OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Mitäs mieltä @Mike ja @Bisley on MOT jutusta

Mä pidän lisäravinteita vain ateriana. Esim mulle intrajuoma on yksi ateria päivän makroissa. En ajattele niitä ravinnon lisänä, vaan ne on osa sitä tehokkaina täsmäravinteinaan. Me voitais Bislarin kanssa tehdä joku podcast jossa me katsotaan tätä lisäravinnejuttua tarkemmin, miksi kumpikin tiettynä aikaikkunana ottaa mitäkin. Miksi toinen vetää vaikka konsentraattia ja toinen isolaattia. Miksi mulla on käytössä erilaiset täsmäravinteet kun Mikalla. Siinä vaiheessa monet varmaan ymmärtää että niillä on jokaiselle yksilöllinen tarve/mahdollinen tarve.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Katoin tuon viimesimmän sun ja eveliina salosen videon niin tuli mieleen, monta kertaa viikos muuten käyt heittelee?
 
Mun on pakko duunaa frisbeevideoille oma kanava. Nimiehdotuksia tubessa on jo, pitäis siis saada nimi kanavalle niin, että tavis tajuaa bodauksen ja frisbeen risteytyksen. Eli mikään pakkisfrisbee ei käy. Pitää ajatella miten normaali frisbeen harrastaja sen lukee ja tajuaa.
 
Pyydä Pro Jone ekaks vieraaksi sitten, se opettaa miten heitetään sen omalla otteella. Voit katsoa sen videoita tubesta, jouni sederholm. :X3:
 
Voi elämä mikä tyyppi. Mut 35k yhdellä fribavideolla katsojia, mä en sais edes maksamalla sen vertaa.

Multa ette muuten tuu näkemään ikinä ainuttakaan frisbeen opetusvideota. Ikinä. Tää on niin törkeen yksilöllistä, että mitä tässä itse on katsonut muutama sata opetusvideota, niin ei siitä tule kyllä ku enemmän sekaisin. Mut noi videot pitää kuitenkin siirtää helvettiin tuolta Pakkotoiston kanavalta, liity millään tapaa kanavaan. Ja kun mä kuitenkin lajista tykkään ja aika helvetinmoisella asenteella tota treenaan, niin kiva sitten laittaa muiden kanssa pelivideoita. Tubessa saa vielä sub-kanavan, joka ilmeisesti tarkoittaa että sille saa oman nimen mutta se on kuitenkin saman tunnuksen alla.
 
Viimeksi muokattu:
Mun on pakko duunaa frisbeevideoille oma kanava. Nimiehdotuksia tubessa on jo, pitäis siis saada nimi kanavalle niin, että tavis tajuaa bodauksen ja frisbeen risteytyksen. Eli mikään pakkisfrisbee ei käy. Pitää ajatella miten normaali frisbeen harrastaja sen lukee ja tajuaa.
nimiehdotus: kiekkotykki 💪
 
Voi elämä mikä tyyppi. Mut 35k yhdellä fribavideolla katsojia, mä en sais edes maksamalla sen vertaa.

Multa ette muuten tuu näkemään ikinä ainuttakaan frisbeen opetusvideota. Ikinä. Tää on niin törkeen yksilöllistä, että mitä tässä itse on katsonut muutama sata opetusvideota, niin ei siitä tule kyllä ku enemmän sekaisin. Mut noi videot pitää kuitenkin siirtää helvettiin tuolta Pakkotoiston kanavalta, liity millään tapaa kanavaan. Ja kun mä kuitenkin lajista tykkään ja aika helvetinmoisella asenteella tota treenaan, niin kiva sitten laittaa muiden kanssa pelivideoita. Tubessa saa vielä sub-kanavan, joka ilmeisesti tarkoittaa että sille saa oman nimen mutta se on kuitenkin saman tunnuksen alla.
Ihailtavaa kuinka tosissaan treenaat tätäkin lajia. Mun pitäis aloittaa lumilautailu talvella, viitsis edes puoliksikaan noin kovalla asenteella reenata..
 
Voi elämä mikä tyyppi. Mut 35k yhdellä fribavideolla katsojia, mä en sais edes maksamalla sen vertaa.

