OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Mistähän vois kysyä oikeesti, olis hauskaa nähdä vastaus.

Tonne vaan hakemusta:


e: tosin taitavat edellyttää, että on jo Kelan perustoimentulotuen piirissä
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihmetyttää aina tää "rahoitusyhtiö" auto. Eli tarkoittaako se, että rahoituksella olevan auton omistaja on siis köyhä? Ton kuullut niin monesti, "rahoitusyhtiö bemari".

Miten se eroaa onko se rahoituksella vai ei? Auto kun maksaa silti. Miksi ei kaikilla oo rahoitusyhtiön Ferrarit kun se niin helppoa?

Omakin porsche on rahoituksella. Maksan auto kuluja n 1100€ kuussa.
 
Taitaa nämä oman autonsa korjaajat korjailla ikäloppu corollaa omassa autotallissa kun on niin helppoa. Uudemmat rs6 ku tois niin eivät ymmärrä hevonpaskaa mitä tehdä ja minne.
 
Ja mistähän johtuu, että näitä rs6 tmv autoja kukaan ei korjaile oikeasti itse. Siksi, että jolla on rahaa sillä ajaa, huoltaa sen liikkeessä kuten kuuluu. Ja ne auton tee-se-itse- asentajat eivät rs6 yleensä omista.
 
Mamut taas saa automaattisesti törkeesti korkeempaa tukea.
Kaveri oli töissä Gigantissa ja mamu oli tullut hakeman telkkaria maksusitoumuksella millä olisi saanut jonkun 30-tuumaisen, mikä ei ollut sitten hänen mieleen vaan halusi 50-tuumaisen. Telkkari jäi sitten saamatta ja tuli seuraavana päivänä hakemaan sen 50-tuumaisen uudella maksusitoumuksella. Olisikohan sama onnistunut jos kyseessä olisi kantasuomalainen?
 
Ihmetyttää aina tää "rahoitusyhtiö" auto. Eli tarkoittaako se, että rahoituksella olevan auton omistaja on siis köyhä? Ton kuullut niin monesti, "rahoitusyhtiö bemari".

Miten se eroaa onko se rahoituksella vai ei? Auto kun maksaa silti. Miksi ei kaikilla oo rahoitusyhtiön Ferrarit kun se niin helppoa?

Omakin porsche on rahoituksella. Maksan auto kuluja n 1100€ kuussa.
Asuntokin on rahoituksella. Mun asunnon arvo on vajaa 400k kun samankokoinen myytiin samasta talosta just 419k. Velkaa jäljellä 36k.
 
Asuntokin on rahoituksella. Mun asunnon arvo on vajaa 400k kun samankokoinen myytiin samasta talosta just 419k. Velkaa jäljellä 36k.
Niinhän ne on. Silti oot varmaan kuullut sanonnan "rahoitusbemari" tai muuta järkevää.

Kyllä se 100k€ auto maksaa aika kuluja oli rahoituksella tai ei.
 
Kaveri oli töissä Gigantissa ja mamu oli tullut hakeman telkkaria maksusitoumuksella millä olisi saanut jonkun 30-tuumaisen, mikä ei ollut sitten hänen mieleen vaan halusi 50-tuumaisen. Telkkari jäi sitten saamatta ja tuli seuraavana päivänä hakemaan sen 50-tuumaisen uudella maksusitoumuksella. Olisikohan sama onnistunut jos kyseessä olisi kantasuomalainen?
Ja sit se töllö myydään kaverille pilkkahintan ja haetaan uusi maksusitoumus kun töllö ”varastettiin”. Ja sossu ei kiinnosta pätkääkään tarkastaa asiaa.
 
