OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja mulla ei mitenkään merkittävästi lihasmassaa ole, joten ei se kamalasti tällä massalla yli viitteiden voi mennä.
Mita vittua, sullahan on lihaa tosi paljon. Et nayta edes kisabodareitten vieressa pienelta, usein aivan samankokoiselta.
 
Mita vittua, sullahan on lihaa tosi paljon. Et nayta edes kisabodareitten vieressa pienelta, usein aivan samankokoiselta.
Kyllä meillä painoeroa yleensä kuitenkin on semmoinen 10kg. Mä siis olen 90-95kg kokoajan, niin en usko että siinä nyt niin kovasti massaa on, joka tota arvoa nostaisi. Toki mä en muista aina esim kreatiinia ottaa päivittäin, sekin voi vaikuttaa.
 
Onko Mikelle tullut vastaan Dropstixxit? CP:n Mike Sommerfeld näyttää käyttävän enemmänkin, hänen somessa tuli vastaan. Saapahan nähdä innostuuko porukka noista enemmänkin, äkkisilteen oma ajatus on vähän njäh, mutta voisihan ne aika näpsäkät olla.
 
Onko Mikelle tullut vastaan Dropstixxit? CP:n Mike Sommerfeld näyttää käyttävän enemmänkin, hänen somessa tuli vastaan. Saapahan nähdä innostuuko porukka noista enemmänkin, äkkisilteen oma ajatus on vähän njäh, mutta voisihan ne aika näpsäkät olla.
En ole ikinä kuullut, mutta katoin, vaikuttaa kätsyltä, tosin lentääkö se syliin sitten ylätaljassa?
 
Tosta uniapneasta tuli mieleen, että jännä kun yleensä (julkisella) hoidetaan seurausta ts. maskia naamaan eikä syytä (yksityisellä) esim. ylikasvanut kitapurje/nielurisat tms.. Mulla kun leikattiin se ja megakokoisiksi paisuneet nielurisat niin johan ilma kulki ihan eri malliin jo heräämössä herätessä. Vaimokin on saanu sen jälkeen olla huolissaan siitä, että hengitänkö lainkaan kun niin hiljasta vs. entiset röhinät/kuorsuut/tukehtumiset/heräsin yöllä siihen ettei saa henkeä ja hetken piti haukkoa. Tosin leikkauksesta toipuminen / 3 viikkoa siitä oli pahin helvetti ikinä kun ei kärsiny edes vettä juoda ku puoli teelusikkaa kerralla sen jälkeen ku oli väkisin otettu Oxycontin/Tramal/jne. pahimman kiputerän loiventamiseen.
 
Kreatiniini oli 99, eli just viitteiden yläosassa, mutta se arvo nousee lihasmassan mukana.
Mulla oli Krea 90 ja lääkäri sano, että oli koholla ja ei saisi käyttää kreatiinia lisäravinteena😒. Eli toi krea 90 on varmaan täysin normaalia kun on vähän enemmän lihasmassaa kun tavallisella ihmisellä? Turhaan tästäkin olen stressannut.
 
Kystatiini C kertoo tarkemmin munuaisten toiminnan. Siihen ei vaikuta lihasmassa yhtään. Toki kreatiinin käyttö nostaa kreatiniini arvoja. En kyllä usko , että ketään kreatiinilla olisi munuaisiaan tuhonnut.
 
Multa poistettiin pentuna kitarisat.

Nielurisat sitten vielä jäljellä. Kantsii käydä knk-lääkärillä joskus näyttämässä jos tuntuu, että uniapnea tms. epäilyä. Ja kitapurjeen tietysti näkee ittekin peilistä, että ulottuuko/roikkuuko se kieleen tai nieluun asti.
 
Tosta uniapneasta tuli mieleen, että jännä kun yleensä (julkisella) hoidetaan seurausta ts. maskia naamaan eikä syytä (yksityisellä) esim. ylikasvanut kitapurje/nielurisat tms.. Mulla kun leikattiin se ja megakokoisiksi paisuneet nielurisat niin johan ilma kulki ihan eri malliin jo heräämössä herätessä. Vaimokin on saanu sen jälkeen olla huolissaan siitä, että hengitänkö lainkaan kun niin hiljasta vs. entiset röhinät/kuorsuut/tukehtumiset/heräsin yöllä siihen ettei saa henkeä ja hetken piti haukkoa. Tosin leikkauksesta toipuminen / 3 viikkoa siitä oli pahin helvetti ikinä kun ei kärsiny edes vettä juoda ku puoli teelusikkaa kerralla sen jälkeen ku oli väkisin otettu Oxycontin/Tramal/jne. pahimman kiputerän loiventamiseen.
Mulla myös todettu todella vaikea uniapnea ja ihmettelin kun ei tullut mitään lähetettä nielun yms tutkimukseen vaan suoraan maskin sovitukseen. Kitarisat muksuna leikattu, mutta kuitenkin ahdas nielu ja nielurisat turpoavat helposti. Toki olen kauhea läski.

Hammaslääkäri sanoi tämän tullessa puheeksi, että aikuisilla ei esim juuri nielurisoja haluta leikata vaikean toipumisen takia.

No oma poika viimeisenä lääkiksen vuotena oli mukana tekemässä tutkimusta juuri tästä aiheesta, eli leikkaushoidon toimivuudesta uniapnean hoidossa aikuisilla.

Tulos oli aivan selkeä, leikkauksesta oli suurimmalla osalla apua. Mukana toki useita mittareita kuten painon pudotus jne jne. Leikatuilla potilailla putosi sitten myös seurantajaksolla paino.

Muoks. Leikkaushoito siis potilaille joilla todettu sen tarvetta, ei randomisti :)
 
Nielurisat sitten vielä jäljellä. Kantsii käydä knk-lääkärillä joskus näyttämässä jos tuntuu, että uniapnea tms. epäilyä. Ja kitapurjeen tietysti näkee ittekin peilistä, että ulottuuko/roikkuuko se kieleen tai nieluun asti.
Ei mulla ole mitään epäilystäkään apneasta.
 
Mulla on kreat koholla ollut ikuisuuden, noin 130. Joka kerta kun olen muuttanut ja mennyt eri laakarille, ne on sita kovasti ihmetelleet, olleet huolissaan ja testanneet munuaiset ja todenneet etta hyvin toimii eika oo mitaan vikaa. Kai laakarit vaan sitten tapaa harvemmin jengia joka bodaa.
 
Heh muistan joskus 15 vuotta sitten yläasteella kun terkkari vartavasten pyyti meikäläisen puheille että lopeta kreatiinin käyttö, myrkyttää sun munuaiset :D mistä lie oli kuullut, ite olin jotain 15v
 
Mulla on kreat koholla ollut ikuisuuden, noin 130. Joka kerta kun olen muuttanut ja mennyt eri laakarille, ne on sita kovasti ihmetelleet, olleet huolissaan ja testanneet munuaiset ja todenneet etta hyvin toimii eika oo mitaan vikaa. Kai laakarit vaan sitten tapaa harvemmin jengia joka bodaa.
Mullakin 110-115 tienoilla kun treenaa, pitkän tauon aikana laski 77
 
Back
Ylös Bottom