OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Pare olis, koska kyllä tässä huolestuu jos näillä elintavoilla kolet mene noin perseelleen yhtäkkiä. Kun tuolla samaan aikaan ihmiset syö huonosti, polttaa, juo alkoholia eivätkä liiku ollenkaan.
Harvinaista kun joku jaksaa noi tiiviisti seurata veriarvoja 💪 kumpa itekki jaksais, max 1-2krt vuosi tulee käytyä
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika omituiselta kuulostais kyllä että ilman syytä kolesterolit paukkais noin rajusti väärään suuntaan ilman todella merkittäviä muutoksia elintavoissa. Tuo paise ja korona molemmat aiheuttaa kuitenkin semi kovat tulehdustilat kroppaan ja muutenkin vähän pakkaa sekaisin, niin luulis että siitä🤔 Mielenkiintosta nähä seuraavassa mittauksessa että onko paikkaantunu jo kokonaan takasin, niin jos viittit ni heitäs neki sit tänne👍
Oon 7 vuotta samassa paikkaa mitannut säännöllisesti ja aina ne on heilunut ihan vain vähän riippuen aktiivitasoista ja onko dieettiä päällä jne. Ei ole koskaan näin rajusti liikahtanut. Mua huolestuttaa eniten liittyykö johonkin sairauteen kolesterolien rajut muutokset heikompaan, koska omat elintavat ainakin veti vain parempaan ja parempaan niitä arvoja tasan tarkkaan viime kuun yhdeksänteen päivään saakka kunnes sitten äkillinen droppi kuukaudessa. Enkä siis ollut ajatellutkaan meneväni, koska olin tosi iloinen siitä LDL putoamisesta alemmaksi mitä koskaan, mutta sitten Hussilla se verenhyytymisjuttu paljasti verikokeissa tuon kolesterolin. Mulla on muuten kaikki ihan linjasssa, testot, maksa-arvot, munuaiset jne. 6 putkea ne verta otti ja ainoa mikä siellä kolmiota antoi, oli hdl ja ldl. Ja vaikka triglyt tuplaantui, oli ne edelleen viitteissä koska mulla ne on normaalisti alle 0,60.
 
Oon 7 vuotta samassa paikkaa mitannut säännöllisesti ja aina ne on heilunut ihan vain vähän riippuen aktiivitasoista ja onko dieettiä päällä jne. Ei ole koskaan näin rajusti liikahtanut. Mua huolestuttaa eniten liittyykö johonkin sairauteen kolesterolien rajut muutokset heikompaan, koska omat elintavat ainakin veti vain parempaan ja parempaan niitä arvoja tasan tarkkaan viime kuun yhdeksänteen päivään saakka kunnes sitten äkillinen droppi kuukaudessa. Enkä siis ollut ajatellutkaan meneväni, koska olin tosi iloinen siitä LDL putoamisesta alemmaksi mitä koskaan, mutta sitten Hussilla se verenhyytymisjuttu paljasti verikokeissa tuon kolesterolin. Mulla on muuten kaikki ihan linjasssa, testot, maksa-arvot, munuaiset jne. 6 putkea ne verta otti ja ainoa mikä siellä kolmiota antoi, oli hdl ja ldl. Ja vaikka triglyt tuplaantui, oli ne edelleen viitteissä koska mulla ne on normaalisti alle 0,60.
Toi on jännä kyllä🤔 Mut jospa selkenee pian mistä johtuu. Luulis et lääkäreitä kiinnostaa kans jos tosiaan pitkään ollu hyvällä tasolla ja parantunu kokoajan hiljalleen ja sit näin nopeesti rykäsee väärään suuntaan
 
Tuskimpa siinä takana kuitenkaan sen pahempaa on👍
Kiitos zempeistä. Mulla on siis suvussa keuhkosyöpää, sekin eliminoitu kun en ole 15 vuoteen kohta polttanut. Aivoinfarktia kolesterolien takia myös ollut mummolla. Äidillä korkea ldl, mutta voi todella hyvin vielä yli 65 vuotiaana. Toisia isovanhempia en kerennyt edes näkemään kun toinen pappa kuoli 49 vuotiaana keuhkosyöpään ja isoäiti vuoden myöhemmin sydänkohtaukseen. Toiset mummo ja pappa eli vielä kun olin 10 vuotias, mutta pappa sitten lähti kanssa haimasyövän kera pois, keuhkoista lähti tupakoinnin takia. Mummo sai usean infarktin ennenkuin kuoli. Äidin sisko terve edelleen, ei ongelmia.

