2/vrk 3 viikon ajan, , sitten 3/ vrk, sitten 2 / vrk kunnes runsas 2 kk on täynnä. Sitten 3 kk paussi.

No joo, aattelin, että on tää aikamoista tää douppaus. Sitten tuli iso poika, joka kertoi esimerkin ryssäfemmoista dopingista. Hän vertasi sitä kokin tekemään ateriaan. Hän sanoi, että jos joku haluaa huipulle joskus niin pitää ymmärtää, että ryssäfemmat ovat vain perunat ateriassa. Tarvitaan myös voileivät, ruokajuomat, kastike ja jälkiruoka. Eli tarkoitti ettei nuo ryssäläiset ole mitään yksinään.

Silmät avautui. Tää oli siis 1980- luvulla, maaseudulla. Ei Internetiä, vain puhkiselatut Voima&kunto tms.lehdet voimailun tietolähteinä. Ja kerran pari vuodessa tehty pyhiinvaellusmatka legendaariselle M-clubille.

Voin joskus laajemmaltikin muistelua kirjoittaa 1970- ja 80- luvuilta jos jotain kiinnostaa.
 
Kun itte noin 25 vuotiaana otin ekan kahden kuukauden kuurin, joka oli 2 ryssänappia/ vrk, niin kahdessa viikossa aukesi mulle ihan uusi maailma voimailun saralla. Kyllä potki! Toisella kuurilla joku kertoi mulle että ota jatkossa "timanttikuuri, " ensin 2/vrk 3 viikon ajan, , sitten 3/ vrk, sitten 2 / vrk kunnes runsas 2 kk on täynnä. Sitten 3 kk paussi.

No joo, aattelin, että on tää aikamoista tää douppaus. Sitten tuli iso poika, joka kertoi esimerkin ryssäfemmoista dopingista. Hän vertasi sitä kokin tekemään ateriaan. Hän sanoi, että jos joku haluaa huipulle joskus niin pitää ymmärtää, että ryssäfemmat ovat vain perunat ateriassa. Tarvitaan myös voileivät, ruokajuomat, kastike ja jälkiruoka. Eli tarkoitti ettei nuo ryssäläiset ole mitään yksinään.

Silmät avautui. Tää oli siis 1980- luvulla, maaseudulla. Ei Internetiä, vain puhkiselatut Voima&kunto tms.lehdet voimailun tietolähteinä. Ja kerran pari vuodessa tehty pyhiinvaellusmatka legendaariselle M-clubille.

Voin joskus laajemmaltikin muistelua kirjoittaa 1970- ja 80- luvuilta jos jotain kiinnostaa.

Periaatteessa muut doping keskustelut vois jatkossa kirjottaa tonne omalle puolelleen niin ei sotketa lankaa enempää näillä
 
Mihin on kadonnut Nyyssölän ketju? Pahoittelut jos olet maininnut jossain kohti, menny itseltä ohi.
Ei mihinkään

 
Ne selittää joilla ei oo omaa kokemusta, ne joilla on yleensä ymmärtää että kaikella muulla on suurempi merkitys.
Nimenomaan hermostopuoleen jollain peruskuurilla on aika mitätön merkitys. Yksilötason eroilla paljon suurempi kokonaiskuormituksen sietokyvyssä. Ei esim. maksimivoimatreeneistä palaudu millään samalla tavoin nykyisin kuurilla mitä nuorena opiskelijana natikkana oli. Toki yksi paha ylikuntotila taustalla, josta se palautumiskapasiteetti ei koskaan ennalleen palautunut. Lihaksen solutason palautuminen kyllä tehostuu merkittävästi, että jotakin tuntumajumppaa voisi tehdä vaikka kuinka. Mutta tuota hermostopuolta ei hirveesti elvytellä lääkkeilläkään, tai ainakaan anabolisilla sellaisilla. Sillä on aika helvetin suuri merkitys veteletkö, kyykkäätkö ja penkkaatko vapailla painoilla 6RM rautoja vai hiissailetko smithiä ja hackia saati muita laitteita pidemmillä toistomäärillä. Kuitenkin noita molempia voi käyttää lihaksenkasvatuksessa. Ja moni vähättelee voimanoston kuormittavuutta, mutta kyllä itse voisin kohdennettua bodytreeniä tehdä moninkertaisen määrän verrattuna kovaan maksimivoimatyyppiseen tekemiseen, joka kyllä hermoston välityksellä tuntuu pitkään palautumattomuutena.
 
Seuraaks Mike paljoa minkälaista uutta väkeä tänne rekisteröityy? Tuntuu jonkin verran vetävän trollaajia jne, kiinnostaa onko isokin osa uusista tällaista porukkaa.
 
Back
Ylös Bottom