OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Snadisti vaikeeta kun olkkaria vedetään space age tyylisuuntaan sisustuksessa. Eli sinne 60-70 luvulle, jossa oli aika saatanan makeeta settiä. Sohva tulee parin viikon päästä, ongelmia tuottaa löytää oikeanlainen sohvapöytä ja tv-taso. Muuta sen aikakauden juttuja meillä on vahingossa ollut jo hyvin.

IMG_0185.jpg
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä toteutan tän seuraavan t-nationin 90kg elopainolla seuraavasti, siis jos ei ala sattumaan liikaa.

3 kuukautta, 2 treeniä viikossa, 24 treeniä. Lämmöt kokoajan 60x30 ja 90x20 ja loppuun aina 60x30.

1. 3x 15x110kg
2. 3x 15x110kg
3. 3x 15x110kg
4. 3x 15x110kg
5. 3x 15x110kg
6. 3x 15x110kg
7. 3x 15x110kg
8. 3x 15x110kg

9. 5x 15x110kg
10. 5x 15x110kg
11. 5x 15x110kg
12. 5x 15x110kg
13. 5x 15x110kg
14. 5x 15x110kg
15. 5x 15x110kg
16. 5x 15x110kg

17. 7x 15x110kg
18. 7x 15x110kg
19. 7x 15x110kg
20. 7x 15x110kg
21. 7x 15x110kg
22. 7x 15x110kg
23. 7x 15x110kg
24. 7x 15x110kg

Onks toi tarkoituksena tehdä jollakin %:lla 1RM tulokseen perustuen vai miten toi paino valitaan / valikoitui tohon? T-Nationissa ei lue ainakaan edellisen sivun linkin kohteessa tai sit oon sokee.

Ps. Suhteellisen iso lihasmassa ei helpota tota ohjelmaa. Olematon lihas ei hapota, sanoi maratoonari.
 
Tollanen kuukauden kohdalla +66 % volyymiprogressio ja myöhemmin 5-->7 eli +40 % vaikuttaa vähän jyrkältä lähestymistavalta. Vaikka vaatiihan noi 15:t sisäänajoa ja eka kk on satujumppaa sinäänsä (ajattelen sulle olevan tuolla painolla).

Eiks ois fiksua 2. viikon jälkeen vaihtaa jo 4x15:een tai sitte jos jauhat 3x15 ekat 8 treeniä niin painoprogressiota? Ja sit kun siirtyy 9. treeniin niin tiputtaa painon 110:iin. Tietty sit jos toi on normikyykyn päälle apusetit, niin sitte ymmärrän...

Saaks kysyy, millasessa 1RM kyykkykuosissa arvio nyt 90-kilosena? Jos en väärin muista niin etkös sä sikakyykynkin vetänyt joskus läpi niin niillä lahjoilla noi painot vaikuttaa jotenkin pieniltä sulle, vaikka ymmärrettävästi jos ei tietty oo kyykkinyt vaikka viime aikoina niin vaikuttaahan se asian laitaan...
 
Tollanen kuukauden kohdalla +66 % volyymiprogressio ja myöhemmin 5-->7 eli +40 % vaikuttaa vähän jyrkältä lähestymistavalta. Vaikka vaatiihan noi 15:t sisäänajoa ja eka kk on satujumppaa sinäänsä (ajattelen sulle olevan tuolla painolla).

Eiks ois fiksua 2. viikon jälkeen vaihtaa jo 4x15:een tai sitte jos jauhat 3x15 ekat 8 treeniä niin painoprogressiota? Ja sit kun siirtyy 9. treeniin niin tiputtaa painon 110:iin. Tietty sit jos toi on normikyykyn päälle apusetit, niin sitte ymmärrän...

Saaks kysyy, millasessa 1RM kyykkykuosissa arvio nyt 90-kilosena? Jos en väärin muista niin etkös sä sikakyykynkin vetänyt joskus läpi niin niillä lahjoilla noi painot vaikuttaa jotenkin pieniltä sulle, vaikka ymmärrettävästi jos ei tietty oo kyykkinyt vaikka viime aikoina niin vaikuttaahan se asian laitaan...
Mä nyt puhun puhtaasta kokemuksesta omalla kohdalla. Toi setti on aivan vitun helvettiä 3 kuukautta, jos sitä joku sanoo satujumpaksi, niin ei varmana ole tehnyt tota. Uskokaa pois, puolessa välissä te nauratte epätoivoisena itsellenne, että mukamas olis pitänyt korottaaa alussa. Ei pojat tartte. Koittakaa. Se jatkuva jyystäminen syö voimavaroja melkoisesti ja joka kuukausi vaan enemmän duunia. Lopussa kyykätään joka viikko melkein 400 vapaata kyykkyä.

Ekalla kerralla jouduin lopettamaan 19 treenin kohdalla liiallisten kipujen takia. Toisella kertaa vedin väkisin loppuun ja maksan siitä vieläkin jatkuvalla kalvohoidolla.

Tän hetken ykköstä en tiedä enkä enää ikinä tule ottamaan kyykyssä alle kolmosia ellen tee sikakyykkyä vielä.

Tyhmähän mä olen kun taas alan tota tekemään, mut viimeksi kasvoi yleiskunto ja jalatkin 3cm.
 
Viimeksi muokattu:
Mä nyt puhun puhtaasta kokemuksesta omalla kohdalla. Toi setti on aivan vitun helvettiä 3 kuukautta, jos sitä joku sanoo satujumpaksi, niin ei varmana ole tehnyt tota. Uskokaa pois, puolessa välissä te nauratte epätoivoisena itsellenne, että mukamas olis pitänyt korottaaa alussa. Ei pojat tartte. Koittakaa. Se jatkuva jyystäminen syö voimavaroja melkoisesti ja joka kuukausi vaan enemmän duunia. Lopussa kyykätään joka viikko melkein 400 vapaata kyykkyä.

