OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Etkö laske sähköröökiä tupakoinniksi, sitähän tupruttelet jatkuvalla syötöllä ? Tuskin se mikään terveyttä edistävä tuote on :giggle:.
No siinä ei ole palotuotteita, eikä karsinogeeneja. Ja jotta tässä nyt kaikki ymmärtäis, niin olen 10 vuotta sähköröökiä vedellyt, se nyt ei viimeisen kuukauden aikana yhtäkkiä ala vaikuttamaan kolesteroleihin.
Paljon sulla @Mike tulee rasvoja/vrk? Sun ruokavalio vaikutti nii vähärasvaiselta, että kiinnostaa
Tosi rasvaton ruokavalio ollut, koska välttelin vuoden päivät omegaa kun veri oli ohutta. Nyt sitten hussin labroissa katottiin ja ei ole mitään veressä vikana. Nyt pitää nostaa omegatkin korkeammalle ja muutenkin enemmän rasvaa. Tosin se nyt ei selitä mitään kun näin olen syönyt jo pitkään, en vain viimeistä kuukautta. Hyvin rasvattomalla ruokavaliolla mä sain viime kuussa parhaat kolet mitä koskaan mitannut. Että ota tästä nyt selvää sitten.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No siinä ei ole palotuotteita, eikä karsinogeeneja. Ja jotta tässä nyt kaikki ymmärtäis, niin olen 10 vuotta sähköröökiä vedellyt, se nyt ei viimeisen kuukauden aikana yhtäkkiä ala vaikuttamaan kolesteroleihin.

Tosi rasvaton ruokavalio ollut, koska välttelin vuoden päivät omegaa kun veri oli ohutta. Nyt sitten hussin labroissa katottiin ja ei ole mitään veressä vikana. Nyt pitää nostaa omegatkin korkeammalle ja muutenkin enemmän rasvaa. Tosin se nyt ei selitä mitään kun näin olen syönyt jo pitkään, en vain viimeistä kuukautta. Hyvin rasvattomalla ruokavaliolla mä sain viime kuussa parhaat kolet mitä koskaan mitannut. Että ota tästä nyt selvää sitten.
vaikeita juttuja, mut voihan liian vähäinen rasva ruokavaloissa kumuloitua hiljalleen ongelmaksi, noh nythän sen näkee, kun nostaa määriä taas.
 
Ei tässä ole mitään tolkkua.
Onko korona tosiaan ainoa selvä uusi muuttuja yhtälössä?

Sinällään kiinnostaa itseäkin, koska sukurasitetta, vaikkakin kaikki tasot nyt ok. Mutta jos sattuu tuo korona osumaan (voinut tietysti jo osuakin), niin voihan sitä ne kolesterolitasot sitten jonkin ajan kuluttua tsekata.
 
vaikeita juttuja, mut voihan liian vähäinen rasva ruokavaloissa kumuloitua hiljalleen ongelmaksi, noh nythän sen näkee, kun nostaa määriä taas.
Kolet menee anaboleillakin sillai tasaisesti huonoksi. Niillä ei ole tapana radikaalisti lyhyessä ajassa heittävän kymmeniä prosentteja. HDL:n saa letrozolella kyllä lyhyessäkin ajassa alas kun se eliminoi estrogeenin kokonaan. Mystistä tää on mun osalta kun viimeiset 4kk on täsmälleen samanlaista elintavoiltaan, asteen parempaan päin vain aerobisen lisäännyttyä.

Mutta mitataan kuukauden päästä uudestaan ja jos sitten on edelleen huonot tai menossa alaspäin, niin sitten on jotain oikeasti pahasti vialla. Näillä elintavoilla ei voi kolet mennä alaspäin, ei vain voi. Miettiikää mitä lääkäri vois enää ehdottaa sillä elän sillai miten neuvotaan jos kolet on huonot.

  • Ravinnossa kiinnitetään huomiota rasvan määrään ja laatuun, sekä riittävän ravintokuidun määrään.
  • Lisäksi lisäämällä liikuntaa osaksi arkea voidaan kasvattaa hyvänlaatuisen (HDL) kolesterolin määrään kehossa.
  • Tupakoinnin lopettaminen on myös avainasemassa elintapamuutoksessa, koska tupakointi laskee hyvänlaatuisen kolesterolin määrää.
 
Onko korona tosiaan ainoa selvä uusi muuttuja yhtälössä?

Sinällään kiinnostaa itseäkin, koska sukurasitetta, vaikkakin kaikki tasot nyt ok. Mutta jos sattuu tuo korona osumaan (voinut tietysti jo osuakin), niin voihan sitä ne kolesterolitasot sitten jonkin ajan kuluttua tsekata.
Ei ole ainoa selvä, vaan se kitalaen märkäpäise, siitä erikseen kysyin omaolossa. 5 päivää paha tulehdus, ei ruokaa, ei vettä, ei unta ja MASSIIVINEN määrä särkylääkkeitä. Mä veikkaan, että se on ainoa, koska muuten elän niin terveellisesti ettei mitään syytä ole.
 
Geenit koletasoja eniten säätää. Elämäntavoilla sitten siitä lähtötasosta jonkin verran voi siihen vaikuttaa. Eipä nuo sun elämäntavat vaikuta mitenkään kolesterolihaitallisilta. Korkeintaan se rasvojen karsiminen jos siinä kasvirasvat ja omegatkin sitten liian vähissä. Mutta mikseipä korona niihin olisi voinut jotenkin vaikuttaa. Tai sitten joku ihan muu asia, mikä vaan ei oireina missään ole tuntunut. Elimistössä kuitenkin koko ajan kaikenlaista prosessia käynnissä. Mutta jos tuo ldl oli 3,2 niin eipä se massiivinen ole. Rööki ja diabetes ja verenpaineet puuttuu, niin riski on pieni.
 
Geenit koletasoja eniten säätää. Elämäntavoilla sitten siitä lähtötasosta jonkin verran voi siihen vaikuttaa. Eipä nuo sun elämäntavat vaikuta mitenkään kolesterolihaitallisilta. Korkeintaan se rasvojen karsiminen jos siinä kasvirasvat ja omegatkin sitten liian vähissä. Mutta mikseipä korona niihin olisi voinut jotenkin vaikuttaa. Tai sitten joku ihan muu asia, mikä vaan ei oireina missään ole tuntunut. Elimistössä kuitenkin koko ajan kaikenlaista prosessia käynnissä. Mutta jos tuo ldl oli 3,2 niin eipä se massiivinen ole. Rööki ja diabetes ja verenpaineet puuttuu, niin riski on pieni.
Mä en oikein mitään muuta keksi joka voisi muuttaa reippaassa kuukaudessa arvot noin pahasti. Korona tai sitten se tulehdus kitalaessa.
 
Mä en oikein mitään muuta keksi joka voisi muuttaa reippaassa kuukaudessa arvot noin pahasti. Korona tai sitten se tulehdus kitalaessa.
Onko flunssa paskonut koleja?
Korona kuitenki flunssa mutta miedompi, oli kyllä naurettava tauti, totaali idiootti ottaa tohon rokotteen, normi flunssa paljo pahempi, vaikka ois tupakki taustaa tai paha astma, ja mä oon polttanu vitusti 18v josta viimesen 4vuotta pari askia pvä, joo vitun tyhmää tiedetää.

Mä heittäsin tulehdus kipulääkkeet/antibiootit syynä tohon
 
On muuten mielenkiintoinen yhteensattuma, kun itsellä kolesterolit parantuneet kahden vuoden aikana helvetisti ja nyt kun kävin seurannassa kaksi viikkoa Koronan jälkeen niin molemmat HDL ja LDL huonontunut. Tai sitten se ei ole yhteensattuma

"There is increasing evidence of significant alterations in lipid profile, particularly total cholesterol, LDL-cholesterol, and HDL-cholesterol concentrations in hospitalized patients with COVID-19"

 
"There is increasing evidence of significant alterations in lipid profile, particularly total cholesterol, LDL-cholesterol, and HDL-cholesterol concentrations in hospitalized patients with COVID-19"

Joo ja katsoin mun tietoja tuolla omakannassa. Kyselin sieltä 1.2.2022 siitä märkäpaiseesta koska kivut oli niin jumalattomat. 9.2.2022 mittasin todella hyvät kolet, joten sen jälkeen muutoksia on elämässä ollut vain 5 päivän korona. En kyllä ole ikinä flunssan jälkeen mitannut koleja, joten en osaa sanoa yhtään droppaako ne flunssasta. Luulis että alle viikon koronassa nyt ei mee kolet aivan sekaisin. Mut se on enää ainoa syy merkittävälle muutokselle.
 
Mä uskon että toi on se syy noin radikaaliin muutokseen. Katotaan mitä ne vastaa Hussilta.
Peruskäytössä olevista kipulääkkeistä ainoastaan asetyylisalisyylihappo voisi vaikuttaa kemiallisesti kolesteroliarvoihin ainakin teoriassa.

Mielenkiinnolla odotan HUS vastausta ja teoriaa sen taustalla jos väittävät johtuvan kipulääkkeistä, ellei sitten käytössä ollut jotakin eksoottisempia kipulääkkeitä.
 
Peruskäytössä olevista kipulääkkeistä ainoastaan asetyylisalisyylihappo voisi vaikuttaa kemiallisesti kolesteroliarvoihin ainakin teoriassa.

Mielenkiinnolla odotan HUS vastausta ja teoriaa sen taustalla jos väittävät johtuvan kipulääkkeistä, ellei sitten käytössä ollut jotakin eksoottisempia kipulääkkeitä.
Joo tossa jo poistin yhtälöstä kipulääkkeet kun ne oli viikkoa ennen loistavien arvojen mittaamista.
 
Joo ja katsoin mun tietoja tuolla omakannassa. Kyselin sieltä 1.2.2022 siitä märkäpaiseesta koska kivut oli niin jumalattomat. 9.2.2022 mittasin todella hyvät kolet, joten sen jälkeen muutoksia on elämässä ollut vain 5 päivän korona. En kyllä ole ikinä flunssan jälkeen mitannut koleja, joten en osaa sanoa yhtään droppaako ne flunssasta. Luulis että alle viikon koronassa nyt ei mee kolet aivan sekaisin. Mut se on enää ainoa syy merkittävälle muutokselle.

Sun tulee muistaa että vaikka sairastat koronaa sen 5 päivää niin sulla on sitä virusta paljon pidemmän aikaa veressä. Pisin havainto taitaa olla hieman yli 80 päivää siitä kun korona on todettu.
 
Eiköhän tuossa voi olla juurikin korona + kurkun mätäpaise, mitkä ovat voineet heittää kropan toiminnot ja sitä kautta veriarvot vinkkelin vonkkelin useammaksi viikoksi ja vasta normalisoitumassa tilanne. + oma vaikutus hetken syömättömyydellä ja kipulääkkeillä samaan soppaan. Aika sekava tilanne kropalle ottaa nuo kaikki vastaan lyhyen ajan sisään.

Jos jatkat samaan malliin elintapojen suhteen ja 1-2kk päästä uudelleen mittaukset niin voi olla jo normalisoitunut tilanne. Nyt saattaa vasta olla "pohja" saavutettu kaikesta yllämainitusta johtuen kun nuo arvot ihan pienellä viiveellä hitaasti reagoi suuntaan ja toiseen.
 
Eiköhän tuossa voi olla juurikin korona + kurkun mätäpaise, mitkä ovat voineet heittää kropan toiminnot ja sitä kautta veriarvot vinkkelin vonkkelin useammaksi viikoksi ja vasta normalisoitumassa tilanne. + oma vaikutus hetken syömättömyydellä ja kipulääkkeillä samaan soppaan. Aika sekava tilanne kropalle ottaa nuo kaikki vastaan lyhyen ajan sisään.

Jos jatkat samaan malliin elintapojen suhteen ja 1-2kk päästä uudelleen mittaukset niin voi olla jo normalisoitunut tilanne. Nyt saattaa vasta olla "pohja" saavutettu kaikesta yllämainitusta johtuen kun nuo arvot ihan pienellä viiveellä hitaasti reagoi suuntaan ja toiseen.
Pare olis, koska kyllä tässä huolestuu jos näillä elintavoilla kolet mene noin perseelleen yhtäkkiä. Kun tuolla samaan aikaan ihmiset syö huonosti, polttaa, juo alkoholia eivätkä liiku ollenkaan.
 
Aika omituiselta kuulostais kyllä että ilman syytä kolesterolit paukkais noin rajusti väärään suuntaan ilman todella merkittäviä muutoksia elintavoissa. Tuo paise ja korona molemmat aiheuttaa kuitenkin semi kovat tulehdustilat kroppaan ja muutenkin vähän pakkaa sekaisin, niin luulis että siitä🤔 Mielenkiintosta nähä seuraavassa mittauksessa että onko paikkaantunu jo kokonaan takasin, niin jos viittit ni heitäs neki sit tänne👍
 
Back
Ylös Bottom