Mä en ole statiineja tarttenut, vaan olen LDL:n laskenut 5.6 -> 3.1 liikumalla ja syömällä terveellisesti. Ja toi 5.6 mitattiin 10 vuoden natuilun jälkeen. Toivotaan nyt ettei mitään sairautta ole, eikä siihen mikään viittaakaan. Vedin tänään esim 36 väylää frisbeetä jäisellä lumisella reitillä metsässä poltellen 1300kcal. 35 sarjan jalkatreenit ei tunnu missään kuin vain jaloissa, suorituskyky tulee tästä entisestään nousemaan joten mä en usko että olen pahasti sairas, vaan noi kolet ovat vain akuutisti dropanneet ja syyn siihen haluan.

En ole koskaan ennen pelästynyt näin, koska aina olen viimeisen 17 vuotta vetänyt terveys edellä.
 
Kiitos zempeistä. Mulla on siis suvussa keuhkosyöpää, sekin eliminoitu kun en ole 15 vuoteen kohta polttanut. Aivoinfarktia kolesterolien takia myös ollut mummolla. Äidillä korkea ldl, mutta voi todella hyvin vielä yli 65 vuotiaana. Toisia isovanhempia en kerennyt edes näkemään kun toinen pappa kuoli 49 vuotiaana keuhkosyöpään ja isoäiti vuoden myöhemmin sydänkohtaukseen. Toiset mummo ja pappa eli vielä kun olin 10 vuotias, mutta pappa sitten lähti kanssa haimasyövän kera pois, keuhkoista lähti tupakoinnin takia. Mummo sai usean infarktin ennenkuin kuoli. Äidin sisko terve edelleen, ei ongelmia.

Mä en ole statiineja tarttenut, vaan olen LDL:n laskenut 5.6 -> 3.1 liikumalla ja syömällä terveellisesti. Ja toi 5.6 mitattiin 10 vuoden natuilun jälkeen. Toivotaan nyt ettei mitään sairautta ole, eikä siihen mikään viittaakaan. Vedin tänään esim 36 väylää frisbeetä jäisellä lumisella reitillä metsässä poltellen 1300kcal. 35 sarjan jalkatreenit ei tunnu missään kuin vain jaloissa, suorituskyky tulee tästä entisestään nousemaan joten mä en usko että olen pahasti sairas, vaan noi kolet ovat vain akuutisti dropanneet ja syyn siihen haluan.

En ole koskaan ennen pelästynyt näin, koska aina olen viimeisen 17 vuotta vetänyt terveys edellä.
Aika arvailuksihan tämä menee. Elämäntavat siis ennallaan joten kolesterolin saanti vakiota. Myös ravinnon rasvojen vaikutus maksan ldl-reseptoreihin ainakin sen saannin puolesta ennallaan. Sitten nuo tulehdus/infektiokuviot muuttujina. Ehkä jotekin häirinneet maksan kykyä ottaa kolea verestä ja erittää sappeen. Sitten tulee labran mittausvirheet. Ei nekään täysin varmasti aina toimi. Sairauksista lähinnä noihin vaikuttaa huonontavasti kilpirauhasen vajaatoiminta. Tiedä sitten voisiko olla niin piilevänä ettei mitään oireita siitä olisi, mutta vaikuttaisi jo labroihin. Toki luulen että kilppariarvojakin varmaan olet välillä katsellut. Syöpäasiatkin aika epätodennäköisiä, koska olet nuori, terveesti elävä, eikä mitään sellaiseen viittaavia oireita ole. Jos jokin sellainen asia maksassa vaikuttaisi noin kolearvoihin, niin olisi kyllä liikehdintää muissakin arvoissa kuten maksa-arvoissa. Itse veikkaan, että mysteeri ei ratkea ja arvot kontrolleissa vaan korjaantuvat aiempaa vastaaviksi. Mutta sitten jos tosiaan huolestuttaa, niin helposti käyt kerran ottamassa keuhkokuvan ja vatsan ultraäänen. Jos noita suvun syöpätaustoja miettii, niin noilla voi saada kätevästi varhaisvaiheessa kiinni.
 