Multa ette muuten tuu näkemään ikinä ainuttakaan frisbeen opetusvideota. Ikinä. Tää on niin törkeen yksilöllistä, että mitä tässä itse on katsonut muutama sata opetusvideota, niin ei siitä tule kyllä ku enemmän sekaisin. Mut noi videot pitää kuitenkin siirtää helvettiin tuolta Pakkotoiston kanavalta, liity millään tapaa kanavaan. Ja kun mä kuitenkin lajista tykkään ja aika helvetinmoisella asenteella tota treenaan, niin kiva sitten laittaa muiden kanssa pelivideoita. Tubessa saa vielä sub-kanavan, joka ilmeisesti tarkoittaa että sille saa oman nimen mutta se on kuitenkin saman tunnuksen alla.
Kovalla omistautumisella olet kyllä harjoitellut ja se näkyy heitoissa. Sivustaseuraajana jotenkin kiehtovaa nähdä miten nopeasti noista heitoista on loppujen lopuksi tullut varsin hyviä. Toisaalta taas satunnaisviskojana vituttaa katella noita sun heittoja kun on itse heittänyt nelisen vuotta (nimenomaan satunnaisesti) ja noi sun heitot on ihan eri maailmasta. Tässäpä sen eron näkee kun jotain asiaa harjoittelee satunnaisesti, tai kunnolla ja hyvin säännöllisesti.

Jotenka, heitä (pun intended) tähän top 3 "oivallusta" tai muutosta heittotekniikassa mitkä kohdaltasi eniten vaikuttaneet sun heittoihin (esim. "Kyynärpään liike rintakehän edestä").
 
Hirvee määrä heittämistä ja varsin brutaalin kriittinen suhtautuminen omaan heittoon. Länsiön avulla sitten yksi asia kerrallaan heittoa muutettu ja useita eri tekniikoita koitettu. Kyllä se kaikista tärkein juttu on saada se käsi rentona kuin ruoska siinä loppuosassa heittoa, vähemmän on merkitystä minne kiekon vie heiton alussa jne. Tossa videollahan heitän kahdella eri tekniikalla käden osalta ja kummassakin se kiekko tuodaan lähes automaattisesti kroppaan kiinni ja siitä linkoo, tämä tapahtuu sen lantion kierron takia. Mitä vähemmän kättä liikutan, sitä tarkempi heitto on vaikka pituus pysyy samana. Toi videon eka tekniikka sopii paremmin väylille, se on kompakti ja sillä saa seisaaltaan samalla tapaa käden rennosti liikkumaan. Sitten kun taas heitän maksimipituutta, siis mun maksimia, niin kiekko vaan jää enemmän taakse, mutta tulee silti kropan läheltä.

Toinen merkittävä juttu on askeleet 1,2,3 heitto. Ajoitus on hullun tärkeää että se paino saadaan siirrettyä. Paikaltaan taas teen semmoisen painonsiirron jossa käsi jää vähän jälkeen ja tapahtuu taas sama kiekon vippaus rinnnan edestä.

Kolmas olis, nokka alas tai voi unohtaa tarkat pidemmät heitot.

Anyways tässä ei voi oikein suoraan kopioida kenenkään tekniikkaa, mutta vaikutteita ja perusideoita voi ottaa. Esim Brodie Smithin heitto näyttää ihan saatanan oudolta, mutta hyvin se heittää. Pääasia että heitto tuntuu rennolta ja sillon jos siinä ei mitään perustavanlaatuista vikaa ole, niin sillä vaan ja toistoa niin perkeleesti.
 
Ihailtavaa kuinka tosissaan treenaat tätäkin lajia. Mun pitäis aloittaa lumilautailu talvella, viitsis edes puoliksikaan noin kovalla asenteella reenata..

En tiedä minkä ikäinen olet, mutta koska tänne kirjoitat, niin veikkaan että olet jo sen verran vanha/fiksu että ei kannata aloittaa.

Edittiä sen verran että riippuu toki taustasta.
 
Nyyssölän kanssa pelaamaan frisbeegolfia ja Team M&M frisbeegolf spessu videota YouTubeen? 🤔
Itse en ole golffaaja, enkä frisbeen heittäjä. Junnuja pelailtiin ultimatea jossain nurtsilla ja se oli kivaa tekemistä. Frisbeegolf ei herätä mielenkiintoa oikeastaan ollenkaan, vaikka varmasti on monelle hauska harrastus. ☺️🤷🏻‍♂️
 

Ihan ensimmäisenä itsesuojelu vaisto, joka aikuisella ihmisellä yleensä on aivan eri tasolla kuin lapsella, melkeinpä suoraan niin että mitä vanhempi sitä enemmän se estää tekemästä asioita.

