OMPA OUTO Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
850A8628.jpg
 

Tää ei oo sit mitään negaamista vaan ihan asiallinen kysymys.

Vääristääkö kuva vai jäikö oikeesti tuonne pyöränkaaren alareunaan mällit kittiä? Kun näyttää niin epätasaiselta. Sähän videolla hioit sitä epäkeskolla mutta senhän olisi saanut vetää ihan pellille mikäli et niin tehnyt? Ja edelleen tarkoitus ei ollut etsimällä etsiä virhettä vaan paistoi silmään heti, oli se sit kameran vääristämä tai ei.

Koitin nuolen piirtää mitä kohtaa tarkoitan
20210209_183641.jpg
 
Tää ei oo sit mitään negaamista vaan ihan asiallinen kysymys.

Vääristääkö kuva vai jäikö oikeesti tuonne pyöränkaaren alareunaan mällit kittiä? Kun näyttää niin epätasaiselta. Sähän videolla hioit sitä epäkeskolla mutta senhän olisi saanut vetää ihan pellille mikäli et niin tehnyt? Ja edelleen tarkoitus ei ollut etsimällä etsiä virhettä vaan paistoi silmään heti, oli se sit kameran vääristämä tai ei.

Koitin nuolen piirtää mitä kohtaa tarkoitan
katso liitettä 226512
Pisti jo silmään ekassa videossa sama asia. Tiedä sitten vääristääkö kuva tai jotain muuta vastaavaa. Muutenhan jälki näyttää priimalta.
 
Mike, en tiedä kuvaamisesta yhtään mitään, mutta toi "oikeissa töissä" video oli aika raskasta katottavaa, kun toi fokus oli kokoajan hakemassa kohteita ja osa ajasta kohde oli ihan blurria tai kohteen hakua. Tietty sitten kun kohde fokusoitui niin kuva oli sairaan hyvää. Voisiko tuota kuvaus modea, jossa vain osa ruudusta on super focus ja reunat vähemmän käyttää harkitummin?

Muuten oli ihan sairaan mielenkiintoinen video, kiitos siitä.
 
Mike, en tiedä kuvaamisesta yhtään mitään, mutta toi "oikeissa töissä" video oli aika raskasta katottavaa, kun toi fokus oli kokoajan hakemassa kohteita ja osa ajasta kohde oli ihan blurria tai kohteen hakua. Tietty sitten kun kohde fokusoitui niin kuva oli sairaan hyvää. Voisiko tuota kuvaus modea, jossa vain osa ruudusta on super focus ja reunat vähemmän käyttää harkitummin?

Muuten oli ihan sairaan mielenkiintoinen video, kiitos siitä.
Kun mä kuvaan vieraiden kanssa pro-vehkeillä, on se haastavaa ja mun on valittava sitten vieraalle mahdollisimman simppeli kompromissi tarkennuksessa, itsehän tarkennan kyllä kun osaan. Vieraan tapauksessa käytettiin laajaa vaakatasoista tarkennusta, jossa vaakaneliön sisällä tarkennus otetaan lähimmästä kohteesta ja kun Allu sitten siinä kameralla sojotteli, niin se monasti kuvasi vähän ohi kun selitti asioita. Vaihtoehto on ottaa kasvotunnistus, mutta se ei ole fiksua jos kohteena on muuta kuin kasvot. Mä taas itse sitten osaan kameraa siirtää ja pakottaa sen tarkennuksen tai normaalisti käytän pienempää aluetta ja siirtelen kosketuksella tarkennuspistettä. Mutta tätä ei voi olettaa, että jengi osaa jossain videoilla tehdä jotka eivät kuvaajia ole.

IMG_4965.jpg


Voisiko tuota kuvaus modea, jossa vain osa ruudusta on super focus ja reunat vähemmän käyttää harkitummin?
Ei ole mikään kuvausmode, vaan 1.8 valovoiman 35mm optiikka, joka luo syväterävyysalueen lyhyeksi, jonka takia nimenomaan käytetään noita valovoimaisia linssejä ja full frame kennoja.

Katso tuo toinen korjaamopätkä jossa vain minä olen tarkentamassa, näet sen eron. Ja mä voisin koska tahansa kuvata läpitarkkaa, mutta en missään nimessä halua, mä haluan että videot on enemmän cinemaattisia lookiltaan.

Screenshot-2021-02-10-at-9.31.09.jpg


Elokuvissakaan ei käytetä mitään "kuvaus modea" vaan siellä niinikään pelataan optikaalla ja aukoilla jotta saadaan kohde korostettua. Niillä vaan on sitten erikseen focus pullerit, eli kuvaaja sekä sen mukana toinen joka joko etänä tai kamerasta säätää focusta.

Image result for fpocus puller


Image result for fpocus puller
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom