OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Niin joissain luotoissa ne korot pomppaa varmaan noinkin korkeaksi.
Autoliikkeethän tarjoaa alle prosentinkin korkoa rahoituksissa, tulee toki muutakin kulua mutta ei varmasti lähelle 10%
Heitäpä esimerkki jostain autoliikkeestä, joka tuollaisella korolla suostuu myymään?

Olen katsonut viimeiset puoli vuotta itselleni uutta (käytettyä) autoa ja varmasti käynyt 90 % Suomen autoliikeketjuista läpi rahoituslaskureiden kanssa. Yksikään ei ole tuollaista korkoa tarjonnut. Sakat, Rinta-Joupit, Kamuxit, Vaihtoplussat, K-Caarat jne. - kaikissa todellinen vuosikorko siellä kympin pinnassa.

Parissa pienemmässä ketjussa saisi todellisen vuosikoron sinne 7-8 % pintaan, mutta tuon halvempia en ole löytänyt. Ainakaan tässä hintaluokassa (20t€, noin puolet ajatus ottaa rahoituksella ja maksaa 3-4 vuodessa pois). Nykyiseen autooni sain aikanaan kaverin kautta koron 1,9 %, joka oli liikkeen työntekijöille tarkoitettu etu. Normikorko sielläkin oli jossain 4-5 välillä.

Mistään luotoista ei siis todellakaan puhuta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oliko mikellä frisbiitä kohtaan jotain ennakkoluuloja tai onko joku asia päässyt yllättämään? Itse ainakin ajattelin silloin joskus, kun aloitteli, että kiekon heittäminen pitkälle olisi suhteellisen helppoa :D Vaikka tässä muutama vuos heitelty enempi ja vähempi niin eise kyllä vieläkään pitkälle lennä..
 
Eiks oo Mike aika mielekästä kun puntin lisäksi on vähän muutakin urheilua niin ei tunnu välipäivät salilta niin ankeilta? Aika vähän kuitenkin palautumista tuo fribaaminen vaatii vrt puntti.
 
Oliko mikellä frisbiitä kohtaan jotain ennakkoluuloja tai onko joku asia päässyt yllättämään? Itse ainakin ajattelin silloin joskus, kun aloitteli, että kiekon heittäminen pitkälle olisi suhteellisen helppoa :D Vaikka tässä muutama vuos heitelty enempi ja vähempi niin eise kyllä vieläkään pitkälle lennä..
Ei mulla ollut mitään ajatusta koko lajista ennen kesää.
Eiks oo Mike aika mielekästä kun puntin lisäksi on vähän muutakin urheilua niin ei tunnu välipäivät salilta niin ankeilta? Aika vähän kuitenkin palautumista tuo fribaaminen vaatii vrt puntti.
Todellakin on mukava lisä ja tää on maailman mukavin tapa tiputtaa painoa ylivoimaisesti omalla kohdalla. 103kg lähdettiin ja nyt on 92,3kg. Ja selkeesti kiristynyt.
 
Heitäpä esimerkki jostain autoliikkeestä, joka tuollaisella korolla suostuu myymään?
Bayerncarilla on lähes koko ajan 0,89% korkotarjous. Ja ei, en ole katsonut muita kuluja, ja ei en ole firman palkkalistoilla. Ja kyllä olen ostanut heiltä pari autoa, toinen ~150te johon olen tehnyt pihalla pikku hommia (akku, jotain tuuletin häikkää, rengashommia ym geneeristä). Toiseen autoon (jonka koneeseen pääsee jotenki jopa käsiksi ilman nosturia) on tienlaidalla/tallissa tehty perus tulppa, ilmansuodatin, pyyhkijän koneisto ym hommia, koska ne on helppoja ja pääsee helposti tuntipalkoille (volkkariin marmoritiskillä pyyhkijän moottori+vivusto pelkät osat vajaa tonni, hajottamolta vajaa satanen ja noin tunnin äherrys tallissa).

Ongelma noiden uudempien (ja ennenkaikkea erikoisempien) huoltamisessa/korjaamisessa itse on helposti se että vikakoodien lukuun ja tietokonetyöhön tarvitaan merkin omat vehkeet, yleisillä obd lukijoilla ei pääse lukemaan mitään geneeristä syvempää. Siinä myös syy miksi en lähde possuun esim jarruja vaihtelemaan itse, kulumisanturien vaihto pitäs koodata tietokoneisiin, johon ei ole pääsyä.
 