Aika arvailuksihan tämä menee. Elämäntavat siis ennallaan joten kolesterolin saanti vakiota. Myös ravinnon rasvojen vaikutus maksan ldl-reseptoreihin ainakin sen saannin puolesta ennallaan. Sitten nuo tulehdus/infektiokuviot muuttujina. Ehkä jotekin häirinneet maksan kykyä ottaa kolea verestä ja erittää sappeen. Sitten tulee labran mittausvirheet. Ei nekään täysin varmasti aina toimi. Sairauksista lähinnä noihin vaikuttaa huonontavasti kilpirauhasen vajaatoiminta. Tiedä sitten voisiko olla niin piilevänä ettei mitään oireita siitä olisi, mutta vaikuttaisi jo labroihin. Toki luulen että kilppariarvojakin varmaan olet välillä katsellut. Syöpäasiatkin aika epätodennäköisiä, koska olet nuori, terveesti elävä, eikä mitään sellaiseen viittaavia oireita ole. Jos jokin sellainen asia maksassa vaikuttaisi noin kolearvoihin, niin olisi kyllä liikehdintää muissakin arvoissa kuten maksa-arvoissa. Itse veikkaan, että mysteeri ei ratkea ja arvot kontrolleissa vaan korjaantuvat aiempaa vastaaviksi. Mutta sitten jos tosiaan huolestuttaa, niin helposti käyt kerran ottamassa keuhkokuvan ja vatsan ultraäänen. Jos noita suvun syöpätaustoja miettii, niin noilla voi saada kätevästi varhaisvaiheessa kiinni.
Tyrotkin oli viitteissä, multa siis otettiin täydet verenkuvat ja ainoat ongelmat oli vain hdl ja ldl. Keuhosyöpä oli enemmänkin tupakan aiheuttamaa, toinen pappa taas sai sodassa jonkun myrkytyksen juotuaan lipeävettä ja myöhemmin keuhkosyövän, mutta silti alttuis taitaa olla suvussa. Tosin isä ja äiti kummatkin elossa ja terveitä, kumpikaan ei ole polttanut 40 vuoteen.
 
Kiitos zempeistä. Mulla on siis suvussa keuhkosyöpää, sekin eliminoitu kun en ole 15 vuoteen kohta polttanut. Aivoinfarktia kolesterolien takia myös ollut mummolla. Äidillä korkea ldl, mutta voi todella hyvin vielä yli 65 vuotiaana. Toisia isovanhempia en kerennyt edes näkemään kun toinen pappa kuoli 49 vuotiaana keuhkosyöpään ja isoäiti vuoden myöhemmin sydänkohtaukseen. Toiset mummo ja pappa eli vielä kun olin 10 vuotias, mutta pappa sitten lähti kanssa haimasyövän kera pois, keuhkoista lähti tupakoinnin takia. Mummo sai usean infarktin ennenkuin kuoli. Äidin sisko terve edelleen, ei ongelmia.

Mä en ole statiineja tarttenut, vaan olen LDL:n laskenut 5.6 -> 3.1 liikumalla ja syömällä terveellisesti. Ja toi 5.6 mitattiin 10 vuoden natuilun jälkeen. Toivotaan nyt ettei mitään sairautta ole, eikä siihen mikään viittaakaan. Vedin tänään esim 36 väylää frisbeetä jäisellä lumisella reitillä metsässä poltellen 1300kcal. 35 sarjan jalkatreenit ei tunnu missään kuin vain jaloissa, suorituskyky tulee tästä entisestään nousemaan joten mä en usko että olen pahasti sairas, vaan noi kolet ovat vain akuutisti dropanneet ja syyn siihen haluan.

En ole koskaan ennen pelästynyt näin, koska aina olen viimeisen 17 vuotta vetänyt terveys edellä.
En pysty uskomaa että mitää isoa on vialla, joko se on ne tulehduskipu/antibiootti lääkeke, tai tuo flunssa.

Sä et tollain pystyis treenata jos olis syöpä ei mitenkään, huoli pois.
 
Kiitti kun välitätte. Toivotaan että on vain joku ihme akuutti tulehdusjuttu tai muuta kun en olis mitenkään edes tiennyt, vaan ollut uskossa että arvot on kunnossa. Ootellaan nyt muutama viikko ja sitten katsomaan liikkuuko ne takas paikalleen.
 
