OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Millon talkshow seuraavan kerran?
Ens viikolla saatan kerkee muutaman kerran, on sen verran treeniä, videoiden tekemistä ja fribaa, ettei striimaan kerkee niin kovasti ja striimit on mulle aika hukkaan mennyttä aikaa. Mut koitan muutamia iltoja tehdä.
 
Vuosi tuli frisbeen heittelyä täyteen enkä ole moneen aikaan laittanut heittoja minnekään. Pelattiin Teijon kanssa sama Äijänpellon rata, videolla näätte miten kävi, voitinko vuoden treenillä Teijon, joka on aika kova pelaamaan.
 
Ootko Mike harkinnu barefoot kenkiä, mä oon nyt muutaman vuoden pelannu niillä, tossa tulee tota jalan kiertoa ku heittää, ni mulla ainakin kaikki lenkkarit purkautu saumoista ja reunoista kun eivät kestäneet kuin 2kk max tota kiertoliikettä, barefootit, merkistä riippumatta on kestänyt helvetin paljon paremmin, ja niillä on mukavampi kävelläkkin.
 
Ootko Mike harkinnu barefoot kenkiä, mä oon nyt muutaman vuoden pelannu niillä, tossa tulee tota jalan kiertoa ku heittää, ni mulla ainakin kaikki lenkkarit purkautu saumoista ja reunoista kun eivät kestäneet kuin 2kk max tota kiertoliikettä, barefootit, merkistä riippumatta on kestänyt helvetin paljon paremmin, ja niillä on mukavampi kävelläkkin.
En tykkää niistä ollenkaan, vastemieliset ja kuvottavat kengät. Jengi kun salillakin vetää niillä saatanan varvastossuilla, niin hyi helvetti. Mulla on Adidaksen terrexit.
 
En tykkää niistä ollenkaan, vastemieliset ja kuvottavat kengät. Jengi kun salillakin vetää niillä saatanan varvastossuilla, niin hyi helvetti. Mulla on Adidaksen terrexit.
Barefootit on ihan normaalin kengän näköiset. Ei ne ole sellaset, mitä näyttää ihan kumijalalta:LOL:
 
Barefootit on ihan normaalin kengän näköiset. Ei ne ole sellaset, mitä näyttää ihan kumijalalta:LOL:
No en mä niitäkään halua ja astua sitten terävän kiven päälle. Meen Adduilla ja katotaan miten kestää. Ei mulla ole tarvetta tuntea maata.
 
Kattokaa miten käsittelivät sen mun tiessä olevan reiän. Huomioidaan, että ne oli heti illalla paikanneet sen, vaikka tossa sanovat että ihan kunnossa, alkava vaurio. Ja videolla näkyy kyllä selkeesti 100kmh rajoitus, ei 80kmh.

Lausunnot ja selvitykset

Olette pyytänyt korvausta vahingosta, jonka kerrotte aiheutuneen ajettaessa 01.03.2022 klo 12:02 maantiellä nro 21307 Keimolan Portin Eritasoliittymä, Vantaa.
Kertomanne mukaan vahinko aiheutui, kun Keimolan portin lähellä liittymässä oikealla kaistalla oli vesilammikon alla merkittävä kuoppa. Auton takarengas tyhjeni välittömästi ja auto on korjattavana. Mahdollisesti muutakin rikkoutui. Autokamerassa on koko tapahtuma. Tapahtumahetkellä ajonopeutenne oli 82 km/h, säätila poutainen, tien pinta märkä. Korvaushakemuksen liitteenä on toimitettu videokuva vahinkotapahtumasta.

Asiasta on saatu tien kunnossapidosta vastaavan urakoitsijan YIT Suomi Oy:n ja urakkaa valvovan alueellisen ELY-keskuksen lausunto.
Tiehen on kohdistettu seuraavia tarkastus- ja hoitotoimenpiteitä:

27.2.2022 klo 15:13 päällysteen paikkaus
28.2.2022 klo 06:13 tien suolaus
28.2.2022 klo 15:39 tiestötarkastus, tie laatuvaatimusten mukaisessa 
kunnossa, alkava päällystevaurio, ei liikennettä vaarantava
1.3.2022 klo 21:30 päällysteen paikkaus
3.3.2022 klo 10:56 tiestötarkastus, kelintarkastus, tie laatuvaatimusten mukaisessa kunnossa

Kyseessä on hoitoluokkaan Is kuuluva asfalttipäällysteinen valtatien ramppi, joka on yleisesti liikennettä tyydyttävässä kunnossa. Vahinkokohdalla on normaalit näkemät, ajoradan leveys 4,5 metriä, nopeusrajoitus 80 km/h. Valaistu tieosuus. Säätila vahinkoa edeltävänä päivänä on ollut poutainen, vahinkotapahtuman aikaan poutaa, lämpötila +5 °C. Rampin keskimääräinen vuorokautinen liikennemäärä on 1716 ajoneuvoa, joista raskaiden ajoneuvojen osuus on 347. Tienkäyttäjän linjalle on ennen vahinkoa tullut ilmoitus tien päällystevauriosta, urakoitsija sai tiedon vahingosta korvaushakemuksesta.

Lapin ELY-keskus pitää selvitettynä, että tien kunnossapitoa ei ole laiminlyöty ja näin ollen alueellinen ELY-keskus ei ole velvollinen korvaamaan vahinkoa.

Lapin ELY-keskus hylkää hakemuksenne.
 
Back
Ylös Bottom