OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se on ihan hyvää hommaa, maisemat vaihtuu nopeasti ja maantiefillarilla pääsee todella kovaa. Jos haluaa, sillä pystyy rullaamaan todella pitkiä matkojakin. Tai sitten vetää lyhyemmän lenkin kovalla sykkeellä.
Itellä menee reidet tukkoon heti kun hyppää pyöränselkään 😁 mikähän juttu siinnä on. Hiihtämisessä yms. urheilussa ei mitään, mutta fillarin kanssa jalat menee aivan välittömästi tukkoon muutaman sadan metrin jälkeen.
 
Miksei, mutta kyllä se hyvä lihaksistokin on paikallaan kun vanhuksena kaatuilee
Jotkut pyöräilijät piipahtavat välillä salillakin. Lajina toki vähän alakertapainotteinen kuten pikaluistelukin.

1624823696717.png
 
Näithän on YouTube täynnä, missä voimapuolen urheilijat kokeilevat toisenlaisia lajeja. Silti voisi olla mahtavaa sisältöä, kun Mike, Allu Jokinen ja Pommi-Juuso lähtisivät iltarasteille.

Mitä viihdyttävää juusossa on? , Miken ja Allun videoita kattoo kyllä vaikka tekevät mitä, sopivat yhteen niin kuin nyrkki silmää.

Koska Vermosta tulossa video?
 
Olen seuraillut muutamaa kaveria, joilla on kesämökki ja aina niillä on kauhea savotta sen kanssa. Milloin pitää uusia kattoa, nostaa saunan nurkkaa, uusia julkisivua tms. Kauheet suunnitelmat joka loma, et mitä mökille lähdetään tekemään, "ja sit on kaikki kunnossa" - ja seuraavana kesänä taas keksitään jotain. Välillä turrutetaan monta sataa kilometriä suuntaansa viikonloppuna oikaisemaan laituria tai laittamaan ikkunoita. On kyllä niin raskaan kuuloista puuhastelua, että ei tule itselle ikinä mökkiä. Ite haluan ainakin vaan levätä ja rauhottua lomalla.
Oletkin laiska ihminen :LOL: Lomahan on just sitä varten että tehdään mahdollisimman paljon kaikenlaista. Sitten pari eka työpäivää toivutaan lomasta. Itse ainakin tykkään tehdä kaikenlaista kun on vapaata ja jos mitään ei tee niin tuntuu että menee kallis vapaa-aika aivan hukkaan. Levähtää sitten kun ei ole vapaata.
 
Oletkin laiska ihminen :LOL: Lomahan on just sitä varten että tehdään mahdollisimman paljon kaikenlaista. Sitten pari eka työpäivää toivutaan lomasta. Itse ainakin tykkään tehdä kaikenlaista kun on vapaata ja jos mitään ei tee niin tuntuu että menee kallis vapaa-aika aivan hukkaan. Levähtää sitten kun ei ole vapaata.
Itekin tykkään tehdä lomalla paljon mutta en jaksa mitään remppahommii mielellään. Lähinnä enemmän erilaisia aktiviteetteja.

Muutenkin aidan maalaukset, terassin öljyämiset sun muut mieluumin teetän jollain muulla, ei ole edes kallista keskituloiselle. Ja jos on vielä joku 16-18v aloitteleva junnuyrittäjä niin helvetin hyvä että saa heitä työllistettyä ja tsempattua yrittämään.

Vaikka nuori olen niin omaan taloon oon sisärempat ja ulos katetun terassin itse tehny. Vitutti ihan riittävästi ja päätin että en enää mielellään tee kotona muuta kuin siivoan ja leikkaan nurmikon.
 
Ai vitsi että alkaa turhautumaan tossa frisbeessä. Suurin kiihtyvyyden kasvu tapahtuu aivan lopussa kuten ruoskassa. Mutta sen ranteen liikkeen saaminen oikeaksi on aivan helvettiä. Väitetään että kiekko karkaa kädestä, ei muuten vitussa karkaa minnekään, se pysyy ku tikku paskassa vaikka kuinka kovaa vippaa. Juuri missään ei ole tarkkaa ohjetta ja videota sille kämmenen ja ranteen käytölle, vaikka se on ylivoimaisesti kriittisin osa heittoa. Se ohjaa kiekkoa sekä saa sen spinnaamaan. Se on aivan sama miten lantiota veivaa ja kuin upea on jalkatyö, jos siellä lopussa ei tapahdu semmoista rentoa vippausta, ei se lennä vittuakaan.

Frisbeen heitossa 90% siitä heitosta on se viimeinen ranteen liike ja kiekon lähteminen eteenpäin. Hyvin sen havainnollistaa forehand, jossa ilman mitään typerää reach backia kiekko lentää sen rennon ranteen liikkeen takia merkittäviä matkoja.