Jep ja "pelkkä" kova stressitila sen aiheuttamine hormoniheilahteluineen voi nostaa kolesterolia. Vaikka ei olisi henkistä stressiä ollut, niin tokihan mätäpaise ja korona kroppaa stressaa. Kuumottavia juttuja, mutta kyllähän nää onneksi lähes aina osoittautuu lopulta harmittomiksi 👌
 
Kiitos zempeistä. Mulla on siis suvussa keuhkosyöpää, sekin eliminoitu kun en ole 15 vuoteen kohta polttanut. Aivoinfarktia kolesterolien takia myös ollut mummolla. Äidillä korkea ldl, mutta voi todella hyvin vielä yli 65 vuotiaana. Toisia isovanhempia en kerennyt edes näkemään kun toinen pappa kuoli 49 vuotiaana keuhkosyöpään ja isoäiti vuoden myöhemmin sydänkohtaukseen. Toiset mummo ja pappa eli vielä kun olin 10 vuotias, mutta pappa sitten lähti kanssa haimasyövän kera pois, keuhkoista lähti tupakoinnin takia. Mummo sai usean infarktin ennenkuin kuoli. Äidin sisko terve edelleen, ei ongelmia.

Mä en ole statiineja tarttenut, vaan olen LDL:n laskenut 5.6 -> 3.1 liikumalla ja syömällä terveellisesti. Ja toi 5.6 mitattiin 10 vuoden natuilun jälkeen. Toivotaan nyt ettei mitään sairautta ole, eikä siihen mikään viittaakaan. Vedin tänään esim 36 väylää frisbeetä jäisellä lumisella reitillä metsässä poltellen 1300kcal. 35 sarjan jalkatreenit ei tunnu missään kuin vain jaloissa, suorituskyky tulee tästä entisestään nousemaan joten mä en usko että olen pahasti sairas, vaan noi kolet ovat vain akuutisti dropanneet ja syyn siihen haluan.

En ole koskaan ennen pelästynyt näin, koska aina olen viimeisen 17 vuotta vetänyt terveys edellä.
Kiitos zempeistä. Mulla on siis suvussa keuhkosyöpää, sekin eliminoitu kun en ole 15 vuoteen kohta polttanut.

Tuohon pakko tarttua, kun töissä kaksi sairastunut keuhkosyöpään 2 vuoden sisään. Kumpikaan ei ole ikinä polttanut. En tietenkään väitä, että sinulla olisi keuhkosyöpä. Polttamattomuudella ei silti sitä voida eliminoida.
 
Tuohon pakko tarttua, kun töissä kaksi sairastunut keuhkosyöpään 2 vuoden sisään. Kumpikaan ei ole ikinä polttanut. En tietenkään väitä, että sinulla olisi keuhkosyöpä. Polttamattomuudella ei silti sitä voida eliminoida.
No siis polttamalla sen saattaisin saada, koska äiti ja isä eivät ole polttaneet kymmeniin vuosiin ja ovat eläneet kummatkin pidempään mitä vanhempansa. Keuhkosyöpää ei esiintynyt mummoillakaan jotka eivät polttaneet. Se kyllä vei sitten nuo kaksi pappaa melko varmaan, vaikka keuhkosyöpä iskeekin myös ilman tupakkaa.

Tupakoimattomuudella voidaan alentaa riskiä massiivisesti koska se on kuitenkin numero 1 syy.
 
Sillon kun dessu lähtee ees jotenkin sinne suuntaan, niin alkaa jo käsi olla kunnossa. Monethan osti ainakin muutama vuosi sitten Dessun tyyliin ekaksi draiveriksi, koska pro-heittäjät ja senhän tietää miten siinä käy :)
Joo, Dessu vaatii kyllä jo spinniä että se flippaa, tuulikin saattoi auttaa.
 
Nyt on Elixian jäsenyys hommattu kun on kävelymatkan päässä kaksi "salia". Eka treeni vedetty ja olipas kokemus. Näin bodarin näkökulmasta noi ei saleja ole, mutta pari kuukautta pitää kestää ja vetää treenit läpi normaaliin tapaan. Vähän pitää muokata ohjelmaa, koska niinkin simppelit laitteet kuin High row, ei todellakaan ole itsestäänselvyys.

Ja mainitaan, ettei se konsepti ole edes bodareille, joten turha valittaa. Jos se kaikki tyhjä tila mitä yhdellä salilla on, laitettais kasaan, niin siihen sais kokonaisen salin kasattua. Ajattelinkin, että teemaan menis hyvin jos ne laittais sinne tyhjile käytäville vaikka puttikortin, jonne puttailis kerran päivässä tunnin.
 
Back
Ylös Bottom