Kiitos zempeistä. Mulla on siis suvussa keuhkosyöpää, sekin eliminoitu kun en ole 15 vuoteen kohta polttanut. Aivoinfarktia kolesterolien takia myös ollut mummolla. Äidillä korkea ldl, mutta voi todella hyvin vielä yli 65 vuotiaana. Toisia isovanhempia en kerennyt edes näkemään kun toinen pappa kuoli 49 vuotiaana keuhkosyöpään ja isoäiti vuoden myöhemmin sydänkohtaukseen. Toiset mummo ja pappa eli vielä kun olin 10 vuotias, mutta pappa sitten lähti kanssa haimasyövän kera pois, keuhkoista lähti tupakoinnin takia. Mummo sai usean infarktin ennenkuin kuoli. Äidin sisko terve edelleen, ei ongelmia.
Mä en ole statiineja tarttenut, vaan olen LDL:n laskenut 5.6 -> 3.1 liikumalla ja syömällä terveellisesti. Ja toi 5.6 mitattiin 10 vuoden natuilun jälkeen. Toivotaan nyt ettei mitään sairautta ole, eikä siihen mikään viittaakaan. Vedin tänään esim 36 väylää frisbeetä jäisellä lumisella reitillä metsässä poltellen 1300kcal. 35 sarjan jalkatreenit ei tunnu missään kuin vain jaloissa, suorituskyky tulee tästä entisestään nousemaan joten mä en usko että olen pahasti sairas, vaan noi kolet ovat vain akuutisti dropanneet ja syyn siihen haluan.
En ole koskaan ennen pelästynyt näin, koska aina olen viimeisen 17 vuotta vetänyt terveys edellä.