Bayerncarilla on lähes koko ajan 0,89% korkotarjous. Ja ei, en ole katsonut muita kuluja, ja ei en ole firman palkkalistoilla. Ja kyllä olen ostanut heiltä pari autoa, toinen ~150te johon olen tehnyt pihalla pikku hommia (akku, jotain tuuletin häikkää, rengashommia ym geneeristä). Toiseen autoon (jonka koneeseen pääsee jotenki jopa käsiksi ilman nosturia) on tienlaidalla/tallissa tehty perus tulppa, ilmansuodatin, pyyhkijän koneisto ym hommia, koska ne on helppoja ja pääsee helposti tuntipalkoille (volkkariin marmoritiskillä pyyhkijän moottori+vivusto pelkät osat vajaa tonni, hajottamolta vajaa satanen ja noin tunnin äherrys tallissa).
Niin näytti olevan. Todellinen vuosikorko noilla omilla spekseillä kipuaa sinne 6% kieppeille.

Mutta ei noitakaan montaa ole. Etenkään kun puhutaan yhtään isommista puljuista.
 
Mutta ei noitakaan montaa ole. Etenkään kun puhutaan yhtään isommista puljuista.
Ei ole, mutta joillakin on aika säännöllisesti noita 0,89 ja joskus jopa nolla korot ja kulut tarjouksia, mutta ne on ehkä kerta vuoteen tilanteita mitä mainoksissa tulee vastaan.
 
Tälläkin hetkellä esim. eräällä jälleenmyyjällä Ford, Kia ja Mitsu uudet varastoautot 0% korko ilman lisäkuluja. Kyllä noita tasaiseen tahtiin tulee vastaan kun nettiä selaa, ainoa haitta noissa on se että ne on valmiiksi varusteltuja joten jostain joutuu mahdollisesti tinkimään.
 
Tälläkin hetkellä esim. eräällä jälleenmyyjällä Ford, Kia ja Mitsu uudet varastoautot 0% korko ilman lisäkuluja. Kyllä noita tasaiseen tahtiin tulee vastaan kun nettiä selaa, ainoa haitta noissa on se että ne on valmiiksi varusteltuja joten jostain joutuu mahdollisesti tinkimään.
Itse ostin Rintajoupilta viime vuonna varastoauto-Fordin 0% korolla ja kuluilla ilman käsirahaa. 2019 vuosimallia ja 6000 km sillä oli ehditty ajamaan ennen kuin sen pihaan sain. Tein vielä hintavertailua muihin autoliikkeisiin ja kyseinen auto oli ihan edullisimmasta päästä.

Vaihtoautoja ei taida mikään autoliike myydä kohtuullisilla koroilla.
 
Ei mulla ollut mitään ajatusta koko lajista ennen kesää.

Todellakin on mukava lisä ja tää on maailman mukavin tapa tiputtaa painoa ylivoimaisesti omalla kohdalla. 103kg lähdettiin ja nyt on 92,3kg. Ja selkeesti kiristynyt.
Talvisin moottorikelkkailukin aika mukavaa touhua tiputtaa painoa (y)
 
Ei mitenkään harvinaista, että ton verran noussut kämppien arvot stadissa. Jos on hyvä sijainti.
Omakin tuplaantunut 10 vuodessa. Tämä siis kahden eri asuntofirman välittäjän arvio. Ilman mitään pientä pintaremppaa.
Ja joo, pyynti on mitä on ja myyntihinta sit ostajan päätettävissä. Mutta samasta talosta myyty vuoden sisään pari samanlaista kämppää ja menee tohon samaan haarukkaan
 
Ei mulla ollut mitään ajatusta koko lajista ennen kesää.

Todellakin on mukava lisä ja tää on maailman mukavin tapa tiputtaa painoa ylivoimaisesti omalla kohdalla. 103kg lähdettiin ja nyt on 92,3kg. Ja selkeesti kiristynyt.
Miltä muuten yleisesti tuntuu kroppa pari kuukautta uuden harrastuksen aloittamisen jälkeen? Huomaako ihan arkipäivän askareissa ja muuten paljonkin eroa? Heittokäden olkapäästä ainakin olet sanonut että paremmassa kunnossa kuin aikoihin.
 
Miltä muuten yleisesti tuntuu kroppa pari kuukautta uuden harrastuksen aloittamisen jälkeen? Huomaako ihan arkipäivän askareissa ja muuten paljonkin eroa? Heittokäden olkapäästä ainakin olet sanonut että paremmassa kunnossa kuin aikoihin.
Ainoa mistä huomaa, on selkä on enemmän arkana ja niskat menee jumiin. Olkapäät ei tosta backhandista mihinkään mene, kun ei se olkapää tee duunia.
 
Back
Ylös Bottom