View: https://youtu.be/L1PHi-zgXIY?t=90

Screenshot 2021-06-29 at 17.49.31.JPG
 
Ai vitsi että alkaa turhautumaan tossa frisbeessä. Suurin kiihtyvyyden kasvu tapahtuu aivan lopussa kuten ruoskassa. Mutta sen ranteen liikkeen saaminen oikeaksi on aivan helvettiä. Väitetään että kiekko karkaa kädestä, ei muuten vitussa karkaa minnekään, se pysyy ku tikku paskassa vaikka kuinka kovaa vippaa. Juuri missään ei ole tarkkaa ohjetta ja videota sille kämmenen ja ranteen käytölle, vaikka se on ylivoimaisesti kriittisin osa heittoa. Se ohjaa kiekkoa sekä saa sen spinnaamaan. Se on aivan sama miten lantiota veivaa ja kuin upea on jalkatyö, jos siellä lopussa ei tapahdu semmoista rentoa vippausta, ei se lennä vittuakaan.

Frisbeen heitossa 90% siitä heitosta on se viimeinen ranteen liike ja kiekon lähteminen eteenpäin. Hyvin sen havainnollistaa forehand, jossa ilman mitään typerää reach backia kiekko lentää sen rennon ranteen liikkeen takia merkittäviä matkoja.


View: https://youtu.be/L1PHi-zgXIY?t=90

Koita saada veto suoraksi. Kun katsot omia heittoja videolta niin huomaat, että kiekon liikerata ei ole suora koko heiton ajan. Puhutaan roundingista(miten ikinä suomennetaakaan) mitä sulla tapahtuu heiton aikana.

Googlaa vaa disc golf rounding niin selviää.
 
Ai vitsi että alkaa turhautumaan tossa frisbeessä. Suurin kiihtyvyyden kasvu tapahtuu aivan lopussa kuten ruoskassa. Mutta sen ranteen liikkeen saaminen oikeaksi on aivan helvettiä. Väitetään että kiekko karkaa kädestä, ei muuten vitussa karkaa minnekään, se pysyy ku tikku paskassa vaikka kuinka kovaa vippaa. Juuri missään ei ole tarkkaa ohjetta ja videota sille kämmenen ja ranteen käytölle, vaikka se on ylivoimaisesti kriittisin osa heittoa. Se ohjaa kiekkoa sekä saa sen spinnaamaan. Se on aivan sama miten lantiota veivaa ja kuin upea on jalkatyö, jos siellä lopussa ei tapahdu semmoista rentoa vippausta, ei se lennä vittuakaan.

Frisbeen heitossa 90% siitä heitosta on se viimeinen ranteen liike ja kiekon lähteminen eteenpäin. Hyvin sen havainnollistaa forehand, jossa ilman mitään typerää reach backia kiekko lentää sen rennon ranteen liikkeen takia merkittäviä matkoja.


View: https://youtu.be/L1PHi-zgXIY?t=90

katso liitettä 229171

Karpokin näköjään heittelee kiekkoa.
 
Koita saada veto suoraksi. Kun katsot omia heittoja videolta niin huomaat, että kiekon liikerata ei ole suora koko heiton ajan
Kun sitä ei suoraksi tartte edes saada. Se ei sitä voimaa siihen generoi. Kyse oli nyt heiton lopusta, ei mistään muusta. Kyse ei ole roundingista, vaan sen ranteen käytöstä joka on äärimmäisen kriittinen kiekon suunnan ja spinnin takia. Vaikka mä heittäisin perinteisesti viivasuoraan, niin se ei tota mun aihetta edes koske, siinä niinikään ranteella on lopussa se työ.
 
Kun sitä ei suoraksi tartte edes saada. Se ei sitä voimaa siihen generoi. Kyse oli nyt heiton lopusta, ei mistään muusta. Kyse ei ole roundingista, vaan sen ranteen käytöstä joka on äärimmäisen kriittinen kiekon suunnan ja spinnin takia. Vaikka mä heittäisin perinteisesti viivasuoraan, niin se ei tota mun aihetta edes koske, siinä niinikään ranteella on lopussa se työ.
Jos heittää oikein niin ranteesta ei tarvitse juurikaan välittää. Se tulee automaattisesti, koska sillä ei ole juurikaan muuta mahdollisuutta. Se että heitetäänkö hysseä tai jotain muuta niin sitä ei tehdä ranteen kääntämisellä, jos ymmärsin oikein kun puhuit kiekon suunnasta.
 
Jos heittää oikein niin ranteesta ei tarvitse juurikaan välittää. Se tulee automaattisesti, koska sillä ei ole juurikaan muuta mahdollisuutta. Se että heitetäänkö hysseä tai jotain muuta niin sitä ei tehdä ranteen kääntämisellä, jos ymmärsin oikein kun puhuit kiekon suunnasta.
Se rentous puuttuu sieltä lopusta. Jos heitän puttityylillä eteenpäin, pysyy ranne rentona ja lähtee spinnillä. Mutta kun sitten yhtään alan ottamaan vauhtia tai kunnon lantionkierrolla paikaltaan, tulee sitten automaattisesti jännitettyä liikaa rannetta ja se ei enää repsahda sillai rennosti. Kiekon suunnasta puhuin normaalissa backandissa, että jos liikaa puristaa, tulee helposti grip lock ja suunta sitten metsään. Se ranne pitäis saada rennoksi ja sen mukaan sitten se kiekko pyrkii selkeemmin ulos ja sen myös tuntee.
 
Back
Ylös Bottom