OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä tykkäsit Aninkaisten radasta? Millasella tuloksella?
Tuuli aivan naurettavan paljon, mutta ihan ok draivit, putti taas kusi eikä pelkästään tuulen takia. Saanut nyt vasemman käden lähtemään ekana ja gripissa 3 sormea, niin tulee spinniä hyvin ja ei tartte enää ressaa niin pituudesta. Puttaamiseen pitää keksiä jotain, se vinkki että treenaa sitä, on pelkkää paskaa. Treenissä menee kaikki, vasurillakin, mutta ootas kun on pirkko nokan eessä, niin ei varmaan mene. Puttaamisen mekaniikka on niin simppeli, ettei sen treenaaminen mitään auta jos sitä sitten jännittää radalla. Ja aina se maassa oleva kiekko menee ohi mennen putin perään kun sen roiskasee vaan sinnepäin ilman ressiä.
 
Millaisia krea-arvoja Mike sulla ollut. Missä siis pyörinyt. Ja miten olet käyttänyt kreatiinia , jos olet. Palkkarissa pelkästään vaiko joka päivä. Ja määrät ?
 
Millaisia krea-arvoja Mike sulla ollut. Missä siis pyörinyt. Ja miten olet käyttänyt kreatiinia , jos olet. Palkkarissa pelkästään vaiko joka päivä. Ja määrät ?
Kreatiniini oli 99, eli just viitteiden yläosassa, mutta se arvo nousee lihasmassan mukana.
 
Aika matala, tolla lihas massalla😳

Yleensä porukalla heittämällä yli 100 jos on keskiverto jamppaa vähänkin lihaksikkaampi, sen takia toi arvo onkin treenatuille aika turha.
Mulla on kaikki veriarvot nätisti viitteissä testoja myöten. Mut mä elän, liikun ja syön aika helvetin terveellisesti.
 
Pakko tähän väliin sanoa nuoremmille jumppareille kellä verikokeissa viite ylittyy.

Kreatiniinin mittausta käytetään siis munuaisten suodatuskyvyn indikaattorina, jos siis syömällä kreatiinia olet arvoa nostanut, ei se tarkoita sitä että sun munuaiset ei suodattaisi kunnolla, vaikka lääkäri ilmoittaisi munuaisongelman olevan käsillä.
 
Pakko tähän väliin sanoa nuoremmille jumppareille kellä verikokeissa viite ylittyy.

Kreatiniinin mittausta käytetään siis munuaisten suodatuskyvyn indikaattorina, jos siis syömällä kreatiinia olet arvoa nostanut, ei se tarkoita sitä että sun munuaiset ei suodattaisi kunnolla, vaikka lääkäri ilmoittaisi munuaisongelman olevan käsillä.
Bodareilla heittää monet arvot niin sanotusti luontaisesti lihasmassan ja syömisen takia. Ja se joka haluaa väärin ymmärtää, niin älä edes aloita. Esim maksa-arvot saattaa nousta syömiselläkin joissain tapauksissa. Samoin noi kreatiniiniarvot. BMI on myös aivan vinksallaan, mutta se on luontaista kun poiketaan lihasmassan takia keskiverrosta.
 
Aika matala, tolla lihas massalla😳

Yleensä porukalla heittämällä yli 100 jos on keskiverto jamppaa vähänkin lihaksikkaampi, sen takia toi arvo onkin treenatuille aika turha.
Minulla oli vuosia krea-arvo siinä 120-130 ja kehon paino liikkui lähes samoissa määrissä kiloina. Uniapnea todettiin 2017, siihen määrättiin hoidoksi ylipainemaski, ja vajaa pari vuotta kului niin krea-arvot tippuivat siihen 85-90 välille, missä ovat nyttenkin. Oma paino tippunut sinne 105-115 maastoon, mutta on se siellä ennenkin ollut ja silti krea ollut korkea. Minullekin aina sanottiin että on korkea koska lihasta enemmän kuin keskiverto. Varmasti tämä vaikuttaa, mutta hyvin huomaa myös että keho on kokonaisuus. Oletan että minulla saattoi krea-arvoon vaikuttaa myös verenpaineen lasku maskin käytön myötä?
 
Minulla oli vuosia krea-arvo siinä 120-130 ja kehon paino liikkui lähes samoissa määrissä kiloina. Uniapnea todettiin 2017, siihen määrättiin hoidoksi ylipainemaski, ja vajaa pari vuotta kului niin krea-arvot tippuivat siihen 85-90 välille, missä ovat nyttenkin. Oma paino tippunut sinne 105-115 maastoon, mutta on se siellä ennenkin ollut ja silti krea ollut korkea. Minullekin aina sanottiin että on korkea koska lihasta enemmän kuin keskiverto. Varmasti tämä vaikuttaa, mutta hyvin huomaa myös että keho on kokonaisuus. Oletan että minulla saattoi krea-arvoon vaikuttaa myös verenpaineen lasku maskin käytön myötä?
Ihan mielenkiinnosta juuri maskin saaneena tuli mieleen että kauan meni kun huomasin muutosta esim paineissa ja muuten elämänlaadussa
 
Ihan mielenkiinnosta juuri maskin saaneena tuli mieleen että kauan meni kun huomasin muutosta esim paineissa ja muuten elämänlaadussa
Minulla uniapnea oli tosi paha, hengityskatkosta nukutusta ajasta oli 60%, kun unitutkimusklinikalla olin pari yötä seurannassa. Vointini oli ihan sysipaska ja verenpaineet huiteli 200/120 leposykkeen ollessa satasen molemmin puolin. Maksa-, minuais- ja sokeriarvot oli aikasta korkeat myös. En pysynyt käytännössä hereillä päivälläkään jos vain istahti johonkin, niin kuorsaus alkoi heti. Nukahtelin myös auton rattiin, joista viimeisin oli hyvin kohtalokas.

Eli tähän verrattuna voin sano että muutos oli 110% edelliseen, eli täydellinen muutos! Yliväsymys lähti muutamassa kuukaudessa ja veriarvot palautui hyviksi, ja yllättäen tosi hyviksi, 1-2 vuoden kuluttua. Suurin positiivinen teko terveydelleni tähän asti!
 
Ihan mielenkiinnosta juuri maskin saaneena tuli mieleen että kauan meni kun huomasin muutosta esim paineissa ja muuten elämänlaadussa
Omalla kohdalla pari viikkoa että elämänlaatu oli selvästi parempaa mutta ekana yönä jo huomasi että on nukkunut kunnolla, diagnoosina vaikea uniapnea ja katkoksia oli 60 tunnissa.
 
Itsellä oli 58 katkosta ja parin viikon käytön jälkeen suurimmat muutokset ovat poistunut päivittäinen päänsärky, ei enään väsytä niin paljoa, ei mene heti hermot ja työkaverin mukaan pään jasimien punoitus lähtenyt
 
Back
Ylös Bottom