Ekalla kerralla jouduin lopettamaan 19 treenin kohdalla liiallisten kipujen takia. Toisella kertaa vedin väkisin loppuun ja maksan siitä vieläkin jatkuvalla kalvohoidolla.

Tän hetken ykköstä en tiedä enkä enää ikinä tule ottamaan kyykyssä alle kolmosia ellen tee sikakyykkyä vielä.

Tyhmähän mä olen kun taas alan tota tekemään, mut viimeksi kasvoi yleiskunto ja jalatkin 3cm.
Miten ihmeessä tuota tehdessä kerkee palautua? Järjetön rääkki
 
Miten ihmeessä tuota tehdessä kerkee palautua? Järjetön rääkki
No ei siinä kyllä palaudukaan, mutta se on vain se viimeinen kuukausi mikä on aivan kuolemaa. Sen jälkeen sitten ottaa iisisti ja kyykystä taukoa usea viikko. Mulla kasvoi siis reidet 3cm ja kädet pieneni, eli se söi sitten kaiken muunkin mitä voi. 185 kyykkyä 2 kertaa viikossa, niin siinä kyllä sai miettiä pariin kertaan onko tässä mitään tolkkua. Mut päätä se kehitti kyllä. Mähän striimasin lopussa niitä treenejä että sain jotain zemppiä ettei kehtaa lopettaa kesken. Kun ekan 15 sarjan kohdalla piti ottaa happea 8 toiston kohdalla ja tiesi että 6 sarjaa vielä perään, niin menee usko kyllä jaksamiseen.
 
Sinä kun olet paljon kyykkäillyt niin onko sinulle koskaan tullut tätä monille varsinkin voimailijoille hyvin tuttua hermo särkyä käsiin/forkkuihin, ja jos on niin oletko keksinyt jotakin keinoa millä sitä helpottaa?
 
Sinä kun olet paljon kyykkäillyt niin onko sinulle koskaan tullut tätä monille varsinkin voimailijoille hyvin tuttua hermo särkyä käsiin/forkkuihin, ja jos on niin oletko keksinyt jotakin keinoa millä sitä helpottaa?
High bar, ei tule. Low barissa tanko viedään sen verran alas, että tulee ulkokiertoa ja kiertäjäkalvosimet sitten säteilee sinne käteen sitä kipua. Eli ainoa lääke siihen on, jos low baria kyykkää, koittaa lisätä liikkuvuutta ja hyvät lämmittelyt nimenomaan olkapäille.
 
Olipahan perärööristä aloittaa tää proge taas. Menee meinaan melkoiseen pumppiin ja jumiin reidet. Ei mitään toivoa putkeen vetää 15 sarjoja, vaan piti happea ottaa välillä ylhäällä. Teen kapeemmalla jalka-asennolla ja täydellä liikeradalla kaikki toistot. Ei lämppäreitä polvissa. Vyö on jos tuntuu siltä. Mutta voi vitsi miten hyvä olo tosta tulee henkisesti kun lopettaa treenin.
 
Sinä kun olet paljon kyykkäillyt niin onko sinulle koskaan tullut tätä monille varsinkin voimailijoille hyvin tuttua hermo särkyä käsiin/forkkuihin, ja jos on niin oletko keksinyt jotakin keinoa millä sitä helpottaa?

Kuten Mike tuossa jo kirjoittikin, niin yleensä vain low bar kyykkääjien ongelma. Liikkuvuuden lisääminen auttaa ja jotkut voimailijat, jotka kärsivät tästä vaivasta rakentavat treeninsä vuoroviikoin tekemällä low bar ja high bar kyykkyä. Auttaa aika hyvin, kun saa välillä kiertäjät lepoa ja kyykkykin kehittyy mukavasti.
 
Katoin itteeni peilistä pitkästä aikaa ja totesin et mul on vitun pienet kädet. En jaksa enää urheilla, ni nyt olis oiva aika bodailla. Miten toteuttaisit tällasen ikääntyvän voimailijan käsipriorisaation? Pari reeniä viikkoon ja vitusti volyymia?
 
Katoin itteeni peilistä pitkästä aikaa ja totesin et mul on vitun pienet kädet. En jaksa enää urheilla, ni nyt olis oiva aika bodailla. Miten toteuttaisit tällasen ikääntyvän voimailijan käsipriorisaation? Pari reeniä viikkoon ja vitusti volyymia?
Se on kovin yksilöllistä minkälaisella treenillä ne kädet kasvaa. Mä olen kuitenkin itse huomannut todella toimivaksi tavaksi tuon progressive overload, jossa rasitetaan eri toistoalueilla käsiä aina joka sarjassa failureen saakka. Eli aloitetaan kevyemmillä painoilla toistojen ollessa +20, 4 sarjaa / liike jossa korotetaan kuormaa viimeisen sarjan ollessa toistojen osalta siellä 5-8. Vielä tehokkaampaa on tehdä superina 4+4 sarjaa kahta liikettä, esim ranskalainen punnerrus + hauiskääntö tangolla.
 
Kyllä tosta kyykkytouhusta vaan tulee mahtavan kokonaisvaltaisesti reidet kipeeksi ylhäältä alas asti. Mutta ylihuomenna pitäis tehdä seuraava ja sen tietää, että domsseissa mennään. Mä kuvaan sen sitten, niin näätte miten ikävältä se näyttää vaikka painot ei kummoiset ole.
 
Back
Ylös Bottom