Toki jos sinulla on paljon taustaa jostakin muusta lajista jossa kovassa vauhdissa pyöritään pää alaspäin jne. Ja olet tottunut tälläiseen tekemiseen niin silloin itsesuojeluvaisto ei tietenkään samalla tavalla rajoita tekemistä.

Loukkaantumis riski on myös aikuisella huomattavasti suurempi kuin lapsella.
Jos 15v tiput kyljelleen jäiselle alustalle korkealtakin, hän haukkoo hetken happea, pyyhkii lumet takista ja jatkaa matkaa.
Jos sama tapahtuu 30v on seurauksena todennäköisesti vähintään muutama murtunut kylkiluu.

Loukkaantumisista parantuminen.
15v kun vaikka sääriluu murtuu, 3viikkoa kipsissä ja Viikko päälle toipumista ja taas mennään kuin mitään ei olisi sattunut.
30v vastaavassa tilanteessa 5viikkoa jalka kipsissä ja päälle useampi viikko toipumista.

Ja viimeisenä vielä "oppiminen" jos sinulla ei ole paljon taustaa jostakin lajista jossa tarvitaan paljon kehon hallintaa. On sen oppiminen aikuisen huomattavasti vaikeampaa (mahdollisesti mahdotonta) kuin lapsena.


Itse ainakin huomasin siinä vaiheessa kun ikää oli joku vajaa 25v ja kotona kaksi lasta että olen liian vanha jatkamaan ko. Lajia.
 
Ihan ensimmäisenä itsesuojelu vaisto, joka aikuisella ihmisellä yleensä on aivan eri tasolla kuin lapsella, melkeinpä suoraan niin että mitä vanhempi sitä enemmän se estää tekemästä asioita.

Toki jos sinulla on paljon taustaa jostakin muusta lajista jossa kovassa vauhdissa pyöritään pää alaspäin jne. Ja olet tottunut tälläiseen tekemiseen niin silloin itsesuojeluvaisto ei tietenkään samalla tavalla rajoita tekemistä.

Loukkaantumis riski on myös aikuisella huomattavasti suurempi kuin lapsella.
Jos 15v tiput kyljelleen jäiselle alustalle korkealtakin, hän haukkoo hetken happea, pyyhkii lumet takista ja jatkaa matkaa.
Jos sama tapahtuu 30v on seurauksena todennäköisesti vähintään muutama murtunut kylkiluu.

Loukkaantumisista parantuminen.
15v kun vaikka sääriluu murtuu, 3viikkoa kipsissä ja Viikko päälle toipumista ja taas mennään kuin mitään ei olisi sattunut.
30v vastaavassa tilanteessa 5viikkoa jalka kipsissä ja päälle useampi viikko toipumista.

Ja viimeisenä vielä "oppiminen" jos sinulla ei ole paljon taustaa jostakin lajista jossa tarvitaan paljon kehon hallintaa. On sen oppiminen aikuisen huomattavasti vaikeampaa (mahdollisesti mahdotonta) kuin lapsena.


Itse ainakin huomasin siinä vaiheessa kun ikää oli joku vajaa 25v ja kotona kaksi lasta että olen liian vanha jatkamaan ko. Lajia.
Jos on itsesuojeluvaistoa ei se tarkoita että ei kannattaisi aloittaa , se on eriasia jos itsesuojeluvaisto käskee lopettaa.

Lisäksi lumilautailua on monenlaista ,eikä se rinnelaskuna harrastellen ole mikään extreme laji, itse opetin avokin laskemaan vanhemmalla iällä ja useampi kaveri on myös aloittanut ihan hyvällä menestyksellä.

Itse sanoisin että jos lautailu kiinnostaa nii eikun rinteeseen kokeilemaan. Aloituksessa opettaja kyllä tärkeä. Itsekkin vaihdoin lumilsutsan vasta aikuisiällä ja opettelin yksin sen homman mutta nopeampaahan se on jos joku neuvoo.
 
Back
Ylös Bottom