Ja mistähän johtuu, että näitä rs6 tmv autoja kukaan ei korjaile oikeasti itse. Siksi, että jolla on rahaa sillä ajaa, huoltaa sen liikkeessä kuten kuuluu. Ja ne auton tee-se-itse- asentajat eivät rs6 yleensä omista.
Juurikin näin. En minäkään huvikseni niitä itse huolla. Mitä esim tuo rs6 huoltoihin tulee, niin ei se auto sitä tiedä onko ne vanhat öljyt valutettu ulos ja uudet sisään sis. suodattimen ym. autotallissa vai audicenterissä. Painotan vielä että en todellakaan alkaisi itse tuohon vaihtaan huoltokirjan merkintöjen takia.
 
Ihmetyttää aina tää "rahoitusyhtiö" auto. Eli tarkoittaako se, että rahoituksella olevan auton omistaja on siis köyhä? Ton kuullut niin monesti, "rahoitusyhtiö bemari".

Miten se eroaa onko se rahoituksella vai ei? Auto kun maksaa silti. Miksi ei kaikilla oo rahoitusyhtiön Ferrarit kun se niin helppoa?

Omakin porsche on rahoituksella. Maksan auto kuluja n 1100€ kuussa.
Korotkin nykyään niin alhaiset rahoituksissa että suorastaan tyhmempää olisi ostaa suoralla rahalla kuin sillä
 
Korotkin nykyään niin alhaiset rahoituksissa että suorastaan tyhmempää olisi ostaa suoralla rahalla kuin sillä
Niin no, kuka katsoo minkäkin halvaksi. Minun mielestäni joku perus 10 % on kaikkea muuta kuin alhainen.

Ja nyt siis puhutaan todellisesta vuosikorosta. Ainahan näillä on korko jotain 4,99 % tms, mutta kun otetaan käsittelykulut ja muut kulut mukaan, niin yleensä pompsahtaa heti siihen kympin tienoille.
 
Niin no, kuka katsoo minkäkin halvaksi. Minun mielestäni joku perus 10 % on kaikkea muuta kuin alhainen.

Ja nyt siis puhutaan todellisesta vuosikorosta. Ainahan näillä on korko jotain 4,99 % tms, mutta kun otetaan käsittelykulut ja muut kulut mukaan, niin yleensä pompsahtaa heti siihen kympin tienoille.
Niin joissain luotoissa ne korot pomppaa varmaan noinkin korkeaksi.
Autoliikkeethän tarjoaa alle prosentinkin korkoa rahoituksissa, tulee toki muutakin kulua mutta ei varmasti lähelle 10%
 
Ei juma miten paskasti valtio omiaan rahoittaa jos esim on sairaseläkkeellä. Niin väärin.
Korjataan että mulla on osa aika eläke eli puolikas. Koko eläkkeeni olisi noin 950e kk. Olen ollut aina vähäpalkkaisissa duuneissa niin eläke on silloin pieni. Viime duuni oli 1000e /kk. Tosin tunteja oli vain 3 päivässä ( iltapäiväkerhon ohjaus). On tuossa osa aika eläkkeessä myös hyvät puolet. Saan ansaita työtuloilla 1200e kk ilman että vaikuttaa muihin etuuksiin. Pystyn ihan kunnolla painamaan osa aika työtä liikunnan ohjauksissa. Liiton rahoilla ollessa sain ansaita vain 300e kk. Jos ylittyi rokottivat liiton rahoista. Piti laskea aina ettei tee "liikaa" töitä. Tuo on ihan perseestä että työnteosta rokotetaan. Kaverini joutui kieltäytymään osasta työstä vaikka haluja oli tehdä. Olisi jäänyt tappiolla kun asumistuki olisi napsaistu pois.
 
Minulla kosahti rahoitus yhtiön käyttö kun ostin auton. Jäin yllättäen työttömäksi yt neuvottelujen takia. Kaiken lisäksi autosta hajosi vaihelaatikko ( oma öljynvaihto moka). Osamaksu erät oli mahdoton hoitaa työttömänä. Luottotiedothan siinä meni. Auton sain onneksi pitää ja maksaa pienemmissä erissä. Eipähän tartte enää ottaa rahoituksia ja lainoja. Toisaalta hyvä niin.
 
Back
Ylös Bottom